(Net) samenwonenden, stel me ajb gerust!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 15:26

Ik heb de indruk dat jullie het nooit echt over het samenwonen en de gevolgen gehad hebben en dat er sowieso geen afspraken ed gemaakt zijn... Als jij je met een maand tijd al aan dingetjes als wie er kookt stoort en als ik zie hoe het eruit ziet en hoe hij reageerd als jij er iets van zegt, dan zou ik je aanraden om het allemaal héél snel met hem te gaan bespreken. Gewoon een rustig moment uitkiezen als die vriend waarmee hij samen woont ook weg is.

Op deze manier zullen jullie iig niet lang samen wonen vrees ik...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 15:26

Moet er wel bij zeggen dat t om een sloopflat gaat die hooguit nog n jaar staat, maar jullie hebben wel gelijk denk ik.

Ik word er verdrietig van als ik al die troep zie, en gedemotiveerd raak ik ook moet ik zeggen.
Wil me hier graag thuisvoelen, maar dat lukt moeizaam.

En ik ben ingetrokken omdat ik anders een andere kamer moest zoeken, en we eigenlijk toch erg graag samen wilden wonen.

op de troep na en nog wat dingetjes als weinig tijd samen gaat t wel goed hoor :)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 15:28

Hij hangt duidelijk nog in de studentenkamer fase. Aan jou de taak om hem even te vertellen dat volwassen mensen NIET zo wonen. Heb maar eens een flink pittig gesprek met hem, hopelijk begrijpt hij het dan.

Overigens ziet de bijkamer van vriendlief er ook zo uit momenteel. Maar daar is een reden voor. Deze week heb ik namelijk mijn hebben en houwen naar hem toe gesleept.... :D. Mijn rotzooi dus. Maar we zijn allebei zondag en maandag vrij, en dan gaan we al mijn spullen en kleding een plek geven want we irriteren ons allebei rot aan die bende! Zo kan het dus ook...

BarbaLala

Re: (Net) samenwonenden, stel me ajb gerust!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 15:30

Sylvia: Nee we hebben inderdaad geen afspraken gemaakt nee..

Ik wil niet als een zeurkous afgeschilderd worden, maar als ik zeg dat we binnen nu en 5 mei alles opgeruimd hebben, incl mijn spullen, dan is dat best fair denk ik...sms m gelijk ff!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 15:36

Doe dat gewoon ff irl... Jullie wonen samen. :) Dat moet toch wel bespreekbaar zijn lijkt me?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 15:38

Te laat :+
ik wil altyijd alles gelijk voor de bakker hebben..naja sms m wel weer dat de timing verkeerd is..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 15:44

BarbaLala schreef:
Sylvia: Nee we hebben inderdaad geen afspraken gemaakt nee..

Ik wil niet als een zeurkous afgeschilderd worden, maar als ik zeg dat we binnen nu en 5 mei alles opgeruimd hebben, incl mijn spullen, dan is dat best fair denk ik...sms m gelijk ff!

Maar dat is niets slim. Als hij nu het smsje verkeerd interpreteerd dan heb je vanavond ruzie. Daarbij kun je later altijd nog deadlines gaan stellen. Je kunt beter beginnen met een goed gesprek, eerlijk, kijken waar je compromissen kunt sluiten, uitleggen dat het nu ook jouw thuis is (dus niet: 'ik vind dat jij ook moet koken want je doet het nooit' maar: 'ik zou het prettig vinden als ik niet iedere dag hoeft te koken') Dit soort dingen los niet op met smsjes en deadlines.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 15:46

Nee, daar kwam ik ook al achter, ik ben nogal van de uitersten geloof ik :+
Hij smste al terug; mij best

:=

Blegh.
Zo stom maar ik heb er echt geen zin meer in allemaal!
ik word alleen maar verdrietiger ipv dat ik meer opknap...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 15:49

Maar waarom ga je dan niet met hem praten. Eigenlijk had je dit soort dingen al rustig moeten overleggen voordat je daar kwam wonen. Hij ziet het nu als dat JIJ in ZIJN huis woont. En ze doen het altijd zo in huis, en snappen misschien niet dat het voor jou heel erg vervelend is.

Je moet voor jezelf bedenken wat je het ergste vindt. Dat hij niet kookt? Dat er auto onderdelen in huis liggen? Dat je slaapkamer een rommeltje is? Dat er tekst op de muren staat? dat hij niet opruimt? Ga voor jezelf eens na of dingen echt zo erg zijn, of dat het alleen maar een ergernis is, omdat je je aan meer dingen ergert. Vraag aan hem of hij morgen eventjes tijd voor je heeft, ga met een pot thee aan tafel zitten, en PRAAT.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 15:57

Er zijn verschillende gedachtengangen mogelijk...de situatie was vroeger al zo en dus toen was je er best mee akkoord anders had je nooit zo bij hem willen intrekken...Dus dat zegt ook wat over jou. Hij dacht misschien..."nou ze kent mij en hoe het hier is, dus ZAL ze er wel mee akkoord zijn".
Of hij dacht een goedkope kuis- en keukenhulp in huis te halen en verder zijn leventje gewoon te leven...totdat ze te veel begint te zagen....

Maar als jij bij me intrekt dan aanvaard je de toestand en moet jij mij toch niets komen vertellen...zelfs al zet je me voor de keuze....
Dat had je moeten doen voor je bij hem introk...Nu kom je idd. over als een zaag omdat hij het waarschijnlijk niet begrijpt. :(:)

En die foto's had ik nooit publiekelijk durven maken...ik zou me doodgeschaamd hebben ( en dan spreken over uitwerpselen die aan de muur hangen)...Gelukkig heb ik die toestand zelfs nog nooit gezien...laat staan beleefd ! Oef :D (zelfs al kan het hier een beetje rommelig zijn vantijds)

Ik wens je veel succes in het oplossen van de problemen en hopelijk komt het goed tss jullie. Anders weet je het in ieder geval voor de volgende ! Veel sterkte ;)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:03

Samenwonen is vaak een grote schok dus wees maar niet bang dat je de enige bent.

Je wordt nu zo geconfronteerd met elkaar. Het is sowieso niet makkelijk als 2 mensen bij elkaar gaan wonen aangezien iedereen toch net iets anders in elkaar zit.
Praat erover maar wordt niet boos. Het is toch een kwestie van compromissen maken. Hij levert een beetje in en jij levert een beetje in.
Succes!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 16:09

Ok Vjesta :o

Chikiboy:
Wat hij idd wel altijd zegt als ik begin over opruimen is; Ik heb toch maar wel mooi een erg goedkoop huisje voor je gecreërd, je mag wel dankbaar zijn!
En dat ben ik ook echt wel!

Nog iets waar ik veel moeite mee heb, los hiervan; we doen weinig samen.
ik werk van 6.30 tot 13.30 en hij doet vrij weinig aangezien hij over een paar maand op stage gaat.
wat hij vooral doet is aan zn auto's klussen en op school hangen, en dan dus vanaf dat ik thuiskom vaak...
Ik mis die spontane knuffels of seks, en ik wil niet overal om hoeven vragen...

Morgen probeer ik erover te beginnen, jullie hebben gelijk!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:15

Wat een rommel zeg, logisch dat je daar flink van baalt en ik zou het zeker met hem over je twijfels hebben. Ookal ben je dan bij hem ingetrokken, jij woont er nu ook en moet je net zo goed thuis kunnen voelen in het huis. In zo'n bende zou ik zelf ook niet gelukkig worden, ik vind je absoluut geen zeur hoor verder :n

BarbaLala schreef:
hij doet vrij weinig aangezien hij over een paar maand op stage gaat.

Vind ik niet echt een reden om nú niets aan het huishouden te doen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 16:15

Nee, bedoelde ook betreft dagbesteding; school of werk zeg maar ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:19

Pffff jeetje daar zou ik niet tegen kunnen hoor. Ik ben geen huissloof die alle zooi achter meneer zn reet op mag ruimen....

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:26

Hey Barbalala, het samenwonen had juist voor jou wel wat positiever mogen zijn. Nee, dit is idd niet echt normaal. Heb echt met je te doen, ik zou het niet uithouden...

Hoe is het verder met je?

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 17:25

:= Sophie dat klinkt niet erg fijn inderdaad.. Het zit je niet echt mee allemaal he? :(:) Volgens mij is dat gewoon zo'n studentenritme waar je gauw last van krijgt als je 24/7 met anderen zit die net zo'n leven leiden; je gaat het langzamerhand normaal vinden en volgens mij wordt de drempel lager voor wat echt als vies ervaren wordt.

Ik denk dat hij even goed wakker geschud moet worden en dat je echt even met hem moet gaan praten. Stel je gewoon kwetsbaar op, geef even aan waar je allemaal mee zit en benader het vooral vanuit je gevoel en dat het je ongelukkig maakt. Grote kans dat hij zich helemaal niet realiseert hoeveel last jij ervan hebt en dat jij het echt erg vindt :) Vraag hem gewoon naar een oplossing; laat hem met een plan komen om ervoor te zorgen dat jij je ook lekker voelt daar!

En dat van minder seks hebben; dat heb ik meer gehoord inderdaad als je elkaar vaker ziet. Dat is denk ik ook onvermijdelijk en het is ook zwaar irritant maar ook dat moet je uitspreken naar hem toe! Vraag hem eens hoe hij denkt dat het komt en hoe jullie ook dat kunnen oplossen. Vraag hem anders eens of hij een tijdje initiatief wil gaan nemen en jij even niet meer. Dat is ook vaak een stukje psychologie bij mannen; als ze er hard voor moeten werken om het te krijgen doen ze het zeker maar als ze het zo op een presenteerblaadje krijgen aangereikt worden ze nog wel eens lui hoor.. Ik spreek uit ervaring :D

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 17:48

Heel flauw, maar ik ga nu zn horloge verstoppen, kijken wanneer hij het mist!!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 17:51

BarbaLala schreef:

Misschien flauw,maar wel een goeie :j
Ben ook heel benieuwd wanneer hij het zal missen.

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:33

wat is dat op foto 2 en ik zie foto 4 niet, maar wat een viezerik en zo dingen laten slingeren, dan denk je vond hij het wel een leuk cadeau enz

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:36

BarbaLala schreef:

Wat schiet je hier nu mee op? Je bent serieus op deze manier alleen maar bezig om ruzie te maken, je saboteert het zo gewoon.
Want als hij het niet kan vinden dan gaat hij zoeken, wordt verdrietig dat hij het kwijt is, en dan kom jij met 'ja ik heb het verstopt omdat je altijd overal zo'n bende van maakt'. Dan wordt hij dus boos op jou, en dan kun je een gesprek en meewerking vergeten.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:39

BarbaLala schreef:
Nee, bedoelde ook betreft dagbesteding; school of werk zeg maar ;)

Dan heeft ie toch tijd zat om de boel eens grondig op te ruimen?
Ik ben zelf ook niet zo moeilijk wat betreft rommel maar er zijn tohc echt wel grenzen, ik snap ook niet waarom jullie hier niet eerst afspraken over gemaakt hebben. Echt wat een leed :Y)

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:40

Ik ben het eigenlijk gewoon met Vjestagirl eens... :)

Spreek het nou gewoon allemaal eens (irl!) uit, jullie zijn allebei volwassen... Daar bereik je meer mee dan met dit wsn. :)

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:53

Ik ben het ook wel met Vjestagirl eens. Sowieso was ik daar niet gaan wonen als het zo'n zooi is. Of ik had er tenminste goede en duidelijke afspraken over gemaakt. Maar daar is het nog niet te laat voor, dus ik zou zeker nog eens een goed gesprek met hem aangaan!
Succes!

_Judje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 18:57

jezus zeg, waar ben je mee bezig??? Als je toch wist dat het daar zo was, en je geen duidelijk afspraken gemaakt hebt, vind ik dat je totaal geen recht van spreken hebt eigenlijk. Zwijnenstal of niet. Dus vind het van jou net zo goed verkeerd. Misschien dattie wel lief is, maar als je weet dat iemand zo is, dan is het natuurlijk belachelijk om te verwachten dat alles ineens veranderd, zeker als je in zijn huis komt wonen, waar hij bepaalde dingen gewend was. Horloge op de bank leggen? Vind ik geen crime. Die volgekalkte muur was waarschijnlijk al zo, dus niet iets om je nu ineens aan te ergeren (los van het feit dat het vreselijk is)... Ik denk dat je ook is sterk bij jezelf te rade moet. Zijn jullie toe aan samenwonen? Wil je echt met hem samenwonen? En kan je hem dan ook accepteren zoals hij is? Want een hele verandering van hem verwachten... dat is niet reeel. Spontane knuffels en sex.... wacht je er niet teveel op? Volgens mij is je ergernis nogal hoog opgelopen, en dat zal van jouw kant ook niet erg helpen...

En dan ineens smsjes versturen om het te regelen... Ik denk dat ik als ik hem was net zo goed gek zou worden van jou :S