stelling:relatie beginnen met een persoon die drugs gebruikt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: stelling:relatie beginnen met een persoon die drugs gebruikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:24

Je kunt de werking van drugs in 1x stopzetten door een andere stof te nemen, ben de naam eventjes kwijt. Alchol kun je niet stopzetten. Daarbij is naar mijn mening drugs net zo netjes te doseren, je moet weten hoeveel je neemt/rookt en daar gewoon stoppen, kwestie van je grenzen kennen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:25

Voor mij ook zeker 3x nee: ik vind drugs troep en wil er dan ook niets mee te maken hebben. Overgens ben ik ook zeker geen liefhebber van overmatig drankgebruik.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:26

Heb dus eerder hier iets geplaatst over mijn ex en zijn drugs gebruik. Alles wat hij me flikte met drugs op deed hij niet met drank op. Mijn huidige vriend drinkt graag een biertje en is af en toe dronken. Maar hij is dan wel zichzelf, en gaat braaf slapen. Ook zelf drink ik graag een wijntje, maar dan ben ik nog steeds mezelf. Dan ben ik niet ineens beter, mooier, rijker en mag ik alles doen wat normaal verboden is. Ik word hooguit wat lacheriger, dat is vast niet het ergste in de wereld. En dat is voor mij het verschil.

Overigens zou ik het denk ik ook niet trekken als b.v mijn vriend door de drank totaal anders zou worden. Net zoiets als mijn ex dus. Dan ben ik ook genezen.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:29

Ik heb met 1 geen enkel probleem. Zolang mijn vriend maar eerlijk is over wat ie gebruikt en wanneer ie gebruikt, zie ik er geen probleem is. Ik heb ook geen enkele negatieve ervaringen met mensen die drugs gebruiken, dus misschien scheelt dat. Iedereen die ik ken en die wel eens drugs gebruikt is altijd heel aardig.

2 zou ik al een stuk minder fijn vinden, al is het alleen maar omdat het zo gigantisch veel geld kost. Hoewel het wel verschilt of het coke is of wiet natuurlijk. Bij wiet/hash maakt het me niet uit of iemand er aan verslaafd is of niet, andere drugs wel. Dus het hangt sowieso van de soort drug af.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:29

Dat wat femke27 zegt bedoelde ik dus inderdaad ook. Mensen met bier op zijn in mijn ogen veel minder vervelend en van de wereld dan mensen met drugs op.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:31

Vjestagirl schreef:
Je kunt de werking van drugs in 1x stopzetten door een andere stof te nemen, ben de naam eventjes kwijt. Alchol kun je niet stopzetten. Daarbij is naar mijn mening drugs net zo netjes te doseren, je moet weten hoeveel je neemt/rookt en daar gewoon stoppen, kwestie van je grenzen kennen.

Drugs is nu eenmaal een stuk gevaarlijker dan bier. Een fout zit in een klein hoekje en het risico tot verslaving is groot. Lijkt me ook lekker gezond voor je lichaam om het effect van de ene drug uit te bannen door een andere drug! Bij alcohol is dat nu eenmaal veel en veel minder.

Ik drink zelf regelmatig alcohol omdat ik het lekker vind. Sterker nog, zit nu ook lekker met een rosetje achter de computer. Sorry, maar je maakt mij echt niet wijs dat de risico's bij drugs gebruik niet veel groter zijn dan bij alcohol gebruik. Het is niet voor niets dat de meeste drugs hartstikke verboden is en alcohol niet. Overigens ben je niet gelijk alcohol verslaafd als je regelmatig alcohol gebruikt. Een alcohol verslaving zou ik ook absoluut niet kunnen accepteren.

Ik houdt er gewoon niet van als mensen de grenzen opzoeken in de gezondheid van hun eigen lichaam.

Overigens kan ik ook absoluut niet met iemand leven die agressief wordt met een slokkie op. Alcohol gebruik heb ik geen enkele moeite mee, mits het verstandig gebeurd.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:35

Alcohol is een harddrug, niets meer of minder. Dat het legaal is betekent niet dat het goed voor je is. Zelfs in kleine mate doet het al veel met je lichaam; meer drinken dan de standaardhoeveelheid doet je lichaam al schade aan (en die standaardhoeveelheid is écht niet veel!).
Alcohol is absoluut niet minder schadelijk dan andere harddrugs, het is alleen maatschappelijk geaccepteerd. Sterker nog, er sterven meer mensen aan de directe en indirecte gevolgen van alcoholgebruik dan aan enige andere drugs (behalve misschien sigaretten).

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:41

Ik zie helemaal geen stellingen, alleen maar vragen. :+ Verder weet ik niet wat ik zou doen. :o Gelukkig heb ik me dat nog nooit hoeven af te vragen en ik hoop dat dat zo blijft.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:41

Natuurlijk is alcohol niet goed. En aangezien ik werk in een kroeg zie ik ook zat mensen die meer dan stront vervelend worden van de alcohol. Maar daar heb ik dan gelukkig geen verkering mee. :D Want dat was tenslotte de stelling. Wat doe je als je vriend aan de drugs zit. En de 2de stelling van Vjesta die over drankgebruik gaat.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:42

dat er meer mensen aan alcohol sterven is ook alleen maar omdat het veel meer gebruikt wordt. Als er net zo veel mensen drugs zouden gebruiken als alcohol dan zou drugs verruit winnen, daar ben ik van overtuigd.

Officieel is Alcohol helemaal geen hardrug en in bepaalde mate zelfs gezond voor het lichaam.

Het gaat om waar je mee kan leven en wat je zou accepteren. Misbruik van alcohol zou ik absoluut niet kunnen accepteren. Gebruik van alle drugs behalve af en toe een joint zou ik niet kunnen accepteren. En er is wat mij betreft duidelijk een groot verschil tussen drugs en alcohol.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 30-04-09 23:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:42

Jildau schreef:
Dat wat femke27 zegt bedoelde ik dus inderdaad ook. Mensen met bier op zijn in mijn ogen veel minder vervelend en van de wereld dan mensen met drugs op.

Dat van de wereld kan ik wel verklaren. Alcohol is een soort van upper, het versterkt emoties, en je wordt er vaak ook vrolijker van, en als je meer drinkt ga je jezelf overschatten.

Veel drugs geniet je van 'in je hoofd'. Je zit in je eigen kleine coconnetje en vanuit daar naar de wereld te kijken en ervan te genieten. Daardoor lijk je veel meer van de wereld, terwijl het effect alleen anders is.

Voor de rest ga ik helemaal mee met Hermelijn.

SRG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:44

Pfff lastig, ik heb op het moment een vriend die verslaafd is geweest aan vanalles en nog wat (wiet, XTC, speed enz).. hij heeft hier heel erg tegen mij over gelogen, maar op een gegeven moment kwam het er toch uit.
Ik was natuurlijk erg teleurgesteld, maar wilde hem nog wel een kans geven. Ik heb hem niet gezegd dat hij moest stoppen, hij wilde dat zelf graag. Dat is hem inmiddels redelijk gelukt, van alle 'harddugs' is hij af, we roken alleen samen ongeveer 1x in de maand een jointje. Ook drinkt hij in het weekend wel eens alcohol, maar dat is ook al een stuk minder.
Ik weet dus hoe het is om met een verslaafde te leven, maar ik weet ook dat ik de goede keuze heb gemaakt door hem nog een kans te geven, want het is stiekem een hele goeie en lieve jongen!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:45

Shiloh schreef:
dat er meer mensen aan alcohol sterven is ook alleen maar omdat het veel meer gebruikt wordt. Als er net zo veel mensen drugs zouden gebruiken als alcohol dan zou drugs verruit winnen, daar ben ik van overtuigd.

Officieel is Alcohol helemaal geen hardrug en in bepaalde mate zelfs gezond voor het lichaam.

Oh nee. Er gaan mensen dood aan drugs die er niet mee om kunnen gaan (bijvoorbeeld als je na 20 minuten nadat je je paddos hebt genomen nog niets voelt en dan maar redosed, waardoor je dus een overdosis neemt) of omdat ze het combineren met alchol. Overgens is bijvoorbeeld het geval van 'dood door paddo's' waarop het hele paddo verbod er is gekomen (het franse meisje dat van een brug sprong) helemaal geen geval van paddo's (er is sin haar bloed gevonden) maar een geval van despressiviteit en alcohol.

Net als met alcohol, moet je met drugs om kunnen gaan, maar ik ben er van overtuigt dat het minder gevaarlijk is.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:46

Jildau schreef:

Daar ben ik het in elk geval niet mee eens. Ik vind niets irritanter dan dronken mensen. Van iemand die stoned is daarentegen heb je geen last. Van andere drugs weet ik het niet zo goed, maar ik heb zelf in elk geval nog nooit last gehad van mensen die iets hadden gebruikt. Als het om je partner gaat wordt het misschien wel een ander verhaal.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:49

Vjestagirl schreef:
Net als met alcohol, moet je met drugs om kunnen gaan, maar ik ben er van overtuigt dat het minder gevaarlijk is.

En ik ben dus overtuigd van het tegengestelde, sorry, maar dat maak je mij gewoon echt niet wijs.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:49

Vjestagirl schreef:
Dat van de wereld kan ik wel verklaren. Alcohol is een soort van upper, het versterkt emoties, en je wordt er vaak ook vrolijker van, en als je meer drinkt ga je jezelf overschatten.

Juist niet, alcohol is een downer en vlakt emoties af. Het is niet voor niets dat zoveel mensen op die manier hun problemen proberen te verdrinken. ;)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:58

Shiloh schreef:

Die overtuiging deel ik niet. Daarbij heeft alcohol zowel positieve als negatieve effecten op het lichaam. In geen enkele hoeveelheid is het alleen maar gezond. Bij af en toe een glas neemt de kans op een hartinfarct een beetje af, maar de kans op een hersenbloeding neemt weer iets toe. Voor o.a. je hersenen en je lever is alcohol altijd schadelijk en hoe meer je drinkt hoe schadelijker het is. Ik ga off-topic geloof ik. :o

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 23:59

voor je lever is het helemaal niet altijd schadelijk. Onder een bepaalde waarde is alcohol absoluut niet toxisch voor je lichaam en lever en is je lever prima in staat het te verwerken.

Mijn oma dronk sinds haar 20ste ongeveer bijna elke avond wel een wijntje of een portje. Soms meer dan 1. Ze is zonder lever of hersen problemen of wat dan ook gerelateerd aan alcohol 88 jaar geworden. Je maakt mij niet wijs dat iemand die elke dag (een beetje) drugs gebruikt, ook zo'n leeftijd kan halen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 00:01

Ik vind dat je bij beide je grenzen moet kennen en weten waarom je het doet. Drinken om erbij te horen? of omdat je het lekker vind. Drugs om stoer te zijn? of gewoon voor de fun.
Desalniettemin hoef ik helemaal geen drugs in een relatie en drinken om het zuipen ook niet.
max 5 glaasjes in de week kan ik wel mee leven (vooral voor mijn vader is het erg goed, die heeft hartklachten dus rode wijn word hem juist aangeraden in de juiste mate ;) ). Drugs helemaal niet. Vind dat toch wat eng... (1 sigaret hoeft voor mij ook al niet)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 00:04

Oke. Maar waar sommige mensen goed tegen kunnen is voor anderen juist funest. We kennen allemaal wel een opa of een buurman, enz, die 90 jaar is geworden en rookte als een ketter. Maar dat betekent niet dat iedereen daar 90 mee wordt. Want we weten allemaal dondersgoed dat roken zeer slecht is. En er zijn er zat die op hun 50ste al dood gaan door het roken.
Dus Shiloh, met alle respect en ik ben blij dat jouw oma zo'n hoge leeftijd heeft bereikt: maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen. Een collega van mij heeft 3 weken geleden haar man van 48 kunnen begraven. Teveel drank. En ook dat is dan weer niet op iedereen van toepassing.
Laatst bijgewerkt door Palmera op 01-05-09 00:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 00:05

Tja mij persoonlijk zou het niet zoveel uitmaken betreft stelling 1 en 2. Maakt me niet zo veel uit als iemand soms drugs gebruikt, moet iedereen lekker zelf weten en ik zie het probleem niet echt, zolang mensen er maar goed mee om kunnen gaan.

Er zit een heel groot verschil tussen de verschillende soorten drugs'en die TS benoemd, en de effecten zijn weer net zo verschillend. Zo kan iemand XTC helemaal geweldig vinden maar knetter para worden van een joint, om maar een voorbeeld te noemen.

Over het algemeen is het zo dat coke een zeer verslavende werking heeft, LSD linke troep is en heel gevaarlijk (je kan er makkelijk in blijven 'hangen'), pilletjes wel ok zijn op zijn tijd (geven energie, zijn ideaal voor een dance-feessie ofzo) en jointjes vrij onschuldig zijn, mits niet te veel ge'inhaleerd wordt in één keer. Dan kan het ook heel fout aflopen.

Ik persoonlijk gebruik geen drugs, want het gevoel van de controle verliezen vind ik eng. Andere mensen kunnen dat weer geweldig vinden.

Maar echt met een drugsverslaafde zal ik nooit een relatie aan gaan. Geldt ook voor een alcoholverslaafde. Maar iemand die weet hoe hij er slim mee om moet gaan, tja die gaat maar lekker z'n gang (zonder mij er bij dan he ;))

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 00:06

Shiloh schreef:
voor je lever is het helemaal niet altijd schadelijk. Onder een bepaalde waarde is alcohol absoluut niet toxisch voor je lichaam en lever en is je lever prima in staat het te verwerken.

Als het niet toxisch is, waarom doet je lever dan zo zijn best om het zo snel mogelijk uit je lichaam te krijgen?

Shiloh schreef:
Mijn oma dronk sinds haar 20ste ongeveer bijna elke avond wel een wijntje of een portje. Soms meer dan 1. Ze is zonder lever of hersen problemen of wat dan ook gerelateerd aan alcohol 88 jaar geworden. Je maakt mij niet wijs dat iemand die elke dag (een beetje) drugs gebruikt, ook zo'n leeftijd kan halen.

Dat is net zoiets als zeggen dat roken niet schadelijk is omdat je opa de ene sigaret aanstak met de andere en ondanks dat op 88-jarige leeftijd overleed aan een hartaanval in plaats van aan longkanker. ;) Alcohol is ook een vorm van drugs, al is het helemaal niet mijn bedoeling dat jij je oma nu als druggebruikster gaat zien.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 00:07

Rode wijn is in beperkte mate juist weer erg goed voor het hart!
Alcohol en sigaretten zijn net zo goed drugs: het kan erg verslavend zijn en gevaarlijk.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 00:12

goeroe schreef:
Shiloh schreef:

Als het niet toxisch is, waarom doet je lever dan zo zijn best om het zo snel mogelijk uit je lichaam te krijgen?

Shiloh schreef:

Dat is net zoiets als zeggen dat roken niet schadelijk is omdat je opa de ene sigaret aanstak met de andere en ondanks dat op 88-jarige leeftijd overleed aan een hartaanval in plaats van aan longkanker. ;) Alcohol is ook een vorm van drugs, al is het helemaal niet mijn bedoeling dat jij je oma nu als druggebruikster gaat zien.

Uuuuh, Omdat je lever alle stoffen die hij via de bloedbaan binnenkrijgt verwerkt misschien.

Het was maar een voorbeeld van mijn oma. Het ging me om het principe... Maar goed, we gaan volledig offtopic, dus dit is het laatste dat ik erover zeg. De vraag was, kun je leven met een vriend die drugs gebruikt... niet, wat vind je erger, drugs of alcohol.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 00:12

Welshcobfan schreef:
Rode wijn is in beperkte mate juist weer erg goed voor het hart!

En weer minder goed voor andere organen. Als het in overleg met een arts gebeurt of als iemand zelf maat kan houden kun je die afweging best maken, maar ik heb het idee dat het argument dat het goed voor je zou zijn vooral vaak misbruikt wordt om veel meer te drinken dan veroorloofd is.