Het concept 'nee'

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:55

Ik zeg overigens altijd als mensen een bord voor hun kop hebben:
Welk deel van het woord NEE begrijp je niet? Want ik wil het best even uitleggen hoor.

Misschien dat je een briefje kunt ophangen ofzo, met uitleg van Van Dale
Bijvoorbeeld:

Nee
1nee bw en tw woord om ontkenning uit te drukken; neen (tegenst ja)
2nee het; o: een krachtig ~

Niet
niet bw, het tegengestelde van wel: ik heb het ~ gedaan; hij is ~ meer is dood; (zachte aandrang) zou je het ~ eens proberen?

Afblijven
af·blij·ven bleef -, i -gebleven niet aanraken

Mijn
mijn bez vnw van mij: ~ boeken, vaak geschreven als m’n; dat is het ~e

Jouw
jouw bez vnw van jou: is dat ~ fiets?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 14:56

vincentlover schreef:
tjah, typisch beeld van een studentenhuis als je het mij vraagt...
Het eerste jaar heb ik me ook doodgeergerd, maar nu weet je gewoon dat je geen waardevolle spullen in dat huis moet hebben.
Als je iets nog heel terug wilt, dan moet je het bij je ouders laten :)
en het schoonmaken... tjah kun je niet afspreken dat jullie een schoonmaakster inhuren een dag in de week??
Of anders indd verhuizen naar een ander studentenhuis, want je kan wel proberen je huisgenoten te veranderen, maar dat lukt niet, weet ik uit ervaring ;)
succes ermee!!

Ik heb al geen hele waardevolle spullen meer in de algemene ruimten liggen, zelfs mijn stofzuiger staat op mijn kamer als k niet thuis ben (die kan dus als ik het slot erop gezet heb in de kast). Maar gewoon schoonmaak middel? Ik zie net dat zelfs mijn bakboter op is..

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:04

Ahja, ik zou er me niet zo druk om maken, veranderen kun je ze toch niet.

Ik woon ook in een studentenhuis en berg gewoon mijn spullen zelf op. Mijn kook spullen staan in mijn kamer.
Al de rest (bakboter etc) vind ik niet erg als ze een keer van gebruiken.
Dat ze niet afwassen is ook hun probleem hoor. De poetsvrouw komt elke donderdag en zolang het wat schoon is heb ik geen probleem met stapels afwas.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 15:06

BraveSpots schreef:

Ik woon ook in een studentenhuis en berg gewoon mijn spullen zelf op. Mijn kook spullen staan in mijn kamer.
Dat ze niet afwassen is ook hun probleem hoor. De poetsvrouw komt elke donderdag en zolang het wat schoon is heb ik geen probleem met stapels afwas.

Niet druk om maken! Ze hebben mijn spullen gejat, naa ahhh dat ik me er druk om maak!

Ik berg ook alles op, al mijn spullen stonden gewoon in mijn kast! Mijn, bezittelijk!

Sorry, maar ik maak me er HEEL druk om. Ik hou er niet van om bestolen te worden

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:07

vorig jaar was het bij ons ook hel in huis....
Wij vrouwen (4) wilden het huis netjes houden de mannen (3) niet... eerst geprobeerd met praten, overleggen, schema's, niks werkte... daarna hebben we gezegd, dat we niet meer voor ze gingen koken (we deden dat altijd gezamenlijk) we hebben toen een slot op de kast beneden gezet, een slot op 1 van de wc's en we deden alles apart.... maar het werkte nog steeds niet....
Toen hebben we de ergste eikel het huis uitgeschopt en nu loopt alles prima! maar ik heb wel geleerd dat je je niet overal aan moet ergeren, je woont er nu eenmaal met 7 man, en dan zul je andere dingen ook gewoon moeten accepteren.....
Een beetje een zoek het maar uit mentaliteit hebben denk ik...

Vjestagirl

Re: Het concept 'nee'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 15:09

Vincent lover: ik vind het ook niet erg als er af en toe dingen vies zijn, iedereen mag alles van me lenen, geen enkel probleem. Maar Het is nu gewoon echt super smerig, je plakt nog net niet vast. En als er dingen kapot zijn dan wil ik het graag horen, ipv dat ik het zelf ergens moet vinden...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:10

Vjestagirl schreef:
BraveSpots schreef:

Niet druk om maken! Ze hebben mijn spullen gejat, naa ahhh dat ik me er druk om maak!

Ik berg ook alles op, al mijn spullen stonden gewoon in mijn kast! Mijn, bezittelijk!

Sorry, maar ik maak me er HEEL druk om. Ik hou er niet van om bestolen te worden

Maare, dat kon je toch bedenken van te voren? Ik bedoel, het is een studentenhuis, zulke dingen gebeuren constant naar mijn weten. Als je iets veilig wilt houden moet je het achter slot zetten. Het is toch geen familie die je zomaar kunt vertrouwen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 15:12

Ik nam ook aan dat ik alles goed had opgeborgen. Alle spullen stonden op mijn verdieping (ik woon alleen op zolder) waar niemand anders iets te zoeken heeft. De echt waardevolle spullen stonden in mijn kamer, waar 1 huisgenote een sleutel van heeft, en die vertrouw ik met mijn leven. Maar het is toch van den zotten dat als ik een fles schoonmaakmiddel laat staan 2 weken dat iemand anders zich bedenkt dat omdat ik er toch niet ben ze het wel kunnen gebruiken?

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:13

Tsja, natuurlijk moet je je wel aanpassen als je met een groepje woont. Maar er is wel een verschil tussen een beetje rommelig en een zwijnenstal.

En als mensen spullen slopen of kwijtmaken, dan moeten ze dat ook vergoeden vind ik. Zeker als ze niet eens gevraagd hebben om het te lenen! Ik vind het echt een stel asocialen. Dat kunnen ze toch niet van huis uit hebben meegekregen? Zo gaan ze thuis toch ook niet om met de spullen van hun ouders enzo? Echt raar dat sommige mensen zo om kunnen slaan als ze gaan studeren.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:14

@ Bravespots

Er zijn studentenhuizen genoeg waar het wel goed gaat! Waar je niet alles achter slot en grendel moet houden, waar wel redelijk wordt schoongemaakt. En als er wissel van personen is kan het meest crappy studentenhuis veranderen in een perfect studentenhuis, of andersom.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:23

Achja, zo vond ik afgelopen week mijn scheermesje in het prullebakje, met de haren van iemand anders IN het mesje. Het houdertje stak er nog net zo uit dat het kon zien... ik heb op het schoonmaakrooster een paar hele boze zinnetjes achtergelaten. Mijn wasverzachter werd ook gebruikt (opgemaakt) douchespulletjes gebruikt of zelfs helemaal gejat. En ik weet dus wie het doet. Alleen geeft diegene het niet toe. Het ergste van die huisgenote vind ik nog dat ze zo stinkt. Als het warmer wordt dan 15 graden en ze is naar de wc geweest, kun je er gewoon niet komen, dan ga je (letterlijk) over je nek van de stank.

Maar @ TS, ik geloof dat dit het 3e topic van je is over (weer andere?) huisgenoten. Ik denk dat je beter zo snel mogelijk op jezelf kunt gaan ipv je constant druk te maken, want in elk huis waar ik wel eens ben geweest is er wel wat. Gaat het niet om gebruikte spullen dan wel om geluidsoverlast, schoonmaak e.d.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:25

Ik vind het vreselijk onbeschoft dat ze dit gedaan hebben en ik snap je volkomen!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:25

mo_van_dijk schreef:
@ Bravespots

Er zijn studentenhuizen genoeg waar het wel goed gaat! Waar je niet alles achter slot en grendel moet houden, waar wel redelijk wordt schoongemaakt. En als er wissel van personen is kan het meest crappy studentenhuis veranderen in een perfect studentenhuis, of andersom.

Dat geloof ik best, maar meteen van het beste uitgaan is toch raar?

Het lijkt me logischer dat je eerst alles opsluit zeg maar, en als je merkt/hoort/ziet dat iedereen netjes zijn eigen spullen gebruikt kan je dan soepelder worden. In plaats van omgekeerd.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:40

wij doen het als volgt als ons huis echt vies wordt, dan stellen we 7 klusjes op (keuken schrobben, plee schrobben, dweilen) en dan mag je invullen wat jij wilt doen, binnen een week moet iedereen het gedaan hebben en geen probleem! We hadden eerst een wekelijks schema, maar daar hield niemand zich aan.... Dit werkt echt beter! Als we dan eens 's avonds met zn allen zitten te eten ofzo ff aankaarten van goh is wel weer erg vies, zullen we weer ff met zn allen schrobben?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 15:42

Wij hebben een wekelijks schoonmaak rooster (3 klusjes, die allemaal 2x in de week gebeuren), en daarnaast gebeurd het zo nu en dan dat we OF met zijn allen grote schoonmaak houden, OF dat er iemand zelfstand besluit om een onderdeel (keuken, badkamer, overloop) te poetsen tot het glimt. Zo heb ik de keuken brand en brandschoon gemaakt voordat ik weg ging.

@dwaallicht: Ik wil niet verhuizen. In principe heb ik het perfect naar mijn zin, grote kamer, leuke gezellige huisgenotes. Dit is echt een van de weinige incidenten dit jaar.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 17:24

Zo, het slot zit erop, het voelt flink stevig en zwaar aan. Niemand die daar meer kan komen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:33

Ik ken dit! Abnormaal en logisch dat je kwaad bent!

De broer van mijn vriend was twee weken geleden jarig en zijn vriendin was 's avonds gekomen met een taart voor hem die ze stiekem in de koelkast had gezet, die wilde ze hem de volgende als verassing geven. De volgende dag bleek dat er iemand van twee kanten in de taart had gebeten :(

Hij heeft gewoon alle dames bijeengeroepen en vorderde een verklaring...De dader heeft zich blootgegeven en er is een heel gesprek gevolgd over het afblijven van andermans spullen en tadaaaaa: Het llopt nu sinds dat gesprek hartstikke goed in dat huis...

Maar nogmaals, ik ken het, kwam regelmatig na een zeer lange dag uni terug en wilde koken....maar dat gaat niet als al jouw pannen gebruikt en niet schoongemaakt in de gootsteen liggen.... _-:(

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:35

Pfff vervelend zeg!
Hopen dat dat slot duidelijk genoeg is. En voorlopig alles maar zoveel mogenlijk achter slot en grendel als je weg bent.. En even een briefje ophangen op een plek waar iedereen komt is ook geen slecht idee. Zo van als je het vraagt prima, zo niet gelieve dan van mijn eigendommen af te blijven.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 17:37

Adil18 schreef:
Ik ken dit! Abnormaal en logisch dat je kwaad bent!

De broer van mijn vriend was twee weken geleden jarig en zijn vriendin was 's avonds gekomen met een taart voor hem die ze stiekem in de koelkast had gezet, die wilde ze hem de volgende als verassing geven. De volgende dag bleek dat er iemand van twee kanten in de taart had gebeten :(
Hij heeft gewoon alle dames bijeengeroepen en vorderde een verklaring...De dader heeft zich blootgegeven en er is een heel gesprek gevolgd over het afblijven van andermans spullen en tadaaaaa: Het llopt nu sinds dat gesprek hartstikke goed in dat huis...

Maar nogmaals, ik ken het, kwam regelmatig na een zeer lange dag uni terug en wilde koken....maar dat gaat niet als al jouw pannen gebruikt en niet schoongemaakt in de gootsteen liggen.... _-:(

Dat is echt super asociaal, ik zou KOKEN van woede...

Het is gewoon vervelend, we hebben hier in huis allemaal eigen spullen, we delen bijna niets... En dan toch mijn zooi pakken...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:38

poeh, als ik dit zo lees ben ik heel erg blij dat ik een particuliere kamer heb bij iemand in huis.
weet nu in ieder geval zeker dat de zooi die ik in mijn keukentje maak van mij is (ik kan erg slecht tegen viezigheid) en dat mijn spullen niet door anderen gebruikt worden.

hopelijk helpt het slot wat. ik zou ook eens een paar opmerkingen tegen je huisgenoten maken, misschien weet één van de anderen wel wie je spullen heeft gebruikt en gepakt.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:44

Hartstikke goed dat je er een slot op hebt gezet. :j
Maar ik ken het, ook al woon ik in een zelfstandig apartement met maar één huisgenootje. Zelfs nu nog gebeurde het dat er dingen van mij verdwijnen. Ik had twee super leuke coca cola glazen, lang naar gezocht en helemaal blij mee. Maar opeens kwam ik er steeds nog maar één tegen in de afwas. :? Zoeken, zoeken, zoeken, maar nergens te vinden. Huisgenootje gevraagd, maar nee hoor, zei had hem echt niet gezien hoor, geen idee waar hij was. Tja, sorry, maar daar gaat mijn bloed toch van koken! :( Niks aan de hand als ze het glas heeft laten vallen, prima, niks aan te doen, ik laat ook wel eens wat vallen, maar ga dan niet doen alsof je neus bloedt! We zijn tenslotte maar met zijn tweeën, en als ik het niet gedaan heb, dan is zij het wel...Gaat om iets heel kleins, maar toch, het is het principe.

Heel kinderachtig vind ik het, aan andermans spullen komen en het nog ontkennen ook!