Jurkje geschikt voor Tenue de Ville? Help...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 13:22

Ik snap wat je bedoeld, maar durf dat toch niet helemaal...
Bovendien heb ik stapels zwarte pumps maar niets beige/creme of lichtbruin achtigs :+

Waarom is dit zo lastig 8)7

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:22

jurkje vind ik ontzettend gaaf en als hij netjes net over de knie valt kan hij prima.

zou er inderdaad wel een jasje oid overheen doen voor overdag. donkerbruin lijkt mij ook erg chique.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:25

Nadat ik bolero las dacht ik werkelijk meteen aan een zwart kanten bolero! Bij het naar beneden scrollen zag ik het plaatje :D Écht PRACHTIG!!! Dat jurkje is zoooo geweldig. Ik zou wel een bolero met lange mouwen nemen :) En of het echt tenue de ville is, ik weet het niet, maar hij is wel erg gaaf ;)

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 13:26

Zouden jullie een bolero nemen met korte of met lange mouwen, en van wat voor materiaal?

De bruiloft is begin van de middag, het feest direct daarna tot 18:00 uur. Het is dus allemaal overdag.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:27

Ben je een koukleun :D

Zo ja, dan zou ik gaan voor lange mouw

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 13:34

Meestal wel :=

Balen, ik dacht eens kijken of ik die zwarte bolero van kant snel in huis kan hebben, maar helaas... duurt 10 dagen :\ Verder zoeken dus maar weer.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:36

levine schreef:
Nadat ik bolero las dacht ik werkelijk meteen aan een zwart kanten bolero! Bij het naar beneden scrollen zag ik het plaatje :D Écht PRACHTIG!!! Dat jurkje is zoooo geweldig. Ik zou wel een bolero met lange mouwen nemen :) En of het echt tenue de ville is, ik weet het niet, maar hij is wel erg gaaf ;)

:D

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 13:39

haha even niet gezien :o

Ik ga nu maar even naar de stad, eens kijken of ik daar iets kan vinden.. Heel erg bedankt voor jullie hulp tot nu toe! :D

levine

Re: Jurkje geschikt voor Tenue de Ville? Help...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 13:40

Shopze :D

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:19

Heb je die bij de V&D vandaan? Ik heb namelijk precies zo'n jurk gekocht voor bruiloft volgende week :D . Ze hadden hem ook in het felroze en daar viel ik als een blok voor, maar heb 'm toch maar omgeruild voor de kleur die jij hebt afgebeeld, was toch ietsje minder opvallend :Y)

Heb er witte of bronskleurige pumps bij, een wit linnen jasje en mooie set sieraden met parels.

edit; zie dat 'ie van Jane Norman is, dus is dezelfde :j

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:34

het is een erg leuk jurkje en ik vroeg me al af waar die vandaan kwam haha

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 17:36

Ben ik weer! :D

Hij is inderdaad van Jane Norman, dat hebben ze bij een aantal V&D filialen.
Ik was dus zo stom om hem niet meteen te kopen toen ik hem zag in de goede maat, en nu hebben ze hem dus nergens meer :\

Maar.. Ik had vorige week al wel de felroze gekocht (waar remember het over heeft), die kon ik toen echt niet laten hangen := (bovendien was de bruine in het filiaal waar ik toen was toen ook al uitverkocht in mijn maat)
Vanmiddag hebben ze bij de V&D dus zo ongeveer het hele land afgebeld, maar hij was nergens meer in het bruin in de goede maat te krijgen...

Toen wist ik het dus even niet meer... Heb mijn stoute schoenen maar aangetrokken en mijn (stief-) :P schoonmoeder opgebeld dat ik niet wist wat ik moest aandoen. Toen ik het over het knalroze jurkje had werd ze meteen laaiend enthousiast dat ik die moest aan doen (had ik nooit gedacht). Dus ik doe hem nu in het roze aan :D

Deze dus:
Afbeelding

Stiekem vind ik die ook nog leuker dan de bruine, maar hij valt wel heeeeeel erg op :+

Voor mensen die nieuwschierig zijn naar het merk (ze hebben veeeeel gave jurkjes :D): http://www.janenorman.co.uk/fcp/categor ... lters=true
Laatst bijgewerkt door Mirjammie op 07-05-09 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 17:36

Zit nu alleen nog met een bolero/schoenen dilemma _O-

Ik heb namelijk zwarte schoenen en een zwarte bolero van doorschijnende stof, maar is dat niet wat hard bij roze?

@ Remember: Ik vind wit/creme ook leuker dan zwart, maar wit/creme is echt voor de bruid (tenminste zo is het mij geleerd) dus dat doe ik maar niet ;) Ligt er natuurlijk ook aan wie er gaat trouwen!
Laatst bijgewerkt door Mirjammie op 07-05-09 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:40

wow ik vind hem in het rose ook keigaaf.
mooier dan in het bruin zelfs.ik zou het afmaken met lichte pumps en een witte/ creme bolero, door dat rose lijk je vast niet op de bruid

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 17:46

Ik kreeg ook al de suggestie om het af te maken met knalroze schoenen, lijkt me ook heel gaaf, maar dan wordt het wel erg roze :=
Bovendien baal ik ervan dat ik een panty aanmoet, want daardoor kan ik geen open schoentjes aan (en die vind ik zooooo leuk!)

Edit: Heb nu panty's gevonden voor schoenen met open teen :D

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:58

Wat gaaf dat je hem in het roze hebt!! Ik kon 'm maar moeilijk laten hangen hoor, maar kon ook geen goede reden verzinnen om 'm wel mee te nemen want wanneer zou ik die nou aantrekken? Overigens is het mijn schoonzusje die gaat trouwen, en erg 'moeilijk' zijn ze niet hoor :D

Overigens vind ik witte/creme accessoires prima kunnen hoor :j, helemaal in het wit is inderdaad not done, maar ik gok op mooi weer en dan kan het jasje gewoon uit blijven!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:59

ik denk inderdaad dat witte/creme accessoires ook geen punt zijn, het gaat meer om de kleur van je jurkje :j
dat knalroze kun je mooi combineren met cremekleurige dingen, je roze jurkje valt toch wel op :D

overigens had je bij twijfel ook nog contact op kunnen nemen met de ceremoniemeester(s), als ze die hebben....
Ben benieuwd straks met alle accessoires erbij!

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:36

Wauw die rose is echt amazing, ik denk dat ik morgen ook maar eens even een bezoekje ga brengen aan de V&D want ik ben verliefd :+:

Verder zeg ik idd ook creme accessoires..

Enne we willen wel foto's he :D

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:54

Is ie nou roze? Of bruin geworden ;)?

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 21:45

Misser schreef:
Is ie nou roze? Of bruin geworden ;)?

Roze :D

Die had ik al, want die kon ik gewoon niet laten hangen vorige week. De bruine wilde ik ook halen omdat ik eerst dacht dat de roze wat te heftig was voor een bruiloft, maar de bruine was overal uitverkocht en volgens mijn stief-schoonmoeder (blijft stom klinken, lastig hoor 2 schoonmoeders :+) was roze juist heel erg leuk!

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 21:50

Deze pump is denk ik net wat té he, (ook al heb ik een speciale panty voor open schoenen?)

Afbeelding

Hij is volgens mij ook echt te felroze, maar dan moet ik gewoon even naar de stad en dan het jurkje meenemen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:31

Hey Mirjam,

gave jurk!! Heb je enig idee of je veel zit of staat tijdens die bruiloft? Anders zou ik er zeker voor zorgen dat je toch een paar comfy schoenen koopt!

Mij lijkt toch cremekleurig erg mooi, door de kleur van je jurk kan dat wel. En huidskleurige pumps zorgen ervoor dat je ontzettend lange benen krijgt en dat is wel een groot pluspunt voor een jurk die op je knie valt :j

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 22:33

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 23:29

Mij lijkt zwarte open pumps er ook heel mooi onder? Of zoiets, en dan in het creme?

Afbeelding

Die kun je ook nog vaak genoeg aan na de bruiloft...

of deze :+:

Afbeelding
(overigs ook beschikbaar in knalrose ==> http://www.asos.com/Asos/Asos-Premium-S ... &clr=Cream )

Maar denk dat je inderdaad beetje op moeten letten met het rose, ik zou het niet té barbie maken. Want jurkje lijkt op de foto meer te gaan richting koraalrood?

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 06:28

Liek_ schreef:
Hey Mirjam,

gave jurk!! Heb je enig idee of je veel zit of staat tijdens die bruiloft? Anders zou ik er zeker voor zorgen dat je toch een paar comfy schoenen koopt!

Mij lijkt toch cremekleurig erg mooi, door de kleur van je jurk kan dat wel. En huidskleurige pumps zorgen ervoor dat je ontzettend lange benen krijgt en dat is wel een groot pluspunt voor een jurk die op je knie valt :j

Hee!
Ik moet volgens mij ( in ieder geval tijdens het feest) veel staan, dat wordt nog leuk :=
Maar ach, pijn krijg ik toch wel ;)

Als iemand van jullie nog een leuke winkel weet in den haag of amsterdam, ik heb vanavond na mijn werk maar een uur om de stad in te gaan... :\