Nog meer mensen alibi ? Of hebben er één ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Nog meer mensen alibi ? Of hebben er één ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:06

Nee daar wil ik niet voor gebruikt worden. Als de contacten onschuldig zijn heeft ze geen alibi nodig, en als ze niet onschuldig zijn dan heeft ze een probleem dat ze met haar man samen op moet lossen. Ze zou uiteraard wel welkom bij me zijn om er over te praten en te spiegelen, maar ik zou er niet tussen willen zitten.

Maflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:17

Ik zou nooit een alibi willen zijn.

Stel: A. zegt tegen vriend dat ze met jou op stap gaat. Vriendlief belt A. op...geen gehoor. Vriendlief belt jou dan op, of hij A. even mag spreken. Eeehhmmm...ze zit op de wc?? Dat kun je geen uren volhouden!!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:18

Sonja schreef:
Ze zou uiteraard wel welkom bij me zijn om er over te praten en te spiegelen, maar ik zou er niet tussen willen zitten.

Riskant. Op het moment dat ze bij jou komt praten over een buitenechtelijke relatie zít je ertussen; dan weet jij wat haar man niet weet. Het is dan onvermijdelijk dat je moet liegen naar hem toe.

hc

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:20

Een vriendin gaat voor haar vriend/man en ik zou dus haar alibi zijn. (ben het ook een tijdje geweest voor een vriendin) Ik heb er op zich niet zo veel moeite mee, voor haar was het zwaarder dan voor mij :Y).

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:22

:j ik heb er 2 heerlijke meiden waarr ik voor volle 100% op kan vertrouwen.
Zelf ben ik ook alibi geweest maar zonder dat ik het wist....

Ik doe op dit moment nog niks verkeerd maar je weet niet wat de toekomst je brengt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:23

Kristie schreef:
Een vriendin gaat voor haar vriend/man en ik zou dus haar alibi zijn. (ben het ook een tijdje geweest voor een vriendin) Ik heb er op zich niet zo veel moeite mee, voor

Dan ben jij niet integer.
Als mijn vriendin dit zou doen voor een vriend/vriendin, zou dat voor mij reden zijn om een ander te zoeken. Niet vanwege het feit, maar omdat ze niet integer is; ík kan er dus niet op vertrouwen en daar wil ik niet mee samenleven.

hc

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:25

Ik wil sowieso niet bevriend zijn met mensen die van hun probleem jouw probleem maken. Ik vind dat meer misbruik maken van een 'vriendschap'.
Dat zij niet tegen haar man kan zeggen dat ze ruimte voor zichzelf nodig heeft zou toch niet jouw probleem moeten zijn?
Bovendien kan en wil ik helemaal niet liegen en mijn vrienden weten dat dus zal ik nooit als alibi gevraagd worden.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:34

Ik zou dit nooit doen, vind het ook lüllig naar haar man toe. Ik ben er altijd voor mijn vriendin maar met dit soort zaken hoeft ze niet op mij te rekenen.

Dit is een probleem tussen haar en haar man en ik wil daar niet bij betrokken worden in de vorm van een alibi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:39

Huertecilla schreef:
Sonja schreef:
Ze zou uiteraard wel welkom bij me zijn om er over te praten en te spiegelen, maar ik zou er niet tussen willen zitten.

Riskant. Op het moment dat ze bij jou komt praten over een buitenechtelijke relatie zít je ertussen; dan weet jij wat haar man niet weet. Het is dan onvermijdelijk dat je moet liegen naar hem toe.

hc

Als haar man MIJ zou gaan vragen naar bepaalde dingen dan zou ik 'm doorverwijzen naar z'n eigen vriendin, en me daar ook niet voor laten gebruiken. Hoe je het ook wendt of keert, het is HUN probleem als zij dingen doet die hij blijkbaar niet mag weten.
Voor mijn vriendinnen is er geen enkel onderwerp taboe, ze mogen me alles voorhouden. Ik zou me niet "medeplichtig" voelen als er eentje "te biecht" kwam over bv een buitenechtelijke relatie. Sterker nog, ik zou denk ik wel een soort van blij zijn dat ze daarmee naar me toe zou durven komen, omdat ze er dan in ieder geval over kan praten en misschien wat minder het idee heeft er helemaal alleen in te staan. Ik geloof niet zo dat bv buitenechtelijke relaties altijd maar ontstaan uit slechtheid van de mens ;)

Maar misschien heb ik wel makkelijk praten hoor. Ik heb namelijk geen vriendinnen waarvan de partner ook een vriend van me is. Van de vier die me 't meest dierbaar zijn is er eentje vrijgezel, eentje gescheiden, eentje getrouwd met een vent waar ik niks mee kan (wederzijds dus wij zoeken elkaar sowieso al niet op) en eentje woont samen met een aardige kerel maar waar ik niet meer dan "hoi hoe is het-contact" mee heb als ik er eens thuis kom.
Als ik zelf buiten het potje zou piesen dan zou ik ook bij alle vier terecht kunnen en durven met m'n verhaal denk ik (hoewel ik niet zeker weet of je dat kunt 'weten' zonder in een situatie te zitten of ooit gezeten te hebben?), maar ik vermoed dat ze ook alle vier geen 'partij' zouden worden en alleen een luisterend oor zouden bieden. En dat zou ik ook waarderen. Wel een luisterend oor, maar geen partij worden dan hè.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:44

Ik zou hte ook niet doen,
wat als er iets gebeurd (bijv iemand is gestorven en hij belt naar jou voor zijn vriendin aan de lijn te krijgen,, oeps)
Ik voel me dan ook de hele avond onrustig, 1x gedaan en nooit meer

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:46

In zo'n geval zou ik geen alibi willen zijn maar ik doe het zelf wel eens in andere gevallen.
Bijvoorbeeld een vriendin die nog thuis woont en een date heeft. Dan zegt ze ook wel eens dat ze naar mij toe gaat omdat ze haar ouders nog niet alles wil vertellen over haar date en een mogelijk relatie of niet.
Vind het voor dat soort dingen ook zeker kunnen. Maar ik ga niet een alibi spelen zodat zij haar partner kan bedriegen, dat soort dingen regelt ze zelf maar, als ze dat dan zo nodig wil doen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:50

Sonja schreef:
[Wel een luisterend oor, maar geen partij worden dan hè.

Door deze kennis, die de betreffende man die jij ook kent niet heeft bén je ´partij´. Je houdt dan informatie voor hem wel/niet geheim. Kan je dan nog een open gesprek met hem voeren zonder je er bewust van te zijn dat jij iets wat zijn welzijn raakt niet verteld? Hem recht in de ogen kijken?
Jouw integriteit is joúw verantwoordelijkheid.

hc

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:53

Ja hoor daar zou ik gewoon een gesprek mee kunnen voeren. Sterker nog, ik zou me d'r ook niet banketstaaf onder voelen. Ik ben niet zo'n moraalridder.
HUN probleem is namelijk niet MIJN probleem.
Wat ik WEL ben is ten allen tijde een vriendin voor mijn vriendinnen. En dat betekent dat ze om ALLES bij me terechtkunnen voor een luisterend oor.

Maar gelukkig heb ik hele brave dinnetjes :))

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:54

@HC Ik vind dat je daarmee wel heel erg ver gaat! Ik wil ook wel eens mijn verhaal doen bij een vriendin zonder dat gelijk mijn ouders, vrienden of partner het weten. Kun je dan met niemand meer een gesprek in vertrouwen voeren zonder dat je gelijk niet meer integer bent?

Edit: En wat is er dan belangrijker?
Dat je integer bent, of dat je bijvoorbeeld een vriendin die in de put zit kunt helpen. Wanneer iemand jou verteld dat ze het niet meer ziet zitten met haar partner, jij overtuigt haar ervan om het een kans te geven, geeft haar tips om haar relatie weer uit het dipje te halen. Moet je dan naar haar vriend stappen en zeggen dat ze een dipje heeft en het niet meer ziet zitten? Dan ben je in ieder geval wel integer bezig maar of dat zo goed is voor de relatie tussen je vriendin en haar partner?
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 22-04-09 08:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:56

Ook HC heeft een mening, net als wij allemaal. Als hij het zo voelt dan voelt 'ie het zo. Ook niets mis mee ;)
Betekent alleen wel dat als hij je vriend is, je niet overal mee bij 'm terecht kunt.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 08:59

Sonja schreef:
Ook HC heeft een mening, net als wij allemaal. Als hij het zo voelt dan voelt 'ie het zo. Ook niets mis mee ;)
Betekent alleen wel dat als hij je vriend is, je niet overal mee bij 'm terecht kunt.

Natuurlijk, iedereen heeft zijn mening en dat vind ik ook prima, daarom zet ik er ook bij " ik vind dat" ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:03

Ik kan me helemaal vinden in jouw edit Babel. Ook ik kies er dan voor om vriendin te zijn ipv 100% integer.
Overigens zou ik het ook niet integer vinden om info dan maar door te praten naar een partner. En niet sociaal om tegen een vriendin te zeggen (dat moet je dan eigenlijk aan het begin van je vriendschap al doen anders ben je mogelijk te laat :D ) "je kunt altijd bij me terecht behalve als het om iets gaat wat ik niet door mag vertellen aan de hele wereld, want dan ben ik niet integer voor de rest van de wereldbevolking en dat wil ik niet"...

Als je 't zo strak trekt als HC dan kun je volgens mij dus niet eens meer een geheimpje over bv een verrassingsuitje oid meer aanhoren :D

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:04

Ik zou nooit accepteren dat ik als alibi gebruikt werd. Zo'n vriendin zou ik bovendien op slag zelf niet meer vertrouwen. Als zij degene waar ze mee samenleeft en haar dieptste intimiteit mee deelt al op zo'n manier bedriegt is de kans net zo groot dat ze dat op een dag ook bij jou doet als het haar zo uit komt (in een andere context).

De enige uitzondering is voor mij, wat hier al eerder is gezegd, als er sprake is van bijvoorbeeld mishandeling en er laat ik zeggen "humanitaire" redenen zijn. Ik zou met alle plezier het alibi zijn voor een vriendin die thuis geterroriseerd wordt en een excuus nodig heeft om aan haar man zijn controle te ontsnappen, om bijvoorbeeld haar advocaat of een andere hulpverlener te bezoeken, maar zelfs die functie zou ik niet zomaar voor iedereen vervullen.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:12

Babel schreef:
@HC Ik vind dat je daarmee wel heel erg ver gaat! Ik wil ook wel eens mijn verhaal doen bij een vriendin zonder dat gelijk mijn ouders, vrienden of partner het weten. Kun je dan met niemand meer een gesprek in vertrouwen voeren zonder dat je gelijk niet meer integer bent?

Edit: En wat is er dan belangrijker?
Dat je integer bent, of dat je bijvoorbeeld een vriendin die in de put zit kunt helpen. Wanneer iemand jou verteld dat ze het niet meer ziet zitten met haar partner, jij overtuigt haar ervan om het een kans te geven, geeft haar tips om haar relatie weer uit het dipje te halen. Moet je dan naar haar vriend stappen en zeggen dat ze een dipje heeft en het niet meer ziet zitten? Dan ben je in ieder geval wel integer bezig maar of dat zo goed is voor de relatie tussen je vriendin en haar partner?

Er zit voor mij een wereld van verschil tussen het bieden van een luisterend oor en het bieden van een alibi! Wàt een vriendin ook op haar hart heeft, dat zou ze altijd in vertrouwen tegen mij kunnen zeggen. Ik zou haar dan vooral aanmoedigen om haar probleem met haar vriend bespreekbaar te maken. Ik geloof dat als ze besluit om door te gaan met het beliegen van haar vriend, of wat voor onetische activiteit ze met mij wilde bespreken dan ook, dat het wèl onze vriendschap zou kunnen schaden. Mijn vertrouwen in zoiemand zou namelijk ernstig zijn aangetast.
Laatst bijgewerkt door Macusa op 22-04-09 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:13

Huertecilla schreef:
Sonja schreef:
[Wel een luisterend oor, maar geen partij worden dan hè.

Door deze kennis, die de betreffende man die jij ook kent niet heeft bén je ´partij´. Je houdt dan informatie voor hem wel/niet geheim. Kan je dan nog een open gesprek met hem voeren zonder je er bewust van te zijn dat jij iets wat zijn welzijn raakt niet verteld? Hem recht in de ogen kijken?
Jouw integriteit is joúw verantwoordelijkheid.

hc

Dat is, met alle respect, onzin! De 'welzijnswerkers' zouden het dan wel erg moeilijk krijgen.
Ik denk dat er niks mis mee is als je een vriend/vriendin aanhoort en 't hart laat luchten - wat je vervolgens met die informatie doet, dáár gaat het om. Als je je laat beïnvloeden door een verhaal, je mening over een ander laat wijzigen, dan duik je inderdaad in de zaken van een ander. De opstelling dat je vriend/vriendin niet met een ander mag spreken over zaken die hem/haar dwarsziten.. nou, vraag dan maar alvast je echtscheiding aan.

Terugkerend naar het onderwerp van dit topic: je laten gebruiken door iemand die zo onvolwassen is dat ze haar zaakjes binnen een relatie niet op orde heeft , néé - geen sprake van. Als je behoefte hebt aan bepaalde vrijheden ( en dat hoeft dus niet per definitie vreemdgaan te betekenen!) dan hoor je dat in overleg met je partner duidelijk te maken, en niet door de smoezenkoning uit te hangen en andere mensen ermee te belasten.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:17

Jannepauli schreef:
Dat is, met alle respect, onzin! De 'welzijnswerkers' zouden het dan wel erg moeilijk krijgen.

De positie van een welzijnswerker die betaalt krijgt om mensen met zulke problemen te helpen is een volstrekt andere dan die van een vriend(in), collega of familielid. De hulpverlening zou bovendien nooit kunnen functioneren als er geen beroepsgeheim was. Zij spelen een (noodzakelijke) rol in het geheel die een naaste niet op zich zou moeten/hoeven nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:18

Ik word ook als alibi gebruikt door een vriendin..

Alleen...

Het vriendinnetje in kwestie had dat gedaan zodat ze kon blijven slapen bij een jongeman die erg berucht is in deze omgeving en waarvan wordt gezegd dat hij losse handjes heeft.

Ze heeft me dit achteraf verteld, dus niemand wist waar zij was. Hoe STOM kun je zijn. Heb haar dus ook flink een preek gelezen. Ik wil niet dat ze mijn naam gebruikt maar al helemaal niet dat ze niemand laat weten waar ze is!!

Denise_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:19

Ik zal me nooit als alibi laten gebruiken i.g.v. vreemdgaan want ik vind vreemdgaan echt not-done. Wanneer je behoefte krijgt aan andere mannen is er iets mis binnen je eigen relatie en vind ik dat je voor jezelf moet kiezen en er een punt achter moet zetten. Ik begrijp heus wel dat dat soms lastig is maar de waarheid komt toch altijd wel uit en ik laat me niet voor dat soort rare fratsen misbruiken.

Vriendinnen mogen me dus best als alibi gebruiken maar ze weten dat als het ter sprake mocht komen ik er echt niet om ga liegen. Eigen risico dus.

De opmerking van Tita
tita schreef:
Ik doe op dit moment nog niks verkeerd maar je weet niet wat de toekomst je brengt
vind ik persoonlijk ook wat flauw. Het komt op mij over (wellicht begrijp ik het verkeerd) dat je verwacht in de toekomst een alibi nodig te hebben omdat je dan vreemd zult gaan. Dan is er toch serieus wel iets mis met je huidige situatie en zou ik daar i.i.g. gauw mee kappen en voor jezelf kiezen.

Ik weet het, ik ben een moraalridder maar zo denk ik er gewoon over. De belangrijkste persoon in de wereld ben je zelf, zorg dus dat deze persoon altijd gelukkig is.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:19

Huertecilla schreef:
Kristie schreef:
Een vriendin gaat voor haar vriend/man en ik zou dus haar alibi zijn. (ben het ook een tijdje geweest voor een vriendin) Ik heb er op zich niet zo veel moeite mee, voor

Dan ben jij niet integer.
Als mijn vriendin dit zou doen voor een vriend/vriendin, zou dat voor mij reden zijn om een ander te zoeken. Niet vanwege het feit, maar omdat ze niet integer is; ík kan er dus niet op vertrouwen en daar wil ik niet mee samenleven.

hc

Mmm echt waar? Maar stel je voor dat jou beste vriendin vreemd gaat (want dat deed die vriendin van mij) en zij smst jou 'ik was gisteravond vanavond bij jou', wat zou jij dan doen?

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 09:21

Denise_84 schreef:
Ik zal me nooit als alibi laten gebruiken i.g.v. vreemdgaan want ik vind vreemdgaan echt not-done. Wanneer je behoefte krijgt aan andere mannen is er iets mis binnen je eigen relatie en vind ik dat je voor jezelf moet kiezen en er een punt achter moet zetten.

Precies, eerst netjes afsluiten waar je aan begonnen bent en dan pas aan iets nieuws beginnen. Dat lijkt me wel zo correct.