Verliefd op beste vriend.. wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 13:49

pff lastig, ik denk dat wat shiloh zegt toch het beste is, hoe eng het ook is.. en meid, ik heb in je profiel gespiekt en je hoeft je echt echt écht nergens zorgen over te maken, je bent een hartstikke mooie meid met prachtige ogen en prachtig haar en een dijk van een uitstraling, dat ziet hij ook wel ;)

en als ik je verhaal zo lees denk ik dat er best een reeele kans is dat hij stiekem met hetzelfde probleem zit als jij :) gewoon eens rustig polsen hoe het ervoor staat. Mocht dat niet zo zijn, dan is het idd de vraag of het goed blijft gaan als vrienden maar het kan zeker, kan alleen zijn dat je even een periode wat afstand moet nemen om het voor jezelf op een rijtje te zetten.

veel succes, wanneer spreek je hem weer?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 13:58

Ik heb het van beide kanten meegemaakt. De jongen die vroeger mijn beste vriend was, werd verliefd op mij. Eerst kwamen er wat dubbelzinnige opmerkingen uit, en al snel kwam het hoge woord er uit. Ik had natuurlijk helemaal niets door (ik heb zoiets nooit door..) en schrok me wild. Wel eerlijk gezegt dat het niet wederzijds was, en daarna in tranen uitgebarsten omdat ik hem als vriend niet kwijt wou, en omdat ik me dus echt lam was geschrokken. (jaja, ik kan vrij sterk reageren soms..)

Hij begreep het, en we besloten een tijdje even wat afstand te nemen. Lukte niet, we zaten ook bij elkaar in de klas :+ en we konden zo goed met elkaar opschieten. Het was eerst even ongemakkelijk, maar als snel weer net als eerst. Hij is nu verhuisd, helaas een heel eind weg, woont nu samen met zijn vriendin en is gelukkig. We zien elkaar nog vrij regelmatig en kunnen er altijd nog smakelijk om lachen. Doordat we elkaar veel minder zien, kan ik hem niet echt meer mijn beste vriend noemen, maar dat heeft niks te maken met zijn verliefdheid. En hij is nog steeds een super goede vriend van me.

Daarnaast ken ik een jongen al vanaf mijn 13e, gingen altijd super veel met elkaar om, er was echt een klik. Toch besloten om gewoon vrienden te blijven, want het kon gewoon niet goed gaan op die leeftijd, we waren gewoon veel te jong en we hadden heel goed door dat het toen niet verstandig was om echt serieus iets met elkaar te beginnen. Toch was hij altijd een hele goede vriend van mij. We hebben periodes gehad dat we super veel met elkaar omgingen en weer wat minder. Als ik een vriend had, trok hij zich terug en andersom ook, we konden het van elkaar niet echt aanzien, terwijl het ook niet zo erg was dat we elkaar wilden.

We hebben elkaar in ieder geval altijd leuk gevonden. Toen het uitging met mijn ex trokken we ineens weer heel veel met elkaar op, en toen was het voor mij ook moeilijk om niet verliefd te worden, omdat ik die gevoelens altijd wel een beetje gehad heb. Maar goed, het voelde al snel heel goed en wederzijds, dus dan kan je er niet meer omheen.

We zijn een keer op stap geweest, ik reed, hij was dronken. Ik heb een paar vriendinnen die mee waren thuis afgezet, en toen hem als laatste. Hij was smoorbezopen, en zou me zoenen, en toen toch maar niet omdat het ook niet verstandig was. Toen heb ik gezegd dat dat mij niks uitmaakte, en toen was het raak. We zijn nu alweer dik 2 jaar samen. Zo kan het natuurlijk ook.

Mijn tip: ga op stap, voer hem dronken, flirt met hem en breng hem thuis :')

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 14:06

Suzanne F. Dat hoeft helemaal niet zo te zijn.

Ik heb jaren geleden iemand leren kennen waarmee ik in het begin wat gerommeld had. We hadden allebei het gevoel dat het planatonisch was, goede vrienden "with benefits" zeg maar. Toen hij op een gegeven moment een relatie kreeg met een meisje hield dat natuurlijk op.

Op een gegeven moment kwam ik er achter dat ik super veel om die jongen gaf en dat ik ontzettend veel van hem hield. En dan meer dan gewoon als vriend.

Omdat we een super goede sterke vriendschap hadden konden we hier samen goed over praten. We hebben er heel uitgebreid over gepraat ed. en beide vonden we onze vriendschap te belangrijk. Daarna heb ik gewoon mijn best gedaan om dat gevoel af te sluiten en dat ging eigenlijk bijzonder snel. Toen eenmaal duidelijk werd dat het gewoon echt niks zou worden en dergelijken, zwakte bij mij het gevoel ook vrij snel af. 4 maanden later kreeg ik een vriend waar ik vervolgens 2,5 jaar mee samen was. Die goede vriend is nog jaaaaren lang een van mijn beste vrienden geweest! Hij is zelfs nog enkele jaren mijn danspartner geweest. En dat is toch een van de intensiefste manieren dat je met een jongen kan omgaan als diegene niet je vriend is.

Silly_Woman

Re: Verliefd op beste vriend.. wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 14:12

Je kan het beter zeggen, danwel in een brief danwel zo rechtstreeks, want anders maak je jezelf compleet gek... Omdat je soms ook dingen kan gaan zien die erniet zijn...

Maar in ieder geval héél veel succes ermee! Je laat hopenlijk wel weten wat je er mee gedaan hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 16:18

ik vind niet dat je het persé hoeft te vertellen..
ik was van mn 12de tot mn 18de verliefd op mn beste vriend zonder dat hij het wist (of wellicht wel wist maar we spraken er allebei niet over :+ ) je voelt of iets niet wederzijds is of wel.. en ik bleef liever goede vrienden dan dat de boel raar zou worden na een bekentenis, want wat we zo hadden was me ook al heel erg dierbaar. en rond mn 18de kwamen de gevoelens wederzijds en hebben we 4 jaar een hele mooie relatie samen gehad. :)

je moet dicht bij jezelf blijven, wil je het écht vertellen dan moet je dat doen, maar als je het niet doet, geeft dat ook niet, als je maar realistisch blijft over de soort relatie/vriendschap die je hebt.

succes hoor.
ik hoop voor jou natuurlijk dat er bij hem ook kriebels zijn of zullen ontstaan :)

Larissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 16:50

Ik zou het eerlijk opbiechten. Als de vriendschap hem net zoveel waard is als het voor jou betekent dan hoeft dit helemaal niet het einde van de vriendschap te zijn! En trouwens eenmaal opgebiecht ben jij het kwijt en dat is al een grote opluchting :D En hij krijgt 'jouw last' :D En weet je, NEE heb je toch al, dus JA kan het altijd worden!

Uit eigen ervaring weet ik dat dit kan! Ook weet ik dat het het einde kan betekenen van de vriendschap. Heb het van beide kanten meegemaakt en verschillende keren. Aan 1 vriend heb ik nog altijd een mooie vriendschap aan overgehouden, die zie ik soms een half jaar niet, maar spreek hem dan wel eens op msn en dan spreken we soms weer een keer spontaan af, uiteten etc. Hij weet hoe ik ben en ik weet hoe hij is en dat is zoooo belangrijk! En we weten precies wat we aan elkaar hebben.

Maar meid, je bent jong, er komen nog meer vrienden op je pad en als hij werkelijk waar iets om jou geeft dan neemt ie je zoals je bent (dus ook met de lasten :D en laat hij je alsnog niet vallen).

Daarbij wil ik nog aan toevoegen dat ik hoop dat dit een nuchtere knaap en geen emotionele zielenknijper betreft en niet terug deinst van dit soort dingen en dat als hij niets voor je voelt, gewoon lekker doorgaat met die vriendschap.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:02

Ik heb het twee keer van de andere kant mee gemaakt en beide vriendschappen hebben het op de lange duur niet overleeft...
Dat kwam niet direct door mij, maar wel door het geval dat ze mij op een gigantisch voetstuk plaatsen en daar kon en wilde ik op een gegeven moment niet meer mee om gaan.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:06

ik heb het ook meegemaakt maar dan van de andere kant! die jongen was verliefd op mij, maar het was niet wederzijds. hij heeft toen een keer verkering aan mij gevraagd..
maar uiteindelijk zijn we nóg betere vrienden, we hebben geen geheimen voor elkaar :D

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:14

In elk geval: go4it.

Ik zou geen brief schrijven. En ook geen "gesprek" aan gaan. Maar gewoon een spontaan moment opzoeken en dan iets zeggen als "ik heb zin om je te zoenen." Kijk maar wat er gebeurt. Als hij schrikt kan je het altijd nog weglachen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:16

ja want dan krijg je geen rare spanning?

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 17:25

HenrietteM schreef:

Ik zou geen brief schrijven. En ook geen "gesprek" aan gaan. Maar gewoon een spontaan moment opzoeken en dan iets zeggen als "ik heb zin om je te zoenen." Kijk maar wat er gebeurt. Als hij schrikt kan je het altijd nog weglachen.

Ja dit zou ik ook doen! Gewoon een beetje dom ouwehoeren hem een beetje uitdagen en kijken in hoeverre hij daarin mee gaat!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:03

Ik heb ook n tijdje getwijfeld wat ik nou precies voor mn beste vriend voelde.
Carnaval 2008 hebben we na wat drankjes voor t eerst gezoend. Naja, ik bleef bij hem slapen, we sliepen met n paar mensen boven de schuur en toen was t ontzettend koud en kropen we maar dicht tegen elkaar aan, en toen zoenden we.
Vanaf toen heb ik getwijfeld, maar ik weet dat het niks kon worden toen en nu kan worden, behalve hele goede vriendschap, al hebben we in tijden dat we het afgelopen jaar beide vrijgezel waren wel een aantal heel gezellige momenten beleefd.
Vriendschap met een beetje meer dus in mijn geval.

Ik wens je succes met je keuze, maar ik denk dat je het hem het beste gewoon kan vertellen...

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 18:31

Ik heb dus precies hetzelfde, en dat is er gisteren dus uitgekomen.. op msn. We hebben super lang gepraat enzo, maar hij heeft dus tijd nodig enzo.
Hij zei ook dat hij al signalen opving, dus blind zijn ze niet :P
Ik vind het wel vet kl*te, weet niet meer wat ik voel, hoe en wat ;( Durf hem ook niet meer aan te kijken :=

Ik vind wel dat je het gewoon moet zeggen,

HenrietteM schreef:

dat vind ik dus echt goed ;) zou ik ook doen, als ik de tijd terug kon draaien :=

silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 18:58

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Als ik het zo hoor kan het dus goed of 'minder' goed aflopen.. maar vind het wel erg knap dat velen van jullie die ook in zo'n situatie zitten/ hebben gezeten het wel eerlijk hebben gezegd tegen diegene. En soms is het dus ook goed afgelopen. Dat is wel erg leuk om te horen! :D

Ik weet wel zeker dat ik het hem moet gaan vertellen.. Ik blijf er nu namelijk toch de hele tijd mee zitten. Wie weet vind hij wel hetzelfde maar durft ie er ook niet over te beginnen. Dan krijg je straks het scenario dat je te lang hebt gewacht en dat we beiden verder zijn gegaan... Dat wil ik voorkomen.

Zit nu te denken om hem een sms te sturen om van de week wat af te spreken omdat ik hem wat wil vertellen... Maarja, ik weet zeker dat afspreken geen probleem is, alleen hoe ga ik het hem vertellen..:=

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:19

Stuur een SMS meteen nadat je de eerstvolgende van hem ontvangt met alleen de text "Luv U..." oid. Dan hoef je hem niet aan te kijken, het is niet beladen of zwaar op de hand, je hoeft er niet teveel woorden aan te besteden, er staat niets op papier en als hij de hint begrijpt dan reageert hij wel.
Alles wijst erop dat hij je leuk vindt: Gaan voor die banaan!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:24

Macusa schreef:
Stuur een SMS meteen nadat je de eerstvolgende van hem ontvangt met alleen de text "Luv U..." oid. Dan hoef je hem niet aan te kijken, het is niet beladen of zwaar op de hand, je hoeft er niet teveel woorden aan te besteden, er staat niets op papier en als hij de hint begrijpt dan reageert hij wel.
Alles wijst erop dat hij je leuk vindt: Gaan voor die banaan!

Luv u? Dat vind ik zelf wel erg 'zwaar'. Zou ik niet meteen doen...ja als je straks een jaar bij elkaar bent dan kan het wel!

daantje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 19:28

Luv u vind ik wat overdreven.

Lijkt dan of je al zo lang iets met elkaar hebt.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:08

Ik zal wel verspaansd zijn. Hier zeggen mensen dat veel gemakkelijker. Hoef je geen relatie voor te hebben.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 20:13

ik heb in deze situatie gezeten, was ook hetzelfde verhaal, wisten alles van elkaar, waren beste vrienden, en stonde altijd voor elkaar klaar.
Op een gegeven moment hij verteld wat hij voelde en ik. zijn 2,5 jaar samen geweest en ook samen gewoond.
Door toch problemen en achteraf toch een hoop verschillen tussen ons beiden, zijn we uitelkaar gegaan, maar m'n beste vriend ben ik nu wel kwijt.
We zien elkaar misschien nog eens in het half jaar. Je moet er goed overna denken want als het verkeerd gaat is de realtie tussen jullie nooit meer hetzelfde.

silver

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 22:24

xxxNaatjuhxx schreef:
Door toch problemen en achteraf toch een hoop verschillen tussen ons beiden, zijn we uitelkaar gegaan, maar m'n beste vriend ben ik nu wel kwijt.
We zien elkaar misschien nog eens in het half jaar. Je moet er goed overna denken want als het verkeerd gaat is de realtie tussen jullie nooit meer hetzelfde.

En daar ben ik dus bang voor.. Ik vind onze vriendschap zo bijzonder en fijn en dat wil ik voor geen goud missen. Misschien moet ik daar dan maar genoegen mee nemen. Maar ik blijf de twijfel houden of hij niet hetzelfde voelt als ik. En dan zou het zonde zijn als we niet open kaart spelen..

Haha Luv U sturen lijkt me inderdaad nog een beetje aan de vroege kant! ;)

Ik heb hem nog geen sms gestuurd, maar denk dat ik het morgen toch maar ga doen. Dan zet ik er in dat ik deze week even met 'm wil afspreken omdat ik hem wat wil vertellen. Dan kan ik altijd tijdens het gesprek subtiel proberen uit te zoeken hoe hij er over denkt. Maar dan wel op zo'n manier dat ik mezelf nog kan indekken daarna haha! ;)

HenrietteM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:27

Kan je niet gewoon een gesprekje op luchtige toon beginnen. "Goh, waarom hebben wij eigenlijk nooit wat met elkaar gekregen?". Zoiets. En dan zien wat er gebeurt.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:19

xxxNaatjuhxx schreef:
Je moet er goed overna denken want als het verkeerd gaat is de realtie tussen jullie nooit meer hetzelfde.
Feit!
Ik vind wat HenrietteM zegt wel goed. Moet je daarom niet precies hetzelfde zeggen. Maar daar kan je uiteindelijk nog alle kanten mee uit als blijkt dat ie er vreemd op reageert ofzo. Een brief schrijven zou ik echt niet doen :n

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:22

:oo Wow TS, het lijkt mijn verhaal wel wat je vertelt!

Zo ben ik aan mijn vriend gekomen...óók na 2,5 jaar! Hoe langer ik hem kende, hoe meer ik naar hem toe groeide en uiteindelijk werd ik stapelverliefd op hem. Eigenlijk een hele goede volgorde, want ik wist precies waar ik mee in zee ging - kende hem al van haver tot gort!

Ik zou er heel bewust over beginnen en duidelijk verwoorden wat je voor hem voelt en van hem zou willen.

Met een beetje geluk voelt hij nl. hetzelfde en dan is elke onduidelijkheid maar weer extra onzekerheid ;)

Succes!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:37

poeh, erg vervelend. Een advies: vertel het niet tussen neus en lippen door.
Een vriend van mij was verliefd op mij en begon te vertellen dat hij verliefd was op een leuk meisje en dat hij het niet durfde te zeggen en dat hij niet wist wat hij er mee aan moest. Het duurde 3 minuten en toen had ik door dat hij het over mij had. Dat wil je dan ook niet kei-hard zeggen dus ik zat advies te geven hoe hij mij moest vertellen dat hij verleifd op me was :+ . Geloof me, dan heb je al helemaal geen zin meer....
Mijn vriend kende ik ook al heel lang, hij heeft het me gewoon heel hard gezegd. Ik heb toen oo kde tijd genomen om er over na te denken, omdat ik bang was dat onze vriendschap er onder zou lijden als ik verkering met hem kreeg. Uiteindelijk heb ik ja gezegd, en ben ik nog steeds met hem samen, al 4 jaar.

Liesjeloef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 14:45

Persoonlijk zou ik het zo zeggen:

Ik voel meer voor je dan alleen vriendschap,en wil weten of jij zoiets ook voelt, vertel het gewoon eerlijk, want ik wil niet dat onze vriendschap daaronder gaat lijden..