Vriend rookt, BLEGH!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 16:08

Caroline1985 schreef:
Wist je dat niet van tevoren dan dat je vriend rookt? Of is dat iets van de laatste tijd? En wat doe je er aan? Of zelf een peuk opsteken dan ruik je het niet meer ;)

Nee kan me niets bedenken, als hij buiten rookt ruik jij er in ieder geval niet naar.

Ik wist vanaf het begin af aan al dat hij rookte..
En dat maakt me verder niet uit..

Althans, heb van te voren altijd geroepen "Nee nee nee, zoenenmet een asbak, blegh, doe ik niet!" En "nee, als ie rookt hoeft ie bij mij niet te komen!"..

Maarja, je wordt verliefd, en dan maakt het verder niet uit of tie rookt :') ..

Ik ga hem ook zeker niet verbieden om te roken :?
Hij zou wel gek zijn om te luisteren :=

In jouw geval vind ik het anders, Joyckuh, omdat het om de gezondheid gaat van je zoontje! :j

Hahaha, zelf een sigaret opsteken? Nee, heb astma, denk dat ik er in blijf _O-

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:08

Caroline1985 schreef:
Ik ben er van overtuigd dat als iemand zelf wil stoppen lukt het wellicht maar als het opgelegd word NO WAY!

Als je wist dat hij rookte had je voor jezelf kunnen bedenken wil ik dit of wil ik dit niet. Dan had je een andere jongen moeten zoeken die niet rookt. Je moet mensen niet willen veranderen of het nu om kleding style of levensstyle gaat.

Tenzij hij het zelf wil.

amen ;)

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:08

Myukii schreef:
xxriiannee schreef:
aanpassen? zoals mereltje zegt, vanaf het begin wist je blijkbaar al dat hij rookte, dan hoeft hij zich niet aan te passen?
lijkt me wel heel absurd.

Nou zeg, ik weet niet wat voor relaties jij hebt gehad, maar voor zover ik weet is het vríj normaal om rekening met elkaar te houden als je een relatie hebt. Mijn ex rookte, maar was gelukkig wel zo vriendelijk om het buiten te doen, en dan dus níét als ik naast hem stond. Kleine moeite, wel zo lekker. Ik vind het niet meer dan normaal dat je rekening met elkaar houdt, als je van elkaar houdt. :j

Rekening houden is in mijn ogen ook wel wat anders dan iemand laten stoppen ;)
Hij houdt inderdaad al rekening met haar, dus daarom denk ik ook dat ze meer niet kan doen.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:09

Myukii schreef:
xxriiannee schreef:
aanpassen? zoals mereltje zegt, vanaf het begin wist je blijkbaar al dat hij rookte, dan hoeft hij zich niet aan te passen?

Nou zeg, ik weet niet wat voor relaties jij hebt gehad, maar voor zover ik weet is het vríj normaal om rekening met elkaar te houden als je een relatie hebt. Mijn ex rookte, maar was gelukkig wel zo vriendelijk om het buiten te doen, en dan dus níét als ik naast hem stond. Kleine moeite, wel zo lekker. Ik vind het niet meer dan normaal dat je rekening met elkaar houdt, als je van elkaar houdt. :j

Je kunt rekening met elkaar houden. Absoluut met elkaar eens maar rekening met iemand houden of soort van verwachten/dwingen dat iemand stopt heeft niets meer met aanpassen te maken. Laat degene die niet rookt dan ook een beetje soepel zijn..

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:12

Dani62 schreef:
Mijn vriend zou me anders recht in mijn bakkes uitlachen, en gelijk heeft hij. Wie ben ik om hem dingen te verbieden?

Dat wou ik net zeggen _O-
Ik ga ervan uit dat je zelf wist dat hij rookte voor je iets met hem begon. als je de rook vind stinken dan had je of niks met hem moeten beginnen, of niet zeuren over de rook omdat je het eerder al wist. :P

Als ik een relatie krijg met een jongen die niet van roken houd in huis, doe ik het bij hem in huis niet. Simpel, maar als hij het helemaal smerig vind moet hij lekker een ander zoeken :Y)
Laatst bijgewerkt door Teelee op 17-04-09 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 16:14

chantalvdv schreef:
Dani62 schreef:
Mijn vriend zou me anders recht in mijn bakkes uitlachen, en gelijk heeft hij. Wie ben ik om hem dingen te verbieden?

Dat wou ik net zeggen _O-
Ik ga ervan uit dat je zelf wist dat hij rookte voor je iets met hem begon. als je de rook vind stinken dan had je of niks met hem moeten beginnen, of niet zeuren over de rook omdat je het eerder al wist. :P

Ik zeur ook niet :')

Vraag alleen een manier om het uit m'n haar en kleren te krijgen.. Zonder me twintig keer per dag te moeten om kleden en douchen :D

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:16

Jasmijn dat gaat dus niet lukken. Je kunt er dan beter voor zorgen dat je kleding er niet naar gaat ruiken. En als hij buiten rookt zoals je aangeeft moet dat lukken :P :D

Edit: Typo

Elamor

Re: Vriend rookt, BLEGH!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:18

Jasmijn, mijn reacties waren trouwens niet op jou gericht

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:19

xxriiannee schreef:

Ja, ik wist dat hij rookte. En ja, hij wist dat ik daar een hekel heb. Moet je dan maar geen relatie aan gaan? Dat zou echt absurd zijn.
Als je een goede relatie hebt, ben je bereid om rekening te houden met elkaar ;) En ja, ik zou fijner vinden als hij helemaal stopt, maar ik weet ook wel dat hem dat niet lukt. Dan maak ik er geen probleem van dat hij buiten rookt.

Jasmijn_Goos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-09 16:21

xxriiannee schreef:
Jasmijn, mijn reacties waren trouwens niet op jou gericht

Haha oke.. Ik dacht zeg het even voor de duidelijkheid :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:23

morgen is het 4 maanden geleden dat ik ben gestopt met roken.......eindelijk na 18 jaar gerookt te hebben als een schoorsteen,en nu pas kom ik er achter hoe vies het eigenlijk is.
mijn vriend rookt nog wel.......en is nog niet van plan om te stoppen,en dat is zijn keus,hij moet het echt zelf willen en niet voor mij of wie dan ook.(dan lukt het niet hoor)
hij rookt nu zoveel mogelijk buiten,maar met slecht weer rookt hij wel binnen,en als we visite krijgen dan word er ook gerookt.
ik heb er eigenlijk niet veel last van......mijn kleren gaan niet stinken van die 2 peukies die hij savonds rookt,maar als hij weg is geweest naar de kroeg(hier word gewoon gerookt in de kroeg) dan meurt hij echt heel erg,en vooral zijn kleren.
een kus kan hij altijd krijgen.....mits hij zijn mond dicht houd :+ wil hij meer dan zal meneer echt eerst even zijn tanden moeten gaan poetsen........ga geen asbak kussen ;)
ik ben erg blij dat hij rekening met mij houd........scheelt een hele hoop.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:24

Joyckuh schreef:
xxriiannee schreef:

Ja, ik wist dat hij rookte. En ja, hij wist dat ik daar een hekel heb. Moet je dan maar geen relatie aan gaan? Dat zou echt absurd zijn.
Als je een goede relatie hebt, ben je bereid om rekening te houden met elkaar ;) En ja, ik zou fijner vinden als hij helemaal stopt, maar ik weet ook wel dat hem dat niet lukt. Dan maak ik er geen probleem van dat hij buiten rookt.

Niemand heeft toch gezegd dat je geen rekening met elkaar moet houden?
In elk geval lees ik dat nergens in terug
Alleen dat het belachelijk is om iemand te laten stoppen met roken terwijl je wist dat diegene dat deed.
Iemand bij voorbaat proberen te veranderen vind ik niet echt een goede zaak binnen een relatie...

Edit: overigens vind ik ook dat je echt rekening met ELKAAR zou moeten houden, dus de niet-roker ook met de roker.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:28

Mereltje schreef:
Niemand heeft toch gezegd dat je geen rekening met elkaar moet houden?
In elk geval lees ik dat nergens in terug
Alleen dat het belachelijk is om iemand te laten stoppen met roken terwijl je wist dat diegene dat deed.
Iemand bij voorbaat proberen te veranderen vind ik niet echt een goede zaak binnen een relatie...

Nee, iedereen zegt dat ik maar heb te accepteren dat hij rookt en anders niks had moeten beginnen met hem.

Ik zeg ook niet tegen hem dat hij MOET stoppen, ik zeg alleen dat ik het fijn vind als hij zou stoppen! 2 verschillende manier van iets zeggen he ;) Ik dwing hem ook nergens toe, en zijn stoppogingen waren ook allemaal vrijwillig en sterker nog, hij zou zelf ook willen stoppen. Niet voor mij, maar ook voor zichzelf. Wat is dan het probleem?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:29

Iemands gedrag veranderen is heeeeeeeeeel anders dan iemands karakter! ik kan best met iemand een relatie beginnen die rookt en dan te vragen of hij wil stoppen met roken.
toen ik met mijn vriend kreeg wist ik dat hij gek was op stoer doen met zijn auto, maar ik pikte dat niet! Vond zijn veiligheid en die van mij belangrijker. Hij rijdt nu keurig ;) (dus niet alleen voor mij, maar belangrijkste: voor hemzelf!)
Je kan van een stille jongen geen enorme prater maken, maar van een roker wel een niet roker als dat echt een groot struikelblok is in de relatie.
De ts is astmapatient, dat zou voor mij reden genoeg zijn om hem te vragen om te stoppen met roken. en voor hem ook reden genoeg (als hij de relatie de moeite waard vind tenminste) als zij er last van heeft.

Of je iemands gedrag vanaf het begin kunt veranderen hangt ervan af wat je beide verwacht van de relatie :)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:30

@joyke

dit schreef jij:
Waarom niet? Ik heb ook nog maar een paar maanden met mijn vriend, maar ik heb hem gewoon gezegd dat hij maar moet stoppen met roken
Hij heeft al 3 stop pogingen gedaan en tot nu toe allemaal mislukt. Maar vooruit, hij probeert het wel. Hij rookt inmiddels wel altijd netjes buiten, ook als ik er niet ben!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:30

dus jij hebt hem WEL gezegt dat hij maar moet STOPPEN. Goed je eigen post lezen voordat je hem verzend.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:31

@ Joyckuh:
Ik vind het ook geen probleem verder ;)
Ik reageerde puur op jouw vorige bericht, omdat ik het idee had dat jouw reactie niet helemaal klopte met de rest van het topis.

Ik vind een compromis sluiten, zoals dus buiten roken, een vorm van acceptatie van beiden kanten, mits beiden het ermee eens zijn.
Dat is hartstikke goed toch?

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:33

Klopt, zo typte ik het, maar niet zo letterlijk gezegd. wat ook in verschillende post daarna te lezen is ;) Ik heb gezegd dat ik graag zou willen dat hij stopt met roken met daarbij mijn argumenten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:34

Ik denk dat een relatie wel gedoemd is te mislukken als geen compromis mogelijk is zeg maar: als jij per se wilt dat hij stopt met roken en hij rookt stug overal door, dan zit het niet goed :P

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:34

Mereltje schreef:
@ Joyckuh:
Ik vind het ook geen probleem verder ;)
Ik reageerde puur op jouw vorige bericht, omdat ik het idee had dat jouw reactie niet helemaal klopte met de rest van het topis.

Ik vind een compromis sluiten, zoals dus buiten roken, een vorm van acceptatie van beiden kanten, mits beiden het ermee eens zijn.
Dat is hartstikke goed toch?

Inderdaad!

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:35

Welshcobfan schreef:
Iemands gedrag veranderen is heeeeeeeeeel anders dan iemands karakter! ik kan best met iemand een relatie beginnen die rookt en dan te vragen of hij wil stoppen met roken.
toen ik met mijn vriend kreeg wist ik dat hij gek was op stoer doen met zijn auto, maar ik pikte dat niet! Vond zijn veiligheid en die van mij belangrijker. Hij rijdt nu keurig ;) (dus niet alleen voor mij, maar belangrijkste: voor hemzelf!)
Je kan van een stille jongen geen enorme prater maken, maar van een roker wel een niet roker als dat echt een groot struikelblok is in de relatie.
De ts is astmapatient, dat zou voor mij reden genoeg zijn om hem te vragen om te stoppen met roken. en voor hem ook reden genoeg (als hij de relatie de moeite waard vind tenminste) als zij er last van heeft.

Of je iemands gedrag vanaf het begin kunt veranderen hangt ervan af wat je beide verwacht van de relatie :)

Nou, ik zou dat niet kunnen en ook niet pikken eerlijk gezegd.
Lijkt mij niet echt nodig om een relatie te beginnen met iemand die dingen doet waar ik totaal niet achter sta, en dan bedoel ik ook dingen die in mijn ogen zo erg zijn dat ik ze niet kan accepteren.
En dat kan je blijkbaar niet als je iemand wil veranderen.
Een relatie is in mijn ogen geen 'project' met als doel iemand dingen laten doen zoals jij ze graag ziet, maargoed, ieder zijn eigen mening.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:40

Ach, mereltje: het gaat dan om milde dingen zeg maar :)
In mijn vriends geval was het zijn autorijgedrag: niet erg genoeg om te zeggen: ik begin er geen relatie mee, maar wel vervelend genoeg om te zeggen: ik word autoziek. Was een kleine aanpassing voor hem ;) En dat wist ik van te voren.
Roken is een verslaving, dus ik zou nooit iets met een roker beginnen omdat je dat moeilijker kunt aanpassen dan bv rustiger rijden :)
Dus wij delen wel de zelfde mening hoor :D

Relatie is voor mij wel een project, 1 die constant in beweging is en ook vaak aanpassingen vraagt. En waar je toch vaak aan moet werekn. Maar wel 1 zonder einddatum ;)

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:43

Welshcobfan schreef:
Ach, mereltje: het gaat dan om milde dingen zeg maar :)
In mijn vriends geval was het zijn autorijgedrag: niet erg genoeg om te zeggen: ik begin er geen relatie mee, maar wel vervelend genoeg om te zeggen: ik word autoziek. Was een kleine aanpassing voor hem ;) En dat wist ik van te voren.
Roken is een verslaving, dus ik zou nooit iets met een roker beginnen omdat je dat moeilijker kunt aanpassen dan bv rustiger rijden :)
Dus wij delen wel de zelfde mening hoor :D

Relatie is voor mij wel een project, 1 die constant in beweging is en ook vaak aanpassingen vraagt. En waar je toch vaak aan moet werekn. Maar wel 1 zonder einddatum ;)

Oke, dat ben ik ook wel met je eens, het kwam even heel anders op mij over ;)
Nu ik je bericht nog een keer nalees zie ik inderdaad dat je het anders bedoelde dan ik opvatte, sorry

Maar ik bedoelde meer, het is geen project zoals bijvoorbeeld een probleempaard kopen om die opnieuw op te voeden oid :))

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:46

hihi nee helaas niet :D
Wij hebben het al opgegeven om onze vader opnieuw op te voeden :+ en dat is nog steeds niet gelukt hahaha dus wat dat betreft heb ik ook geen hoop in het heropvoeden van je vriend :P

Bijschaven werkt wel gelukkig hahahaha :D

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 16:57

Ik wil er trouwens wel even aan toevoegen dat ik niet wil dat mijn vriend rookt waar ik bij ben. Ik bedoel, je kunt er wel kanker van krijgen, laten we daar niet om heen draaien :).