Mijn allerliefste Papa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 16:39

Ik ga mee met de meeste reacties hier! Het is echt heel erg belangrijk dat je er over praat. Het is ook helemaal niet erg dat je hem nu nog zo vreselijk mist. Als jij dat zo voelt dan is dat zo en er is niemand in de hele wereld die kan of mag vertellen dat jij je anders moet voelen. Probeer echt hulp te zoeken! Ik weet zelf heel goed hoe moeilijk het is, maar het is zo ontzettend belangrijk. En wat anderen ook al hebben gezegd: je vader zou ook willen dat je nog lang en gelukkig leeft! Heel veel succes ermee :(:)

SecretLIN

Re: Mijn allerliefste Papa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-09 17:22

bedankt voor jullie berichten
een brief schrijven zal ik eens proberen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:26

Is het geen optie om eens een goede paragnost op te zoeken?
Dat kan een hele hoop rust brengen.

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 17:30

Heel veel sterkte met het verlies van je vader.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:16

Begrijpelijk dat je hem nog mist ookal lijkt het zo lang geleden al :(:) Sterkte

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 20:25

Mijn moeder is ook in 2001 overleden en ikmis haar nog steeds vreselijk. Ik kan best vaak somber zijn en dan vind ik ook het leven niet zo leuk. Maar....dan denk ik aan wat mijn moeder daarvan zou vinden en die zou zeggen: kom op Piet Paniek(zo noemde ze mij als ik weer eens ergens moeilijk over deed) kijk om je heen er zijn zoveel mooie dingen.
Ik denk niet dat je vader zou willen dat je het leven opgeeft om bij hem te zijn. Ik denk dat je met die gedachten je vader juist heel verdrietig zou maken!
Zoek idd hulp, maak een afspraak bij je huisarts en vertel hoe je je voelt.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 00:31

heb heel vaak depressieve momenten dat ik zo in huilen uit kan barsten om de stomste dingen en voel me vaak gelijk schuldig als ik eens nee tegen iemand moet zeggen...

Beaux daar heb je misschien wekl gelijk aan dat mijn vader het niet zou willen maar goed ik weet niet hoe ik verder moet met alles alle verdriet alle dingen waar ik nog mee in mn kop zit

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 00:45

Ik krijg eigenlijk tranen in mijn ogen van je bericht, als ik hier al zo emotioneel van word.. hoe erg is het dan voor degene die dit dus werkelijk mee maken.. Ik wens je Héééél veel sterkte!
Heel veel sterkte! Echt..!!

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 00:48

ten eerste heel veel sterkte. en of het nu een jaar geleden is, 10 jaar of 30 jaar, haald helemaal niets uit. jij bent verdrietig, jij voeld je rot, dat anderen in jouw omgeving dit niet zien en of er niets mee doet, zegt meer over hun dan over jouw. en wat een ander daarvan vind dat je "nog steeds" verdrietig bent? lekker belangrijk! niks met andere te schaften. je vader zou niet willen dat je je zo rot voeld en je het leven niet meer ziet zitten, jij voeld je rot en daar moet verandering in komen. dit zal niet van de ene op de andere dag komen, maar het zou al een hele berg schelen als je je verhaal aan iemand kon doen. dat minimaal. om dit te plaatsen vind ik al een super stap!

meid, je leeft maar 1 keer, en zoals ik uit je verhaal begrijp hoe je vader was (en de rest van je dierbaren die je verloren bent), zal hij niets anders willen dat je er iets fantastisch van probeerd te maken! dit zal gaan met vallen en opstaan, en je zal hier hoe moeilijk het ook voor je is hulp bij moeten zoeken, maar je zult zien dat je er echt mee geholpen bent.

sterkte!

gr leonie

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 07:08

Ik snap heel goed dat je nu niet weet hoe je verder moet, hoe je het aan moet pakken. Dat is heel begrijpelijk want het lijkt voor jou een gigantische berg zonder pad of weg, maar je moet er wel overheen. Dat lukt je niet in je eentje, daarom is het zo belangrijk dat je hulp krijgt. Dat is als het ware de gids die jou het pad wijst, zodat het toch een stukje makkelijker wordt. Echt meid, als je naar de huisarts gaat kan die je wel naar iemand doorverwijzen die je kan helpen.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 10:46

zit hier met tranen in mijn ogen om jullie lieve berichtjes deze woorden heb ik gewoon nog nooit van iemand dan ook gehoord!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:00

Ik ben het helemaal eens met Floortje2002, jij bent jij, jouw verdriet is JOUW verdriet en níemand voelt wat jij voelt.
Daarom heeft niemand ook maar iets te zeggen over hoe jij je wel of niet moet voelen en of je nog wel of niet verdrietig mag zijn. Ik ben zelf twee handen op mijn buik met mijn vader en zou me werkelijk waar geen raad weten als hij er niet meer zou zijn, ik kan me je verdriet helemaal voorstellen, echt waar :(:)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:09

meid ik ga mee met wat hier geschreven wordt, 1 jaar, 10 jaar of 20 jaar, het is en blijft je vader, en dat gemis gaat nooit weg, die leegte wordt nooit meer ingevuld. Dus dat jij je ellendig voelt, daar is helemaal niets verkeerds mee. Maar ik denk idd ook dat je vader niet zou willen dat je je zo laat gaan, ga hulp zoeken meisje. :(:) Ooit komt er een moment dat het de moeite waard maakt om je hier door te spartelen, echt waar, dat geloof ik zeker. Tot dat moment er is, kan iemand je mss begeleiden, moed geven, naar je luisteren... Niet opgeven !

mocht je je hart willen luchten tegen een onbekende, de pb-knop zit hier vlak onder. :) :(:)

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 11:21

Jemig, ik heb echt respect voor jou, dat je na zo veel ellende toch nog zo'n grote stap wilt zetten dat je dit verhaal op bokt zet Y;(
zo'n dierbaar iemand, voor jou misschien we de dierbaarste verliezen, en dan nu, na 8 jaar "nog" verdriet hebben, dat is toch hartstikke logich :(:)
Heel veel succes :*

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 13:09

Heel veel sterkte :(:)