iemand belt mij steeds..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: iemand belt mij steeds..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 19:05

waarom niet gewoon even een belletje naar je provider? Die kunnen er (beperkt) iets mee

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 19:05

eva1969 schreef:
Storm76 schreef:
Je kan ook een scheidsrechtersfluitje kopen en KEIhard in zijn oor fluiten.

Dit is ook mijn tip. Gegarandeerd dat ie de rest van de dag niks meer hoort :D

Gna Gna }>

Ik heb het vorig jaar gehad, er belde iemand en zei;...I'm gonna kill you.....met zo'n lekkere fluister stem, Heb de telefoon niet opgehangen heb net zo lang gewacht tot hij ophing...Is niet gemakkelijk, maar de volhouder wint...Heb er nooit meer iets van gehoord. }:0

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 19:08

eva1969 schreef:
Storm76 schreef:

Zo zou ik het ook doen, echt keihard fluiten, reken maar dat dat zeer doet in zijn oren! Eigen schuld, wat een eikel. :(

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:48

Vervelend is dat ja! Heb het een paar jaar geleden ook meegemaakt, toen werd ik ook constant gebelt door een anoniem nummer alleen zei hij dan wel wat. Het was een buitenlander die mij al vaak had zien rondlopen en mij wel een lekkerding vond, hij vroeg ook of ik in bikini wou poseren bij een fotoshoot. Ja daaaag!! Hij belde zo ook een keer toen ik in de bus zat opweg naar huis, en toen zei die dat die wist dat ik op dat moment in de bus zat.
Ik heb op een gegeven moment gezegt dat ik naar de politie ging als die niet ophield (zou ik waarsch niet zo snel doen maar ik wou hem laten ophouden), en dat ik het gesprek zou opnemen als bewijs. Sindsdien heeft ie niet meer gebelt, hij was dus best geschrokken }>

Miss kan je het nummer blokkeren? Ik heb het zelf nog nooit gedaan dus weet niet precies hoe het werkt maar volgensmij kan dat waarsch wel.
En wat ik denk ik zou doen is ELKE KEER als die belt opnemen, telefoon neerleggen (dus niet aan je oor houden en ook helemaal niks zeggen). Laat hem dan maar lekker zijn gangetje gaan, dan kost het hem alleen maar veel beltegoed!! ;)
Ik zou dus wel elk telefoontje aannemen, maar zodra ik dat zou hebben gedaan zou ik de tel neerleggen zodat die nutteloos belt en het hem alleen maar btg kost, miss een ideetje? Zo is het ook niet leuk voor hem, hij zou wel alleen jou reactie's willen afwachten en dat zou die juist geweldig vinden als jij er ook op inging.

Succes ermee, ik weet hoe vervelend het kan zijn maar ik zou gewoon mijn advies opvolgen. En geloof mij: Dan is de lol er snel af bij hem! ;)

TessxSchatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:51

Idd, als het aan blijft houden. Gewoon even naar de politie. Die achterhalen het nummer. Degene waarvan het nummer is krijgt dan een waarschuwing, maar blijft wel anoniem voor jou. Blijft die dan alsnog doorgaan, dan wordt hij/zij ook aan jou bekend gemaakt.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:52

xxriiannee schreef:
noujaaaaaa :+
ik nam op en zij dat ie moest kappen.

hoor ik aan de andere kant van de lijn gehijg en fluisterde dat ie zin in me heeft en dat ie bij me naar binnen wilt komen |(

En daar zit ie nou juist op te wachten: op jou reactie. Dat vinden zulke mensen geweldig!! Ze willen je gek/bang maken en als jij erop gaat heeft ie ook precies zijn zin. Ik zou opnemen en helemaal niks zeggen, dan hangt hij vanzelf een keer op omdat het dan niet leuk is.
Of idd zoals er al geadviseerd werd: Keihard fluiten aan de telefoon, en heel hard blazen, dat komt vaak ook erg hard aan bij het oor.

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:56

Ik zou echt naar de politie gaan, misschien kunnen zij wat voor je doen! Succes ermee meid! Lijkt me heel akelig!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:57

Mijn moeder heeft dit ook gehad. De afgelopen 4 weken alleen werd er niets gezegd. Het ging zover dat ze me op mijn werk smste; 'Fi, ik word er para van!!!''

Heb toen, gelukkig was het tijd, direct een ander toestel en nummer gehaald, nu is het over.

Overigens hoor ik dit vaker de laatste tijd, maar wat jij hebt is echt creepy!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:58

geen idee hoe je erachter kan komen .. ik werd tijdje trug (en is al vaker gebeurt) ook gebelt maar zo kort dat ik t niet eens red naar de gsm te rennen! en als ik t dan wel red omdat hij naast me ligt ofzo en ik opneem hangt die persoon direct op... ik neem nu niet meer op en momenteel is t weer ff rustig:)

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:02

Wat een engerd

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:08

Je kan bij je provider een nummer krijgen die je dan kan bellen.
Ik ben vorig jaar ook gebelt nachten lang......Ik moest 5 tijdstippen doorgeven en hoelang het geprek duurde. Dat kon ik dan doorgeven en de provider ging voor mij dan achter deze persoon aan. Ze geven dan een waarschuwing en vermelden dat je er niet van gedient bent. Mocht het daarna nog niet ophouden kun je weer 5 tijdstippen doorgeven en dan geven ze het nummer vrij en mag je er mee doen wat je wilt, dus dan ook naar de politie stappen.
Ik heb mijn mobiel ook als huistelefoon dus had hem snachts gewoon aan. Heb er toen een prepaid tel. bij gekocht en daar hebben alleen mijn ouders en zus het nummer van. Mocht er dus wat gebeuren ben ik snachts ook bereikbaar.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:10

He getsie vervelend zeg... Ik zou er ook niet teveel op reageren, want dat is waarschijnlijk zijn doel. Gewoon opnemen en de telefoon ergens neerleggen zonder iets te zeggen. Denk dat de lol er dan wel vanaf gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:12

Idd de tel gewoon ergens neerleggen en lekker verder gaan waar je mee bezig was.. het kost hun geld en jou niet

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:12

Ik vind het fluitje een briljante practical joke, maar kijk dan wel uit dat je zeker weet dat het je stalker is en niet gewoon een beller, of je bent een vriend(in) kwijt :D .

En anders heb ik het ook altijd begrepen zoals Wendel. Je moet je provider verwitiggen, tijdstippen doorgeven en zij ondernemen actie. Ik zou het hier niet bij laten als iemand mij langdurig lastigviel, ik zou ze wel eens laten schrikken met zo'n officiële waarschuwing.

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:20

Ik heb dit ook een keer gehad, toen ben ik na de winkel gegaan waar ik mijn abbonement had lopen, en die zeiden tegen mij dat je dan even de datum en tijd moet noteren, en dan terug moet komen na de winkel, en hun kunnen dan kijken wie het is.
Hun kunnen dan dat nummer blokkeren.

Succes ermee, want ik snap dat je je er echt heel vervelend bij voelt!

Zie nu dat dit antwoord al gezegt was.

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:28

eva1969 schreef:
Storm76 schreef:

Das ook mijn tip!
Een lerares die ik gehad heb zei ook wat leuk is om te zeggen wanneer de beller hijgt: Aaaah, wat zielig, last van astma?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 21:57

Wendel schreef:
Ik ben vorig jaar ook gebelt nachten lang......Ik moest 5 tijdstippen doorgeven en hoelang het geprek duurde. Dat kon ik dan doorgeven en de provider ging voor mij dan achter deze persoon aan. Ze geven dan een waarschuwing en vermelden dat je er niet van gedient bent. Mocht het daarna nog niet ophouden kun je weer 5 tijdstippen doorgeven en dan geven ze het nummer vrij en mag je er mee doen wat je wilt, dus dan ook naar de politie stappen.
Ik heb mijn mobiel ook als huistelefoon dus had hem snachts gewoon aan. Heb er toen een prepaid tel. bij gekocht en daar hebben alleen mijn ouders en zus het nummer van. Mocht er dus wat gebeuren ben ik snachts ook bereikbaar.

Dit klopt precies. Het enige wat de provider van de ontvanger niet kan is stappen ondernemen, maar ze kunnen wel het nummer (ook al wordt je anoniem gebeld) vrij geven

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:00

stef schreef:
Wendel schreef:

Dit klopt precies. Het enige wat de provider van de ontvanger niet kan is stappen ondernemen, maar ze kunnen wel het nummer (ook al wordt je anoniem gebeld) vrij geven

Ik lees het nu nog eens door maar je krijgt van KPN geen nummer maar een email adres. Heb het adres eventueel geloof ik nog voor je liggen

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:08

Ik ben ook 2 weken lang zo'n 15 keer op een dag anoniem gebeld.. De laatste keer heb ik maar gewoon weggedrukt en konden ze gewoon mijn voicemail inspreken. Bleek het dus een incassobureau te zijn :Y) Zeg dan gewoon iets en spreek niet mijn voicemail in met onzin.. Ik was gewoon simpel weg vergeten te betalen en ik heb maar snel betaald en is het bellen ook over.. Apart gaan ze tegenwoordig te werk!

Hoop voor jou dat het snel over is.. Zijn geen leuke grapjes..

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:18

Als die gaat kreunen gewoon 3x zo hard meedoen :D

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:20

Ook ik heb een periode gehad dat ik gebeld werd maar niets hoorde; heb de foon bij anonieme beller simpelweg niet meer opgenomen, was de lol er na een week vanaf :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:22

Sommige mensen begrijpen de hint niet van niet meer opnemen, die blijven gewoon door bellen...

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:56

kips schreef:
anonieme bellers pak ik nooit op, en als het wat belangrijks is moeten ze maar voicemail inspreken.. maar wel irritant xxriiannee.. en anders idd laten blokkeren als dat kan

Heb ik ook, probleem is dat ze dat dus niet doen ...
Helaas ken ik het geval ook, wordt al 2 weken elke dag (op zondag na) anoniem gebeld. 1x per ongeluk opgenomen en hingen gelijk op. Maar helaas dus geen voicemailbericht, zodat ik weet wie het is...

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 10:57

Hij heeft vanacht 13 keer gebeld. heb opgenomen en naast me neergelegt dus weet niet of tie nog wat te zeggen had. Ik laat mijn vader de volgende keer opnemen. ben benieuwd of hij daarna nog wat van zich laat horen!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 12:09

Getfer, irritante mensen.
Ik ben wel benieuwd wat ie doet als je vader opneemt.