Behoorlijk asociaal gedrag !!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:10

Tegenwoordig is het heel normaal dat je doorrijdt na een aanrijding, ook al ging het in dit voorbeeld nog maar net goed. En inderdaad, wanneer je mensen aanspreekt op hun gedrag loop je het risico op een mes in je lijf of in ieder geval een overdosis scheldwoorden en dat laatste begint al bij de kinderen die amper 5 jaar oud zijn. Ik zelf denk dat het komt, omdat we met teveel mensen op een te klein stukje grond zitten. Daarnaast wordt er naar mijn mening niet hard genoeg opgetreden tegen dit soort gedrag. Iedereen kan inderdaad een inschattingsfout maken, maar je hoeft dan niet asociaal te gedragen. Helaas ben ik zelf ook al een aantal keren tegen dit gedrag aan gelopen. Ik ben nog steeds bezig een griet voor de rechter te dagen die in november al tegen mijn auto aangereden is en is doorgereden zonder kennisgeving :( . Ze gaat er echt niet mee weg komen, al moet ik het onderste uit de kan halen! Gelukkig heb ik hiervan een getuige en kan ik ook daadwerkelijk actie ondernemen, als ik die niet had gehad zou ik met een behoorlijke schadepost hebben gezeten. Voor mij is het hele asociale gedrag in dit land wel een reden om te vertrekken naar het buitenland, daar waar je nog gewoon de achterdeur open kan laten zonder dat er mensen je huis binnen sluipen of iets jatten.

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 20:11

benangelique schreef:
stel dat de automobilist de fietser echt niet gezien had? ik heb ook wel eens dat er iemand in mijn dode hoek zit die ik eerder heb ingehaald...
ik zou me als automobilist kapot schrikken als iemand mijn deur open trekt, ik zou hem ook snel dichtdoen. gewoon van de schrik!

Nou ja, de fietser heeft wel eerst op het dak getikt, oogcontact met de automobilist gehad en begon te praten. Dan lijkt me dat je niet nog opeens hoeft te schrikken....

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:13

Uthrick schreef:
benangelique schreef:
stel dat de automobilist de fietser echt niet gezien had? ik heb ook wel eens dat er iemand in mijn dode hoek zit die ik eerder heb ingehaald...
ik zou me als automobilist kapot schrikken als iemand mijn deur open trekt, ik zou hem ook snel dichtdoen. gewoon van de schrik!

Nou ja, de fietser heeft wel eerst op het dak getikt, oogcontact met de automobilist gehad en begon te praten. Dan lijkt me dat je niet nog opeens hoeft te schrikken....

Ja ok maar stel dat de bestuurder doof is?

Schuur_

Re: Behoorlijk asociaal gedrag !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:17

Dan kan je nog wel zien dat er iemand dicht bij je raampje staat ;)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:43

er heeft bij mij ook wel eens iemand op het raam getikt die ik in eerste instantie niet gehoord had omdat ik zat te bellen (via carkit).
toen werd het portier opengetrokken en schrok ik me dood!

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 00:27

Komop mensen, we maken allemaal wel eens inschattingsfoutjes in het verkeer. Sommige fietsers denken dat ze nog net even voor een auto kunnen oversteken (auto vol in de remmen en hopen dat er niets achter zit) en automobilisten die traag verkeer over het hoofd zien. Zeggen dat je het nog nooit meegemaakt hebt is onzin, we zijn allemaal mensen en dus feilbaar.

Maar als ik door heb dat ik iemand afgesneden heb, of ik nou te voet, te fiets, te paard of met de auto ben, dan bied ik excuses aan. En soms heb ik het niet door, en dan mag iemand best verhaal komen halen zodat ik er wat van leer. Zolang het allemaal op een normale manier gaat is daar niets mis mee. Als het gescheld en getier of erger wordt dan sluit ik me er ook voor af, of maak dat ik wegkom. Asociaal of niet, ik ben een schijtluis! Maar hopelijk wel eentje met een beetje fatsoen, en niet te beroerd om excuses te maken als ik overduidelijk fout zit.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:23

zo werd ik van de week bijna aangereden door een auto die echt vol gas achteruit gaf ik kon hem net ontwijken door voorlangs te rijden wil hij weer naar voren rijden, staat hij geparkeerd schreeuwt hij als je nou ff geduld hebt! ik heb dus terug geschreeuwd als jij nou ff normaal achteruit komt joh! hij zei ook niets meer, maar hij zat fout en gaat nog tegen mij schreeuwen ook :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:58

ik vind het niet meer dan normaal dat als er iemand op je raam tikt, of als je ziet dat iemand wat wil zeggen dat je dan uitstapt.. je kan schrikken als iemand de deur open trekt, maar als iemand met meneer begint en netjes tegen je praat dan snap je wel dat diegene geen kwaad in de zin heeft.. misschien wil iemand wel melden dat er iets met je auto is als je niet weet wat er gebeurd is?
maar de meeste mensen hebben het geduld niet om even te stoppen.. onze spiegel is er laatst afgereden, dat ging met een behoorlijke knal, en ook de andere auto had schade, maar diegene is ook gewoon doorgereden, en daar stonden wij dus met een kapotte spiegel die we van de weg af konden zoeken.. door de schrik het kenteken niet genoteerd natuurlijk, maar diegene reed véél te hard, en reed nog harder na de knal..
hoe vaak ik niet afgesneden word met mijn scooter door auto's vlak voor een kruizing (laatst vlak voor een wegversmalling, ik moest moeite doen om de auto te ontwijken want er zit een hoge stoeprand bij die versmalling) of zebrapad, zelfs vlak voor stoplichten, dat is echt niet normaal.. de politie zou hier in burger scooter moeten rijden, dan pakken ze heel veel automobilisten :j hetzelfde dat auto's je inhalen, en vlak nadat ze je ingehaald hebben de bocht om moeten, 10 meter achter me blijven rijden kan natuurlijk niet, dat kost te veel tijd.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:01

Armaris schreef:
Ja ok maar stel dat de bestuurder doof is?

grinn, maar blind zal ie niet zijn :n
doven kunnen prima voelen als iemand op z'n auto tikt :j zeker als er oogcontact is geweest.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:35

soms zou ik als fietser ook zo'n loeiharde autotuter op mijn stuurtje willen...

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:54

Schjonge jonge, behoorlijk asociaal idd!! Was zeker zo'n jonge knul die nog maar net zijn rijbewijs had ofzo, die zijn vaak het asociaalste en denken alleen maar aan zichzelf.
Terecht dat de politie erbij werd gehaald want dit kan echt niet zo nee. Dat die niet eens zijn exuses aanbied zeg!!
Ik maak ook vaak mee dat als ik door het dorp heenfiets auto's me ook keivaak afsnijden terwijl ik gewoon netjes op het fietspad fiets. Meestal zijn het dan van die knulletjes die het rijbewijs nog maar net hebben en die denken dat ze stoer zijn maar het zijn ook af en toe oudere mensen!!

Ik vind sowieso de mensen veel asocialer worden de laatste tijd, niet alleen in het verkeer maar overal. Er is ook niet voor niets reclame van gemaakt ;)

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:58

Shiloh schreef:

Whahahaaa :D

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:49

Shiloh schreef:

Je kunt van die oranje toeters kopen bij de action en die aan je stuur monteren.
Werkt als een tierelier :D :D :D :D

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:58

Ik kan mij best voorstellen dat je tegenwoordig bang kan zijn om een klap te krijgen of nog erger als je een ''foutje'' maakt...
Alleen zoals hoe jij dat zegt lijkt het mij in dit geval niet zo. Ook mede doordat het daar vrij druk was volgens mij aangezien het bij een winkelcentrum was.
Gelukkig had de fietser een goede reactie en kwam je collega toevallig voorbij fietsen...

Tjah respect en begrip is tegenwoordig helaas ver te zoeken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 19:35

TS, weet je al hoe het is afgelopen? Collega nog gesproken?