Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Anoeska schreef:Je moet even goed nadenken waar je voor wil kiezen, je zus of haar kinderen. Het blijft toch je zus, dus best een moeilijke keuze.
Maar als je voor de kinderen kiest (en dat betekend waarschijnlijk dat het contact met je zus zal verslechteren) dan zou ik nu actie gaan ondernemen. Man inlichten, bespreken met kinderen enz. Alles doen om het voor de kinderen (en eventueel de man, want ik weet niet hoe je relatie met hem is) zo goed mogelijk te laten verlopen.
Citaat:Ik zou geloof ik per direct naar de huisarts van dat gezin stappen, melding maken van wat er speelt en de kinderen die al op de hoogte zijn aanmoedigen om ook naar de huisarts te gaan, zodat er NU nog actie ondernomen kan worden. Om te beginnen zou het een idee zijn als de huisarts die zus voor vandaag of morgen uitnodigd voor een gesprekje om te kijken wat er nu werkelijk aan de hand is. Jouw naam hoeft daarbij helemaal niet ter sprake te komen. Hij is in mijn optiek de beste persoon om iets te doen hiermee.

Macusa schreef:Anoeska schreef:Je moet even goed nadenken waar je voor wil kiezen, je zus of haar kinderen. Het blijft toch je zus, dus best een moeilijke keuze.
Maar als je voor de kinderen kiest (en dat betekend waarschijnlijk dat het contact met je zus zal verslechteren) dan zou ik nu actie gaan ondernemen. Man inlichten, bespreken met kinderen enz. Alles doen om het voor de kinderen (en eventueel de man, want ik weet niet hoe je relatie met hem is) zo goed mogelijk te laten verlopen.
Ik zou me eerst maar ervan verzekeren dat er niet méér speelt in dat gezin dan wat je nichtje jou verteld heeft (dus wat ZIJ weet). Van de buitenkant kan de beslissing van die zus er heel raar uit zien, maar je mag niet zomaar conclusies trekken op basis van wat jij te zien hebt gekregen en uit tweede hand vernomen hebt (dus niet van die zus zelf). Verder geloof ik dat de reden dat het meisje jou heeft ingelicht over deze situatie, is omdat zij er zich geen raad mee weet. Je zit in een hele delicate situatie. Ik zou geloof ik per direct naar de huisarts van dat gezin stappen, melding maken van wat er speelt en de kinderen die al op de hoogte zijn aanmoedigen om ook naar de huisarts te gaan, zodat er NU nog actie ondernomen kan worden. Om te beginnen zou het een idee zijn als de huisarts die zus voor vandaag of morgen uitnodigd voor een gesprekje om te kijken wat er nu werkelijk aan de hand is. Jouw naam hoeft daarbij helemaal niet ter sprake te komen. Hij is in mijn optiek de beste persoon om iets te doen hiermee.
Dat kan nooit goed zijn als jij hier tussen gaat zitten.
faye schreef:Die man is ook niet helemaal lekker. Welke vent laat zijn vrouw meerdere keren ervandoor gaan met een ander, weer terugnemen en nog controle over de financiën geven. Wat dat betreft kun je net zo goed met het vingertje naar hem wijzen, hij heeft blijkbaar eerder ook niet het belang van zijn kinderen op de eerste plaats gezet
Ik zou de huisarts inderdaad inschakelen, het gaat om de kinderen.