Ervaringen Audi TT

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:38

Dat je audi dan niet meer volledig audi is met andere troep erin ;)

En sommige mensen dat niet waarderen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:41

Chiqa schreef:
benangelique schreef:
maar ik zou geen auto meer overkopen van je dan als ie gevuld is met niet-audi onderdelen.

En wat is de reden hiervan als ik vragen mag?

als ik een audi koop, wil ik een volledige audi. ik koop audi vanwege de bekende audi-kwaliteit en dan wil ik er geen andere merken in. als ik dat zou willen kan ik net zo goed een ander merk auto aanschaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:42

Danicque_ schreef:
Dat je audi dan niet meer volledig audi is met andere troep erin ;)

En sommige mensen dat niet waarderen.

Troep? Euhm dat filter van de VW komt uit dezelfde fabriek al het immitatiefiltertje hoor liggen naast elkaar ;) Staat er alleen bv FRAM op of BOSCH dus echt troep kan je het niet noemen je loopt alleen de modificatie mis maar niet op oudere auto's. :+

chillaxing

Re: Ervaringen Audi TT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:49

ja troep, hahaha verzamelnaam voor andere niet- audi onderdelen? kbedoelde niet op de manier dat het 'troep' is dus slechte kwaliteit zegmaar :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:56

Maar waarom meteen een TT? Hier in Duitsland krijg je onder de 21 al een sterk afkeurend advies van een garage als je een golf GTI wil kopen bijv., omdat het auto's met meer pit zijn en ervaren bestuurders nodig hebben...

Ik rij zelf vaker in de TT van mijn oom, maar het zou geen wagen voor mij zijn...Je rijdt 150 km/h en je hebt het idee dat je er een gezellige 80 op hebt zitten (maar dit kan natuurlijk aan mij liggen omdat mijn Corsa uit elkaar knalt voordat hij de 150 zou bereiken :') )

Vind de TT persoonlijk voor de meer ervaren autobestuurder, maar dat is mijn mening.

Voor de rest zijn ze natuurlijk duur in aanschaf en onderhoud, maar dat is een Volvo bijv. ook, je moet het er voor over hebben, je krijgt er wel idd veel voor terug ;)
Laatst bijgewerkt door Adil op 11-05-09 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 16:56

beetje late reactie van mij, maar ik dacht dus dat je een nieuwe wou kopen. Wij zaten te twijfelen tussen een TT, A5 of A6. Maar vond de eerste twee geen praktische auto's en bovendien wilden we al jaren een A6.

Dat oude model vind ik helemaal niets, net een kever (Sorry keverfans). Bovendien stond dat niet echt bekend om zijn betrouwbaarheid en wegligging. Moesten die niet terug geroepen worden omdat ze bij een bepaalde snelheid gemakkelijk over de kop gingen?

Het nieuwe model vind ik wel heel gaaf, heb zelf een tijdje in een leuke uitvoering daarvan rondgereden.

Toch denk ik dat je inderdaad onderhoudskosten e.d. niet moet onderschatten, helemaal van een oudere auto. Zeker in een auto met een beetje electronica erin, kan een eenvoudig iets al een behoorlijke rekening opleveren (ik spreek uit ervaring, bij mijn 407 was vorige maand alleen een sensor kapot, nou 500 euro kosten dus en hij was net naar de APK geweest en moet binnenkort weer voor een kleine beurt). Nou rij ik ook wel veel km's.

Daarbij, onze a4 (vorige auto, bj 2006) had een keertje lakschade en een heel klein deukje. Nauwelijks te zien, maar kosten van de hele operatie: 1500 euro. Audi is gewoon duur in onderhoud.

Maar ja, wij zijn Audi-gekken (en autogekken) dus we hebben het ervoor over. Een hobby mag ook geld kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:23

Adil18 schreef:
Maar waarom meteen een TT? Hier in Duitsland krijg je onder de 21 al een sterk afkeurend advies van een garage als je een golf GTI wil kopen bijv., omdat het auto's met meer pit zijn en ervaren bestuurders nodig hebben...

Kans is vrij groot dat een jonge onervaren bestuurder zo'n auto niet eens kan verzekeren op de eigen naam, en mocht het wel lukken dan betaal jij je gewoon scheel een premie. :7

Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden, ik had vroeger ook een droomauto hoor, kon hem alleen niet verzekeren dus moest nog wat jaartjes wachten. :z

Danicque_ schreef:
ja troep, hahaha verzamelnaam voor andere niet- audi onderdelen? kbedoelde niet op de manier dat het 'troep' is dus slechte kwaliteit zegmaar
:+

Dus orginele onderdelen is dan volgens jou ook van mindere kwaliteit? Onzin natuurlijk, ze komen immers uit dezelfde fabriek alleen staat er een VW stempeltje op niets meer of minder.
Alleen ben ik wel met je eens dat de kennis bij een dealer natuurlijk veel beter vertegenwoordigd is
maar qua onderdelen is het absolute onzin.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:34

Chiqa schreef:
Adil18 schreef:

Kans is vrij groot dat een jonge onervaren bestuurder zo'n auto niet eens kan verzekeren op de eigen naam, en mocht het wel lukken dan betaal jij je gewoon scheel een premie. :7

Dat is ook afhankelijk van het beroep wat je hebt...Ben je hier bijv. amtenaar dan betal je veel minder aan verzekeringskosten ;)

Maar je hebt wel gelijk, en toch heb je van die jonge jongens erbij lopen die genoeg geld hebben voor een dergelijke auto, bijv. jongens die al vanag hun 16e in de bouw rondlopen en genoeg geld bij elkaar hebben verdiend ;)

Wel een goed initiatief trouwens, voor degene die Duits kunnen:

Citaat:
Volkswagen GTI-Kampagne: „Erst Fahrsicherheitstraining, dann GTI fahren“
auto-reporter.net - 5. April 2009. Volkswagen hat mit dem Start des neuen GTI auch eine Fahrsicherheitskampagne gestartet. Mit dem Motto „Erst Fahrsicherheitstraining, dann GTI fahren“ will VW einen Focus auf das Thema Sicherheit lenken. „Wir stellen uns unserer Verantwortung als Automobilhersteller und wollen die Diskussion um verkehrssicheres Fahren intensivieren", erklärte Christian Klingler, Vorstand für Vertrieb und Marketing der Marke Volkswagen PKW, am Freitag (3. April 2009) anlässlich einer Veranstaltung zum neuen Golf GTI in Berlin.

„In der aktuellen Kampagne wird der Golf GTI für das Anliegen genutzt, weil er als sportliches Automobil die Bedeutung von sicherem Autofahren besonders gut deutlich macht“, so Klinger. Im Fokus der Kampagne „Ab 21 Jahren" stehen junge Fahrer, die allgemein einem besonders hohen Unfallrisiko ausgesetzt sind. Deshalb bekommen Golf GTI Kunden unter 21 Jahren zu ihrem Fahrzeug ein kostenloses Fahr- und Sicherheitstraining dazu. Käufer über 21 erhalten es zu besonderen Konditionen.

Die Kampagne „Ab 21 Jahren“ wird unter anderem durch Zeitungsanzeigen und Fernsehspots begleiten. In dem TV-Spot ist ein Golf GTI zu sehen, der bei der Fahrt über ein Industriegelände Ausweichmanöver zu bestehen hat. Am Ende sieht man Smudo, einen Sänger der „Fantastischen Vier“ auf dem Fahrersitz, der seinem jungen Beifahrer den Schlüssel hinhält, ihn dann aber zurückzieht und sagt: „ Erst Fahrsicherheitstraining, dann GTI fahren.“

Allein 2008 hat die Volkswagen Experience GmbH rund 17 000 Teilnehmer auf den richtigen Umgang mit dem Fahrzeug bei riskanten Situationen im Straßenverkehr vorbereitet. Die Zahl der Bewerber für die unterschiedlichen Angebote von Volkswagen steigt von Jahr zu Jahr. Zusätzlich gibt es seit 2004 das „Junge Fahrer"-Programm, an dem bereits 15 000 Führerschein-Neulinge teilgenommen haben. Das Programm umfasst unter anderem einen Gutschein für ein Fahranfänger-Seminar.

Der Golf verfügt über umfassende Sicherheits- und Assistenzsysteme wie dem serienmäßigen Elektronischen Stabilitätsprogramm (ESP). Bei der Entwicklung hat Volkswagen verstärkt auch auf umfassende Crashsimulation am Computer gesetzt. Mit sogenannten numerischen Simulationsmethoden wird die Karosseriestruktur bis ins Detail konsequent auf Sicherheit für den Fahrer und übrige Verkehrsteilnehmer optimiert. Die Autos werden immer sicherer, und der heutige GTI kann kaum noch mit der GTI der ersten Generation verglichen werden, deshalb müssen wir jetzt am Fahrer selber arbeiten, erklärte Rennfahrer und VW-Motorsportrepräsentant Hans-Joachim Stuck. (ar/nic)

Hoewel ik erbij moet zeggen dat ik heb gehoord dat je in de garage alsnog vaak afgeraden krijgt onder 21 een GTI te kopen. Toch vind ik dit initiatief goed, zouden ze meer mogen doen!

http://www.youtube.com/watch?v=Sg8_R-pbrJQ

De reclame is zoooooooo geniaal :D :o

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:17

zouden ze inderdaad ook in NL wel kunnen invoeren. Kunnen de jonge mensen eerst eens wennen aan de overstap van hun opgevoerde brommertje naar een auto...

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:27

Ik zou geen TT kopen als eerste auto.
Als je je rijbewijs hebt, dan moet je nog leren rijden.

Als ik in onze A3 rijd, dan zit je zomaar op de 100. Als je op de snelweg rijdt en je rijdt 150, voelt het helemaal niet zo hard.

clausjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-09 19:30

Bedankt allemaal voor de handige tips, heb ik zeker wat aan.

Weet niet of het op mij betrekking heeft ;). Maar dit wordt mijn derde auto. Heb eerst een oud autootje gehad en nu een wat nieuwere. Wil graag een TT, omdat het inderdaad een soort droom is. Weet niet of alle kosten daar een grote rol in spelen :o.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:34

clausjuh schreef:
Maar dit wordt mijn derde auto.

Dan mag je je profiel wel eens updaten daarin schijf je dat je bijna 18 jaar wordt :D

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 21:14

of ze heeft er in een hele korte tijd 2 auto's doorheen gejaagd :=

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 07:30

Adil18 schreef:

Ik rij zelf vaker in de TT van mijn oom, maar het zou geen wagen voor mij zijn...Je rijdt 150 km/h en je hebt het idee dat je er een gezellige 80 op hebt zitten (maar dit kan natuurlijk aan mij liggen omdat mijn Corsa uit elkaar knalt voordat hij de 150 zou bereiken :') )

Vind de TT persoonlijk voor de meer ervaren autobestuurder, maar dat is mijn mening.

Nou wij hebben ook een Opel Corsa staan en deze haalt met een gemak de 180 en is een 1.4 motor, en manlief zijn werk-auto een peugeot 207 (gloedje nieuw, van bj 2008) en ook een 1.4 motor die moet je echt goed door trappen wil je de 160 halen...

En de TT rijd (vinden wij iig) heel erg lekker we houden ook wel van stevig doorrijden, ook weten we flitspalen goed te staan...Geloof dat je toch nog in duitsland die ene weg hebt waar je met zoveel km/u overheen mag? Of is dat al afgeschaft? Want geloof dat ze dat wel wouden afschaffen, alleen wanneer weten we even niet...We willen anders dan nog keer naar duitsland om de TT eens lekker vol gas te geven...

Ach ja en anders nemen we de TT gewoon dit jaar mee naar Zandvoort, manlief gaat daar racen namelijk en als laatste onderdeel mag ie met eigen auto er nog eens overheen (wel op eigen risico maar goed dat begrijpen we) :D

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 07:42

Clausjuh, met 21 ben je nog jong. Als het goed is nog heel wat tijd om evt. later je droom te verwezenlijken. :)

Dan zal je inkomen wat gestegen zijn en zijn de kosten voor de verzekering minder geworden. Dan is zo´n auto gevoelsmatig een minder grote kostenpost. Beleef je er meer plezier aan denk ik ;)

Succes nog!

P.s. Possie.. Heeft Adil het wel over een vergelijkbara corsa van bouwjaar en vermogen? Corsa´s zijn er in alle soorten en maten en ik kan me sowieso wel een paar indenken waar je beslist geen 150 mee wil rijden..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 10:39

Bienotje schreef:
P.s. Possie.. Heeft Adil het wel over een vergelijkbara corsa van bouwjaar en vermogen? Corsa´s zijn er in alle soorten en maten en ik kan me sowieso wel een paar indenken waar je beslist geen 150 mee wil rijden..

Nou onze Corsa is van bj 2002...Oke misschien heb je dan ook wel gelijk je hebt natuurlijk wel wat verschillen daarin zitten, excuse me...

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 11:42

Mijn schoonmoeder rijdt ook een TT (oude model) en die rijd ongeveer 1 op 11 tot 1 op 14.

Als je gewoon netjes rijd moet dat lukken :j

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:16

__Possie__ schreef:
Bienotje schreef:

Nou onze Corsa is van bj 2002...Oke misschien heb je dan ook wel gelijk je hebt natuurlijk wel wat verschillen daarin zitten, excuse me...

En ik ben de trotse eigenaresse van een Corsa uit '95 :')

Maar begrijp me niet verkeerd, vind de TT ook zalig rijden, maar ik weet dat ik er nu nog niet aan toe zou zijn, daarvoor liever eerst meer ervaring verzamelen....En dan komt ooit de Dodge pick-up :+ ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:17

MissBambi schreef:
Mijn schoonmoeder rijdt ook een TT (oude model) en die rijd ongeveer 1 op 11 tot 1 op 14.

Als je gewoon netjes rijd moet dat lukken :j

Wow, als ik netjes met mijn Corsa tuf haalt ie 1 op 16! Lang leven de Corsa :+

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 14:17

Rijden die trouwens geen 1 op 10 ofzo..

Vind het trouwens wel über autos! :+:

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:25

mijn peugeot haat de 1 op 17 (benzine)
en de A3 haalt krap aan de 1 op 12 (benzine)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:50

ik ben begonnen met 2x een 205 (bj 1989 en 1988), en rijd nu een (lease auto) clio (bj 2008). dus ben wel van oud naar jong gegaan :D haha.
toch als ik zelf mn auto had moeten betalen had ik voorlopig nog lang geen 'nieuwe' auto gekocht. de eerste jaartjes wil ik het zo goedkoop mogelijk houden (die 205'jes kostten dan ook geen drol). als ik later rijk ben dan koop ik wel een dikke auto onder mn kont... :+
ik vind trouwens ook dat die hele oude koekblikken gewoon meer karakter hebben, maar dat is persoonlijk...

wb de pk vind ik idd dat je beter in een 'rustige' auto kan beginnen. mijn pa heeft een bmw met 150 pk, en daar durfde ik écht niet in te rijden toen ik net mn rb had.. nu heb ik ondertussen veel meer verschillende auto's gereden en durf ook wel met wat meer pit te rijden, maar zou het nog steeds niet onder mn eigen auto willen hebben...

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:44

Audi TT van mijn oom is een lekkere kostenpost. Hij heeft de TT Quattro, ik weet niet of daar verschil in zit, weet alleen dat hij aan alle wielen aangedreven is.

Iedere apk zit hij rond de 1000 euro aan kosten en dat is niet bij de Audi dealer maar gewoon een plaatselijke garage. De technische snufjes van de TT zijn ook niet waterdicht, hij heeft vaak storingen en dan moet hij dat ding weer uit laten lezen bij de garage. Ook de turbo had het laatst begeven en dat heeft hem veel geld gekost.

Wegenbelasting en verzekering zijn voor de TT erg duur en dan heb je nog geen meter gereden. Die van mijn oom rijdt 1:8, en dat is natuurlijk niet super zuinig.

Ik vind het net als TS een prachtige auto, maar zou zeker afwegen of je er wel zo veel voor in wilt leveren. Er zijn zat andere mooie, pittige auto's voor minder geld :)
Vind het wel goed dat je er zo goed over nadenkt, dat is zeker de moeite waard bij dit soort situaties :)

clausjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 13:17

Haha jah profiel updaten, heb ik nooit zo'n zin in :o. Slecht he.
Vind het wel grappig om al die verschillende reacties te lezen.
En 1 op 14 is best goed. Mijn eigen auto loopt zelf duurder.
Mijn andere auto's heb ik ongeveer 1 jaar meegereden :p.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:43

clausjuh schreef:
Haha jah profiel updaten, heb ik nooit zo'n zin in :o. Slecht he.
Vind het wel grappig om al die verschillende reacties te lezen.
En 1 op 14 is best goed. Mijn eigen auto loopt zelf duurder.
Mijn andere auto's heb ik ongeveer 1 jaar meegereden :p.

Wat voort auto heb je nu dan (of heb ik daar overheen gelezen?)