Is het nou zo raar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:54

joyce2 schreef:
Ik vind persoonlijk dat als iemand een flinke misstap begaat, hij uit het land gezet moet kunnen worden (of bij de 1e misstap een waarschuwing en bij voorzetten van crimineel gedrag, dan eruit). Als mensen hier willen komen wonen om een nieuw bestaan op te bouwen, gedreven zijn om te integreren, willen werken voor hun geld, dan zijn ze wat mij betreft van harte welkom. Maar de mensen die de boel verzieken door zware criminaliteit, mogen wat mij betreft zonder pardon het land uit!

Tuurlijk zijn er ook criminele nederlanders, maar die zijn in eigen land en die kunnen dan mooi de cel in! Als je te gast bent, moet je je gewoon gedragen...

Als we het ff volgens de wet gaan bekijken zou dit niet kunnen, want iedereen op Nederlands grondgebied wordt op dezelfde manier berecht, anders is het discriminatie.

Je hoort alleen van de slechte dingen, maar zoo veel allochtonen doen wel gewoon hun best en zijn prima ingeburgerd.
Als we het hebben over dingen verzieken in dit land, vind ik dat Geert Wilders hier dingen loopt te verzieken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:55

dat komt door het verleden van frankrijk met algerije....ik woon ook in frankrijk....maar ik heb er weinig last van,maar ik weet zeker dat het in de grote steden als parijs enzo ook een pobleem is...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:57

DorisM schreef:
zo makkelijk gaat dat helemaal niet hoor. veel Marokkanen en Turken zijn al jaren geleden naar hier verhuisd, in de tijd dat er goedkope arbeidskrachten nodig waren. Dat waren toen alleen mannen, toen kwamen hun vrouwen ook naar hier, kregen kinderen etc etc. De meeste turken en marokkanen in Nederland zijn dus hier in Nederland geboren en dus gewoon Nederlands. Het klopt dus niet helemaal wat je zegt.

wat dacht je van al die uitgehuwelijkten die hier naar NL komen?

en weet je.. van turken heb ik helemaal geen last.. de turken die ik ken werken allemaal veel harder dan de gemiddelde nederlander..

het zijn vooral die marokaanse jongeren die het verpesten... en vooral de jongens.. van de marokkaanse meisjes heb ik dan weer helemaal geen last.. vreemd he? die zijn namelijk wel met hun toekomst bezig en studeren vaak hoog en hard

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 18:57

Euwh.. Sorry, Chrisje?
Hoe zeg ik dit netjes, Dan moeten ze zich maar léren gedragen, als ik in marokko kom, zijn over het algemeen de marokanen verdraaid beleefd..
Maar dat komt ook omdat ik me aanpas, ik loop daar niet in korte rokjes en dergelijke..

Als iedereen zich gewoon aanpast aan de leefomgeving en regels, is er niks aan de hand toch?
En rotte appels hou je.. Maar het zou alvast schele, als ze begonnen met de cattegorie tot en met 20 jaar aanpakken..
Dan worden de volgende generaties nog gered..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:58

Chrisje92 schreef:
joyce2 schreef:
Ik vind persoonlijk dat als iemand een flinke misstap begaat, hij uit het land gezet moet kunnen worden (of bij de 1e misstap een waarschuwing en bij voorzetten van crimineel gedrag, dan eruit). Als mensen hier willen komen wonen om een nieuw bestaan op te bouwen, gedreven zijn om te integreren, willen werken voor hun geld, dan zijn ze wat mij betreft van harte welkom. Maar de mensen die de boel verzieken door zware criminaliteit, mogen wat mij betreft zonder pardon het land uit!

Tuurlijk zijn er ook criminele nederlanders, maar die zijn in eigen land en die kunnen dan mooi de cel in! Als je te gast bent, moet je je gewoon gedragen...

Als we het ff volgens de wet gaan bekijken zou dit niet kunnen, want iedereen op Nederlands grondgebied wordt op dezelfde manier berecht, anders is het discriminatie.

Je hoort alleen van de slechte dingen, maar zoo veel allochtonen doen wel gewoon hun best en zijn prima ingeburgerd.
Als we het hebben over dingen verzieken in dit land, vind ik dat Geert Wilders hier dingen loopt te verzieken.

als je dan toch iemand de schuld moet geven, geef dan de media de schuld.. die trekt alles wat wilders zegt, uit zijn verband.. en dat word breeduit vermeld in de media

Sandka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:59

Chrisje92 schreef:
joyce2 schreef:

Als we het hebben over dingen verzieken in dit land, vind ik dat Geert Wilders hier dingen loopt te verzieken
.

Inderdaad, helemaal mee eens.
Door die media geile politicus wordt dit probleem alleen maar aangedikt, natuurlijk zijn er allochtonen die zich niet als modelburger gedragen maar om ze nou allemaal over één kam te scheren. Kom op zeg, denk na voordat je dat soort uitspraken doet.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:00

@ ts,Feit? hoezo dan? Wie heeft dat onderzocht?

Wat is een allochtoon? Een fransman die hier woont of bedoel je gewoon alle Marokkanen?
En de Antillen zijn( voor zover ik weet) nog altijd een Nederlands gebiedsdeel, onderdeel van ons Koninkrijk.... Maar goed, ze hebben natuurlijk wel een kleurtje....
Heb je het allee3n over de jonge mannen of moeten de meiden ook maar opzouten?

Als ik ergens last van heb dan zijn het vaak asociale weggebruikers en die zijn heel vaak wit, en rijden een Golf....( en jonge man)
Moeten dan alle witten maar hun rijbewijs inleveren als ze een Golf willen kopen?

Generaliseren is een groot onderdeel van Racisme.

Dus ja, het is jouw mening, heeft niks met een paardenforum te maken, is opruiend en al zo vaak uitgemolken.....
Maar een feit is het zeker niet!

En idd Geerke, Dit is nou precies wat ons Geert graag hoort, meisje van 14 die al lekker verpest wordt.... Niet het goede in de mens zien....

( die TBS er die een 7 jarig kind heeft ontvoert.... hoevaak is er nou precies verteld dat het een Hollander was??? Had die man eens Marokkaan moeten zijn! Dan was dat overal gemeld!)

Trouwens.... 99% van de pedo's zijn blanken!( geen feit hoor, maar ik heb die site wel eens bekeken, allemaal enge witte mannen die hunn poten niet thuis kunnen houden! Geen Marokkaan te bekennen)
Laatst bijgewerkt door Frantic op 18-04-09 19:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:00

Ik zeg niet dat je probleemjongeren niet moet aanpakken, dat moet je zeker. Maar ik vind het land uitzetten niet de goede manier.

LimaMambo: Dat is zeker voor een groot deel waar, maar als je het hebt over zijn partijideeën ben ik het ook al niet met hem eens. Maargoed, dat is het onderwerp van dit topic niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:01

zou ook misschien een idee zijn voor de ouders om hun kroost eens van de straat te houden ...in de wijken waar overlast is...

wilders verziekt helemaal niets....er is er maar een die het verziekt en dat zijn die groep marokkanen zelf....wilders benoemd het probleem....

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 19:01

HO Ho ho... Lees men start nog eens, ik zeg toch dat ik geen moeite heb met het deel dat werkt en zen best doet..
Ik heb moeite met het deel dat de boel hier verziekt, en jonge en zwakke meisjes naar de klote werkt..

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:03

Ik vind zeggen dat de Koran verboden moet worden en een film uitbrengen als fitna toch echt wel 'sfeer-verpestend'. Stom woord maar ik weet niet zo goed hoe ik dat moet zeggen. Wilders generaliseert ook. Hij wil dat er geen moskeeën meer gebouwd mogen worden. Dat is toch niet het aanpakken of benoemen van het probleem?
Laatst bijgewerkt door Peperkroket op 18-04-09 19:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Sandka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:03

geerke schreef:
zou ook misschien een idee zijn voor de ouders om hun kroost eens van de straat te houden ...in de wijken waar overlast is...

wilders verziekt helemaal niets....er is er maar een die het verziekt en dat zijn die groep marokkanen zelf....wilders benoemd het probleem....

Wilders benoemd alleen hetgene wat voor hem gunstig uitkomt. Hij herhaalt, verdraaid en dikt het aan, al het positieve (al zou dat maar een heel klein deel zijn) laat hij weg, zal dat nou net hetgeen zijn wat hem al die stemmen opleverd.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:04

geerke schreef:

idd.. helemaal mee eens
iedereen denkt dat wilders tegen buitenlanders is.. nou mensen, zijn vrouw is ook een buitenlander hoor :+

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 19:05

Het loverboy deel? Is onderzocht.. Ik zal zo de bron ff opzoeken voor je..
Nee, ik zie het goede in een mens, ik zie een vriendin van me, die advies LWO kreeg omdat ze marokkaans is, en nu havo doet.. Die heeft zich omhoog gewerkt, ik zie
de marokkaanse vriend van men zus.. Een prima gozer!

en dan zie ik ook weer de negatieve dingen, een allochtoonse jongen van 23, die zen poten niet kan thuis houden en blijft liegen en manipuleren..
Loverboys..
Pedofielen.. Verkrachters..
Ja sommige zijn inderdaad nederlanders maar 89% LOVERBOYS! Zijn freaggin' marokanen..
Nou sorry, maar als jij een dochter hebt, die door dat soort jongens gebruikt word..
Wil ik jou reactie zien okay?

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:06

Ik vraag me af hoeveel mensen hier nou ECHT persoonlijk overlast hebben van Turken of Marokkanen, je hoort het namelijk wel leuk allemaal in de media en van Wilders, maar heb je er zelf wel eens last van gehad?
Ik ben het helemaal met je eens Amondi

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:06

van het positieve hebben we geen last...die passen zich prima aan,het is alleen een relatief kleine groep waar niemand raad mee weet.....persoonlijk denk ik dat die groep niet zo klein is maar goed.....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:07

DorisM schreef:
Ik vraag me af hoeveel mensen hier nou ECHT persoonlijk overlast hebben van Turken of Marokkanen, je hoort het namelijk wel leuk allemaal in de media en van Wilders, maar heb je er zelf wel eens last van gehad?

IK!
en zoals ik al zei: alleen van marokaanse jongens

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:08

LimaMambo schreef:
geerke schreef:

idd.. helemaal mee eens
iedereen denkt dat wilders tegen buitenlanders is.. nou mensen, zijn vrouw is ook een buitenlander hoor :+

Ook eens een idee om die meiden binnen te houden die geilen op grote auto's en poenerige vriendjes.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 19:08

DorisM schreef:

IK heb er persoonlijk overlást van..
van Turken over het algemeen niet.. Afghanen Yep, en marokanen Yep.. en antilianen..
Dus mag ik nu ook even vragen hoe ons rare rechtssysteem in elkaar steekt?

Peperkroket

Re: Is het nou zo raar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:09

Niet raar, iedere Nederlander wordt op dezelfde manier berecht, dat is imo alleen maar goed.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:09

DorisM schreef:

hier op het forum waarschijnlijk niet,dat zijn toch over het algemeen niet mensen die in een achterstandswijk wonen....
misschien dat lesbische stel wat weggepest is uit hun huis?om maar een klein voorbeeldje te noemen....

sorrell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:10

De nederlandse overheid heeft de marokkanen en Turken zelf naar nederland gehaald eind jaren 60, als ik het goed heb is de eerste een Marokkaan geweest die een arbeidscontract heeft gekregen in 1968..In eerste instantie zou het voor tijdelijk werk zijn, echter er bleef veel werk die nederlanders niet wilde doen.. Ze kregen dus een permanente verblijfstatus en mochten hun vrouwen en kinderen ook naar nederland halen. Ook hebben ze de nederlands nationaliteit gekregen.

Het grootste gedeelte wat nu hier woont kan ik niet meer als allochtoon zien, maar gewoon nederlanders die hier geboren zijn en ook onze rechten hebben. Ze zijn dus niet meer "te gast", maar hebben dus de nederlande nationaliteit gekregen.

Een groot gedeelte wat de laatste jaren nederland "inkomt" zijn overwegend vluchtelingen, die vermoord, opgepakt of de cel ingegooid worden! Lees het zijn politieke vluchtelingen die vaak voor hun eigen mening zijn uitgekomen en die in hun land van herkomst niet worden gewaardeerd. Neen, ze doen niets "slecht" maar hun regering is vaak zo corrupt als de pest! Deze groep wordt helaas steeds kleiner omdat het steeds moeilijke wordt om in Nederland binnen te komen..

Ja, ik zeg helaas, vaak zijn politieke vluchtelingen goed opgeleide mensen die opkomen voor hun eigen "mens" zijn, hun mening willen en durven de geven, terwijl achterlijke regeringen van hun eigenland dit tegenhoudt, en alleen maar mensen "belonen" die wel achter hun ideeën aan lopen..

Ik ken een aantal van hun persoonlijk, de verhalen zijn schreiend te noemen, een jonge leeraar uit Congo, gemarteld en verkracht omdat hij een westersboek aan zijn leerlingen heeft gegeven om te lezen..

Een profesor, die het niet eens was met de mens onteerrende proeven die hij van zijn regering moet doen op gehandicapte kinderen, gevlucht uit Botswana, nadat hij zijn eigen kinderen dood thuis had gevonden vermoord door zijn regering..

Zo kan ik nog tientallen verhalen, ik heb hun littekens gezien, en hun verhalen gehoord.. En ja, de meeste zijn goed opgeleid, leren snel pikken snel op en praten binnen een jaar beter nederland dan de huidige nederlanders zelf op dit moment!!

wat doen ze hun best om zich hier te redden, leren de taal, maken contacten en probren hun verwoeste leven weer op te bouwen

Een ander gedeelte is gewoon geëmigreerd, dat kunnen wij ook doen, werk zoeken, visum aan vragen en een nieuw leven opbouwen in een ander land...

Ik kan boos worden over een Topic als dit, de laatste jaren schaam ik me bijna dat ik een Nederlander ben, waar is het tolerante volk van vroeger gebleven????

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 19:10

[/quote]Ook eens een idee om die meiden binnen te houden die geilen op grote auto's en poenerige vriendjes.[/quote]

Dus.. Dat meisje dat laatst in de krant stond? Autisties en dergelijke, die word versierd door zo een loverboy?
Was der eigen schuld?
Maria mosterd ? Was der eigen schuld?
Als jij gevoelig bent, vroeger gepest, en die ene jongen laat zien
hoe knap en geweldig je wel niet bent.. en jij gelooft hem, is dat meteen je eigen schuld?

Want ja, als je iemand vertrouwt, wil je natuurlijk zyn ho*r worden?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:10

DorisM schreef:

Ik heb zelf nog nooit persoonlijk last gehad van een Turk/Marokkaan. Op mijn oude werk had ik wel 2 collega's die uit, ik meen, Egypte en Iran kwamen. Daar kon ik niet mee overweg maar dat kwam o.a. omdat ze in mijn bijzijn Arabisch gingen praten, ik mijn naam hoorde vallen en vervolgens 2 beschuldigende blikken naar me toegeworpen kreeg. Geen idee wat ik fout had gedaan :+
Ach, ik werkte er zwart, mijn baas was/is volgens mij niet eerlijk naar de belastingdienst toe (kom op, hij bezorgt pizza's met een bestelbusje die van de ene op de andere dag van een NL naar een Duits kenteken ging :+). Maar dat ligt volgens mij niet zozeer aan de afkomst maar aan de mens in het algemeen, genoeg Nederlanders die personeel zwart in dienst hebben etc.

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 19:12

sorrell schreef:
De nederlandse overheid heeft de marokkanen en Turken zelf naar nederland gehaald eind jaren 60, als ik het goed heb is de eerste een Marokkaan geweest die een arbeidscontract heeft gekregen in 1968..In eerste instantie zou het voor tijdelijk werk zijn, echter er bleef veel werk die nederlanders niet wilde doen.. Ze kregen dus een permanente verblijfstatus en mochten hun vrouwen en kinderen ook naar nederland halen. Ook hebben ze de nederlands nationaliteit gekregen.

Het grootste gedeelte wat nu hier woont kan ik niet meer als allochtoon zien, maar gewoon nederlanders die hier geboren zijn en ook onze rechten hebben. Ze zijn dus niet meer "te gast", maar hebben dus de nederlande nationaliteit gekregen.

Een groot gedeelte wat de laatste jaren nederland "inkomt" zijn overwegend vluchtelingen, die vermoord, opgepakt of de cel ingegooid worden! Lees het zijn politieke vluchtelingen die vaak voor hun eigen mening zijn uitgekomen en die in hun land van herkomst niet worden gewaardeerd. Neen, ze doen niets "slecht" maar hun regering is vaak zo corrupt als de pest! Deze groep wordt helaas steeds kleiner omdat het steeds moeilijke wordt om in Nederland binnen te komen..

Ja, ik zeg helaas, vaak zijn politieke vluchtelingen goed opgeleide mensen die opkomen voor hun eigen "mens" zijn, hun mening willen en durven de geven, terwijl achterlijke regeringen van hun eigenland dit tegenhoudt, en alleen maar mensen "belonen" die wel achter hun ideeën aan lopen..

Ik ken een aantal van hun persoonlijk, de verhalen zijn schreiend te noemen, een jonge leeraar uit Congo, gemarteld en verkracht omdat hij een westersboek aan zijn leerlingen heeft gegeven om te lezen..

Een profesor, die het niet eens was met de mens onteerrende proeven die hij van zijn regering moet doen op gehandicapte kinderen, gevlucht uit Botswana, nadat hij zijn eigen kinderen dood thuis had gevonden vermoord door zijn regering..

Zo kan ik nog tientallen verhalen, ik heb hun littekens gezien, en hun verhalen gehoord.. En ja, de meeste zijn goed opgeleid, leren snel pikken snel op en praten binnen een jaar beter nederland dan de huidige nederlanders zelf op dit moment!!

wat doen ze hun best om zich hier te redden, leren de taal, maken contacten en probren hun verwoeste leven weer op te bouwen

Een ander gedeelte is gewoon geëmigreerd, dat kunnen wij ook doen, werk zoeken, visum aan vragen en een nieuw leven opbouwen in een ander land...

Ik kan boos worden over een Topic als dit, de laatste jaren schaam ik me bijna dat ik een Nederlander ben, waar is het tolerante volk van vroeger gebleven????

Voor DAT soort mensen heb ik dus wél respect.. En vind ik het onwijs knap!
Ik zei al eerder, ik heb géen respect voor het deel dat het verpest..