.@Shadow is E90,-
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
. Hier in het durrup zijn ze de laatste tijd veel aan het controleren, het is net een disco, zoveel seinende auto's opeens. Wist niet dat je ervoor bekeurd kon worden! Bekeuren ze dan gewoon op groot licht gebruik? siskeh schreef:zelf zou ik ook wel seinen, met lichten, of anders met handen...
maar kun je alleen gepakt worden voor het seinen met lichten?
of ook als je met je hand even iets doet?
http://www.lampbank.nl/kk_301262.html schreef:Top laat er geen misverstand over bestaan dat toeteren en seinen bij controles strafbaar is. Niet omdat die zodoende worden ondermijnd, maar omdat het afgeven van licht- en geluidssignalen zonder noodzaak bij wet verboden is. De hoogte van zo‘n boete bedraagt 57 euro. Om die reden kiezen veel bestuurders ervoor met dempende handgebaren te waarschuwen voor flitsers. ‘Het is juridisch lastig om daar tegen op te treden.‘

suleilitha schreef:Ze zullen vast proberen je er op te pakken als je met je hand iets doet en ze zien het. Nog even en je mag niet eens meer legaal uit je neus peuteren
. Weet je hoe goor ik het vind als mensen voor een stoplicht lekker hun neus staan leeg te halen? Ik vraag me af of er nou nog nooit iemand een aanrijding heeft gehad terwijl hij z'n neus zat te vingeren, en zodoende gevonden is met z'n vinger in de neus. 

Nouks schreef:Buiten de bebouwde kom kan het me echt niet schelen, binnen de bebouwde kom zijn het hier standaard de meest banketstaaf 30-kilometerzones waar gecontroleerd wordt op snelheid. Lees: brede, overzichtelijke asfaltwegen, geen kruisingen te bekennen, maar wel 30 moeten rijden. Doet geen hond natuurlijk, en juist daar gaan ze staan. Op die plekken stel ik het ook altijd zéér op prijs als iemand mij even een seintje geeft en doe ik dat indien enigszins mogelijk richting anderen dus ook.
Shadow0 schreef:siskeh schreef:zelf zou ik ook wel seinen, met lichten, of anders met handen...
maar kun je alleen gepakt worden voor het seinen met lichten?
of ook als je met je hand even iets doet?
Het meest zinnige dat ik kon vinden was dit:http://www.lampbank.nl/kk_301262.html schreef:Top laat er geen misverstand over bestaan dat toeteren en seinen bij controles strafbaar is. Niet omdat die zodoende worden ondermijnd, maar omdat het afgeven van licht- en geluidssignalen zonder noodzaak bij wet verboden is. De hoogte van zo‘n boete bedraagt 57 euro. Om die reden kiezen veel bestuurders ervoor met dempende handgebaren te waarschuwen voor flitsers. ‘Het is juridisch lastig om daar tegen op te treden.‘
. En nee, ze zitten niet in mijn neus, dat zou er nog eens bij moeten komen!Utixo schreef:Dat legaal uit je neus peuteren mag wat mij betreft verboden worden. Weet je hoe goor ik het vind als mensen voor een stoplicht lekker hun neus staan leeg te halen? Ik vraag me af of er nou nog nooit iemand een aanrijding heeft gehad terwijl hij z'n neus zat te vingeren, en zodoende gevonden is met z'n vinger in de neus.
Ofja, heb het natuurlijk wel door, maar ik snap het meestal niet. Krijg ik een boete is het eigen schuld dikke bult.