wie rijd hier motor?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hunter87

Re: wie rijd hier motor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:48

ik heb een sportieve tour. ook heel leuk
mijn ouders rijden chopper, mijn broer rijd racer en ik sportief.
ik heb een vergroeiing aan me rug waardoor ik niet zo lang op een racer kan zitten. lees:hoogstends een half uur. dat schiet voor mij niet op. dit is goed te doen. hou daar wel rekening mee als je iets hebt met wat voor motor je neemt.
mijn droommotor is een R6, dat gaat het helaas nooit worden

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 10:51

ik rijd ook motor samen met me mannetje
we rijden alle2 een honda fireblade me rijbewijs heb ik nu zo`n 6 jaar

kuzz

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:53

Op dit moment heb ik nog een chopper (staat in mn profiel een foto) maar van de zomer komt er een allroad: een suzuki Vstrom, kan bijna niet wachten! :D

Iets sportiever heb ik ook wel eens gereden, mn oom heeft een BMW 1100S, bloedsnel ding en ook heel gaaf. Maar ik vind het zelf prettiger om wat meer rechtop te zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 12:56

Gek he, ik word helemaal gaar als ik rechter op een motor moet zitten en heb het minst last bij een buikschuiver. Beetje gas erop en je steunt dan ook niet meer op je handen maar met je borstkas op de rijwind.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 13:01

Tja,zo vind iedereen weer iets anders prettig, helemaal rechtop hoeft voor mij ook niet hoor, vandaar dat er nu ook een heel ander model komt.
Gelukkig zijn er zó ontzettend veel verschillende motoren, voor iedereen is wel iets te vinden waar hij/zij lekker op zit :)

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 14:40

ik zit gelukkig ook niet helemaal rechtop. heb een x op die van me moeder gegereden (honda shadow) maar dat vond ik echt niks. net of je op de bank zit en dan een rondje rijd haha

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 16:10

Ik heb vanalles gereden. Ook heb ik eens aan een tv programma meegedaan. Test motoren Ducati Monster en een XT500
Normaal ben ik dol op een Monster, maar het vermogen was echt ruk in verhouding met mijn GSXR600. Ik had dus meer plezier op de XT! Dat is gewoon een fun bike voor alles wat je maar wil.
Van mijn pa heb ik zijnh Bandit gekregen. Ik heb die 3 jaar gehad, ook voor woon-werkverkeer. Was tof zulke modelletjes.
Het fijnste ooit wat ik gereden heb was een Kawasaki Z1000!
Verder vind ik een SV1000 echt heel gaaf en nog steeds een Firestorm.......Alleen manlief heeft een hekel aan Honda, dus die laatste zal wel nooit komen :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:23

Een Firestorm vind ik ook gaaf Zoezi, maar ik vrees dat ik dat voorover hangen op de lange duur niet prettig ga vinden. Ik denk zelf dat ik op een allroad toch het lekkerst zit.

Hoe komt het dat je man een hekel aan Honda's heeft? :)
Puur interesse hoor, ik heb een Honda als lesmotor gehad en ik vond hem heerlijk rijden.

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 18:33

mijn pa zweert bij honda's
en ik bij kawasaki en voor al de ninja zx-gr vind ik zo geweldig

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:42

@Mas: Super bedankt voor de info :D

Wel veel geld joh even zo'n motorbewijs, maar in de zomer volgens mij wel heeeerlijk :))

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:45

Frances schreef:
@Mas: Super bedankt voor de info :D

Wel veel geld joh even zo'n motorbewijs, maar in de zomer volgens mij wel heeeerlijk :))

Graag gedaan hoor, ik hoop dat je er iets aan hebt, maar bedenk dat het maar een voorbeeldje is. Ik heb nu even 30 lessen van 40 euro gebruikt, maar heel veel rijscholen hebben wel pakketten waarbij j wat voordeliger uit bent. Maar ik denk dat het verder wel een aardige benadering is :)

Het is inderdaad heerlijk om te hebben in de zomer, als het 30 graden is dan kan het wel heel warm zijn, maar als je eenmaal rijdt heb je het genot van een automatische airco (lees: wind :D ) Een smak geld is het zeker, ook de examens zijn niet goedkoop, maar naar mijn mening is het elke cent waard geweest :)

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:50

Ik heb een Honda CB 450 S(port), uit ik geloof 83. Omdat ik nog studeer en ook een dochter heb, zit het er financieel niet in om wat anders te nemen. Maar ik moet zeggen dat ik hier lol genoeg mee heb!
En (grijns!) na zijn winterslaapje hebben we hem aan mijn vaders accu gehangen, en vijf minuutjes later bromde het ding weer tevree....
Vorig jaar heb ik weinig gereden omdat ik wat angstig was, maar dit seizoen heb ik al evenveel gereden als vorig jaar. En ik ben nu niet meer onzeker en ga er lekker mee door.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:50

Nou ja voor het idee :))

Tja en dan komt natuurlijk nog het duurste, de motor zelf _O- Ik denk niet dat ik het nu al kan betalen als arme student, vooral niet nu ik werkloos ben :') maar ik hou het even in mijn achterhoofd :P Ik heb in de zomer wel heimwee naar mijn scooter soms :+ hoewel het daar niet goed mee afgelopen is _O- Maar in de winter vond ik het vreselijk. Ik neem aan dat jullie scooters dan in de schuur staan, niet :D ?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:41

Ik rijd gewoon door in de winter hoor, ik zal af en toe wel moeten, want ik heb geen eigen auto. Ik rijd wel met regen en kou, alleen met sneeuw en ijzel laat ik mijn fietsje liever staan.

Overigens hoeft een motor niet duur te zijn hoor Frances, ook voor een klein budget is er zat te koop, je hebt dan niet het nieuwste van het nieuwste natuurlijk, maar ook oudere motoren kunnen prima lopen. De mijne is nu 23 en heeft me nog nooit laten staan :)

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:52

Had ik nou jullie scooters getypt _O- heel slim :P ik bedoelde natuurlijk motors :P

Ja als je geen andere keus hebt is het logisch dat je doorrijd :) maar als het glad is op de weg lijkt het me dus niet zo'n pretje, zoals idd met sneeuw en ijzel..

Ja ik geloof ook wel dat het niet heel duur hoeft te zijn, maar het zal toch een heel bedrag zijn :) 23 jaar en nog nooit pech gehad, dat heb je goed voor elkaar :D nu maar even afkloppen voor de zekerheid dan ? :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:56

Neuh, hij gaat weg binnenkort, ik verkoop hem voor een bedragje rond de 600 euro en voor dat bedrag vind je veel leuke tweedehands motoren :j
Ik heb hem trouwens geen 23 jaar gehad hoor, maar een jaartje of 5. De motor die ik heb staat er om bekend niet kapot te krijgen te zijn, heeft wel een roestplekje hier en daar, maar ach daar heeft hij de leeftijd ook naar.
Maar motorisch is hij 100% betrouwbaar, zelfs met de sneeuw 10 cm op het zadel start hij nog, na een maand stilstaan: gewoon starten.

Ik heb wel gelest trouwens met sneeuw en ijzel, het kan wel, maar is niet prettig rijden vind ik, bovendien is het risico op vallen veel groter en dat zoek ik liever niet op :n