Eigen bedrijf, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 18:27

Ik verkoop woonaccessoires+ sieraden op braderieën en via thuisparty's. Ben nu ruim een jaar bezig maar kan er zeker niet van leven (ging ik ook niet van uit). Ik vind het leuk om te doen, het past bij mijn opleiding en ik leer ervan dus daarom ga ik lekker door. Voor mijn inkomsten heb ik nog een andere baan. Moet ook wel erbij zeggen dat ik er maar ong 1x per maand iets mee doe, dat schiet natuurlijk ook niet echt op ;) Zomermaanden zal het iets meer worden.
In de toekomst lijkt het mij wel heel erg leuk om het uit te breiden, er meer mee te gaan doen. Alleen als ik realistisch nadenk is het denk ik niet zo verstandig. Woonaccessoires is een vrij moeilijke branche, mensen zien het toch als iets extra's of het huis staat al te vol. Komt nog eens bij dat ik een bepaalde stijl verkoop waar je van moet houden. Hier in de regio zitten al een paar winkels die zo'n stijl verkopen. In mijn woonplaats houden winkels met woonaccessoires het over het algemeen niet zo heel lang vol dus dat is ook niet zo bevorderend om te weten. Ik zou wel willen maar er zijn dus zoveel dingen die het lastig maken... Ik heb wel wat kleine ideetjes in mijn hoofd om het uit te breiden. Ga eerst in oktober 3,5 maand naar het buitenland en als ik terug kom ga ik uitzoeken of er iets van mijn ideetjes mogelijk is.

Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe de mensen hier reclame maken/ klanten trekken. Wie wil dat vertellen?

Paardenmeis1

Re: Eigen bedrijf, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 19:21

Hier nog een ondernemende bokker. Januari dit jaar ben ik een webdesign bedrijf begonnen. Daarvoor deed ik dit al, maar dan zonder kvk enz. Ik werk fulltime en doe het ernaast, kan er niet van leven.. en wil het ook niet.
Moet zeggen dat het door mond-op-mond steeds harder gaan, vind dat persoonlijk de leukste reclame.

@Michelle, ligt aan je branche denk ik? Persoonlijk doe ik soms wat op Marktplaats en dergelijke sites. Verder rol ik het bekende balletje ook van links naar rechts, bv bij bekenden die ondernemer zijn... of bij een bedrijf werken die een andere site kan gebruiken :) .

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 09:28

Elaine: Mond tot mond is de beste en snelste reclame die je kan hebben! Dat werkt echt super. Als mensen tevreden zijn vertellen ze het snel aan een ander en daardoor kom je aan nieuwe mensen. Leuk en er is nog veel werk in. Mijn broertje doet dit werk ook en ontwerpt sites voor mensen die verschillende sporten beoefenen en voor kleine bedrijfjes...werk genoeg heeft hij. Hij kan er bijna van leven nu. Dus komt bij jou als je wil ook wel. Zeker als je orgineel bent.

Michelle: Dat is inderdaad een lastige branche. Een vriendin van mij heeft een sierraden winkel en kan er ook zeker niet van leven. Ze doet het naast haar andere baan en staat ook op markten enz..om maar te verkopen. Hard werken maar ze vind het leuk dus doet ze het.

Een andere vriendin van mij heeft een mini pensionstal voor de lol zodat ze net haar eigen paardjes vrij heeft staan. Dit doet ze ook naast haar gewone baan. Hardwerken maar wel super leuk!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:15

Ik wil ook graag voor mezelf beginnen én weet ook al hoe en wat.. Maar ivm onze kinderwens heb ik mijn bedrijfsplan in de koelkast moeten zetten..

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 10:23

euh mijn man en ik hebben 3 bedrijven :+

We zijn begonnen met een handelsonderneming, groothandel voor stomerijen en wasserijen, service reparatie en verkoop.

Toen werd ik het zat op kantoor en ben ik een klein wasserijtje begonnen wat inmiddels is uitgegroeit tot een gemiddelde wasserij (9000 kg per week)

en ik ben vorig jaar na mijn afstuderen aan de Silverlinde mijn eigen praktiijk begonnen in natuurgeneeskunde voor dieren.
De meeste mensen vragen of ik ook nog wel eens slaap :-)
De praktijk loopt nog niet omdat ik daar te weinig tijd insteek. Het was de bedoeling om minder in de wasserij te werken maar dat lukt maar niet.

Maar aan alles komt een eind, we gaan weer opnieuw beginnen in USA....... daar een B&B&B beginnen (Bed Barn and Breakfast)
Dus ja je kan wel zeggen dat we ondernemend zijn samen :-)

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:35

_Michelle_ schreef:
Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe de mensen hier reclame maken/ klanten trekken. Wie wil dat vertellen?

Hoi Michelle,
Leuk om te lezen wat je doet ;)

Wij maken reclame met adverteren in een krant, een die hier in de omgeving veel gelezen wordt.
Als je een nieuw bedrijf bent is een redactioneel stukje ook een leuke optie.
Je kunt kosteloos laten zien wie je bent en dit wordt erg leuk opgezet.

Ook hebben wij een website waar mensen informatie over ons kunnen vinden.
Maar de beste reclame voor ons vak is toch wel de "mond op mond reclame".

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:37

wat voor bedrijf heb je als ik vragen mag??

edit: lees het al op de vorige pagina haha

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:51

Ik ben vorig jaar voor mezelf begonnen. Ik gaf al jaren les maar deed dat altijd "erbij". Had een paar jaar fulltime in de paarden gezeten maar zag in de "traditionele manier" van handel en lesgeven geen brood en ben maar op kantoor gaan zitten, maar daar werd ik ook niet erg gelukkig van.

Op een gegeven moment ben ik fysiotherapie gaan studeren in een versneld traject, omdat ik beter wilde begrijpen hoe training in elkaar stak. Ik vind namelijk vooral de link tussen training en gezondheid erg interessant. Door mijn studie heb ik veel meer inzicht gekregen in het functioneren van de ruiter, en daardoor kan ik nu mensen heel gericht helpen met houding en zit trainingen.

Aanvankelijk wilde ik in loondienst blijven werken tot ik mijn studie had afgerond, maar doordat ik toch een redelijke klantenkring aan het opbouwen was heb ik de stap al wat eerder gewaagd en ik heb er geen spijt van.

Ik heb me het laatste jaar veel harder ontwikkeld in mijn vakgebied dan ik had gedaan als ik bij een baas was blijven zitten en het in de avonduren erbij was blijven doen. Daardoor kan ik mijn klanten dus ook veel meer kwaliteit bieden.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:24

Equimotion: Dat is wel heel fijn dan om je stap toch te wagen en inderdaad beter dan dood ongelukkig op kantoor zitten. BIj mij is het tot nu toe bittere noodzaak dat ik op kantoor zit. Ik heb hier de beste training en een goed inkomen maar zou heel graag iets anders willen met een link naar paarden en eigen baas. Zonder met echt paarden direct te werken. Maar helaas geen enkele aansluiting. Heb ook 5 maanden gewerkt full time in de sport maar dat wa shet niet. Tja en nu..op kantoor dan tochomdat er brood op de plank moet. Maar zou het liever anders zien.

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 17:18

Ik ben samen met mijn ouders ook begonnen met een tot nu toe klein schalig bedrijf in cadeau artikelen - borduur service en glaswerk.

http://www.hoka-kado.nl

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:14

Ik ben zelfstandige in bijberoep, heb een webwinkel (zie link onderschrift), doe homeparties en sta op evenementen.
Daarnaast werk ik van half 9 tot 5 als maritiem claims handler/ insurance handler + eigen poown + volop bezig aan eigen huis bouwen.
Hoezo druk? :D

Vind de combi soms net te druk, maar de eerlijke en blije reacties van (weerkerende) klanten maken veel goed.

Mond-op-mond is de beste reclame die er is, omdat deze ook eerlijk is en blijft hangen. Daar kan geen betaalde advertentie tegenop.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:23

Mijn vader heeft een kledingzaak. Wij wonen erboven, redelijk ruim, i.v.m mijn rolstoel.

Mijn vader heeft volgens mij 10 man personeel in dienst, (part-timers en full-timers). Het bedrijf is een beetje generatie op generatie gegaan, en we bestaan dit jaar 129 jaar.

En inderdaad, mond op mond reclame werkt het beste, je hoort het dan van een klant die het goed werk vond, een bedrijf verkoopt zichzelf alleen maar goed in een reclame.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 22:35

Gezellig, allemaal ondernemende bokkers.....Ik ben er ook een.

Ik heb 7 jaar geleden mijn bedrijf opgezet, na 3 jaar werkervaring te hebben opgedaan, in de bouw. Ben begonnen met systeem bouw (plafonds en wanden), maar dat is inmiddels behoorlijk uitgebreid. Ik vind het heerlijk werken in de bouw, kan er al mijn energie en creativiteit in kwijt en daarnaast zou ik niet meer voor een baas willen werken. Werkweken van 60 tot 80 uur zijn geen uitzondering, maar ik doe het graag en met veel plezier.

Mond op mond reclame is voor mij ook nog steeds de beste reclame en daarnaast heb ik vaste contacten. Ik heb wel geadverteerd maar dat heeft me nog nooit werk opgeleverd. Ik moet het echt hebben van de mensen die het hebben over 'dat timmerbedrijfje van dat meisje'... :D

Een goede reclame is jezelf zo uniek mogelijk maken of iets unieks aanbieden, zodat je lange tijd gespreksstof blijft op feestjes.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:43

Inderdaad TS: als je nog een stagiare of over twee jaar een werknemer zoekt: denk aan mij. :D Lijkt me echt mijn ideale baan.

Nog geen eigen bedrijf (nou ja, wel zwart en het loopt niet, zie onderschrift ;) ). Maar ik zou het wel graag willen. Het liefst een manusje van alles rondom paarden. Het enige waar ik wel tegenop zie, is de financiele onzekerheid. Ik hecht daar wel veel waarde aan. Daarom denk ik, dat wanneer ik klaar ben met mijn studie, ik eerst een paar jaar fulltime ga werken en daarna parttime en ondertussen je bedrijf opzetten. Wie weet hoe het gaat lopen.

Yvonne86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 21:13

Dorientjuh: Dat is zeker fijn, financiele zekerheid! En ook verstandig om eerst ergens te werken en ervaring op te doen.
Als je later je eigen bedrijf wilt en je wilt het echt graag, dan lukt het!! (Met de juiste inzet en motivatie).

Leuk om te lezen dat er veel ondernemende bokkers zijn!

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 11:43

nou ik hoop het maar, want ik wil namelijk mijn eigen camping.. k moet nu eerst nog wel even flink door sparen voor dat dat OOIT gaat lukken.. maar het is wel echt wat ik wil..