sorrell schreef:De nederlandse overheid heeft de marokkanen en Turken zelf naar nederland gehaald eind jaren 60, als ik het goed heb is de eerste een Marokkaan geweest die een arbeidscontract heeft gekregen in 1968..In eerste instantie zou het voor tijdelijk werk zijn, echter er bleef veel werk die nederlanders niet wilde doen.. Ze kregen dus een permanente verblijfstatus en mochten hun vrouwen en kinderen ook naar nederland halen. Ook hebben ze de nederlands nationaliteit gekregen.
Het grootste gedeelte wat nu hier woont kan ik niet meer als allochtoon zien, maar gewoon nederlanders die hier geboren zijn en ook onze rechten hebben. Ze zijn dus niet meer "te gast", maar hebben dus de nederlande nationaliteit gekregen.
Een groot gedeelte wat de laatste jaren nederland "inkomt" zijn overwegend vluchtelingen, die vermoord, opgepakt of de cel ingegooid worden! Lees het zijn politieke vluchtelingen die vaak voor hun eigen mening zijn uitgekomen en die in hun land van herkomst niet worden gewaardeerd. Neen, ze doen niets "slecht" maar hun regering is vaak zo corrupt als de pest! Deze groep wordt helaas steeds kleiner omdat het steeds moeilijke wordt om in Nederland binnen te komen..
Ja, ik zeg helaas, vaak zijn politieke vluchtelingen goed opgeleide mensen die opkomen voor hun eigen "mens" zijn, hun mening willen en durven de geven, terwijl achterlijke regeringen van hun eigenland dit tegenhoudt, en alleen maar mensen "belonen" die wel achter hun ideeën aan lopen..
Ik ken een aantal van hun persoonlijk, de verhalen zijn schreiend te noemen, een jonge leeraar uit Congo, gemarteld en verkracht omdat hij een westersboek aan zijn leerlingen heeft gegeven om te lezen..
Een profesor, die het niet eens was met de mens onteerrende proeven die hij van zijn regering moet doen op gehandicapte kinderen, gevlucht uit Botswana, nadat hij zijn eigen kinderen dood thuis had gevonden vermoord door zijn regering..
Zo kan ik nog tientallen verhalen, ik heb hun littekens gezien, en hun verhalen gehoord.. En ja, de meeste zijn goed opgeleid, leren snel pikken snel op en praten binnen een jaar beter nederland dan de huidige nederlanders zelf op dit moment!!
wat doen ze hun best om zich hier te redden, leren de taal, maken contacten en probren hun verwoeste leven weer op te bouwen
Een ander gedeelte is gewoon geëmigreerd, dat kunnen wij ook doen, werk zoeken, visum aan vragen en een nieuw leven opbouwen in een ander land...
Ik kan boos worden over een Topic als dit, de laatste jaren schaam ik me bijna dat ik een Nederlander ben, waar is het tolerante volk van vroeger gebleven????
Voor DAT soort mensen heb ik dus wél respect.. En vind ik het onwijs knap!
Ik zei al eerder, ik heb géen respect voor het deel dat het verpest..