Ik en mijn tweelingzusje zijn 'bevriend' met Elise geweest. In dit topic zijn meerdere dingen genoemd die over ons gaan, dus wil ik ook mijn kant van het verhaal laten horen. Dit is níét bedoeld om wie dan ook zwart te maken oid!
Laat ik even beginnen met mijn definitie van een vriendschap.
Zoals Myukii al in een reactie heeft geplaatst:
Myukii schreef:Hier ben ik het grotendeels mee eens, beter had ik het zelf niet kunnen formuleren. Ook ik heb geen zin om tijd te máken voor vrienden. Zet me compleet in voor twee dingen die voor mij belangrijk zijn: school en paard. Vriendje heb ik ook niet, hoef ik niet en toch ben ik gelukkig! Vriendschap is fijn om leuke dingen te doen, maar vrienden moeten niets van mij verwachten, hoe meer er verwacht wordt, hoe minder ik aan die verwachtingen voldoe en hoe opgeslotener ik me voel. Daaraan gaat voor mij een vriendschap kapot.Weinig, ik hou niet van vriendenHaha, ik ben geen vriendschapsmens, erg op mezelf gesteld, en geen zin om tijd te maken en me aan te passen voor een vriendin. Ik heb mijn paard, mijn school, werk en vriend, en daarnaast heb ik geen behoefte aan grote vriendengroepen of een beste vriendin.
Klinkt echt heel stom, maar ik stel geen verwachtingen aan vriendschappen dus. En, nog stommer, ik geef er ook niks voor terug. ik vind het prima om gezellige dingen te doen met iemand, maar zonder beste vriendjesgedoe
Zo ging het precies in onze 'vriendschap'.
Elise is van mening dat vrienden altijd voor je klaar moeten staan. Zelfs al is het groom spelen op wedstrijd. Oké, dat is Elise's opvatting van vriendschap, maar als mijn opvatting daar anders over is, dan kan je niet anders dan die accepteren. En ja Elise, wij hebben wél voor elkaar klaar gestaan. Toen mijn opa overleed en jou oom (zeg ik dit goed?) zijn we een aantal keer sámen naar het kerkhof gegaan, omdat we het moeilijkt vonden dit alleen te doen. Toen Tuub ziek werd, heb jij heel de dag steun geboden door te informeren. En zo kan ik nog wel even doorgaan met dingen die erop duiden dat er heus wel sprake was van vriendschap!
Echter, een vriendschap tussen twee mensen die zo van mening verschillen over de inhoud van vriendschap blijkt voor de zoveelste keer niet mogelijk. Het is namelijk niet de eerste keer dat deze vriendschap zo 'ten einde' loopt.

Haha, ik ben geen vriendschapsmens, erg op mezelf gesteld, en geen zin om tijd te maken en me aan te passen voor een vriendin. Ik heb mijn paard, mijn school, werk en vriend, en daarnaast heb ik geen behoefte aan grote vriendengroepen of een beste vriendin. 

Ik heb nu wel een aantal leuke en goede vrienden en vriendinnen waar ik geregeld eens mee weg ga