Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Dabo schreef:ikdoemaarwat schreef:2 minuten is zelfs te kort!!
en toch is er iemand geweest die ja stemde
hoe respectloos
Dat zal de TS zelf geweest zijn denk ik...
liiisette schreef:Sok schreef:Eigenlijk vind ik dit hele topic wel getuigen van hoe er nou bij stilgestaan wordt. Niet dus.
De jeugd interesseert het allemaal gewoon niet, is totaal respectloos en zou mijns inziens wel eens wat aan die borden voor hun koppen mogen doen..
sorry maar ik snap je eerste zin niet
Sok schreef:Ik vind dat dit topic staat voor waar de jeugd tegenwoordig voor lijkt te staan: dodenherdenking, in wat voor vorm dan ook, hoeft niet zo lang meer voor de jeugd en liever eigenlijk helemaal niet. Ik vind het zwaar respectloos, zoals ik al eerder zei.
liiisette schreef:Sok schreef:Eigenlijk vind ik dit hele topic wel getuigen van hoe er nou bij stilgestaan wordt. Niet dus.
De jeugd interesseert het allemaal gewoon niet, is totaal respectloos en zou mijns inziens wel eens wat aan die borden voor hun koppen mogen doen..
sorry maar ik snap je eerste zin niet
Ze mogen er inderdaad wel 5 van maken. Daarnaast vind ik dat ze er op scholen véél meer aandacht aan zouden moeten besteden. Dat de mensen die het meegemaakt hebben over een paar jaar dood zijn maakt niet uit. We doen het niet voor hen, we mogen nog steeds allemaal dankbaar zijn!
Liek_ schreef:Sok schreef:Ik vind dat dit topic staat voor waar de jeugd tegenwoordig voor lijkt te staan: dodenherdenking, in wat voor vorm dan ook, hoeft niet zo lang meer voor de jeugd en liever eigenlijk helemaal niet. Ik vind het zwaar respectloos, zoals ik al eerder zei.
En waarom vind je dat dan precies respectloos?
) jeugd staat er niet bij stil dat er nog elke dag gevochten wordt voor vrijheid ergens op de wereld, dat er nog steeds mensen onderdrukt worden! Ik ken zelfs gevallen die niet eens weten wat er in WOII gebeurd is en erger nog, het kan ze geen ruk schelen. JA, dat vind ik zwaar respectloos!
CandyQueen schreef:Ik heb ja gestemd.
Want 1 keer per jaar 2 minuten stil zijn helpt toch ook niets. Kunnen ze er even goed 1 minuut van maken. Of nog beter, dat stil zijn gewoon afschaffen. Mensen denken tijdens dat stil zijn helemaal niet aan de doden. Ik ben er zeker van dat meer dan de helft liever denkt aan leuke dingen. Je kan de doden ook anders herdenken. Zij hebben er echt niets aan hoor.
CandyQueen schreef:Ik heb ja gestemd.
Want 1 keer per jaar 2 minuten stil zijn helpt toch ook niets. Kunnen ze er even goed 1 minuut van maken. Of nog beter, dat stil zijn gewoon afschaffen. Mensen denken tijdens dat stil zijn helemaal niet aan de doden. Ik ben er zeker van dat meer dan de helft liever denkt aan leuke dingen. Je kan de doden ook anders herdenken. Zij hebben er echt niets aan hoor.
Sok schreef:Ik vind dat dit topic staat voor waar de jeugd tegenwoordig voor lijkt te staan: dodenherdenking, in wat voor vorm dan ook, hoeft niet zo lang meer voor de jeugd en liever eigenlijk helemaal niet. Ik vind het zwaar respectloos, zoals ik al eerder zei.
A_lette schreef:Verder wat betreft 'respectloosheid van jongeren' en het 'er werkelijk aan denken'. Ik denk dat zeker iedereen wel iets van respect heeft wat betreft zulke dingen, daar ben ik wel zeker van. Het werkelijk aan denken is meer hoeveel denk je erbij na en hoever staat het van je af? Het is je eigen afweging. In ieder geval vind ik het zelf belangrijk om toch stil te staan bij 4 mei.
A_lette schreef:CandyQueen schreef:Ik heb ja gestemd.
Ik denk niet dat men niet aan leuke dingen denkt op 4 mei om 8 uur. Tuurlijk denk je liever aan leuke dingen, maar op 4 mei? En ja, de doden hebben er niks meer aan, maar er zijn ook elders mensen die vechten voor vrijheid. Je denkt toch ook aan hen? 4 mei is niet alleen maar WOII. Het is veel meer dan dat.
Verder wat betreft 'respectloosheid van jongeren' en het 'er werkelijk aan denken'. Ik denk dat zeker iedereen wel iets van respect heeft wat betreft zulke dingen, daar ben ik wel zeker van. Het werkelijk aan denken is meer hoeveel denk je erbij na en hoever staat het van je af? Het is je eigen afweging. In ieder geval vind ik het zelf belangrijk om toch stil te staan bij 4 mei.

wilt niet zeggen dat ik geen respect heb, ik kan er gewoon niet voor zwijgen