Winkelen in Rotterdam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 07:35

Lous schreef:
Mas schreef:
Nu loop ik waarschijnlijk een aantal jaar achter, maar wat is Primark? :P

Primark is een Ierse winkelketen, vergelijkbaar met de H&M maar dan een heel stuk goedkoper. Voorbeelden hiervan zijn een BH voor 6 euro, gympen voor 4 euro, 6 paar sokken voor 3 euro, 5 slips voor 4 euro en een slinny jeans voor 13 euro.

Best grappig. De kassa's gaan daar op afroep. Je staat dan vaak in een hele lange rij (iedereen komt vanuit heel Naderland speciaal naar de Primark toe) en dan wordt er geroepen naar welke kassa ja mag om af te rekenen :+

geef mij eens dat adres O:) ben dol op koopjes :D

Mars

Re: Winkelen in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 08:01

Aha dus dat is Primark, nog nooit geweest maar als ik het zo hoor dan is het wel de moeite waard om eens te bezoeken :)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:20

@Esmeralda, Alexandrium 1 (oude gedeelte) op het plein bij de mac donalds ;)

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:47

Om bij de Primark te komen kan je het beste met de metro bij station Oosterflank (op de Calandlijn) uitstappen, dan hoef je nog maar 100 meter te lopen. :)
Je kan dan het beste met de trein naar station Rotterdam Alexander gaan, dan is het 1 halte met de metro.
Of je kan vanaf blaak met de metro naar station oosterflank gaan, ongv. 20 minuutjes.
Veel plezier. :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:04

Ah,bedankt voor de routebeschrijving, als ik in de buurt ben zal ik er zeker eens een kijkje nemen :)

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:07

Zou ook lekker naar de stad gaan in r'dam. Koopgoot/lijnbaan dus. Op zuidplein heb je 1 h&m waarbij je eigenlijk niets leuks kunt vinden naar mijn idee, er is een vero moda, verder wat buitenlandse goedkopere kledingwinkels, een WE, een c&a. In de stad heb je hetzelfde, maar dan drie keer zoveel (3 h&m's, een vero moda, een only, we..beijenkorf..blabla)

juweeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 10:43

Hoe kan ik vanaf het centrum het makkelijkste naar Alexandrium gaan? ik heb geen OV chipkaart... :D

chitra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:44

Met de trein. Elk kwartier gaat er een intercity naar rotterdam alexander. En er gaan ook nog stoptreinen...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:46

juweeltje schreef:
Hoe kan ik vanaf het centrum het makkelijkste naar Alexandrium gaan? ik heb geen OV chipkaart... :D

Idd wat chitra al zegt, ov chipkaart heb je in de trein (nog) niet nodig. Als je met de metro wilt is ie wel onmisbaar, want daar kun je geen strippekaart oid meer gebruiken.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 10:47

Je kan een soort Dag OV chip kopen! :) Maar eerlijk gezegd zou k dat pas doen als je in de stad uitgeshopt bent, daar zijn namelijk veeel meer winkels.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 12:20

WillemYntJee schreef:
@Esmeralda, Alexandrium 1 (oude gedeelte) op het plein bij de mac donalds ;)

bedankt, dat gaan we wel vinden, me buurvrouw is koopjesziek dus gaan we samen hahahaha :D

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:00

De koopgoot ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:56

WillemYntJee schreef:
suze_ schreef:
Centraal of Blaak is het handigst idd.
Als je bij Blaak uitstapt, kom je meteen bij de markt uit en ben je ook dicht bij de Pannenkoekenstraat. En vandaar uit kan je de Hoogstraat in (linksaf halverwege de markt). Vandaar uit kom je ook bij de Koopgoot en verder door is de Lijnbaan.

Wat vindt je zo leuk aan de Pannenkoekstraat dan? M'n vriend heeft er 2 jaar gewoond, maar wat een gribus daar zeg..
TS, een tip: als je dan toch bij de markt bij Blaak bent/in de pannenkoekstraat ga dan lekker lunchen bij Seth! :9
Hij heeft echt de allerlekkerste poffertjes die je ooit hebt gegeten :D En nog goedkoop ook.
Er zit er ook 1 in de hoogstraat maar persoonlijk vind k die iets minder.

Verder is Zuidplein vrij weinig aan dus daar zou k niet heen gaan en je bent met de stad zelf ook wel een dagje zoet ;)
Veel plezier!

@Mas, primark is een soort van H&M idee geloof k. Ben vrij vaak in Rdam want mn ouders wonen dr, maar ben dr eigenlijk nog nooit geweest.

ik woon dr vlakbij :')
is juist zon gezellig buurtje. met leuke tweedehandswinkeltjes, Very Cherry, Barcelona tapastentje op de hoek :+:

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:04

Haha oke, k vond er echt niks aan. En hij ook niet trouwens, maar t was mooi dicht bij zn werk dus dat was wel fijn.
Die tapastent had toch die koolmonooxidevergiftiging door een wasmachine ofzo? Of was dat een andere tent? In ieder geval wel daar in de buurt.

Oh trouwens, die reclame van de SNS Bank met dat oude omaatje bij die scooter dat is de pannenkoekstraat ;)

juweeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-09 20:09

Ik heb nu echt heel erg veel zin om te gaan morgen, hopelijk slaag ik super met lekker veel kleding :D De Primark wil ik zeker even bezoeken :D

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:10

Als je eerst naar de Primark gaat dan kan je bij Alexandrium beter meteen de metro pakken naar Beurs, dan loop je zo de koopgoot in vanuit dat station.
Bij de Bijenkorf in het centrum kan je trouwens ook harstikke leuk eten, is een stuk uitgebreider dan La Place.

juweeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-09 12:17

Zoooo!

ik ben naar Rotterdam geweest hoor! Wat een leuke stad om te winkelen!
En ik hou van de Primark!! Haha! Alleen het passen was een ramp.... ik zag zoveel leuke dingen dat mijn tas helemaal vol zat!...Mag je maar 8 kledingstukken per keer passen! heel gedoe, maargoed, ik heb nu echt super veel voor maar 45,-!
Daar ga ik nog een keer heen :D
De rest was ook super, mijn garderobe is weer aangevuld :D

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:26

nou dat mooi dan
ben echt super nieuwsgierig naar die primark