Wat vinden jullie de goede leeftijd om een kind te krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 22:50

chocobroodje schreef:
Dat klopt, het verschilt zeker per persoon. Ik weet van mezelf dat ik er nu aantoe ben, ik heb er ook alles voorover... ik zou ook mijn uitgaansleven desnoods willen opgeven als het niet anders zou zijn. Altijd als ik vrouwen met wandelwagens zie lopen ben ik een beetje jaloers, want dan zou ik willen dat ik het zelf was.

Desnoods je uitgaansleven willen opgeven? regelmatig op neefjes/nichtjes optrekken? OMG je leeft wel heel erg in een droom wereld![/quote]

Waar heb jij het over? Regelmatig met neefjes en nichtjes optrekken? Ik leef wel erg in een droomwereld. Dat jij nou eenmaal niet zo van kinderen houd en er nog geen wil, wil nog niet zeggen dat niemand anders die wens mag hebben. Dat heb jij maar te accepteren, als jij hier niet tegenkan zou ik zeggen dat je weg moet gaan op deze topic. Want steeds zulke negatieve reacties geven is ook niet erg netjes.
Accepteer gewoon andersmans zijn mening en kraak me niet zo af, je kent me niet echt dus dat recht heb je niet eens.
Je bent wel een beetje onvolwassenen zeg.
Zelfs stellen die 25 jaar bij elkaar zijn kunnen uit elkaar gaan, daar heb je niet op gereageerd omdat je weet dat ik gelijk heb.
Sorry maar ik ga hier verder niet meer op in want ik verdoe mijn tijd aan jou.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:54

Moelie schreef:
DenK4ever schreef:
Een goede leeftijd bestaat niet.. je moet er aan toe zijn!
Ik kreeg toen ik 26 was van een arts te horen dat ik een mooie vruchtbare leeftijd had... maar was niet aan zwangerschap toe :o
Ben nu 29 en ben dat nog niet :=

Het verschilt zoveel per persoon, sommmige meiden zijn er al heel vroeg klaar voor en sommige vrouwen pas heel laat...
Is geen leeftijd voor te noemen denk/vind ik :o

Dat klopt, het verschilt zeker per persoon. Ik weet van mezelf dat ik er nu aantoe ben, ik heb er ook alles voorover... ik zou ook mijn uitgaansleven desnoods willen opgeven als het niet anders zou zijn. Altijd als ik vrouwen met wandelwagens zie lopen ben ik een beetje jaloers, want dan zou ik willen dat ik het zelf was.

Alstublieft je eigen tekst in quote. Tot nu toe heb ik alleen gereageerd op wat je zelf hebt gezegd. Ik stel voor lees je eigen topic en trek fijn je conclussies. Nogmaals als je geen commentaar wilt moet je geen topic erover openen. Ben dol op kids wil ze zelf ook maar wel in een veilige stabiele omgeving hoop dat je dat met me eens kunt zijn.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 22:55

knuffeldier schreef:
persoonliijk vind ik 20 vrij jong om ouder te worden. Op die leeftijd is juist lekker om nog van alles te kunnen genieten. Maar het natuurlijk maar net hoeveel moedergevoelens je hebt.
Ben zelf 23 en heb absoluut nog geen zin in kinderen ondanks dat mijn vriend en ik al 5 jaar samen zijn. (wonen niet samen). En ik zie het de komende jaren ook niet gebeuren, maar goed je weet natuurlijk nooit wanneer de eierstokken gaan rammelen :D
Dus het is maar net wanneer je er aan toe bent, of wanneer het (onverwachts)komt.
Maar om na 8 maanden bewust aan een kind te willen beginnen vind ik te snel. Nu ben je nog verliefd en op een rose wolk. Maar de vraag is natuurlijk hoe lang dat duurt, er gaan zo ontzettend veel stellen na 1 a 1,5 jaar uit elkaar.
Dus ik zou eerst lekker je studie afmaken en als je dan nog gelukkig met elkaar bent, dan pas aan kinderen gaan denken. Maar goed, dat is mijn mening.

Ondanks dat ik nu zo'n moedergevoels heb en graag nou al een kindje zou willen, weet ik ook dat we er nog even mee moeten wachten. Ik wil zelf ook nog eerst gaan studeren, en ik weet dat mijn vriend er ook nog even mee wil wachten.
8 Maanden is idd nog kort maar we weten allebei dat het heel goed zit tussen ons. Zoals ik net al zei: zelfs stellen die al 25 jaar getrouwd zijn of hoelang dan ook zouden uit elkaar kunnen gaan. Daar is van tevoren niks van te zeggen.
Maarja na mijn studie zijn we alweer 3 jaar verder dus dan lijkt het me idd beter om kinderen te nemen. Maarja, ik heb die moedergevoelens nou eenmaal en ik kan er niks aandoen, zeg ook niet dat ik alla minuut zwanger wil zijn, ik weet zelf ook wel dat we nog beter even kunnen wachten.
Maar ik was gewoon benieuwd naar jullie meningen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:56

chocobroodje schreef:
En als je vriend nog niet wil dan moet je even wachten. Ga eerst die opleiding doen, als je klaar bent heb je nog tijd genoeg om kindjes te krijgen, en wat wil je je kind voor toekomst bieden als je zelf geen toekomst hebt?

Waar slaat dat dan weer op, dat ze zelf geen toekomst zou hebben? Er is méér dan studeren en werken hoor. Ik zou me er ook niet prettig bij voelen omdat ik nogal een grote drang naar zelfstandigheid/onafhankelijkheid heb, maar als de partner genoeg verdient voor een gezin zie ik geen probleem.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 22:58

Het verschilt zoveel per persoon, sommmige meiden zijn er al heel vroeg klaar voor en sommige vrouwen pas heel laat...
Is geen leeftijd voor te noemen denk/vind ik :o
[/quote]

Dat klopt, het verschilt zeker per persoon. Ik weet van mezelf dat ik er nu aantoe ben, ik heb er ook alles voorover... ik zou ook mijn uitgaansleven desnoods willen opgeven als het niet anders zou zijn. Altijd als ik vrouwen met wandelwagens zie lopen ben ik een beetje jaloers, want dan zou ik willen dat ik het zelf was.[/quote]

Alstublieft je eigen tekst in quote. Tot nu toe heb ik alleen gereageerd op wat je zelf hebt gezegd. Ik stel voor lees je eigen topic en trek fijn je conclussies. Nogmaals als je geen commentaar wilt moet je geen topic erover openen. Ben dol op kids wil ze zelf ook maar wel in een veilige stabiele omgeving hoop dat je dat met me eens kunt zijn.[/quote]

Ik weet zelf ook wel wat ik zeg hoor ;) En zoals al duidelijk was heb ik nu moedergevoels en daar kan ik nou eenmaal niks aandoen. Ik weet niet wat jij hiermee wilt bereiken met jou commentaar telkens, maar daar gaan mijn gevoelens niet ineens van weg hoor. Ik zeg zelf ook al constant dat het ook het beste is om ermee te wachten tot na mijn studie bijv. Maar volgensmij heb je dat niet goed door?
Ik ben het zeker met je eens en dat probeer ik dus nu ook elke keer duidelijk te maken. Lees maar eens terug, ik heb zelf gezegt dat ik nu eenmaal die gevoelens heb maar dat ik ook snap dat het nu nog niet goed uitkomt om 2 redenen.
Wat ik hierboven zeg zijn mijn gevoelens, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het meteen wil.
Verder ga ik hier niet over in discussie want dat is volgensmij nogal nutteloos als je me niet begrijpt.

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 23:02

Heino schreef:
chocobroodje schreef:
En als je vriend nog niet wil dan moet je even wachten. Ga eerst die opleiding doen, als je klaar bent heb je nog tijd genoeg om kindjes te krijgen, en wat wil je je kind voor toekomst bieden als je zelf geen toekomst hebt?

Waar slaat dat dan weer op, dat ze zelf geen toekomst zou hebben? Er is méér dan studeren en werken hoor. Ik zou me er ook niet prettig bij voelen omdat ik nogal een grote drang naar zelfstandigheid/onafhankelijkheid heb, maar als de partner genoeg verdient voor een gezin zie ik geen probleem.

Het slaat inderdaad nergens op van chocobroodje om te zeggen dat ik zelf geen toekomst heb terwijl ze mij niet eens kent. Ik zou het niet eens durven zeggen over mensen die je totaal niet kent en alleen wat van hebt gelezen op internet.
Het is duidelijk dat chocobroodje een mening heeft, en het is duidelijk welke dat is en dat accepteer ik natuurlijk ook. Maar hopelijk accepteert ze mijn mening eens een keer en leest eens even goed door wat ik allemaal vertel. Volgensmij denkt ze namelijk dat ik morgen al zwanger wil worden. Ik zeg zelf dat ik ook wel weet dat het nu gewoon nog niet goed uitkomt omdat ik eerst mijn studie wil afmaken en omdat mijn vriend het nu ook nog niet wilt.
En al zou het perongeluk wel zo zijn dat ik zwanger zou raken, dan weet ik ook zeker dat mijn vriend en ik het gaan redden en het kindje een goede toekomst kunnen bieden. Want gelukkig heeft hij een hele goede baan met veel zekerheid.

Moelie

Re: Wat vinden jullie de goede leeftijd om een kind te krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 23:06

Nou heb ik een eigenschap van chocobroodje ontdekt, dit staat namelijk in haar profiel:
Ik ben 26 jaar en wil altijd teveel te gelijk.

Hiermee kun je geen gelijk krijgen chocobroodje, dit zijn andersmanse meningen en dat heb je maar te accepteren. Dus hou je er alsjeblieft vanaf nu af aan buiten want je hebt ons niet echt nuttige dingen te vertellen, behalve dan mijn mening afkraken waar ik niet echt op zit te wachten.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 23:09