Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Sok schreef:Die 2 minuutjes per jaar stil zijn vind ik persoonlijk niks uithalen..
Ik vind dat men er vaker dan 2 minuutjes per jaar mee bezig moet zijn.
Natuurlijk ben ik ook 2 minuten stil, ook al zie ik de essentie niet zo..
Tat_jana schreef:Sok schreef:Die 2 minuutjes per jaar stil zijn vind ik persoonlijk niks uithalen..
dit vindt ik in principe ook al doe ik niet echt mee zeg maar heb er wel respect voor maar zie de essentie ook niet van de 2 minuten ik wordt er overgens meerdere keren per jaar mee geconfronteerd en denk er ook snacht aan omdat mijn opa heeft mee gevochten dus respect heb je het hele jaar door
) dan die 2 minuutjes per jaar! Da's toch niks?
Tat_jana schreef:Sok schreef:Die 2 minuutjes per jaar stil zijn vind ik persoonlijk niks uithalen..
dit vindt ik in principe ook al doe ik niet echt mee zeg maar heb er wel respect voor maar zie de essentie ook niet van de 2 minuten ik wordt er overgens meerdere keren per jaar mee geconfronteerd en denk er ook snacht aan omdat mijn opa heeft mee gevochten dus respect heb je het hele jaar door
) dan die 2 minuutjes per jaar! Da's toch niks?
Cayenne schreef:Ik ga zo na de paar minuten stilte, bloemen leggen bij het monument in het dorp en vanavond de film van Anne Frank kijken.
Het is voor sommige mensen inderdaad weleens moeilijk om het respect op te brengen wanneer ze een attitude hebben van "Ja, maar dat was voor onze tijd".
Maartje1990 schreef:Sok schreef:Ja inderdaad. Zoals ik ook al in een ander topic over dit onderwerp schreef, er zou veel meer gedaan moeten worden aan herdenken en bewustmaken van de jeugd (en sommige volwassenen) dan die 2 minuutjes per jaar! Da's toch niks?
Ik ging vroeger wel eens naar de herdenking toe en dan zag ik genoeg mensen die meegesleept werden door hun ouders, 2 minuten stil zijn omdat het moet, maar er verder totaaaaal niet bij stil staan. Dan vraag ik me toch echt af wat het nut van die beleefdheden eigenlijk is.
daar heb je opzich zéker gelijk in, maar je kunt moeilijk alle dagen van het jaar daar mee bezig zijn. Ik denk niet dat er voor 'ons' gevochten is zodat wij jaren daarna nog elke dag daaraan terugdenken. Maar ik weet niet voor hoeveel mensen dat geld, maar iig wél voor mezelf dodenherdenking is voor mij dus echt niet de enige dag dat ik er bij stil sta, maar wel een beetje extra dan 'normaal'.
Ik vind alleen wel dat je je daarvan bewust moet zijn, toch wel iets meer dan 2 minuutjes per jaar, laat ik het dan zo zeggen!
.