Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Sonja schreef:Ze zou uiteraard wel welkom bij me zijn om er over te praten en te spiegelen, maar ik zou er niet tussen willen zitten.
.
ik heb er 2 heerlijke meiden waarr ik voor volle 100% op kan vertrouwen.Kristie schreef:Een vriendin gaat voor haar vriend/man en ik zou dus haar alibi zijn. (ben het ook een tijdje geweest voor een vriendin) Ik heb er op zich niet zo veel moeite mee, voor
Huertecilla schreef:Sonja schreef:Ze zou uiteraard wel welkom bij me zijn om er over te praten en te spiegelen, maar ik zou er niet tussen willen zitten.
Riskant. Op het moment dat ze bij jou komt praten over een buitenechtelijke relatie zít je ertussen; dan weet jij wat haar man niet weet. Het is dan onvermijdelijk dat je moet liegen naar hem toe.
hc

Sonja schreef:[Wel een luisterend oor, maar geen partij worden dan hè.

Sonja schreef:Ook HC heeft een mening, net als wij allemaal. Als hij het zo voelt dan voelt 'ie het zo. Ook niets mis mee
Betekent alleen wel dat als hij je vriend is, je niet overal mee bij 'm terecht kunt.
) "je kunt altijd bij me terecht behalve als het om iets gaat wat ik niet door mag vertellen aan de hele wereld, want dan ben ik niet integer voor de rest van de wereldbevolking en dat wil ik niet"...
Babel schreef:@HC Ik vind dat je daarmee wel heel erg ver gaat! Ik wil ook wel eens mijn verhaal doen bij een vriendin zonder dat gelijk mijn ouders, vrienden of partner het weten. Kun je dan met niemand meer een gesprek in vertrouwen voeren zonder dat je gelijk niet meer integer bent?
Edit: En wat is er dan belangrijker?
Dat je integer bent, of dat je bijvoorbeeld een vriendin die in de put zit kunt helpen. Wanneer iemand jou verteld dat ze het niet meer ziet zitten met haar partner, jij overtuigt haar ervan om het een kans te geven, geeft haar tips om haar relatie weer uit het dipje te halen. Moet je dan naar haar vriend stappen en zeggen dat ze een dipje heeft en het niet meer ziet zitten? Dan ben je in ieder geval wel integer bezig maar of dat zo goed is voor de relatie tussen je vriendin en haar partner?
Huertecilla schreef:Sonja schreef:[Wel een luisterend oor, maar geen partij worden dan hè.
Door deze kennis, die de betreffende man die jij ook kent niet heeft bén je ´partij´. Je houdt dan informatie voor hem wel/niet geheim. Kan je dan nog een open gesprek met hem voeren zonder je er bewust van te zijn dat jij iets wat zijn welzijn raakt niet verteld? Hem recht in de ogen kijken?
Jouw integriteit is joúw verantwoordelijkheid.
hc
Jannepauli schreef:Dat is, met alle respect, onzin! De 'welzijnswerkers' zouden het dan wel erg moeilijk krijgen.
tita schreef:vind ik persoonlijk ook wat flauw. Het komt op mij over (wellicht begrijp ik het verkeerd) dat je verwacht in de toekomst een alibi nodig te hebben omdat je dan vreemd zult gaan. Dan is er toch serieus wel iets mis met je huidige situatie en zou ik daar i.i.g. gauw mee kappen en voor jezelf kiezen.Ik doe op dit moment nog niks verkeerd maar je weet niet wat de toekomst je brengt
Huertecilla schreef:Kristie schreef:Een vriendin gaat voor haar vriend/man en ik zou dus haar alibi zijn. (ben het ook een tijdje geweest voor een vriendin) Ik heb er op zich niet zo veel moeite mee, voor
Dan ben jij niet integer.
Als mijn vriendin dit zou doen voor een vriend/vriendin, zou dat voor mij reden zijn om een ander te zoeken. Niet vanwege het feit, maar omdat ze niet integer is; ík kan er dus niet op vertrouwen en daar wil ik niet mee samenleven.
hc
Denise_84 schreef:Ik zal me nooit als alibi laten gebruiken i.g.v. vreemdgaan want ik vind vreemdgaan echt not-done. Wanneer je behoefte krijgt aan andere mannen is er iets mis binnen je eigen relatie en vind ik dat je voor jezelf moet kiezen en er een punt achter moet zetten.