Afspraak niet nagekomen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 17:34

Jannepauli schreef:
Ik zou de verkeerde lens gewoon weer te koop zetten en op zoek gaan naar een lens die wel past. Ik zou me dan wél vantevoren vergewissen welke lenzen er op mijn camera passen en welke niet.

Zoals ik al heb gemeld, ik kon niks vinden over de lens, vandaar dat ik er maar vanuit ging dat de verkoper het wel wist

sunny_l0ve

Re: Afspraak niet nagekomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:40

Zo, het lijkt wel alsof het nu allemaal jouw schuld is! Ik hoop dat je gewoon je bedrag terug krijgt, en het is echt belachelijk al die reacties hier. Ik begrijp jouw situatie helemaal, en ik vind het ook niet echt netjes van die persoon, maar er zitten ook oplichters tussen. Ik hoop dan trouwens ook dat marktplaats die advertentie verwijderd of die persoon even waarschuwt, want dit is niet bepaald netjes van ze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:46

lifaya schreef:
Dit is presies wat ik bedoel! Want ik heb wel naar die lens gezocht op internet maar kon er niks over vinden, vandaar ook dat ik vroeg of die paste en hij zei dus "yes it will fit" ofwel hij is er zeker van. Heb duidelijk vermeld dat ik een digitale camera heb, en als Eerlijke verkoper zijnde had je dan moeten zeggen dat je het niet wist, of dat die niet paste, en het gaat me ook niet zozeer om het bedrag, maar ik vind het wel veel, gezien ik maar 1 dag in de week kan werken. Ik ben gewoon opgelicht en wil dat het rechtgezet word

Zou dat niet genoeg moeten zeggen? Gewoon NIET blind afgaan op wat een verkoper zegt. Voor 43 euro vind je gewoon géén objectieven voor een DSLR, no way. Veel te naïef van je om ten eerste blind af te gaan op het woord van de verkoper, en ten tweede te denken dat je voor zo'n luttel bedrag een leuke lens kon kopen voor je DSLR.

En nogmaals: wie zegt dat er opzet in het spel was? Misschien dacht 'ie wel dat het inderdaad wel zou passen. En hij heeft netjes z'n lens geleverd, dus van oplichting is al helemáál geen sprake.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:51

Rechtsbijstand voor dit bedrag?
Met een (héél, héééééél) klein beetje pech kost dat meer als die 40 euro van je lens.

Mpepers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:38

Nouks; ik vind jouw reactie wel erg arrogant en betweterig. TS is misschien te goed van vertrouwen geweest, maar als niemand meer enig vertrouwen in een ander heeft zou marktplaats niet meer bestaan. Schijnbaar heb jij genoeg geld om niet eens verleidt te worden of open te staan voor een aantrekkelijk aanbod, dat is dan fijn voor jou, maar het zegt weinig over de financiele situatie van je medemens.

TS; Ik snap je frustratie en vind ook dat je gelijk hebt als je zegt dat dit geen zuivere koffie is. Nog niet eens alleen om het feit dat de verkoper je waarschijnlijk heeft voorgelogen over die lens maar al helemaal omdat hij/zij nu niet meer op je mailtjes reageert. Helaas zul je er waarschijnlijk niet veel meer aan kunnen doen, maar ik zou alles wat je hier al zo genoemd hebt aan maatregelen gewoon proberen, wie weet! Succes hoor, en schaam je vooral niet!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 18:42

sunny_l0ve schreef:
Zo, het lijkt wel alsof het nu allemaal jouw schuld is! Ik hoop dat je gewoon je bedrag terug krijgt, en het is echt belachelijk al die reacties hier. Ik begrijp jouw situatie helemaal, en ik vind het ook niet echt netjes van die persoon, maar er zitten ook oplichters tussen. Ik hoop dan trouwens ook dat marktplaats die advertentie verwijderd of die persoon even waarschuwt, want dit is niet bepaald netjes van ze.

Dankjewel!!!

Nou marktplaats heeft niet de advertenties verwijderd, gezien er niet meerdere klachten zijn binnengekomen. Dan zien ze dus geen uitzondering... Marktplaats zelf is niet verantwoordelijk wat er tussen de verkoper en koper afspeeld (heb ik allemaal in een email terug gekregen als reactie op het eerste bericht)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 18:43

Nouks schreef:
lifaya schreef:
Dit is presies wat ik bedoel! Want ik heb wel naar die lens gezocht op internet maar kon er niks over vinden, vandaar ook dat ik vroeg of die paste en hij zei dus "yes it will fit" ofwel hij is er zeker van. Heb duidelijk vermeld dat ik een digitale camera heb, en als Eerlijke verkoper zijnde had je dan moeten zeggen dat je het niet wist, of dat die niet paste, en het gaat me ook niet zozeer om het bedrag, maar ik vind het wel veel, gezien ik maar 1 dag in de week kan werken. Ik ben gewoon opgelicht en wil dat het rechtgezet word

Zou dat niet genoeg moeten zeggen? Gewoon NIET blind afgaan op wat een verkoper zegt. Voor 43 euro vind je gewoon géén objectieven voor een DSLR, no way. Veel te naïef van je om ten eerste blind af te gaan op het woord van de verkoper, en ten tweede te denken dat je voor zo'n luttel bedrag een leuke lens kon kopen voor je DSLR.

En nogmaals: wie zegt dat er opzet in het spel was? Misschien dacht 'ie wel dat het inderdaad wel zou passen. En hij heeft netjes z'n lens geleverd, dus van oplichting is al helemáál geen sprake.

Op een digitale olympus past geen analoge lens ;) dus er is zeker wel sprake van opzet, anders is het wel erg verdacht dat ik na een week tijd nog geen één reactie terug heb gekregen van mijn 3 emails ;) Dit is géén luttel bedrag voor een studente die 1 dag in de week werkt }:0

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 18:46

Mpepers schreef:
Nouks; ik vind jouw reactie wel erg arrogant en betweterig. TS is misschien te goed van vertrouwen geweest, maar als niemand meer enig vertrouwen in een ander heeft zou marktplaats niet meer bestaan. Schijnbaar heb jij genoeg geld om niet eens verleidt te worden of open te staan voor een aantrekkelijk aanbod, dat is dan fijn voor jou, maar het zegt weinig over de financiele situatie van je medemens.

TS; Ik snap je frustratie en vind ook dat je gelijk hebt als je zegt dat dit geen zuivere koffie is. Nog niet eens alleen om het feit dat de verkoper je waarschijnlijk heeft voorgelogen over die lens maar al helemaal omdat hij/zij nu niet meer op je mailtjes reageert. Helaas zul je er waarschijnlijk niet veel meer aan kunnen doen, maar ik zou alles wat je hier al zo genoemd hebt aan maatregelen gewoon proberen, wie weet! Succes hoor, en schaam je vooral niet!

Hartstikke bedankt! Ik weet in elk geval de naam van de verkoper (voor en achternaam) en ook plaats waar die woont (niet straat, maar stad) en ook de omgeving. Ik hoop dat ik toch op een of andere manier mijn geld terug kan krijgen, want deze lens is niet meer als 20 euro meer waard

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:48

Mpepers schreef:
[***]; ik vind jouw reactie wel erg arrogant en betweterig. TS is misschien te goed van vertrouwen geweest, maar als niemand meer enig vertrouwen in een ander heeft zou marktplaats niet meer bestaan. Schijnbaar heb jij genoeg geld om niet eens verleidt te worden of open te staan voor een aantrekkelijk aanbod, dat is dan fijn voor jou, maar het zegt weinig over de financiele situatie van je medemens.

Ik ben best goedgelovig, maar dit is geen "aantrekkelijk aanbod". Dit is "ongeloofwaardig". Ik oordeel niet over de financiële situatie van wie dan ook, maar objectieven zijn nu eenmaal duurder.

lifaya schreef:
Op een digitale olympus past geen analoge lens ;) dus er is zeker wel sprake van opzet, anders is het wel erg verdacht dat ik na een week tijd nog geen één reactie terug heb gekregen van mijn 3 emails ;) Dit is géén luttel bedrag voor een studente die 1 dag in de week werkt }:0

Dat weet je nu. Dat wist je toen je de lens kocht zelf ook niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 19:07

Ik wist helemaal niet dat het een analoge lens was! Dus kan ik moeilijk weten dat die niet past

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 10:39

heb je al een topic gemaakt op kopersbelangen?
en wat adviseren hun?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-09 12:10

alja schreef:
heb je al een topic gemaakt op kopersbelangen?
en wat adviseren hun?

Nog niet gedaaan, wou het gisteravond doen alleen mijn computer liep telkens vast :? ik zal het doen als ik vandaag thuis ben, of morgen.