Bijhouden waar je geld naartoe gaat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 15:21

Ik ben begonnen sinds januari dit jaar. Mijn geld ging wel erg snel op :=. En gaf het aan de meest onzinnige dingen uit :P.
Ik heb ik schriftje waar ik een soort tabel teken en daar zet ik de datum, omschrijving, inkomsten en uitgaven boven. En elke maand begin in met een startbedrag wat ik einde van de maand over hield. Dan kijk ik steeds op internet wat ik heb uitgegeven met de pin. En dat vul ik steeds in. Bij de omschijving zet ik waaraan ik het uitgaf zodat ik weet waar mijn geld allemaal heen gaat..

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is :o.

Alja

Re: Bijhouden waar je geld naartoe gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:43

alleen zakelijk hou ik bij wat erin en eruit gaat.
voor de rest pin ik nooit maar heb altijd wel contant geld op zak.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:32

Voor huur en verzekeringen enz. heb ik gewoon automatisch afschrift. Verder heb ik voormijzelf bepaald hoeveel ik per week uit mag geven voor boodschappen en diesel. Soms ga ik er overheen, vaker blijf ik er onder.

Suprice

Re: Bijhouden waar je geld naartoe gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 17:37

Ik ben zowiezo een beetje een controlfreak :P Maar ik houd het dus ook bij (ongeveer sinds een half jaartje) in een excel bestandje. Aangezien ik student ben, valt het aantal posten wel mee qua inkomsten en uitgaven, dus blijft het gemakkelijk overzichtelijk. Ook schrijf ik erbij hoeveel ik overmaak naar de spaarrekening. Van de spaarrekening probeer ik af te blijven, en mijn excel bestand gaat dan ook alleen over de lopende rekening.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 22:38

Ik hou het heel simpel. Ik houd bij wat er binnen komt (onderverdeeld van wie/wat) en wat er weer uit gaat (verdeeld in huur, voedsel, spaarrekening en overige). En dat sinds ik op kamers zit, ongeveer een jaar nu. Ik vind het heel handig, zo kan ik zien of ik extra moet bijlenen of dat ik het red elke maand :D