Is mijn zoon een zigeuner of .....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wiesje

Re: Is mijn zoon een zigeuner of .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:24

Petje af dat je je zoon de mogelijkheid en vrijheid gunt om dit mee te kunnen maken. Ik vind het super!!
Hij zal over een paar jaar als hij gesetteld is zeker veel leuke en mooie verhalen kunnen vertellen!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 22:27

@Mas dank je, hopelijk kun je snel weer naar NY.
Geld heeft mijn zoon ook niet, hij verdient zijn eigen geld en weet zich goed te redden.
Wel heeft hij onze garantie dat als het even niet gaat altijd aan kan kloppen maar dat heeft hij tot nu toe niet nodig gehad.
Daarom ben ik dubbel zo trots.

@Shiloh daar gaan we weer, wat ver :D .
Maar dat kkan ook niet anders met een wereldreis?
Reist jouw zus ook alleen en zoekt ze ook werk ter plekke?
Die foto´s zijn geweldig he, alleen inderdaad het missen en de ongerustheid.
Dat zal volgens mij nooit wennen.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:32

Mijn zus is inderdaad alleen. Ze werkt niet, ze heeft veel gewerkt en gespaard voor ze ging. Ze wilde tot december 09 wegblijven, maar het geld gaat sneller op dan verwacht en komt dus waarschijnlijk al eerder terug.

Ze is in het eerste half jaar door die eerste serie landen gegaan en wilde in ieder geval een half jaar in argentinië blijven om meer spaans te leren. (daar is ze al jaren mee bezig). Ze wilde in Argentinië wel vrijwilligerswerk doen, maar ik heb haar eigenlijk al weer ruim een maand niet gesproken dus weet niet of ze dat nu is gaan doen of niet. (mijn ouders spreken haar wel regelmatig geloof ik).

Ze hebben het trouwens ook niet getroffen, want bij mij zit het reizen inmiddels ook aardig in mijn aderen. Althans, dat zou ik willen. Ik wil volgend jaar 2 maanden naar Amerika en mijn stage van een half jaar wil ik ook in het buitenland gaan wonen. Ook zit er een risico in dat ik in Engeland ga wonen als ik afgestudeerd ben. Het type onderzoek dat ik super interessant vind en graag mee wil werken hebben ze in Nederland niet. Nu is Engelang gelukkig niet het eind van de wereld, maar toch!

Noemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 22:45

Ik heb geen kinderen die de wereld over reizen, maar wel een moeder die een dochter heeft die nogweleens neigt te vertrekken, ik dus.. Nouja, Ik ga niet van de ene naar de andere plek, maar woon wel vanaf mijn achttiende buitenshuis (gewoon, omdat ik dat wilde) en op mijn 19e naar Denemarken vertrokken en daar 5 maanden gewerkt, heb nu weer een half jaar in Nederland gewoond, eigen huisje gevonden maar toch anderhalve week terug weer vertrokken, naar IJsland, waar ik nu dus zit en werk. Wat ik nog het ergste vond toen ik terug kwam in Nederland, iedereen praat Nederlands }:0 En had meteen weer de drang om te vertrekken, wat ik nu dus weer heb gedaan, en enkele reis geboekt, dus maar zien hoelang ik hier blijf en wat ik dan weer ga doen, vind het heerlijk zo!

Mijn ouders hebben er verder geen problemen mee, ze missen me natuurlijk wel maar zijn wel trots. Mijn vader spreek ik bijna niet als ik weg ben, in Denemarken belde hij nog weleens maar heb tot nu toe 1 smsje van hem gehad. Mijn moeder hoort me elke dag uit op msn :D

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 03:59

Nueve schreef:
Interessant om te lezen, dit volg ik even! Volgend jaar, als ik 17 ben, wil ik naar Australië (ja, pak het direct maar even goed aan haha) en mijn moeder is ook in ontzettende tweestrijd.
Ze gunt me de kans absoluut wel, maar is ze ook bezorgd. Begrijpelijk hoor, ik ben slechts 17, uit huis gaan om te studeren is al een hele stap, maar dit helemaal.. Sta je dan, in je eentje aan de andere kant van de wereld.

Leuk, daar zit ik op het moment ook! :D

Geweldig dat je zoon zoveel reist. Ik hoop dat ik hem achterna ga! Er zijn inderdaad maar weinig mensen die het durven/kunnen en dr zijn ook maar weinig die kunnen zeggen dat ze zoveel van de wereld hebben gezien.

Mijn ouders waren eerst ook heel ongerust en zagen het niet echt zitten. Nu zijn ze gelukkig helemaal omgeslagen. Ze zien nu dat je zo'n kans moet grijpen als je hem krijgt, dat het allemaal wel goed komt en dat je dr ontzettend veel van leert.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 06:49

@Blensink,
Wat een kanjer, die zoon van jou!!
De mijne zit momenteel in Gaziantep (Turkije) Hij is daar samen met een aantal klasgenoten (ICT) om op twee scholen klassen van pc's te voorzien, zodat de Turkse kinderen via de computer engelse les kunnen krijgen.
Mijn zoon is dus met een hele groep op stap en dat is eerlijk gezegd wel goed voor mijn gemoedsrust ;)

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 13:02

Wat ontzettend gaaf dat je zoon dit allemaal doet. Ik heb zelf geen kinderen, maar weet wel van mijn moeder (en vader trouwens ook) dat ze het moeilijk vinden dat ik steeds weg ben. Ze zijn daarentegen wel heel erg trots.

Ik ben zelf een half jaar naar Oostenrijk gegaan en ben nu net teruggekomen uit Aruba, waar ik ook een half jaar gewerkt heb. Mijn moeder was harstikke ongerust, bleek achteraf, maar ze vond het ook wel leuk voor me en toen ik thuiskwam hingen er grote spandoeken met welkom thuis enzo.

Ik blijf dit jaar nog in Nederland, meer vanwege mijn ouders en daarna ga ik weer het land uit, waarschijnlijk een jaartje werken op een cruise schip door de carribean en daarna zien we het wel weer.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 15:28

@Wiesje dat denk ik ook, ik had hem al verteld dat hij een verslag bij moest houden maar Brad zegt dat alles goed in zijn geheugen zit

@Shiloh ik denk dat jullie ouders tenslotte wel heel erg trots op jullie kunnen zijn. Beide dochters naar het buitenland om te studeren en wat bij te leren. Engeland valt voor mij nog wel te doen ja.

@Noemy Ik geloof inderdaad dat het vervelend is dat in Nederland iedereen Nederlands spreekt als je aan het Engels gewend bent.
Dat krijgt mijn zoon zeker ook in de toekomst denk ik.
Jij bent ook wel stoer overigens, Ijsland lijkt me helemaal geweldig!
Fijn dat je zo´n goed contact hebt met je moeder, houden zo, laat ze je maar uithoren :D

@woofie Jouw zoon is ook een kanjer wat een goed werk verrichten ze daar kun je helemaal trots op zijn.
Kan me voorstellen dat je iets geruster bent omdat hij met een hele groep is.
Blijft hij lang in Turkije?

@dutchy_ jij bent dus hetzelfde als mijn zoon, onderneem jij ook alles zelf?
Wat een leuk idee een cruise schip je zit vast al te popelen om weg te gaan denk ik.
Maar waarom zo ver (sorry hoor), is Europa niet leuk?

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 15:48

Ik heb voor al mijn reizen eigenlijk alles zelf geregeld en ben dan ook steeds alleen vertrokken. Ik vind het een uitdaging om zelf iets nieuw te ontdekken en proberen daar je draai te vinden. Oostenrijk was ontzettend gaaf, ik was toen 18 en het was in het begin wel een beetje eng omdat ik toch helemaal op pad was, maar ik had de tijd van mijn leven daar. Full-time gewerkt en een hoop geld overgehouden, waardoor ik later nog naar New York en Miami ben gegaan, maar niet om te werken, gewoon echt vakanties. Van het geld dat ik over heb gehouden aan Oostenrijk heb ik ook mijn ticket naar Aruba kunnen kopen.

Het is zo'n gaaf gevoel dat je in een vreemd land komt waar je niemand kent en dat je binnen no-time eigenlijk een heel leven opbouwt, eigen huis, vrienden, werk, collega's. Het is moeilijk uit te leggen, maar het is zo mooi.

Europa trekt me dan niet zo en veel van Europa heb ik al gezien. Ik wil heel erg graag naar Zuid-Amerika en Midden-Amerika, dat continent trekt me heeel erg en wil ik al heel erg lang heen. Ik wilde eerst eigenlijk ook gaan werken in Peru of Ecuador ipv aruba, maar dat vond mijn moeder zo eng, dat ik maar besloot om dat niet te doen. Maar dat staat zeker nog op de planning, even kijken hoe het allemaal loopt.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 16:13

@Blensink,
Als het goed is vliegen ze aankomende vrijdagnacht terug naar Nederland.....Momenteel werken ze keihard om alle benodigde programma's te instaleren en de zaak aan het draaien te krijgen....

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 20:52

Wat leuk wat je zoon doet!! Wou dat ik dat durfde, maar ik durf niet gewoon ergens heen te gaan en beetje rondstruinen en zien of ik dan werk vind of niet. :o
Ik ga volgend jaar wel als au-pair werken (ben nu 18). Sta ingeschreven voor Italië en Spanje maar heb nu een gezin aangeboden gekregen in het Italiaanse deel van Zwitserland dus zit nu te twijfelen, want het is wel een Nederlands gezin maar die jongetjes praten wel Italiaans (maar twijfel of ik niet liever in een gezin zit dat écht uit dat land komt).
Mijn moeder zou her wel fijner vinden als ik naar Zwitserland zou gaan :D , want heb nog een tante in Zwitserland en ze vindt Italië en Spanje ook enger. _O-

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 21:05

Wat gaaf wat hij doet zeg!
dat zou k ook wel willen als k 17 ben!
maar k zou tog niet weg kunnen zonder mn paardje:o

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-09 22:50

Bedankt voor jullie reacties, erg leuk om te lezen :D

@woofie jij hebt je zoon ondertussen waarschijnlijk weer thuis gelukkig.
Geniet ervan want voordat je het weet vliegen ze weer uit.
@dutchy erg grappig om jouw verhalen te horen, herken echt volledig mijn zoon erin.
Hopelijk gaan je wensen uitkomen heel veel succes iig toegewent!

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 09:06

Mijn zoon is weer thuis!
Hij heeft een fantastische tijd gehad maar is blij dat hij weer thuis is.....
In Gaziantep verbleef hij bij een gastgezin, erg lieve en gastvrije mensen, maar zo anders dan thuis .....
Ze leefden daar echt op traditionele manier, geen meubels afgezien van een kast en een tv.
Alles werd zittend op de grond gedaan, koffie/thee drinken, eten.......
De "douche" was een bak warm water met een kannetje erin zodat je het water over je heen kon gieten, het toilet was een zogenaamd Frans toilet, een gat in de grond.....
Wat comfort betreft was het echt een cultuurschok :+

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:51

...over 117 dagen vertrek ik ook op wereldreis!.... duurt nog zoooow lang :o