Hoe krijg ik geel gerookte muren weer schoon???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oliebollie

Re: Hoe krijg ik geel gerookte muren weer schoon???

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:25

Wij hebben spachtelputz op de muren, en eens in de zomer tijd, doen we half chloor, half water in zo'n spuit, en dan nemen we alles af.. Alles word weer mooi wit..
Het stinkt alleen onwijs, en je ben er een volle dag aan kwijt om alle meubels te verslepen..

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:26

Zijn je muren behangen of gestuct?In geval vangeschuurd stucwerk een plantenspuit(of een grotere verdelgingsspuit)zo een die je onder druk pompt vullen met heet water en chloor dit op je muren spuiten loopt het er zo af(nicotine i.i.geval wel)wel goed luchten als jje bezig bent.St Marc is ook een hele goede voor geschilderde oppervlakken.

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:31

Mijn appartement was ook totaal geel/bruin van het roken van de vorige bewoner. Helaas werkte schoonmaken niet en was de enige oplossing speciale voorstrijk te halen en die twee of drie lagen overal overheen te smeren voordat mijn latex normaal wilde pakken en wit bleef. Let hierbij wel op dat je voorstrijk en je verf op dezelfde basis is, dus beide water of terpentine basis anders werkt het nog niet. Alleen latex is niet voldoende als er heel erg veel gerookt is... Dan komt na een paar uur drogen de geel/bruine kleur net zo snel weer tevoorschijn...

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:32

Onze verf hoefde je niet eens te oververven met wat anders, 2 lagen waren voldoende en we hebben verder nooit meer wat aan de plafonds hoeven doen!