Voor een dubbeltje op de eerste rij..zucht...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 15:33

Ja herkenbaar, haha.

Wij hadden ooit een rijdbaar keukenblok op marktplaats gezet van massief hout t.e.a.b. Na drie weken geen reactie...
Tot ik hem gratis aanbood in ruil voor een goed flesje wijn: mailbox bomvol! Tot het argressieve aan toe, nu was hij ineens wel interessant 8-) De beste wijnen werden aangeboden, er wilde zelfs iemand een container huiswijn uit Frankrijk komen brengen. Veel plezier van gehad iig.

Dus niet voor een dubbeltje, maar voor een flesje wijn op de eerste rij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:31

breezy302 schreef:
Ik heb ook de meest rare biedingen gehad: een laptop van een aantal maanden oud,alles erbij plus de bon en garantie. De nieuwwaarde van dat ding was 1100 euro, ik wilde er minstens 350 voor en wat krijg ik voor mailtjes? voor 50 euro haal ik hem vandaag nog op!

maar het meest gekke heeft mijn vriend toch wel meegemaakt, hij had een aquarium van 80cm op marktplaats staan. Kwam een bod van 30 euro. Mijn vriend ging akkoord en werd een tijd en plaats afgesproken om dat ding op te halen. Mijn vriend heeft een apart email adres voor dit soort dingen waar dus niet zijn achternaam bij staat maar Fedor..achternaam onbekend. wilde die man die bak niet meer kopen want iemand die zijn achternaam niet bij zijn email heeft is een crimineel...

Haha, zo heb ik een keer iets gehad op bokt :+ Ik had niet mijn eigen naam onder de pb gezet voor een hoofdstel, helemaal niet bij stilgestaan....kreeg ik een pissige mail dat doordat ik mijn eigen naam niet gebruikte en ook mijn profiel niet had ingevuld, ik het wel kon vergeten met dat hoofdstel.... Ik een pb terug gestuurd dat ik daar niet bij had stil gestaan, krijg ik een nog bozere pb terug... :D :D Idd kwam het er op neer dat ik onbetrouwbaar was..., mijn boktnaam was kennelijk taboe! :D

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 12:39

Ik had een tijdje terug een Spaans zadel te koop, kreeg ik een mailtje via MP dat ze het zadel voor 150 euro wel op wilde halen. Zo'n zadel dat verkocht toch nauwelijks, dus mocht ik er blij mee zijn. :+
Ehhh...

Maar ook een andere kant: Ik heb mijn westernzadel voor 350 euro te koop staan, heb ik er drie weken terug zelf ook 350 euro voor betaald (en dat was al een mazzeltje) dus voor die prijs wil ik er iemand anders nogwel een plezier mee doen. :D
Kreeg ik een mailtje wat er mis was met het zadel omdat de prijs zo laag was?
Nou niks :=
Waarom was de prijs dan zo laag?
Ehm... van mij mocht ze meer bieden als ze zich daar beter bij voelde.
Nee, ze was alleen nieuwsgierig. :+

Ik was een beeje in de war. :+

Anoniem

Re: Voor een dubbeltje op de eerste rij..zucht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:30

Zo kreeg ik ooit eens een bod van 4 euro op n echte onderlegger met schapenbont, had nog maar 1 keer met dat ding gereden. :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 20:31

Das best erg anthea. :+
Nou dan bied ik vast 5 euro. :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 21:08

Ik heb hier dus een rijbroek liggen van net een half jaar oud. Het ding zit gewoon niet lekker en ik heb nogal een niet zo gemiddeld lichaam, dus hij zit ook verre van mooi, schaam me dood in dat ding. Hij is 5 keer gedragen en misschien twee keer gewassen.
Verder is het dus voor iemand anders een supermooie rijbroek.
Nieuwprijs 70 euro en wil er 40 voor hebben, misschien 35 maar niet minder. Maar 25 euro is tot nu toe het hoogste bod. Ik vind het niet raar dat ik daar dus niet akkoord mee ga.

Zelf nog geen boze mailtjes e.d. gehad ;)
Maar heb hier wel al een boel lachwekkende voorbeelden voorbij zien komen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 22:57

troost je, ik heb het ergste bod gehad.
op een mooie KWPN merrie voor de fok. papieren en alles, en mooie bouw. enige nadeel, ze heeft lichte artrose en werd dus echt als fokmerrie aangeboden.
neergezet dat een goed tehuis belangrijk was,maar dat ze wel echt te koop stond. ( ivm dat sommige mensen haar anders gratis zouden willen. daar is ze echt nog veel te goed voor)

wat krijg ik voor bod van een hele serieuze ( na vele mailtjes en belletjes dat ze wilde komen kijken)
300 euro :=
kom op zeg.... voor een KWPN merrie?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 23:41

Lowara schreef:
troost je, ik heb het ergste bod gehad.
op een mooie KWPN merrie voor de fok. papieren en alles, en mooie bouw. enige nadeel, ze heeft lichte artrose en werd dus echt als fokmerrie aangeboden.
neergezet dat een goed tehuis belangrijk was,maar dat ze wel echt te koop stond. ( ivm dat sommige mensen haar anders gratis zouden willen. daar is ze echt nog veel te goed voor)

wat krijg ik voor bod van een hele serieuze ( na vele mailtjes en belletjes dat ze wilde komen kijken)
300 euro :=
kom op zeg.... voor een KWPN merrie?

Nee dat is toch wel echt beetje zeer te weinig. Kun je misschien net een grote maat shetlander zonder papieren voor kopen :+

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 00:02

heb ik ook gehad.
8 jarige merrie Z2 met 23 winst helemaal goedgekeurd een vraagprijs er bij gezet en dan gewoon duizende euro's lager bieden..

en nog het raarste was een foto van mijn zweet deken die ik te koop had.
ik was ook op die foto te zien .
kreeg ik een mail van ene kee van mooi paard mooi deken mooie beschermers maar geen intresse in alleen die billen in die broek wil ik graag hebben.
ik werd echt gek.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 00:49

Tjah, sommige mensen.
Ik bied ook wel graag een beetje laag, als de verkoper het er niet mee eens is kan ik altijd hoger bieden. Maar ik vind het lastig om te bepalen wat een goed bod is, als ik twijfel dan bied ik maar gewoon niet :+
Bieden is een ding maar het moet wel een beetje redelijk blijven natuurlijk.

Ooit ook eens zoiets meegemaakt; we hadden een 5 jarige grote D pony ruin te koop staan, goed papier, keurig ingereden en L klaar, vp was 2750 en dat was al een weggeefprijsje maar ik wilde dan wel verzekerd zijn van een goed tehuis.
Krijg ik op MP een bod van ... jawel ... 950 euro....

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 00:53

Ach, ik heb (en waarschijnlijk 'had) *\o/* ) mijn grondstuk te koop staan. Er kwamen dus biedingen binnen van mensen die nog niet eens de helft boden van mijn vraagprijs! Ik snap best dat het momenteel niet de tijd is om onroerend goed te verkopen, maar biedt dan lekker niets. En dan teksten als: blijkbaar moet je er toch vanaf. O ja? Ik kan het altijd nog goed verhuren hoor!

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 13:18

Heb het een tijdje terug nog gehad met een echte lamsvellen onderlegger.Het ding had nog nooit een paard van dichtbij gezien, helemaal gloednieuw dus...gaan ze € 10,- bieden.Ik verwijder dat bod, nog geen 5 minuten later stond dat bod er weer :')

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:08

:= alsof de duvel ermee speelt.

heb sinds vanochtend mijn scooter te koop gezet, helemaal compleet met van alles en nog wat aan extraatjes.
gemiddelde prijs op marktplaats voor kale scooter zelfde model = 800 euro

heb er nu 2 die zeer fanatiek tegen elkaar aan het opbieden zijn.
de biedingen?

100
110
115
120
125

:= .... :+ kom op zeg......

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:20

Hahahaha!! _O- Ergerlijk inderdaad!! :') Ik bied ook wel eens wat aan en dan zet ik de minimale prijs erbij.. En het dan nog presteren om eronder te gaan zitten ook he!! :')

Laatst had ik ook een topper: Ik verkocht een artikel. Ik had in de advertentie gezet dat het bieden zonder verzendkosten was en dat ophalen ook kon.

Dus er werd vrolijk geboden en gedaan, uiteindelijk ging ik accoord met 8 euro exclusief verzenden.. Alles geregeld, zij betalen.. Wil ik het gaan versturen, heeft ze gewoon alleen de 8 euro overgemaakt. Dus ik heb linearecta het bedrag teruggestort en een email gestuurd dat 8 euro toch echt zonder verzendkosten ging zijn.. En dan verwacht je toch wel iets terug, maar nooit meer van gehoord, echt supervaag :=

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:21

Hahaha, ik moet altijd erg lachen om die belachelijk lage biedingen! Zo heb ik een keer een splinternieuw Eurostar dekje gezien op bokt, zo'n stripe-in model met rood-roze rand en verder grijs / taupé (srry weet niet precies hoe die kleurstelling heet ;)) waar 12,50 inclusief op werd geboden :D

Maar aan de andere kant heb ik ook meegemaakt dat mensen komen met berichten: 'Via PB heb ik een bod van ... gehad'. Kan natuurlijk best waar zijn, maar zet in dat geval de naam van de bokker erbij. Ik lach me namelijk ook rot als ik een bod heb gedaan, een bericht krijg dat er ontiegelijk veel meer geboden is de verschillende bokkers op een bepaald product, en ik uiteindelijk 1,5 week daarna ofzo nog een berichtje krijg dat ik het toch voor mijn bod mag kopen :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:39

Lowara schreef:
:= alsof de duvel ermee speelt.

heb sinds vanochtend mijn scooter te koop gezet, helemaal compleet met van alles en nog wat aan extraatjes.
gemiddelde prijs op marktplaats voor kale scooter zelfde model = 800 euro

heb er nu 2 die zeer fanatiek tegen elkaar aan het opbieden zijn.
de biedingen?

100
110
115
120
125

:= .... :+ kom op zeg......

Ergerlijk, gewoon verwijderen.
In zo'n geval kun je een kennis vragen om een bod te plaatsen van bv 500 euro, dat voorkomt dat je echt onzinbiedingen krijgt maar het is niet te hoog dus als iemand geintresseerd is maar niet meteen hoog wil bieden kan dat nog gewoon.

(moet je natuurlijk wel reel blijven, ik zie ook weleens adv staan die net een dag op MP staan van een product met een waarde van bv 1000 en dan staat er al een bod bij van 1000 of zelfs 1200, dat geloof ik dus niet hé? :=)

DefJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:45

Andersom lukt het ook wel eens hoor!
Daarom bied ik dus ook altijd erg laag (wat schijnbaar erg irritant is, te zien aan dit topic)...
Ik had n HAFpad gezien.. 10 euro geboden wat natuurlijk belachelijk is, ja hoor was prima.
Je kan mij dan gierig vinden, maar ik ga wel voor 10 euro met n hafpad naar huis :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:47

Daarom wil ik ook niet te hoog bieden, je weet nooit wat de verkoper in gedachten heeft als er geen vp bij staat.
Daarom vind ik ook dat als je er geen vp bij hebt staan je niet moet zeuren over lage biedingen, wil je gewoon niet onder een bepaald bedrag dan zet je er een vp bij of 'bieden vanaf'.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:51

Chiqa schreef:
O hier zijn al zo ontzettend veel topics over geweest lach me elke keer weer rot hierom. Ja en ik zit ook op de eerste rang hoor voor dat duppie, liever een riant leven met veel spullen dan helemaal niets en geen rooie rot cent om je R te krappen :D Ik zeg altijd maar weer wees blij dat er een bod is zeg, kan toch altijd omhoog gehaald worden?
En als je het een ander niet 'gunt' of de eer te na is zet je het toch bij het grof huisvuil neer?
Ik snap niet dat hier zo'n punt van kan worden gemaakt. Ik lach me ook elke keer weer dood om de agressieve mails die ik dan krijg als ik een bod plaats _O- _O-
Wat is in vredensmaam het probleem?

_O- Idd. Ik doe ook altijd een laag bod. Stel je voor dat de verkoper erop in gaat. Als mijn eerste bod geaccepteerd wordt, sla ik mezelf altijd voor m'n kop dat ik niet lager ben gaan zitten :))

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-09 15:59

Ach, mijn bod ligt ook aan of ik het nodig heb. Heb ik iets echt nodig dan bied ik serieus (want dan wil ik het immers graag hebben), vind ik het wel grappig voor een leuk klein prijsje dan is mijn bod er ook na. En regelmatig koop ik zo dus ook iets voor veel minder dan de vraagrpijs. Soms krijg ik een tegenbod, soms hoor je ook niets; allemaal prima.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:53

Of dan krijg je een mailtje van een geïntereseerde. Of je een foto zus kan maken, en zo, opmeten dit en dat, de nieuwsprijs, waar heb je ze vandaan, kan dit, of dat.
En jij regelt het allemaal, steekt er heel wat tijd in...
En dan is het toch 'nee bedankt.' _O-

Natuurlijk heb je het recht nee te zeggen, en bij twijfel het toch niet te doen maar afen toe... GRAAAAH! }>

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:57

Less schreef:
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb een bankje zelfs gratis af te halen. Grenen, hand gemaakt, etc... mensen vragen nog of je het bij ze thuis wil brengen := of komen de afspraken zonder te annuleren niet na...

Haha die had ik laatst dus ook 1. Ik moest van onze blauwe bankstellen af, na een laag bedrag en geen reacties bood ik ze aan dan maar gratis weg te doen en wat denk je... Zo'n *piep*reactie of ze ook nog wilde komen brengen 8)7

Ook had ik andere dingen te koop, volgens de meneer handelde ik niet snel genoeg... tja ik zit nou eenmaal niet altijd fulltime achter de pc en zag hij van de koop af. En dan nog met een schop na dat ie het elders goedkoper had kunnen vinden :+ Meneer was dan ook nog zo lief om mij die andere advertentie te mailen :r
Echter verkocht ik hetzelfde spul die week ( terwijl ik net zo snel handelde als de vorige keer ) en voor hetzelfde bedrag _O-

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 14:59

Dus jij je kopers hém een mailtje laten sturen hoe goed de service wel niet was _O-

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:00

Roane schreef:
Dus jij je kopers hém een mailtje laten sturen hoe goed de service wel niet was _O-

Heb je het tegen mij?

Nee... ik heb meneertje wel een bedankje teruggestuurd :j Dan kan ik een sarcastisch mailtje terug ook niet laten :7

Evenals die banken die ik dan gratis aanbood. Zijn ze in nieuwstaat??? Zien ze er nog goed uit???
Wat denk je nou zelf? :=

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 15:01

Ik sla altijd het bieden over als ik het graag wil hebben. Zie je inderdaad zo'n rijtje bieders staan, maar dan mail ik maar gewoon "wat heb je zelf in gedachten" en als ik dat redelijk vind dan komen we er gewoon meestal wel uit. Zo had ik laatst een te schattig fietsje voor mijn dochter voor 40 euro. Daaag bieders, met je " 20" " 25" " 27,50" ...