Buis/leiding geraakt, ik vertrouw het niet...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:40

Chiqa schreef:
Had er zelf zeepsop op gegooit, was het bellen gaan blazen weet je zeker dat het om gas gaat.
Dichtgooien met aarde heeft dan niet veel zin, als ik jou was zou ik hier maar niet te lang mee wachten en nu als de wiedeweerga de politie bellen. En niet wachten tot het donker is
gezien dit probleem eerder op de dag al is geconstateerd zal de brandweer je dit niet in dank afnemen als ze in het donker aan het werk moeten, denk je ook niet?

Als het bellen gaat blazen weet je zeker dat er lucht uit komt, niet gegarandeerd dat het ook gas is hoewel dat wel een logische gevolgtrekking zou zijn.
Ik vind TS nogal laks eigelijk, ze weet dat het niet goed is maar heeft eigelijk geen zin om er wat aan te doen, krijg het idee dat ze dit topic geopend heeft om gerust gesteld te worden, dat is alleen niet zo gelukt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:50

anneliesdj schreef:
Als het bellen gaat blazen weet je zeker dat er lucht uit komt, niet gegarandeerd dat het ook gas is hoewel dat wel een logische gevolgtrekking zou zijn.

Sinds wanneer lopen er lucht leidingen onder de grond? Nog nooit van gehoord ;)

anneliesdj

Re: Buis/leiding geraakt, ik vertrouw het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:54

Duh :+ Maar op een oude leiding kan nog een zekere druk staan waardoor er wel lucht uit loopt ;)

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 18:59

Bokt weer he. Met jullie vooroordelen.
Ik heb er idd geen zin in om iets aan te doen? Dat is wat jullie willen horen blijkbaar.
Hebben jullie niet beters te doen dan iedereen elke keer maar weer af te zeiken?! ;)

Die man had van te voren al gezegt tegen DE MAN DIE HET HEK GING MAKEN. ( Ik ben dus niet diegene die het hek maakte. )
Dat er een leiding zat, maar dat het een oude leiding was.

Dus het zou allemaal mijn schuld zijn als er iets verkeerds gaat?
juist niet dus. ;)
Want ik had ook gewoon kunnen denken: achja,

En sorry hoor.
ik kan niet de hele dag op bokt zitten om naar jullie advies te luisteren.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:08

lovelygirly schreef:
Bokt weer he. Met jullie vooroordelen.
Ik heb er idd geen zin in om iets aan te doen? Dat is wat jullie willen horen blijkbaar.
Hebben jullie niet beters te doen dan iedereen elke keer maar weer af te zeiken?! ;) ....

Ehh.... niemand is er hier aan het zeiken ...
Jij vertelt wat er gebeurd is, vraagt wat je moet doen, krijgt tips en adviezen en vindt het vervolgens niet de moeite waard om even een telefoontje naar de gemeente, brandweer or whatever aan te wagen :? ...
Wat is dan de reden van dit topic??

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:17

Je denkt toch ook achja? :?
Ikzelf zou het minder fijn vinden als mijn paarden misschien boven een gaslek stonden, maar ach, wie ben ik? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:18

Sterre schreef:
Wat is dan de reden van dit topic??

Presies je verteld een verhaal, stelt vragen wat je het beste kan doen en dan krijgen wij zo'n reactie terug?
Volgens mij is dat niet echt de bedoeling van bokt hoor, dus hoezo 'typisch bokt?'
Snel even temmen voor deze discussie ongezellig gaat worden, het wordt immers allemaal gewoon heel goed bedoeld :)

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:21

Ik moet er niet aan denken wat er kan gebeuren als het echt een gasleiding is en er morgen iemand met een sigaret aan dat hek paardjes gaat staan kijken. :=

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:23

Zowel met de paardjes als met de boer....

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:25

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 18-02-22 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:27

+
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 18-02-22 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:37

Je kunt toch gewoon de gemeente bellen of erheen gaan en je verhaal uitleggen en zeggen dat je graag zeker wilt weten of het geen kapotte gasleiding kan zijn. Kleine moeite en dan heb je zekerheid.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 19:38

Nee.
Ik denk niet ach. ;)
Maar deze situatie is voor mij ook moeilijk.
Straks krijg ik moeilijkheden om dat ik de brandweer of iets heb gebelt.
En daar sta ik ook niet op te wachten. ;)

nee ik wil niet dat er iets gebeurd.
Maar ik kan die man echt niet over halen hoor. ;)

Het zijn idd tips.
maar vooroordeel. Dat het mij niet boeit.
Dat vind ik vrijwel kinderachtig. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:41

lovelygirly schreef:
Straks krijg ik moeilijkheden om dat ik de brandweer of iets heb gebelt.

Je krijgt juist moeilijkheden als je het niet meldt ;)
En zou je even op je taalgebruik willen letten je komt niet bepaald vriendelijk over we zitten hier alleen maar om jou te helpen hoor :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:49

zandvangers schreef:
haha zie mezelf al staan net als in een cartoon met een zwart geblakend lichaam en met haren die recht overeind nog staan na te roken . :+

Haha, maar dan sta je wss in een steekvlam, als er gas uit komt gaat die vlam niet uit.
Misschien staat het paard van ts er morgen zo bij :D
Sorry, klinkt misschien flauw maar ik zou mijn paard daar echt niet met een gerust geweten hebben staan als ik van zoiets wist.
En ja, misschien is die boer niet blij als jij zomaar de brandweer belt maar dat is hij vast wel als blijkt dat er echt wat aan de hand was, bovendien kun je ook gewoon overleggen met hem dat het wel verstandiger is om op zijn minst even te bellen.
En je zou zelf ook gewoon naar de gemeente kunnen bellen of die leiding wel of niet in gebruik is, daar hoeft die boer niet eens vanaf te weten en heb jij geruststelling.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:53

Trek op zijn minst die paal eruit en luister of het nog sist :=

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:59

Euh je zegt nu wel heel leuk dat het niet jou schuld is als er iets gebeurt, maar indirect is het dat wél.
Je weet dat er iets fout zit, je weet dat het gevaarlijk kan zijn en je weet dat/wanneer/hoe het is gebeurt, uiteindelijk ben jij dus zeker wel medeplichtig mocht er iets fout gaan want jij bent dusdanig op de hoogte dat je een ramp had kunnen voorkomen :=

Ik hoop voor je dat er niks gebeurt, wat zul jij je schuldig voelen als die stal straks zwart staat en de paarden er niet levend uitgekomen zijn...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 08:51

Ben de vriendin van het paard wie het hek heeft omgetrokken.
Het rook wél naar gas.
Sharon: Misschien moeten we wél actie ondernemen.
Maar wouter heeft gezecht dat als gas onder de grond is, dan gaat dat verdampen.. Ik weet niet.
We kunnen wel wat doen. Maar ik maak me er niet zo'n zorgen om... Het is namenlijk allang verdampt.

fvdhaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:02

Als het om gas gaat gelijk het energiebedrijf bellen!
Want dat is dus wel gevaarlijk!
Ik heb zelf bij een energiebedrijf gewerkt.

JustaLive schreef:
Het rook wél naar gas.
Maar wouter heeft gezecht dat als gas onder de grond is, dan gaat dat verdampen.. Ik weet niet.
We kunnen wel wat doen. Maar ik maak me er niet zo'n zorgen om... Het is namenlijk allang verdampt.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:16

JustaLive schreef:
Het rook wél naar gas.

Heb je het hier thuis overgehad?? Lees in jouw profiel dat jouw vader veehouder is, misschien weet hij raad, ligt er ergens een protocol van wat te doen bij gaslek e.d. Kan hij Wouter ompraten om er even naar te laten kijken. Er moet wel naar gekeken worden!!!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:18

en daarbij als het een gasleiding is en de eigenaar van de stal maakt er gebruik van zal de rekening ook lekker oploppen dus maar even het energiebedrijf bellen voor deze wouter aansprakelijk gesteld wordt en ook nog eens een fijne eind afrekening krijgt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:35

Ik zal inderdaad eens even navragen aan mijn vader. misschien weet hij wel iets!! :j
Bedankt voor de tip! Ik laat eht jullie vanmiddag nog horen ;)

Mirei

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:43

beetje dom dat er niet direct actie wordt ondernomen....ach ja het ruikt naar gas, het sist...maar kom we gooien het dicht en alles komt goed....gelooft er iemand hier nog in sprookjes?? Sorry dat ik sarcastisch ben maar dit vindt ik echt een domme actie..bel verdorie meteen de gemeente er kan zoveel gebeuren!

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:49

ik zou ook gaan bellen..
vind jullie (sorry) een beetje dom bezig zo.. (mn vriend zit bij de brw en is niet blij als hij naar zoiets moet terwijl dat al een paar dagen 'open'ligt) direct bellen!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 09:59

Akerna:
Wij hebben helaas niks te zeggen daar. Het is niet haar eigen paard, het is haar verzorg paard! :)
Die man krijgt een hartverzakking als daar oppeens de brandweer op de stoep staat.
Wat wil TS zeggen dan? Ik maakte me een beetje zorgen? :o
Gegarandeerd dat de eigenaar dat níéét leuk gaat vinden! :)
Dat is denk ik een beetje de angst van TS.

Ik zeg ook niet dat ík me er zorgen overmaak akerna ! :)
Het was geen gas denk ik. Waarom zou daar een gasleiding zitten? Hij zat dáar zobiso al niet heeft de eigenaar verteld.
Hij zij ook dat dat een oude leiding was van de varkenschuur die daar staat/stond.
Die leiding was allang stop gezet. En daar zat trouwens óók geen gas in. Kan het dan wel gas zijn?'
Ik weet niet. Ben benieuwd, Misschien moet TS Bellen

* Of ik als zij zecht dat ik bel*