Afrijstress, lotgenoten!! (deel3)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:04

Ik meld me ook, maar dan voor motorrijden, mag dat ook??

Bij motorrijden heb je een appart deel voor bijzondere verrichtingen, als je dat niet hebt, mag je niet afrijden op de weg. Komende woensdag heb ik dus dat bijzondere verrichtingen examen en ben behoorlijk zenuwachtig!!

Voor de auto afrijders op dit forum, ik ben pas met de 4e keer afrijden geslaagd, dus maak je niet te druk als je de eerste keer zakt! De meeste mensen slagen pas de 2e keer. Maar dat neemt nog niet weg dat het klote is om te zakken ;)

Edit: Wat doen jullie tegen de stress? Ik word altijd heel erg misselijk van zenuwen en heb echt geen flauw idee hoe ik dat weg kan krijgen!

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:42

Eet een banaan :P
Mijn instructeur zegt tegen alle afrijders eet vooraf een banaan en ze slaagden allemaal. Is natuurlijk onzin, maar als die onzin helpt... :')

Anniekskie

Re: Afrijstress, lotgenoten!! (deel2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:25

Heey Joyce, wat grappig dat ik jou hier weer tegen kom :D

@ Muisbal...Ga het woensdag dan maar eens uitproberen :=
Ook al vind ik bananen ontzettend smerig!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:35

Heey jij hier! ;)

Alles goed? Ga je afrijden voor je autorijbewijs? Of voor iets anders?

Banaan eten schijnt idd te helpen, zit een stofje in waardoor je wat relaxter word ofzo, weet niet precies hoe het zit, maar het is in iedergeval geen fabeltje!

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:52

joyce2 schreef:
Heey jij hier! ;)

Alles goed? Ga je afrijden voor je autorijbewijs? Of voor iets anders?

Banaan eten schijnt idd te helpen, zit een stofje in waardoor je wat relaxter word ofzo, weet niet precies hoe het zit, maar het is in iedergeval geen fabeltje!

ik ga voor mijn autorijbewijs (eindelijk) moet woensdag voor de derde keer op!

Maar jij gaat dus voor je motorrijbewijs. :D

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:14

Meld me hier ook maar weer.

Ik mag in mei afrijden.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:28

Hallo!!

Ik probeer mijn broertje te helpen dat ie nu maar eens goed gaat slagen voor zijn theorie hij is helaas namelijk al 2x gezakt daarvoor (en nee dit komt niet doordat ie niet leert, want hij leert absoluut zeker wel), alleen hij is niet zo´n snelle leerling (als jullie snappen wat ik bedoel)? Hij vind vooral de gevaarherkenning erg lastig terwijl ie de gevaarherkenning thuis tot diep midden in de nacht leert en laat nakijken door mij of door m´n moeder zeg maar en dan geven we hem ook de uitleg bij zijn foute antwoorden!!

Maar ook stuit ie telkens op de vragen van dat ie niet meer weet of je nou een tram altijd voorrang moet verlenen (ivm ie gehoord had dat een tram niet persé altijd voorrang hoeft te krijgen), op welke stukken zijn dat nou precies dat een tram dus absoluut geen voorrang krijgen??

En of heeft iemand hier goeie en makkelijke oplossing of tactiek van leren bijv ??

Alvast bedankt voor de moeite en natuurlijk een ieder ander hier heel veel succes ;)

Saskia_Omar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:30

ik moet 12 mei afrijden om kwart over 9..dus ben benieuwd :)
weet ook niet of dat een beetje een gunstige tijd is?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 22:19

relaxter van een banaan?

ik was hartstikke gestresst toen ik op moest.. maargoed, ik had er 3 of 4 op in een uur :') (ja, 3 of 4 hele bananen _O- ) het schijnt wel te helpen, ik was iig ook geslaagd ;)

kwart over 9 is alle vervelende schooljeugd en wiebelende kleuters al binnen als t goed is saskia omar? :P

een tram heeft niet áltijd voorrang dacht ik nee? staat in je theorieboek :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:45

Tram heeft volgens mij alleen voorrang als hij van voor of achter je aan komt rijden en hij moet je voorlangs kruissen.
Maar ben je op een gelijkwaardig kruispunt en komt jij voor de tram van rechts, of staan er bij de tram haaientanden, dan heb JIJ voorrang en moet de tram dus stoppen. (geloof ik, haha)

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:48

Ben ik ook weer :)
12 mei is de grote dag..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 23:53

ik meld me dan ook maar weer maar 't is het 3e deel al :P en ik had me in 't vorige ook 'gemeld' maar toen niks meer gezegt

samp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 00:19

Ik heb volgende maand ook examen!
Maandag 18 mei om 09:50 uur, dus op zich geen slechte tijd toch?
Beetje beroerd dat ik die zelfde dag ook een nederlandsexamen heb :(
Maar ik vind het wel spannend hoor, is m'n eerste (en hopelijk m'n laatste) keer!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 10:33

ja ik zal karl ff peebee sturen :)) ik dacht deel 2 ;)

Hidalgo24

Re: Afrijstress, lotgenoten!! (deel3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 14:57

Tram heeft altijd voorrang behalve als hij zelf de voorrangsweg nadert of de remise (soort van garage voor trams) in gaat.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:14

even gegoogled:
Trams
Trams hebben voorrang op bestuurders en op gelijkwaardige kruispunten op alle verkeer. Verkeer op een voorrangsweg of -kruising heeft echter voorrang op trams die van links of rechts de voorrangsweg of -kruising naderen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 15:26

Oja, wat ik ook altijd moelijk vond, was de voorrang mbt voetgangers en niemand kon me ook duidelijk uitleggen hoe of wat. Ik heb toen een ezelsbruggetje geleerd van iemand van de rijschool en het werkt als een trein:

Kijk je hem in zijn nek of bek, dan blijf je op je plek.
Kijk je hem in zijn oor, dan ga je voor.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 18:35

Ik meld me ook weer! Heb inmiddels al sinds aug. mn rijbewijs. Reed eerst in een renault twingo en nu in een toyota aygo!

Leuk om mee te blijven lezen!

:)

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:27

Ik zat ook al in het vorige topic, helaas afgelopen week weer gezakt op niets..

Had trouwens even een vraagje voor de gezakte onder ons.. Duurt het bij jou ook zolang voor dat je weer een nieuwe afrij datum hoort?
Ik vind het elke keer zo lang duren en het lijkt mij dat het juist niet hoef.. Dus was benieuwd of dat bij jullie ook zolang duurt..

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:28

@ joyce2 dat is een goeie die ga ik onthouden

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:37

@MissBonny: 1e keer hoorde ik het na een halve maand, en mocht ik bijna 2 maand na mijn 1e afrijdatum op
2e keer hoorde ik het die avond(instructeur had medelijden :P ) en mag ik precies een maand later op :)

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:43

@ missbonny.... Bij mij zat er iedere keer 5 weken tussen.
Maar heb een gigantisch warhoofd als rijinstructeur. Hoorde vaak wel welke week ik weer opmoest na 2 weken, maar de precieze datum vaak later. En de vorige keer hoorde ik mijn tijd pas de dag van tevoren.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:43

Toen ik moest afrijden voor autorijbewijs (inmiddels 4 jaar geleden) moest ik de eerste keer op 10 november, daarna tussen kerst en oud & nieuw, die keer erop weet ik niet meer precies, geloof in februari en uiteindelijk ben ik de 4e keer geslaagd, op 7 april. Dus er zat soms best een hele tijd tussen!

Nu had ik het ook met aanvragen voor mn bijzondere verrichtingen van de motor, daar ging 8 weken overheen! En een dame voor wie het een dag later werd aangevraagd moest nog eens een week langer wachten dan mij! Dus het kan inderdaad best een tijdje duren...

RolingRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:03

Ik meld me ook weer, maar wat gaan jullie snel zeg! Ik heb dinsdag weer les.. dus 1 april geslaagd voor mijn TTT maar ik mag voorlopig nog niet afrijden.. het kijken moet echt beter! :(:)

@ joyce.. zoiets hebben wij ook ja :P Kijk je hem in ze nekkie of in ze bekkie dan blijf je op je plekkie. En kijk je hem in ze oor gaat het feest niet door

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 12:58

joyce2 schreef:
Oja, wat ik ook altijd moelijk vond, was de voorrang mbt voetgangers en niemand kon me ook duidelijk uitleggen hoe of wat. Ik heb toen een ezelsbruggetje geleerd van iemand van de rijschool en het werkt als een trein:

Kijk je hem in zijn nek of bek, dan blijf je op je plek.
Kijk je hem in zijn oor, dan ga je voor.

Die heeft mijn instructeur me ook verteld, alleen ik snap hem niet :')