een maaltijd zo goedkoop mogelijk kunnen jullie dat ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Berwicowa

Re: een maaltijd zo goedkoop mogelijk kunnen jullie dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 12:58

Even in de gaten houden. Is zeer interressant.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 13:03

Sommige winkels gooien na vijfen de dagverse producten voor half geld de deur uit. kan ook nog wel eens schelen

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:07

mijn favoriet is een bakje boemboe voor boontjes (kruidenpasta), rijst en diepvries boontjes. Daar kan ook nog iets van kipfilet bij of doorheen.
Ik haal hier 4 porties uit, ik vries er dus 3 in :)

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 19:16

Groot pak macaroni bij de aldi kost 35 eurocent.. zakje geraspte kaas bij de dirkv/dbroek is er vanaf 60 cent. Eén doos scharreleieren, 10 stuks; vanaf 1 euro (aldi, dvdbroek). Bij die laatste kan je ook voor 45 cent een pak sla kopen. Dus voor 2,40 een maaltijd, én nog genoeg eieren en macaroni over (één persoon, ik, doe 6x met dat pak macaroni ;)). Weliswaar vegetarisch, maar tis toch wel goed te eten

Ook goedkoop is een maaltijdsalade kopen, bij de dirkvdbroek, die zijn vanaf 3.50 en erg lekker :)

Tube mayo kopen en een gezinszak friet voor 2, 3, of 4 euro is ook een goedkope maaltijd.

Tja er zijn zoveel mogelijkheden.. Gewoon de aanbiedingen in de gaten houden, voordeelverpakkingen kopen, en een b'tje creatief zijn en je komt een heel eind! :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:26

Het valt mij inderdaad op, hoeveel mensen hier met kant-en-klaar dingen of dingen uit pakjes aan komen zetten.
Mijn ervaring is dat die juist helemaal niet zo goedkoop zijn en zeker niet lekkerder dan zelf maken.
Met een lepel bloem, een klontje boter, een bouillonblokje en een scheut melk en/of kookroom/crème fraîche heb je in een handomdraai een lekkere roomsausbasis. Naar mijn smaak lekkerder dan welke roomsaus uit een pakje. Hand vol champignons erdoor, uitje snipperen, stukje kipfilet en klaar is je kip-champignons-roomsaus (en als je het duurder wil maken, en wat gezonder, stop je er nog wat paprika, peultjes, erwten of mais doorheen).

Ook als ik maaltijdsalade ga eten, koop ik geen kant-en-klare bak van de supermarkt, maar haal een zak sla van 300 gram voor 74 ct en een komkommer voor ca. 60 ct (had gisteren zelfs een komkommer voor 39 ct bij AH). In de standaarduitrustig thuis zit altijd een doosje pijnboompitjes, heb ook altijd mayonaise, olijfolie, yoghurt en azijn in huis en peper en zout. Van die combinatie maak je zo een lekkere dressing. Eventueel nog naar smaak italiaanse of provencaalse keukenkruiden toevoegen (ja, die zitten bij mij ook in de standaarduitrusting, dat is wel 1 keer investeren, maar doe je best wel lang mee).
Of anders met moster, olijfolie, honing en azijn een lekkere honingmosterddressing.
Rooster wat pijnboompitjes in een koekenpan, kook evt. een ei, of snijdt een paar plakken ham in reepjes, meng sla en in stukjes gesneden komkommer met je dressing, pijnboompitjes er bovenop, ei in partjes erboven op (of gesneden ham erdoorheen roeren) en klaar is je maaltijsalade.
En je houdt komkommer en sla over voor een keer een salade voor bij de gebakken aardappeltjes oid.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:39

Wat ik ook vaak doe: Net een paar aardappeltjes meer koken dan nodig. Die kan je dan in de koelkast bewaren en de dag erna op bakken.. 10x lekkerder dan de kant en klare aardappelschijfjes van welk merk dan ook! :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:42

gewone simpele pasta koken, 1 uitje fruiten in (olijf)olie met twee teentjes knoflook en evt rode peper of tabasco, peterselie (uit eigen tuin) fijnsnijden en alles door de pasta scheppen. Salade van 1 komkommer en twee kleine tomaten met wat olijfolie, azijn, peper, zout en mosterd. Kosten schat ik op zo'n 2 euro pp (voor 2 personen).

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 09:48

Ik weet niet of hij al genoemd is: maar de bak stevig gevulde groentesoep. Voor de makkelijke mensen onder ons: Je neemt 2 bouillonblokjes en 1 of 2 zakken groentesoep, klein beetje rijst erdoor en eventueel een boterham. Je zit zeker onder de 2,5.

Voor de mensen die van vers houden: snij alles zelf, neem soepvlees, bewaar je geduld :D , en je hebt heerlijke verse soep. Ik ben er trouwens van overtuigd dat dit wel duurder is, ivm het vlees.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 15:13

Zelfgemaakte tomatensoep ook goed te doen:
stuk of 8 tomaten (± 1 euro op de markt), blik gepelde tomaten (60 ct), een winterpeen, een grote aardappel, 2 bouillonblokjes en kruiden naar smaak.
Tomaten ontvellen en met de andere groenten in stukken in de bouillon koken. Staafmixer er door (als de aardappel en wortel zacht zijn) en kruiden maar! Onder de 3 euro minimaal 4 flinke kommen stevige soep.

Als je luxe doet kun je er ook nog een (ontvelde) paprika doordoen en een onsje rauwe ham... Ben je wel weer 3 euro verder...

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:17

Heel simpel, pasta of spagetti, half om half gehakt erdoor, paprika'tje en een zakje kruidensaus. Heb je een hele goedkope lekkere maaltijd en als je alleen bent kun je hier vaak nog twee dagen mee doen ook.

Het scheelt ook of je je boodschappen bij de AH haalt, of bij de LIDL bijvoorbeeld.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 08:21

ik vind invriezen helemaal niet lekker en gooi ik het alsnog weg dus dan is het best duur.

wat kris doet, doe ik ook
-gehakt 2.00 euro 500 gram
-spagethi 0.60 cent heel pak
-doperwten 0.630 cent blikje
-kruidenzak van knorr iets van 1.00?

hier ik eet ik dan wel 2 dagen van

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 08:03

Mijn goedkoopste, tevens snelste en simpelste maaltijd ooit :P

1 pak spaghetti van de Lidl, kosten meen ik 39 cent.
1 pot kant en klare bolognese saus van de Lidl, kosten nog geen euro.

Binnen 15 minuten op tafel :P

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:45

Kijken wat er in de aanbieding is en dat eten. :)

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:51

vlees koop ik alleen vd aanbieding, helemaal het vega voor mij want dat is Duur!
gaat toch in de vriezer dus.

groente en aardappels bijna altijd uit eigen tuin,
goedkoper En lekkerder !!

grtjs

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 07:15

Kant en klaar maaltijden zijn echt niet altijd duurder is mijn ervaring.
Zo heb ik zaterdag een wokschotel gekocht bij de Jumbo voor 2,50. Vlees, aardappels en groente zat erin!
En maaltijdsalades kosten daar ook 2,50. Wat stokbrood erbij en klaar!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 07:50

helemaal als je die maatlijden koopt als ze net op de datum zitten,zijn ze vaak ook nog afgeprijsd.
warme maaltijd zelf maken kan ook makkelijk goed koper

bijvoorbeeld:
ik koop dus altijd voor 2 personen he?
neem je nou 2 sausijsjes die rond de 1 euro kosten en de groente die op dat moment in de aanbieding is,bijvoorbeeld bloemkool nu 79 cent.
dan zit je met 2 personen al heel laag.
aardappels weet ik zo even niet,maar met een zak van 2,5 kilo doe ik vrij lang

ohw ja en bloemkool is meestal zo groot dat je daar ook nog 2 dagen van kunt eten :D

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 07:59

Bij de AH heb je in de vriezer een hele grote zak (1 kilo?) met daarin 7 soorten groenten, voor geloof ik E1,50.
Dan koop ik couscous (biologische bij de AH is het voordeligste) a E1,85 ongeveer.
Ik eet geen vlees, af en toe een vleesvervanger erbij of vega-gehakt erdoor.
Maar ben eigenlijk nooit zoveel kwijt aan avondeten, altijd max. rond de E5 voor ons tweetjes maar vaak wel minder gemiddeld.
Ik haal vaak 1x per week de grote boodschappen en haal dan alleen af en toe wat vers fruit en groente.
Kant en klaar dingen koop ik nooit, maak het liever zelf :)
Maar een leuke en lekkere die ik afgelopen maand heb ontdekt; kant en klare rijst in de vriezer bij de AH, kost ook ongeveer E1,50 denk ik.
De rijst is al voorgekookt en er zitten erwtjes en mais enz in.
Hoef je alleen maar een minuut of 5 te wokken en dan is het al klaar :D
Daar doen we dan wat vega-vlees bij dat we in een satesausje marineren, pindasaus erbij en klaar is het!

Tja verder haal ik vaak grotere zakken aardappelen, van 2,5 of 5 kilo (2 tot 3 euro).
Dan een zak boontjes erbij (1,50) of andere groente en een zakje vega-jus (60ct) en een vega-burger (E2 voor 2).
Ben je ook voor rond de 5euro klaar (aardappelen doe je langer mee namelijk).

De rest van de aardappelen eet ik later die week dan in een stamppot, met rauwe andijvie bijvoorbeeld.
Dan wat augurkjes (+/- 60ct) en vega-worstjes (E2) erbij en wat kruiden (90ct) en ben je ook weer voordelig klaar.

Tja, zelf geef ik niet zoveel om eten; het moet gemakkelijk en vlug klaar zijn want ik moet vaak tussen het werken door eten en dan wil ik echt niet langer dan een half uur in de keuken moeten staan :o