Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Je kunt de werking van drugs in 1x stopzetten door een andere stof te nemen, ben de naam eventjes kwijt. Alchol kun je niet stopzetten. Daarbij is naar mijn mening drugs net zo netjes te doseren, je moet weten hoeveel je neemt/rookt en daar gewoon stoppen, kwestie van je grenzen kennen.
Want dat was tenslotte de stelling. Wat doe je als je vriend aan de drugs zit. En de 2de stelling van Vjesta die over drankgebruik gaat. Jildau schreef:Dat wat femke27 zegt bedoelde ik dus inderdaad ook. Mensen met bier op zijn in mijn ogen veel minder vervelend en van de wereld dan mensen met drugs op.

Shiloh schreef:dat er meer mensen aan alcohol sterven is ook alleen maar omdat het veel meer gebruikt wordt. Als er net zo veel mensen drugs zouden gebruiken als alcohol dan zou drugs verruit winnen, daar ben ik van overtuigd.
Officieel is Alcohol helemaal geen hardrug en in bepaalde mate zelfs gezond voor het lichaam.
Jildau schreef:Dat wat femke27 zegt bedoelde ik dus inderdaad ook. Mensen met bier op zijn in mijn ogen veel minder vervelend en van de wereld dan mensen met drugs op.
Vjestagirl schreef:Dat van de wereld kan ik wel verklaren. Alcohol is een soort van upper, het versterkt emoties, en je wordt er vaak ook vrolijker van, en als je meer drinkt ga je jezelf overschatten.
Shiloh schreef:dat er meer mensen aan alcohol sterven is ook alleen maar omdat het veel meer gebruikt wordt. Als er net zo veel mensen drugs zouden gebruiken als alcohol dan zou drugs verruit winnen, daar ben ik van overtuigd.
Officieel is Alcohol helemaal geen hardrug en in bepaalde mate zelfs gezond voor het lichaam.
). Drugs helemaal niet. Vind dat toch wat eng... (1 sigaret hoeft voor mij ook al niet)
) Shiloh schreef:voor je lever is het helemaal niet altijd schadelijk. Onder een bepaalde waarde is alcohol absoluut niet toxisch voor je lichaam en lever en is je lever prima in staat het te verwerken.
Shiloh schreef:Mijn oma dronk sinds haar 20ste ongeveer bijna elke avond wel een wijntje of een portje. Soms meer dan 1. Ze is zonder lever of hersen problemen of wat dan ook gerelateerd aan alcohol 88 jaar geworden. Je maakt mij niet wijs dat iemand die elke dag (een beetje) drugs gebruikt, ook zo'n leeftijd kan halen.
Alcohol is ook een vorm van drugs, al is het helemaal niet mijn bedoeling dat jij je oma nu als druggebruikster gaat zien. goeroe schreef:Shiloh schreef:voor je lever is het helemaal niet altijd schadelijk. Onder een bepaalde waarde is alcohol absoluut niet toxisch voor je lichaam en lever en is je lever prima in staat het te verwerken.
Als het niet toxisch is, waarom doet je lever dan zo zijn best om het zo snel mogelijk uit je lichaam te krijgen?Shiloh schreef:Mijn oma dronk sinds haar 20ste ongeveer bijna elke avond wel een wijntje of een portje. Soms meer dan 1. Ze is zonder lever of hersen problemen of wat dan ook gerelateerd aan alcohol 88 jaar geworden. Je maakt mij niet wijs dat iemand die elke dag (een beetje) drugs gebruikt, ook zo'n leeftijd kan halen.
Dat is net zoiets als zeggen dat roken niet schadelijk is omdat je opa de ene sigaret aanstak met de andere en ondanks dat op 88-jarige leeftijd overleed aan een hartaanval in plaats van aan longkanker.Alcohol is ook een vorm van drugs, al is het helemaal niet mijn bedoeling dat jij je oma nu als druggebruikster gaat zien.
Welshcobfan schreef:Rode wijn is in beperkte mate juist weer erg goed voor het hart!