Geloof jij in Chemtrails?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:54

Piera schreef:
Doet me een beetje denken aan de boeken van Dan Brown op het moment >;)
Maare, hoeveel bewijs is hiervoor? Als het zo grootschalig is dan zijn er vast wel mensen die zich niet aan die geheimhouding hebben gehouden.

Grootschalig? Tja, wat is grootschalig :) Het internet staat er bij wijze van spreken vol van :) Men houdt gewoon zijn lippen stijf op elkaar omdat men niet wilt weten wat er aan de hand in. Daarom wordt er ook gepleit voor een samenwerking tussen burgers om dit e doen stoppen.

Mij intrigeert het wel enorm ;)
Dit is een goede site om mee te beginnen: http://willenwijweten.nl/
Spit hem eens door als je tijd hebt, vanuit deze site geraak je vanzelf bij andere bronnen ;)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:57

Yessy schreef:
Dat waar Armaris het over heeft is wat ik bedoelde met bewust AIDS verspreiden enzo. Ik geloof er totaal niet in :n

Misschien kan dit helpen ;)
http://willenwijweten.nl/uitgelicht.htm#bayer

Mas schreef:
Armaris: alle dingen die jij noemt heb ik weleens gehoord/gelezen, probleem met al die theorien is dat ik er persoonlijk nog geen enkel bewijs voor gezien heb. De genoemde complottheorien vind ik behoorlijk vergezocht en er is niets dat dergelijke theorien bevestigd of enigzins aannemelijk maakt imo.

Wat noem jij bewijs? Zoals ik al zei, het internet staat er haast vol van :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:59

Armaris schreef:
Mas schreef:
Armaris: alle dingen die jij noemt heb ik weleens gehoord/gelezen, probleem met al die theorien is dat ik er persoonlijk nog geen enkel bewijs voor gezien heb. De genoemde complottheorien vind ik behoorlijk vergezocht en er is niets dat dergelijke theorien bevestigd of enigzins aannemelijk maakt imo.

Tja, het probleem met internet is dat werkelijk iedereen er alles op kan zetten wat hij/zij wil zonder dat dit ook werkelijk waar is. Ik noem dit dus geen betrouwbare bron van bewijzen, meer een verzameling theorien, meningen etc. maar zeker geen hard bewijs :n

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:59

Hmm. Interessante discussie. Zelf vind ik het ongeloofwaardig, maar hoe langer ik erover nadenk, hoe logischer ik het vind klinken. Ben wel benieuwd naar dit 'onderwerp'. Lees even mee de komende tijd. :)

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:04

Armaris schreef:
Yessy schreef:
Dat waar Armaris het over heeft is wat ik bedoelde met bewust AIDS verspreiden enzo. Ik geloof er totaal niet in :n

Misschien kan dit helpen ;)
http://willenwijweten.nl/uitgelicht.htm#bayer

Je zou voor de grap eens een weekje hier het nieuws moeten kijken, je lacht je kapot over alles wat wordt geroepen en achteraf moet worden gerectificeerd. Vooral Fox kan er wat van, wat een stelletje roddeltantes werken daar :D

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:07

Mas schreef:

Tja, het probleem met internet is dat werkelijk iedereen er alles op kan zetten wat hij/zij wil zonder dat dit ook werkelijk waar is. Ik noem dit dus geen betrouwbare bron van bewijzen, meer een verzameling theorien, meningen etc. maar zeker geen hard bewijs :n[/quote]

Wat jij zegt klopt wel :) Er zal vast ook het een en ander in staan wat onzin in maar ook een kern van waarheid want ik neem aan dat niet duizenden of zelfs miljoenen mensen even dezelfde theorieën gaan neerkladden ;)

Er bestaan ook diverse boeken over. O.a. New World Order van P. Epperson

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:08

Yessy schreef:
Je zou voor de grap eens een weekje hier het nieuws moeten kijken, je lacht je kapot over alles wat wordt geroepen en achteraf moet worden gerectificeerd. Vooral Fox kan er wat van, wat een stelletje roddeltantes werken daar :D

Voila, dit bedoel ik nu juist ;)

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:16

Ik ben benieuwd, want als die vliegtuigen stoffen uitstoten die bij ons terecht kunnen komen, waarom kunnen we die dan niet meten/aantonen?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:17

Jij ziet dat als bewijs voor jouw theorie, ik eerder als bewijs wat voor prutsers ze daar soms in dienst hebben :)
Tenminste als ik soms zie wat ze over mijn vakgebied publiceren waar niets van klopt ofwel ze de strekking totaal gemist hebben... :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:18

Ik vraag me trouwens af: wáárom zou de die WO mensen ziek willen maken en zo uitroeien. Wat is hun belang daar dan bij. :? En wat hebben zij aan terrorisme... Sorry hoor, het gaat er bij mij wel een beetje moeilijk in :\

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:32

Het klinkt mij meer in de oren als een goede fictionschrijver dan als een serieuze filosoof/journalist/non-fictieschrijver. Ook Dan Brown heeft hoge ogen gescoord met de Illuminatie, en ik lees nu 'De macht van Meneer Miller' van Charles den Tex, dat ook in de techno-conspiracy's duikt. Spannende boeken, en er zit wel degelijk een kern van waarheid in, in dat de macht beinvloed wordt door anonieme krachten waarvan veel verborgen blijft en allang enigzins buiten de democratie is gevallen (als het daar al ooit geweest is?). Daar twijfel ik niet aan.

Maar persoonlijk geloof ik niet in een groots opgezette samenzwering, om de simpele reden dat ik geen organisatie ken die het voor elkaar krijgt om zonder problemen iets gezamelijk op te zetten. Kerkscheuringen, Watergate-schandalen, criminele afrekeningen, burgeroorlogen... macht bestrijdt zichzelf net zo goed, een samenhangende organisatie is maar al te moeilijk.
Ik denk dat er heel veel, ontzettend veel, mensen zijn die de macht deels gebruiken voor hun eigen gewin. Die met spelletjes en stiekeme handeltjes en bluffen een boel dingen naar hun hand proberen te zetten. Maar daarbij werken ze niet gezamelijk aan 1 groots doel, maar aan verschillende eigen projecten. Samengaand als het zo uitkomt, elkaar tegenwerkend in andere situaties.

Wat betreft de chemtrails: die lijken me onzin. Al is het maar omdat een samenzwering die over zoveel macht beschikt om vliegtuigen te laten vliegen en alles daarover geheim te houden, veel effectievere methoden zou kunnen gebruiken. Het is zo'n moeizame manier.

(En daarnaast zijn de 'bewijzen' zo ongelofelijk knullig dat het werkelijk niet in de buurt komt van ook maar enigzins waarschijnlijk.)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:34

verootjoo schreef:
Ik vraag me trouwens af: wáárom zou de die WO mensen ziek willen maken en zo uitroeien. Wat is hun belang daar dan bij. :? En wat hebben zij aan terrorisme... Sorry hoor, het gaat er bij mij wel een beetje moeilijk in :\

Dat vraag ik me ook af, en bij mij wil het er ook allemaal niet in.

Daarbij ben ik dan benieuwd hoe ze zo''n enorm project dan aanpakken, organiseren en bovenal: geheim houden. Een deel van de wereldbevolking uitroeien en een nieuwe wereldorde stichten is een gigantisch groot project. Het kan niet anders of zoiets lekt op een bepaalde manier uit en dan moet er toch wel actie ondernomen worden door wereldleiders die hier niet aan mee doen?

Verder denk ik dat zo'n project niet in enkele jaren te realiseren is, er gaan misschien zelfs wel eeuwen overheen, wat hebben de wereldleiders van nu er voor belang bij om hierin te investeren en moeite in te steken?
Met het gevaar ontdekt te worden met alle gevolgen van dien.

eekhoornerik

Re: Geloof jij in Chemtrails?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:39

Ik zeg: voer voor Zembla!

Of hebben zij hier al een uitzending aan gerelateerd? Ik ben nu nl. wel heel erg nieuwsgierig geworden naar bewijzen.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:46

Amaris begrijp ik je nu goed en leer jij zulke dingen op school? Wat voor opleiding doe je dan :o?
Gaat nl wel erg achteruit met het onderwijs als zulke dingen lesstof zijn en als waarheid gebracht zouden worden, dus hoop dat ik je verkeerd begrepen heb :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:54

Mas schreef:
verootjoo schreef:

Dat vraag ik me ook af, en bij mij wil het er ook allemaal niet in.

Daarbij ben ik dan benieuwd hoe ze zo''n enorm project dan aanpakken, organiseren en bovenal: geheim houden. Een deel van de wereldbevolking uitroeien en een nieuwe wereldorde stichten is een gigantisch groot project. Het kan niet anders of zoiets lekt op een bepaalde manier uit en dan moet er toch wel actie ondernomen worden door wereldleiders die hier niet aan mee doen?

Verder denk ik dat zo'n project niet in enkele jaren te realiseren is, er gaan misschien zelfs wel eeuwen overheen, wat hebben de wereldleiders van nu er voor belang bij om hierin te investeren en moeite in te steken?
Met het gevaar ontdekt te worden met alle gevolgen van dien.

Nou idd... Kun je nog beter een theorie stellen dat alle kabouters dit aan het organiseren zijn om de mensheid over te nemen :=

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 20:59

Renza schreef:
Amaris begrijp ik je nu goed en leer jij zulke dingen op school? Wat voor opleiding doe je dan :o?
Gaat nl wel erg achteruit met het onderwijs als zulke dingen lesstof zijn en als waarheid gebracht zouden worden, dus hoop dat ik je verkeerd begrepen heb :D

Een kennis leert hierover en ik ben via via hier op geraakt :)

Marliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:01

@ Armaris
Kan jij mijn vorige vraag dan misschien verklaren, ben er echt wel benieuwd naar!

Ik geloof het niet, maar ik vind het wel interessant om te lezen etc.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:09

MLEENESS schreef:
Ik ben benieuwd, want als die vliegtuigen stoffen uitstoten die bij ons terecht kunnen komen, waarom kunnen we die dan niet meten/aantonen?

Er is bekend dat zulke stoffen condenssporen kunnen bevatten. Echter is het mensen opgevallen dat het regelmatig gebeurd en deze zijn het gaan onderzoeken en tot deze conclusies gekomen.

Kort gezegd van wat er op internet staat ;)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:11

Ik geloof best dat vliegtuigen het één en ander uitstoten. Het waarom lijkt mij logisch: omdat mensen willen vliegen, daarom zijn er vliegtuigen en daarom zijn er condenssporen.

Oplossing gevonden!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:12

Voor zover ik weet is condens gewoon water.... Wat zouden ze dan moeten uitstoten? "Stoffen die je controleren" is mij veel te vaag. Welke stoffen, en hoe werken ze dan om je te controleren?

Nee, dit soort complottheorieën staat wat mij betreft qua niveau gelijk met de bijbel... leuke sprookjes om een spannend boek over te schrijven ;)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:13

*Zucht* Dit is gewoon hopeloos en heb dan ook besloten om mij uit dit topic te trekken.
Wie wilt kan mij altijd pb'en

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:13

Armaris schreef:
Er is bekend dat zulke stoffen condenssporen kunnen bevatten. Echter is het mensen opgevallen dat het regelmatig gebeurd en deze zijn het gaan onderzoeken en tot deze conclusies gekomen.

Wat bedoel je precies met 'zulke stoffen'? En hoe bedoel je dat de stoffen condenssporen bevatten, is dat niet andersom, dat de condenssporen schadelijke stoffen bevatten? En hoe is het onderzocht?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:16

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:21

Blijft veel te vaag. Het 'zou de gezondheid beïnvloeden'. Hoe dan? Heeft het niet dezelfde werking als een placebo of als homeopathie? Om zulke stoffen dusdanig in te laten werken dat je er echt wat van merkt moet je er behoorlijk wat van binnenkrijgen. Voorzover ik de onderzoeken op het gebied van bodemwaterconcentraties ken, zitten die er niet in die mate in ;) Bovendien zou je, áls het al bestaat, er alleen maar ziek van worden. Hoe zou dit een organisatie als de ... hoe heet hets, aan de wereldmacht moeten helpen?
Hebben die trouwens bijzondere pakken of afweermechanismen ofzo? Dat zij níet beïnvloedt worden?

Het blijft bij vage bewoordingen, 'een onderzoeker', 'een clubje mensen publiceerde zus-en-zo'. Welk onderzoek, door wie, wat kwam er precies uit, en door wie werd het gesponsord?

Bedoel, ik kan ook zeggen dat ik regenwater heb onderzocht, maar wie weet :D

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 21:21

Denk dat Nederlanders hier gewoon iets te nuchter voor zijn...