Beste vriendin gaat met jouw ex.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:42

Pattypaard schreef:
blauw00gje schreef:
Dan vind ik het al helemaal niet ''netjes'' van haar..

Dan had ze het beter gewoon kunnen zeggen dan op die manier gaan 'vragen' vind ik. Eigenlijk is het zo geen vraag meer. Teminste niet op de manier dat ze het als er dan gezegd word dat je het erg vind ze dit niet doet. Ze heeft het immers al gedaan.

Dat bedoel ik :P
Ben het helemaal met jou eens

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:42

Ik vind dat toch wel zo'n onzin! Waarom mag een vriendin niet gelukkig zijn met iemand die toevallig jouw ex is?
Ik kan me voorstellen dat zolang jij er zelf nog niet over heen bent dat het moeilijk is, en dan is het ook netjes als ze afwachten.
Maar als een vriendin van mij iets zou krijgen met een ex van me zou ik alleen maar gelukkig voor ze zijn! Als het nou toevallig heel goed klikt, moeten zij elkaar dan vanwege het verleden uit de weg gaan?
Ik vind dat je het je vriendin gewoon moet gunnen om gelukkig te zijn. Neem toch aan dat jij ook niet je hele leven verliefd op je ex blijft rondlopen. Maakt het dan wat uit met wie hij gelukkig is? En mocht hij mn vriendin ongelukkig maken, dan is het alleen maar makkelijker, want dan weet ik waar ik m vinden kan!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:43

Hermelijn schreef:
Ik vind het van de zotte dat een vriendin toestemming aan jou moet vragen voordat ze iets kan beginnen met je ex. Je hebt helemaal geen claim op die jongen, en ook niet op je vriendin, geen enkel recht om te bepalen of ze wel of niet een relatie zouden mogen beginnen. .

Hoe ze reageert is niet aardig nee, maar ik vind de beginaanname al fout.

Ik vind ook niet dat ze het moet vragen, maar ik zou het gewoon als principe niet doen. Ik zou zo denken dat ik het andersom ook niet leuk zou vinden. Maargoed, iedereen is anders.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:44

Ik zou juist blij zijn als een vriendin gelukkig is met iemand, waar ik niets meer voor zou voelen. Ik vind het een heel ander verhaal als we het over een hele serieuze relatie zouden hebben (sorry, ik vind 4 maanden echt heel kort) en je zou gedumpt zijn, daar heel veel verdriet van hebben en een vriendin zou er DAN met die vent vandoor gaan. Dat is voor mij een iets ander verhaal. Maar zoals je het nu stelt, zie ik het probleem niet zo.

Ik heb ook wel eens wat met iemand gehad, die ook wat met een vriendin van mij gehad heeft (was al jaren over trouwens, geen verdriet aan beide kanten). Die vriendin is nog steeds een goede vriendin van me, hoor. Ze was zelfs allang getrouwd met een ander. :D

Ik denk dat sowieso niemand je bezit is. En al helemaal niet, als je diegene zelf gedumpt hebt. ;)

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:45

Ik begrijp jou heel goed. Heb het ook meegmaakt.
Gelukkig kregen ze ruzie, spreek haar nu niet meer.

blauw00gje

Twiggy2008 schreef:
Ik zou juist blij zijn als een vriendin gelukkig is met iemand, waar ik niets meer voor zou voelen. Ik vind het een heel ander verhaal als we het over een hele serieuze relatie zouden hebben (sorry, ik vind 4 maanden echt heel kort) en je zou gedumpt zijn, daar heel veel verdriet van hebben en een vriendin zou er DAN met die vent vandoor gaan. Dat is voor mij een iets ander verhaal. Maar zoals je het nu stelt, zie ik het probleem niet zo.

Ik heb ook wel eens wat met iemand gehad, die ook wat met een vriendin van mij gehad heeft (was al jaren over trouwens, geen verdriet aan beide kanten). Die vriendin is nog steeds een goede vriendin van me, hoor. Ze was zelfs allang getrouwd met een ander. :D

Ik denk dat sowieso niemand je bezit is. En al helemaal niet, als je diegene zelf gedumpt hebt. ;)

Dat vind ik een heel ander verhaal :P

liann15

Dit is mij ook geflikt.. ik had een vriendje van ong half jaar, het liep allemaal beetje moeiteloos en die vriendin zeikte dat ik er nooit meer voor haar was blabla uiteindelijk hebben we een pauze in de relatie gelast en ik ben nog geen 1 dag op vakantie & ik krijg van iemand anders te horen dat ze met hem gaat .. dezelfde avond hebben we nog met elkaar gebeld. nou een schande echt waar, alleen het lelijkste was hij ging met haar om toch bij mij in de buurt te blijven want dezelfde avond hebben we nog met elkaar gebeld. we woonden in dezelfde straat vriendin en ik uiteindelijk zijn we wel weer bij elkaar gekomen en de vriendschap was toch al verwatert ;)

liedje89

Vind het ook niet echt netjes van je vriendin.

IK vind ook dat ze zich wel een beetje beter mag verklaren over haar gedrag, ik bedoel waarom meteen als het uit is. Waarom is ze niet eerlijk over wat ze nu met hem wil? Als ze nou echt verliefdop hem is, kan ze niks aan doen en jij hebt het uitgemaaktdus dan kanik begrijpen dat ze graag met hem uit wil maar ik vind de manier waarop ook niet echt vriendelijk.

Je heb inderdaad geen claim op je ex maar je kan vanje beste vriendin toch wel verwachten dat ze een beetje zuinig is opje gevoelens?

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 11:47

Tuurlijk ben ik blij voor der daat ze iemand heeft maar om nou naar 1.5 week al er mee vandoor te gaan? terwijl ik nog bezig was met bedenken wat ik wil.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:48

Hermelijn schreef:
Ik vind het van de zotte dat een vriendin toestemming aan jou moet vragen voordat ze iets kan beginnen met je ex. Je hebt helemaal geen claim op die jongen, en ook niet op je vriendin, geen enkel recht om te bepalen of ze wel of niet een relatie zouden mogen beginnen. .

Hoe ze reageert is niet aardig nee, maar ik vind de beginaanname al fout.

Nee, er klakkeloos vanuit gaan dat je relatie je vriendin niets doet en er maar gewoon mee beginnen en je vriendschap op het spel zetten omdat je der kwetst (zoals de TS zich nu ook voelt).

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:49

Als jij het hebt uitgemaakt omdat je niet meer verliefd was, wat is dan het probleem? Jij hebt dus geen gevoelens meer voor deze jongen, dan zou het je ook niets uit moeten maken dat je beste vriendin wel gelukkig met hem kan zijn.
Ok het was niet zo netjes om te vragen of jij het goed vind nadat ze al een paar keer hadden afgesproken, maar iedereen maakt fouten toch?

Mijn vriendje is ook de ex van een vriendin van me, maar die heeft me zelfs aan hem gekoppelt :D

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:49

Twiggy2008 schreef:
Ik vind het een heel ander verhaal als we het over een hele serieuze relatie zouden hebben (sorry, ik vind 4 maanden echt heel kort)

Waarom kun je met 4 maanden geen hele serieuze relatie kan hebben? Ik heb ong 3 maanden met mijn vriend, maar ik denk dat als mijn vriendin zoiets zou doen ookal heb ik het uitgemaakt ik erg teleurgestelt in haar zou zijn :(:)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:51

xEline schreef:
Tuurlijk ben ik blij voor der daat ze iemand heeft maar om nou naar 1.5 week al er mee vandoor te gaan? terwijl ik nog bezig was met bedenken wat ik wil.

Eline, je zegt in je verhaal dat je niet meer verliefd op hem was. Bleek achteraf dan dat je er niet zeker over was? Waarom maak je het dan al uit?

Natuurlijk is het raar dat je vriendin al na 1,5 week (dat is inderdaad wel heel snel ;) ) laat merken dat er tussen hen iets opgebloeid is, maar daaruit maak ik ook op dat hij dan blijkbaar ook niet van die gevoelens meer voor jou had. Had hij ze nog wel, dan is hij er wel heel erg snel overheen. Was het niet gewoon over aan beide kanten bij jullie?

Kan me natuurlijk wel voorstellen dat je je rot voelt over deze situatie. Maar ja, een man is geen bezit, een ex al helemaal niet en een vriendin ook niet. Moeilijk...... Sterkte ermee.... :(:)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:52

Rianneke schreef:
Twiggy2008 schreef:
Ik vind het een heel ander verhaal als we het over een hele serieuze relatie zouden hebben (sorry, ik vind 4 maanden echt heel kort)

Waarom kun je met 4 maanden geen hele serieuze relatie kan hebben? Ik heb ong 3 maanden met mijn vriend, maar ik denk dat als mijn vriendin zoiets zou doen ookal heb ik het uitgemaakt ik erg teleurgestelt in haar zou zijn :(:)

Natuurlijk kan het al heel serieus zijn, maar het is allemaal nog erg pril die eerste maanden. :)
Dat bedoel ik ermee.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:55

blauw00gje schreef:
Dat vind ik een heel ander verhaal :P

Dat is ook een ander verhaal ;) , want ik zou ook niet zo kort na het einde van iemand's relatie er al met een ex van een vriendin van door gaan. Ik zou het niet kunnen (en niet eens willen) :n . Maar ik las hier dat sommigen de 'regel' hebben nooit iets met andersmans ex te doen. Ik doe dat liever ook niet, maar soms loopt het wat anders in het leven. Dat wilde ik er mee zeggen...... ;)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:56

Twiggy2008 schreef:
Rianneke schreef:

Natuurlijk kan het al heel serieus zijn, maar het is allemaal nog erg pril die eerste maanden. :)
Dat bedoel ik ermee.

Ja, het kan wel pril zijn, maar soms voel je gewoon dat het wel serieus is.

Hier was dat denk ik niet het geval omdat ze het zelf heeft uitgemaakt, dit slaat dus even niet op Eline, maar gewoon op de opmerking.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:56

Caesar schreef:
Nee, er klakkeloos vanuit gaan dat je relatie je vriendin niets doet en er maar gewoon mee beginnen en je vriendschap op het spel zetten omdat je der kwetst (zoals de TS zich nu ook voelt).

Als mijn vriendin het uitmaakt omdat ze niet meer verliefd is (zoals TS in de beginpost schrijft), dan ga ik er vanuit dat er geen gevoelens meer zijn en dat ik haar dus niet kan kwetsen. Gelukkig doen mijn beste vriendin en ik niet zo moeilijk :D We hebben wel vaker dezelfde scharrels gehad, nooit vriendjes want we vallen op heel andere types, haha. Nooit problemen mee gehad.

blauw00gje

Re: Bestevrienden gaat met jou ex.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:58

Ik vind scharrels ook wel wat anders dan vriendjes.
Maarja, dat ben ik :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:58

blauw00gje schreef:

Hier was dat denk ik niet het geval omdat ze het zelf heeft uitgemaakt, dit slaat dus even niet op Eline, maar gewoon op de opmerking.

Dat klopt, er zijn relaties waar het al vrij snel serieus is. Maar dan maak je het meestal niet uit na 4 maanden, omdat je niet meer verliefd bent. ;)
En ik reageerde op het einde van een relatie na 4 maanden. Niet op alle relaties die 4 maanden of korter duren. Die kunnen al heel serieus zijn, tuurlijk........

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 11:59

Twiggy2008 schreef:
blauw00gje schreef:

Dat klopt, er zijn relaties waar het al vrij snel serieus is. Maar dan maak je het meestal niet uit na 4 maanden, omdat je niet meer verliefd bent. ;)
En ik reageerde op het einde van een relatie na 4 maanden. Niet op alle relaties die 4 maanden of korter duren. Die kunnen al heel serieus zijn, tuurlijk........

Het was ook niet op jou persoonlijk bedoeld ofzo ;)
Maar daarom zei ik ook dat dat hier dus niet het geval was, omdat zij het heeft uitgemaakt :P

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:00

blauw00gje schreef:
Ik vind scharrels ook wel wat anders dan vriendjes.
Maarja, dat ben ik :+

4 maanden noem ik ook nog een scharrel ;) Zeker als je het dan uitmaakt omdat je niet meer verliefd bent.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:03

Hahaha maar we snappen wat we bedoelen :)

Maar een regel hoeft het niet eens te zijn naar mijn idee, gewoon het fatsoen denk ik :o Kijk ik zeg niet dat je helemaal nooit aan de ex van een vriendin mag komen uit fatsoen. Er zijn genoeg gevallen waarbij een vriend/vriendin bij een ex een aantal jaar of maanden later bij elkaar komen, en dat vind ik toch anders als een week :)
Laatst bijgewerkt door Boktpony op 06-05-09 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:04

Ik zou het ook niet echt leuk vinden als een vriendin iets met een ex zou krijgen, maar aan de andere kant; als hun gelukkig en verliefd zijn; wat is dan het probleem?

Zelf zou ik het nooit doen; het idee dat een (goede) vriendin ook sex met hem heeft gehad...

xEline

Re: Bestevrienden gaat met jou ex.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 12:37

ik vond die 4 maanden toch wel serieus

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:40

Rianneke schreef:
Hahaha maar we snappen wat we bedoelen :)

Maar een regel hoeft het niet eens te zijn naar mijn idee, gewoon het fatsoen denk ik :o Kijk ik zeg niet dat je helemaal nooit aan de ex van een vriendin mag komen uit fatsoen. Er zijn genoeg gevallen waarbij een vriend/vriendin bij een ex een aantal jaar of maanden later bij elkaar komen, en dat vind ik toch anders als een week :)

Hier ben ik het precies mee eens! :)