Hoe onmenselijk kan je zijn..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:27

Wat een verhaal zeg, onbegrijpelijk dat je als moeder je kinderen dit soort dingen laat doen tegen hun eigen vader... Verschrikkelijk ook dat ze het meisje van 12 alleen achter laat, echt onbegrijpelijk.

Wat je zelf zou kunnen doen is idd maatschappelijk werk inschakelen, die kunnen hier concreet iets mee doen. Bovendien hebben mw-ers een geheimhoudingsplicht en niemand hoeft dus te weten te komen wie er contact met ze heeft opgenomen.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 09:29

Gaat hier even snel.. Probeer op alles te antwoorden.

Ze is al vaker met andere mannen een relatie begonnen en ook al een paar keer daadwerkelijk vertrokken maar tot die relaties op de klippen liepen kwam ze gewoon terug..
Nu heeft ze er één opgescharreld via internet en gaat ze bij hem wonen.
De dochter die meegaat was altijd al haar lieveke. Voor haar zoontje hebben ze 'geen plaats' daar in dat huis.

Wij kiezen ook zonder twijfel de kant van schoonbroer en kinderen, laat dat duidelijk zijn. Zus heeft nu ECHT wel afgedaan.

Achteraf in de rechtzaak meehelpen lijkt me misschien ook de veiligste keuze maari ntussen zijn de dochters niet geholpen natuurlijk.

Er IS gewoon geen goede reden waarom deze moeder dit doet, ze ligt al haar ganse leven in ruzie met haar eigen ouders, denk dat het leven om haar alleen draait en is volgens mij een grote steek kwijt. 't Is nooit een gemakkelijke geweest.

Er zijn al 2 leerkrachten op de hoogte maar die kunnen blijkbaar niets doen.

De rest van de familie heeft besloten zich er niet mee te bemoeien. Maar ik kan hier niet mee leven.
Toch wil ik zeker zijn dat ik de juiste beslissing neem en dat ik het niet nog erger maak dan het al is.

We hebben de andere zus al kunnen overtuigen om NIET te gaan helpen verhuizen. Daar worden wij nu ook al voor bekeken en zij wordt bestookt met chantage-smsjes van de nieuwe vriend.
We hebben ook tegen de dochters al gezegd dat zij moeten doen wat ze zelf best vinden. Ze zijn helemaal kapot hiervan. Ook hun vriendjes beginnen hun kar te keren en ik hoop stilletjes al ze met 4 samenspannen dat ze zich wat sterker voelen om hier alsnog iets aan te doen. De jongens zijn 18 en 21.
En ze weten ook dat wij volledig achter hun staan.
Maar we willen ze nu ook niet gaan OPZETTEN tegen hun moeder.
Zij weten hoe het er thuis aan toe ging en kunnen dit beter inschatten.

Maar 't blijft delicaat he, wou dat ik meer kon doen.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:31

je de school wel inschakelen, dan kunnen zij iig een oogje in zeil houden in de vorm van een vertrouwenspersoon/mentor, maar moet er meer gaan gebeuren..wat wel nodig lijkt, dan moeten ouders op de hoogte zijn dat er hulp komt. Is ook geen probleem natuurlijk, maar vertel het je wel vast, voordat je erop stuit.(heb helaas al vaak genoeg gezien, dat "betrokken" mensen dan ineens afhaken, dus denk daar iig vast ook over na! ben zelf schoolmaatschappelijk werker en zie veel kinderen met ruziende ouders voorbij komen. wat het allerbelangrijkste is, is dat zij in de strijd een plek krijgen waar zij hun verhaal kwijt kunnen en niet tussen ouders heen en weer geslingerd gaan worden. De hulpverlener kan dan ook ouders op de verantwoordelijkheid gaan aanspreken. als blijkt dat ouders daar niet aan meewerken heb je ook direct wat om daar een instantie zoals een raad voor de kinderbescherming of amk op te zetten. Dit is het technische verhaal, Maar dit neemt niet weg dat het persoonlijke stuk in de tussentijd het allerbelangrijktste is. Zorg voor een stevig netwerk om de kinderen heen, dan heb je al heel wat gewonnen! voor de dochters geld een iets ander verhaal, die kun je zelf al motiveren om hulp voor te gaan zoeken. Daar hoeven ouders iig helemaal niets van te weten!
nogmaal succes

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:32

Jeetje....dat is nogal wat.
Ik begrijp dat haar man het nog niet weet. Wellicht de stap maken het hem te vertellen zodat ook hij actie kan ondernemen?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:33

Je moet even goed nadenken waar je voor wil kiezen, je zus of haar kinderen. Het blijft toch je zus, dus best een moeilijke keuze.

Maar als je voor de kinderen kiest (en dat betekend waarschijnlijk dat het contact met je zus zal verslechteren) dan zou ik nu actie gaan ondernemen. Man inlichten, bespreken met kinderen enz. Alles doen om het voor de kinderen (en eventueel de man, want ik weet niet hoe je relatie met hem is) zo goed mogelijk te laten verlopen.

RainyDays

Re: Hoe onmenselijk kan je zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:36

Het is de zus van haar man, begrijp ik uit de eerste post. Dat maakt het natuurlijk niet makkelijker. Een netwerk opzetten zonder de man in te lichten is vrij lastig. Ik denk dat het goed is dat hij weet dat zijn vrouw van plan is zijn kinderen mee te nemen.

Asjemenauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:37

Waar rook is, is vuur

Een vrouw kiest er niet zomaar voor om op deze manier te vertrekken. Het feit alleen al dat je zelf bang bent voor een 'familiedrama' als de vader ontdekt wat de moeder van plan is zegt mij genoeg.

Rustig gaan zitten en afwachten wat er gebeuren gaat lijkt mij niet de manier. Op deze manier valt alle last op de dunne schouders van de kinderen. Geheimen, leugens en bedrog, gedwongen partij kiezen tussen de ouders enz enz ...
Nee dat hoort niet !

Mijn advies is om in kontakt te komen met de scholen van ALLE betrokken kinderen. Maatschappelijkwerk inschakelen, politie, en voor de kinderen misschien ook een afspraak regelen bij het FIOM (spychiater)

Hoe er hier ook gehakt gaat worden ... het is op alle manieren duidelijk dat de spaanders je straks om de oren vliegen. Voor jou dus de keus om te doen wat het beste is voor de kinderen. En dat ligt niet in de rol van een boeman, maar in die van een reddende engel.

Sterkte

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:39

Gelukkig dat je voor de kinderen en zwager kiest ;)
Probeer de kinderen op veel manieren te ondersteunen, want door de acties van Mama worden zij getekend!!

En het woord Reddende engel van bovenstaande post. zo moet je je zelf gaan zien ;)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:40

@Asjemenauw: dat is niet per se waar, wat je daar zegt. Sommige mensen hebben gewoon 'een steekje los' en gaan zo met relaties en mensen om, hoe triest ook. Dat wil op zich niet zoveel zeggen over de man. Zou jij niet bang zijn voor een familiedrama als je zoiets zag aankomen? Ik zou ook bang zijn voor de reactie van degeen om wie het ging. Het is me nogal niet wat.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:40

Heel moeilijk inderdaad omdat je niet weet wat de achterliggende oorzaak is. Inderdaad professionele mensen inschakelen en er zijn voor de kinderen.

Afschuwelijk allemaal zeg !! :j

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 09:41

Zus? Die bestaat voor ons niet meer en wij zijn ook niet BANG voor haar. MAar wel voor de gevolgen voor de kinderen ALS we iets ondernemen.

Ik durf ook wel te vrezen voor wat de man gaat doen als hij dit vooraf te weten komt. Je zou voor minder, sorry dat ik het zeg, die vrouw heeft echt al vreselijke dingen gedaan.

De reden dat ze niet meteen vertrokken is, is dat ze al een ganse maand geld doorsluisd naar een andere rekening en het geld dat ze nog moet terugkrijgen van de belastingen eind deze maand. Dat laatste beetje wil ze ook nog meepikken. We weten dat van haar oudste dochter.

Als ze eerder wegging en alles eerlijk zou laten verlopen dan zou ze maar de helft van de rekening kunnen ontvangen.

De reden dat mijn schoonbroer dit niet doorheeft is dat hij zich absoluut niet bezighoudt met de geldzaken. Hij heeft niet eens een eigen bankkaart!! Hij vond dit zelf niet nodig...

Ze is gewoon zo door en door slecht, je kan het niet geloven, maar 't is ECHT zo.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:44

Je zwager heeft dan ook wel ècht de oogkleppen dicht zeg.... Hoe kun je iemand die je al zo vaak belazerd heeft de volledige financiëele vrijheid geven ?? :n

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:44

Anoeska schreef:
Je moet even goed nadenken waar je voor wil kiezen, je zus of haar kinderen. Het blijft toch je zus, dus best een moeilijke keuze.

Maar als je voor de kinderen kiest (en dat betekend waarschijnlijk dat het contact met je zus zal verslechteren) dan zou ik nu actie gaan ondernemen. Man inlichten, bespreken met kinderen enz. Alles doen om het voor de kinderen (en eventueel de man, want ik weet niet hoe je relatie met hem is) zo goed mogelijk te laten verlopen.

Ik zou me eerst maar ervan verzekeren dat er niet méér speelt in dat gezin dan wat je nichtje jou verteld heeft (dus wat ZIJ weet). Van de buitenkant kan de beslissing van die zus er heel raar uit zien, maar je mag niet zomaar conclusies trekken op basis van wat jij te zien hebt gekregen en uit tweede hand vernomen hebt (dus niet van die zus zelf). Verder geloof ik dat de reden dat het meisje jou heeft ingelicht over deze situatie, is omdat zij er zich geen raad mee weet. Je zit in een hele delicate situatie. Ik zou geloof ik per direct naar de huisarts van dat gezin stappen, melding maken van wat er speelt en de kinderen die al op de hoogte zijn aanmoedigen om ook naar de huisarts te gaan, zodat er NU nog actie ondernomen kan worden. Om te beginnen zou het een idee zijn als de huisarts die zus voor vandaag of morgen uitnodigd voor een gesprekje om te kijken wat er nu werkelijk aan de hand is. Jouw naam hoeft daarbij helemaal niet ter sprake te komen. Hij is in mijn optiek de beste persoon om iets te doen hiermee.
Dat kan nooit goed zijn als jij hier tussen gaat zitten.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:45

wat ik nog even wilde zeggen: je zei dat ze al eerder naar andere mannen is gegaan en teruggekomen. Waarom neemt haar man haar terug? Dat zal voor problemen blijven zorgen... Steun die man en zorg ervoor dat hij ze niet terug in huis neemt wanneer haar relatie met de internetvriend is verbroken, want dat zal duidelijk weer gebeuren, anders wordt het een cirkeltje zonder eind!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:46

Citaat:
Ik zou geloof ik per direct naar de huisarts van dat gezin stappen, melding maken van wat er speelt en de kinderen die al op de hoogte zijn aanmoedigen om ook naar de huisarts te gaan, zodat er NU nog actie ondernomen kan worden. Om te beginnen zou het een idee zijn als de huisarts die zus voor vandaag of morgen uitnodigd voor een gesprekje om te kijken wat er nu werkelijk aan de hand is. Jouw naam hoeft daarbij helemaal niet ter sprake te komen. Hij is in mijn optiek de beste persoon om iets te doen hiermee.

Dat lijkt me een goede tip! :j

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:47

Heeft die man ook familie? Zijn die al op de hoogte? Die kunnen misschien beter inschatten wat de gevolgen zijn van het niet of wel inlichten en zijn er misschien beter geschikt voor om dat te doen.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 09:49

Ivm dat agressief.
Zus heeft altijd beweerd dat hij agressief was als hij gedronken had. MAAR haar hele leven was 1 leugen dus ik heb altijd aan dat verhaal getwijfeld. Dat heeft ze dan ook zelf gezocht..

En hij drinkt al jaren niet meer.

Tenslotte ALS er dan al iets van waar was... waarom is ze dan niet weggebleven toen ze al 2x vertrok met een andere BOK?(sorry)

Hij heeft dan ook niets gedaan, maar goed, op een keer dan ga je echt wel over de rooie denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:51

Die man is ook niet helemaal lekker. Welke vent laat zijn vrouw meerdere keren ervandoor gaan met een ander, weer terugnemen en nog controle over de financiën geven. Wat dat betreft kun je net zo goed met het vingertje naar hem wijzen, hij heeft blijkbaar eerder ook niet het belang van zijn kinderen op de eerste plaats gezet :n

Ik zou de huisarts inderdaad inschakelen, het gaat om de kinderen.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:52

Jeetje, dat is wel erg zeg :oo

Nu moet ik eerlijk bekennen dat wij ook zelf zoiets hebben meegemaakt.
Mijn vader was een alcoholist die heel agressief werd. Ik heb ook regelmatig gezien dat ie mijn moeder sloeg en we waren bang van hem. Mijn moeder heeft toen een huis aangeboden gekregen en heeft pas de ochtend voor we vertrokken gezegd dat we weg gingen. Alleen waren mijn broertje en ik juist heel erg blij. We hebben alleen het hoognodige meegenomen en de rest achtergelaten dus we moesten helemaal opnieuw beginnen.
Laatst bijgewerkt door blackpegasus op 23-04-09 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:52

Hier zijn maar drie echte verliezers en dat zijn de kinderen.
Sommige mensen zijn helaas gewoon niet in staat wat hun daden voor anderen te betekenen hebben,
Ik wens je sterkte met de toekomst en met name voor de kinderen.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:53

Misschien contact opnemen met jeugdzorg en haar man inschakelen. Misschien kan hij de kinderen bij zich houden.

Heel veel succes!!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:53

Jeetje wat een situatie, ik zou eigenlijk een telefoontje plegen naar de jeugdzorg voor informatie of de politie.
Sowieso is de thuissituatie niet optimaal lijkt me ongeacht ze vertrekt of niet.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 09:55

De familie moet je er juist buiten houden. Dit gaat alleen de leden van dat gezin aan.

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 09:59

Macusa schreef:
Anoeska schreef:

Ik zou me eerst maar ervan verzekeren dat er niet méér speelt in dat gezin dan wat je nichtje jou verteld heeft (dus wat ZIJ weet). Van de buitenkant kan de beslissing van die zus er heel raar uit zien, maar je mag niet zomaar conclusies trekken op basis van wat jij te zien hebt gekregen en uit tweede hand vernomen hebt (dus niet van die zus zelf). Verder geloof ik dat de reden dat het meisje jou heeft ingelicht over deze situatie, is omdat zij er zich geen raad mee weet. Je zit in een hele delicate situatie. Ik zou geloof ik per direct naar de huisarts van dat gezin stappen, melding maken van wat er speelt en de kinderen die al op de hoogte zijn aanmoedigen om ook naar de huisarts te gaan, zodat er NU nog actie ondernomen kan worden. Om te beginnen zou het een idee zijn als de huisarts die zus voor vandaag of morgen uitnodigd voor een gesprekje om te kijken wat er nu werkelijk aan de hand is. Jouw naam hoeft daarbij helemaal niet ter sprake te komen. Hij is in mijn optiek de beste persoon om iets te doen hiermee.
Dat kan nooit goed zijn als jij hier tussen gaat zitten.

Zijn zus is een Nymfomane en geldverslaafd. De keren dat ze met een andere vent zat te flirten onder de neus van haar man en hij het gewoon niet door had, we kunnen ze niet meer op een hand tellen. Meestal met zijn beste vrienden en collega's. Iedere man die maar een beetje naar haar kijkt, ze is op slag verliefd.

Ze is altijd al heel jaloers geweest op ons en de andere zus omdat we beiden veel werken en een mooi huis hebben enzo. Ze spreekt al JAREN niet meer tegen haar ouders omdat zij ons beiden geld zouden gegeven hebben en dat we ons daardoor zoveel kunnen permitteren. Wat dus NIET waar is. MAar we werken allemaal fulltime en zij heeft nog nooit iets gedaan.

We werkten een tijd op hetzelfde werk en ik nam haar iedere dag mee met de wagen. We kregen allebei een onkostenvergoeding op het werk voor de verplaatsing, ze ging tegen m'n andere schoonzus gaan vertellen dat ze mij af en toe iets betaalde maar ik heb NOOIT 1 euro gekregen, terwijl zij wel geld kreeg van het werk en geen onkosten had.

Ze liegt over ALLES.

Ik kan er een boek over schrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:01

faye schreef:
Die man is ook niet helemaal lekker. Welke vent laat zijn vrouw meerdere keren ervandoor gaan met een ander, weer terugnemen en nog controle over de financiën geven. Wat dat betreft kun je net zo goed met het vingertje naar hem wijzen, hij heeft blijkbaar eerder ook niet het belang van zijn kinderen op de eerste plaats gezet :n

Ik zou de huisarts inderdaad inschakelen, het gaat om de kinderen.

Dit schoot mij ook wel even door het hoofd...
Zij is er al een aantal keer vandoor gegaan en hij blijft haar terug nemen EN vertrouwt haar blind met de financiele zaken?
Is hij dan zo ontzettend blind voor haar fouten?