Seinen jullie bij flitsers?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:17

Ik sein ook, vooral omdat ik zelf ook blij ben als iemand seint als ze staan te flitsen :).

@Shadow is E90,-

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:19

zelf zou ik ook wel seinen, met lichten, of anders met handen...
maar kun je alleen gepakt worden voor het seinen met lichten?
of ook als je met je hand even iets doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:20

Ze zullen vast proberen je er op te pakken als je met je hand iets doet en ze zien het. Nog even en je mag niet eens meer legaal uit je neus peuteren _O-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-04-09 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:20

ik vind seinende mensen altijd heel aardig, heeft me de nodige bekeuringen al bespaart :)
(vooral op de weg van zwolle-nijverdal)
ik sein zelf ook wel eens, laatst nog toen ik zag dat een auto echt veel harder reed dan 80, en ik een politie had zien staan verderop.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:21

Ik sein wel. En ik vindt het ook fijn als er naar mij geseind wordt.
Ik rij echt geen tig kilometer te hard. Maar op een brede overzichtelijk 80 km weg toch wel net genoeg voor een bekeuring van rond de 25 euro

Millenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:21

Ik doe het niet als je te hard rijd is het je eigen risico om een boete op te lopen, tevens zit ik zelf niet te wachten op een boete om iemand anders te waarschuwen en dan zelf kunnen dokken

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:22

Ik sein en maak mijn mijn hand het gebaar alsof ik een foto maak. Vind eht zelf ook wel prettig als iemand dat bij mij doet :j. Hier in het durrup zijn ze de laatste tijd veel aan het controleren, het is net een disco, zoveel seinende auto's opeens. Wist niet dat je ervoor bekeurd kon worden! Bekeuren ze dan gewoon op groot licht gebruik?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:23

siskeh schreef:

Het meest zinnige dat ik kon vinden was dit:
http://www.lampbank.nl/kk_301262.html schreef:
Top laat er geen misverstand over bestaan dat toeteren en seinen bij controles strafbaar is. Niet omdat die zodoende worden ondermijnd, maar omdat het afgeven van licht- en geluidssignalen zonder noodzaak bij wet verboden is. De hoogte van zo‘n boete bedraagt 57 euro. Om die reden kiezen veel bestuurders ervoor met dempende handgebaren te waarschuwen voor flitsers. ‘Het is juridisch lastig om daar tegen op te treden.‘

kazary

Re: Seinen jullie bij flitsers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:24

Maar seinen voor fliters is erg noodzakelijk hoor :D

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:24

suleilitha schreef:
Ze zullen vast proberen je er op te pakken als je met je hand iets doet en ze zien het. Nog even en je mag niet eens meer legaal uit je neus peuteren _O-

Dat legaal uit je neus peuteren mag wat mij betreft verboden worden :D. Weet je hoe goor ik het vind als mensen voor een stoplicht lekker hun neus staan leeg te halen? Ik vraag me af of er nou nog nooit iemand een aanrijding heeft gehad terwijl hij z'n neus zat te vingeren, en zodoende gevonden is met z'n vinger in de neus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:25

Buiten de bebouwde kom kan het me echt niet schelen, binnen de bebouwde kom zijn het hier standaard de meest banketstaaf 30-kilometerzones waar gecontroleerd wordt op snelheid. Lees: brede, overzichtelijke asfaltwegen, geen kruisingen te bekennen, maar wel 30 moeten rijden. Doet geen hond natuurlijk, en juist daar gaan ze staan. Op die plekken stel ik het ook altijd zéér op prijs als iemand mij even een seintje geeft en doe ik dat indien enigszins mogelijk richting anderen dus ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:25

Ze zitten toch niet in jóuw neus, Utixo? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:26

Wauw, wat een reacties zo snel :D

Wist trouwens niet eens dat je er een boete voor kon krijgen, maar goed, nu ik het weet weerhoud het me er niet van om te seinen.
En trouwens, hoe willen ze het bewijzen? Jantje, pietje of klaasje die mij tegemoet kwam, had ook heel toevallig een kapotte koplamp kunnen hebben :+

Vind het trouwens wel jammer om te lezen dat mensen 'juist niet seinen, als je hard wil rijden ga je maar lekker dokken'
Ik geef toe, ik rijd graag behoorlijk door, maar als ik in een chill mood ben en me eens aan de snelheid houd, sein ik evengoed.
Kleine moeite toch en je maakt er een hoop mensen blij mee :D
Of geeft het jullie juist een goed gevoel 'haha jij rijd lekker te hard, nu mag je lekker betalen?'

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:27

Ik sein niet, maar maak wel handgebaren naar mijn medeweggebruikers of als ik iemand achter mij heb die harder wil, vooral niet naar rechts terug gaan totdat we voorbij de flitser zijn ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:28

Normaal gesproken doe ik het ook wel, seinen naar andere automobilisten als er een flitser staat, gelukkig op afstand al lang en breed te herkennen (althans voor mij dan), ik rij overdag altijd met dimlicht, dus ik sein door even kort grootlicht aan en uit te doen..

Sinds van de week doe ik het niet meer, aangezien ook mijn vader een prachtprent op de mat kreeg voor het seinen naar andere automobilisten. 90 euro, hoppa. Zowiezo is het eigen verantwoording, jij (niemand specifiek, is voorbeeldje) kiest er zelf voor om te hard te rijden als automobilist, dus dan ben je ook zelf verantwoordelijk voor de verkeersboetes, en das niet mijn verantwoordelijkheid, dus waarom zou ik eigenlijk nog seinen? :)

Anoniem

Proest, mijn idee, Kanelly :D
Ben laatst nog een keer met de motor door het oog van de naald gekropen, even snel een paar vrachtwagens inhalen. Ik was maar wat blij dat even later een tegemoetkomende motorrijder me een seintje gaf, anders had ik de prethendel nog verder opengedraaid en was ik mijn rijbewijs kwijt geweest.

Muisbal

Nouks schreef:
Buiten de bebouwde kom kan het me echt niet schelen, binnen de bebouwde kom zijn het hier standaard de meest banketstaaf 30-kilometerzones waar gecontroleerd wordt op snelheid. Lees: brede, overzichtelijke asfaltwegen, geen kruisingen te bekennen, maar wel 30 moeten rijden. Doet geen hond natuurlijk, en juist daar gaan ze staan. Op die plekken stel ik het ook altijd zéér op prijs als iemand mij even een seintje geeft en doe ik dat indien enigszins mogelijk richting anderen dus ook.

Ik vind hoge snelheden in dat soort gebieden juist gevaarlijk, een 30 km zone is er normaal niet voor niets.
Of je nou 20 km/h te snel rijdt op een toegestane snelheid van 100 of van 30... Ik vind dat nogal een zwaar verschil.
Laatst bijgewerkt door Muisbal op 21-04-09 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Blackberry28

Seinen doe ik eigenlijk nooit en zie eigenlijk ook nooit mensen die dat naar mij doen. Wel zag ik pas dat mensen op een groot stuk karton geschreven hadden FLITSEN 20 METER en inderdaad stond er een paar meter verder een auto met politieagent langs de kant van de weg met zijn neus de andere kant op. (en die had natuurlijk niet veel te doen nu!)

Was wel een komisch gezicht en het verbaast me echt dat ze niet gezien hebben dat iemand dat stuk karton aan de lantaarnpaal had vastgemaakt!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:29

Shadow0 schreef:
siskeh schreef:

Het meest zinnige dat ik kon vinden was dit:
http://www.lampbank.nl/kk_301262.html schreef:
Top laat er geen misverstand over bestaan dat toeteren en seinen bij controles strafbaar is. Niet omdat die zodoende worden ondermijnd, maar omdat het afgeven van licht- en geluidssignalen zonder noodzaak bij wet verboden is. De hoogte van zo‘n boete bedraagt 57 euro. Om die reden kiezen veel bestuurders ervoor met dempende handgebaren te waarschuwen voor flitsers. ‘Het is juridisch lastig om daar tegen op te treden.‘

ten eerste, is er natuurlijk noodzaak :P
maar dan lijkt het mij dat wel wel onze handen mogen opsteken, of een bordje in de auto hebben met daarop flitser oid...

overigens wordt seinen ook vaak gebruikt om aan te geven dat jij voorrang krijgt van je tegenligger(bijv. als je in een straat staat met veel auto's geparkeerd)
is dat dan wel noodzaak?

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:30

Ik doe het alleen als ik zelf niet geflits ben :)) Dan gun ik het een ander ook om hem te ontlopen. Als ik zelf geflitst ben heb ik er zo de @^%#%$^ overin, dat ik het een anders ook gun :')

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:31

Suelithita, dan had je mooi je skeelers uit de verkoop kunnen halen :'). En nee, ze zitten niet in mijn neus, dat zou er nog eens bij moeten komen!

ZUl je zien, dadelijk staan er dus flitsers op die 30 kilometerzone's en tien meter verder controleurs of je niet seint. Hoe the hell moet je dan gaan waarschuwen?!

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:33

Utixo schreef:
Dat legaal uit je neus peuteren mag wat mij betreft verboden worden :D. Weet je hoe goor ik het vind als mensen voor een stoplicht lekker hun neus staan leeg te halen? Ik vraag me af of er nou nog nooit iemand een aanrijding heeft gehad terwijl hij z'n neus zat te vingeren, en zodoende gevonden is met z'n vinger in de neus.

Ach ja, als ze geen groen licht zien, gaan ze maar op zoek naar iets anders groens.... :Y)

Ikzelf sein wel, als het tenminste zo'n "verstopte" flitser is. Voor flitspalen en agenten die open en bloot staan sein ik niet.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:33

Vroeger siende je door een platte hand tegen het raam te houden. Maar ik geloof dat niemand dat nog kent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:34

Briljant idee, zo'n kartonnen bordje voor in de auto :D :D
En dan doe ik aan de andere kant m'n telefoonnummer, als het dan een leuke man is mag hij me nog eens mee uit nemen om me te bedanken _O-
( alleen tja, dan moeten mensen het wel zo snel kunnen zien :+ )

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:35

Nee, moeten ze zich maar aan de maximumsnelheid houden. Je weet echt wel of je harder rijdt dan de maximaal toegestane snelheid, dan moet je ook je verantwoordelijkheid nemen en niet zo kinderachtig zijn om de boete te willen ontlopen.

Moet eerlijk zeggen dat ik het zelf nooit door heb als mensen naar me seinen :D Ofja, heb het natuurlijk wel door, maar ik snap het meestal niet. Krijg ik een boete is het eigen schuld dikke bult.