net uit en nu al problemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Bonte_

Re: net uit en nu al problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 14:08

Hij is nu weg ...
Volgeden keer zal ik de telefoon opnemen en zeggen dat ik hem niet meer spreken wil.

Vorige keer bleef hij zo aandringen dat ik niet anders wist dan hem terug te nemen.
Nu moet ik er echt een punt achter zetten ...
Het moet echt gedaan zijn.

voor de mensen die vinden dat ik egoistisch ben.
Ik heb hem gebeld. Ik wilde praten , hij gooide de hoorn op , ik niet.
Ik heb willen babbelen , hij niet.
Nu komt hij hier aan mijn deur jammeren ...

Maar goed hij is momenteel weg :)

even rust ...

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:26

MW --> LZP

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:30

Is het egoistisch om, als je zelf tijd nodig hebt, even niet te willen luisteren naar geklaag, gejammer en gesmeek? Dat vind ik niet. TS heeft willen praten met hem, heeft zijn vragen willen beantwoorden maar dat wilde de jongen niet. Die wilde enkel TS dwingen om terug bij hem te komen. Dat is hem al een keer gelukt dus waarom zou hij dat niet nog eens proberen? (sowieso dik fout om een ex terug te nemen omdat hij jankt maar dat is mijn mening maar)

Ik snap TS heel goed. :) Gewoon zeggen dat je hem even niet wil spreken en als die niet verdwijnt, dan bel je de politie wegens stalking. :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:34

Ik snap het niet, jij maakt het uit, en nu ben je doodsbang als hij aan je deur staat?
Is er dan een reden om bang te zijn? Heeft hij je bedreigd, heeft hij je al eerder pijn gedaan, is hij aggressief?

Ik zie ook nergens dat je hem verteld hebt dat je niet wilt praten? Vind je het dan gek dat hij aan je deur staat als hij nog zo verliefd op je is? Kan je hem dat niets laten weten, als je niet durft recht in zijn ogen dan maar per sms/mail, dat je graag hebt dat hij je even met rust laat zodat je alles op een rijtje kan zetten? Ik kan begrijpen als je even geen contact wilt, ik heb hetzelfde meegemaakt want ik werd horendul van de 'please zie je mij dan niet meer graag' etc van mijn ex telkens als ik een gesprek wilde aanknopen erover, maar laat het hem dan wel netjes weten ipv gewoon maar van de planeet te verdwijnen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:36

katleen; maar ze heeft al met hem willen praten en toen wilde hij niet.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:37

Hij wilde niet praten aan de telefoon idd.......grappig taaltje dat Vlaams. Ik kon ook de link niet meteen leggen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:38

Caira schreef:
Heb je het nu uitgemaakt of ben je met hem naar bed geweest, ik snap er niets van.

Hahahaha ik vind het ook een beetje dubbelzinnig.. _O-

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:39

Jongens zijn soms rare kwezels :+ .
Maar laat dan toch evengoed per sms of iets anders weten dat je niet meer wilt praten, dat moet hij wel lezen als hij het krijgt en daar kan hij de hoorn niet voor opgooien.
Maar dan nog, waarom zo doodsbang zijn als hij aan je deur staat? Kan je dan niet gewoon zeggen "ho kerel, je hebt me de kans niet gegeven om het uit te leggen dus moet je niet meer afkomen, ik wil dat je nu vertrekt en dat je me even met rust laat zodat ik alles op een rijtje kan zetten", en je pas dan zorgen maken als hij halstarrig weigert je met rust te laten?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:41

In principe kan hij niet veel fout doen, desnoods zet je je raam open en schreeuw je van het eerste verdiep ;) Als hij dan niet weg is, heb jij geloof ik het recht om via politie te vragen of hij van je erf wil gaan. ;)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:44

Waarom zou je hem zoveel willen kwetsen? Wat liggen liefde en haat toch dicht bij elkaar :=

Bel hem gewoon ff terug en vertel hem dat je nu niet wilt praten, maar maak voor volgende week een afspraak. Na 11 maanden mag hij toch best zijn verdriet en vragen uitspreken en een fatsoenlijk antwoord terug krijgen?

Het moest eens andersom gebeuren :+

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:46

Chubby schreef:
Waarom zou je hem zoveel willen kwetsen? Wat liggen liefde en haat toch dicht bij elkaar :=

Bel hem gewoon ff terug en vertel hem dat je nu niet wilt praten, maar maak voor volgende week een afspraak. Na 11 maanden mag hij toch best zijn verdriet en vragen uitspreken en een fatsoenlijk antwoord terug krijgen?

precies mijn mening!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:47

Als jullie nu lazen he, dan zag je dat zij al heeft willen praten maar dat meneer dat niet wilde ;)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:48

Even vanuit het standpunt van de jongen gezien: Je wordt gedumpt, je hebt verdriet, je voelt je gekwetst, alles staat even stil...Euh, ik denk ook niet dat ik in zo'n toestand een gesprek zou willen houden. Je wilt dan niet horen dat het niet aan jou ligt maar bla bla bla....

Echter nu is hij klaar voor het gesprek. Jij hebt niet de kans gehad te vertellen waarom je niks meer met hem wil, maar nu wil hij je die kans geven omdat hij waarschijnlijk vol met vragen zit.

Gun hem de antwoorden op zijn vragen, dit helpt hem ook beter en eerder zijn verdriet te verwerken en de kans is groter dat jullie elkaar nog gewoon kunnen groeten als je elkaar tegenkomt ;)

Praat even met hem, dat zal hem maar waarschijnlijk ook jezelf goed doen
Laatst bijgewerkt door Adil op 16-04-09 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:49

Saskia9 schreef:
Chubby schreef:

precies mijn mening!

Nou inderdaad, als er een meisje hier op bokt zou zetten dat ze bij haar ex langs ging om nog voor de laatste keer te praten, en hij zou uit het raam schreeuwen dat ze op moest donderen, dan zouden de rapen gaar zijn! Had je zo een topic van 15 pagina's!

Je bent 18, da's potverdorie volwassen. Doe gewoon de deur open, zeg tegen 'm dat het uit is en waarom. En hou gewoon een volwassen gesprek. Als hij inderdaad alleen maar komt om te jammeren en te huilen, dan kan je altijd nog een einde aan het gesprek maken.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:49

Ja en? Nu heeft hij zich bedacht en is wel toe aan praten.. TS was toen toe aan praten en nu niet, die heeft zich dus ook bedacht.. Maak dan gewoon een afspraak voor in de nabije toekomst, als de scherpste randjes eraf zijn en je allebei een 'rustig' gesprek kan voeren..

Edit: was als reactie op Pharagirl ;)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:53

Ik begin toch wel erg nieuwsgierig te worden van wat er verder allemaal speelt/ gespeeld heeft..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:54

Oh, dus de jongen moet zich niet laten doen (als ik niet wil praten, praten we niet) maar TS moet maar over zich heen laten lopen en met haar voeten laten spelen omdat jullie bang zijn dat die gozer zijn gevoelens misschien gekwetst raken? Kom op zeg, bekijk het ook eens van haar kant :n Als hij zou afgooien als ik hem een kans wil geven en een week later ineens voor mijn deur zou staan, zou ik ook zeggen "en nou mag je ook oprotten van me". Neen, zo werkt het niet.

TS, kies voor jezelf meid.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:54

pharagirlke schreef:
Als jullie nu lazen he, dan zag je dat zij al heeft willen praten maar dat meneer dat niet wilde ;)

Natuurlijk, maar hij was op dat moment waarschijnlijk lamgeslagen en wist zelf dat het beter was om op DAT moment even geen gesprek aan te gaan..
TS heeft besloten ermee te kappen..dus die is er emotioneel al klaar mee..haar (ex)vriend nog niet.. die krijgt een klap op het moment dat TS het ter sprake brengt.. eigenlijk juist wijs dat hij toen niet wilde praten,want op zulke momenten worden het toch vaak conflicten..verwijten over en weer..

NU is hij klaar voor een gesprek en gaat TS zeggen dat zijn kant al verkeken is...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:59

pharagirlke schreef:
Oh, dus de jongen moet zich niet laten doen (als ik niet wil praten, praten we niet) maar TS moet maar over zich heen laten lopen en met haar voeten laten spelen omdat jullie bang zijn dat die gozer zijn gevoelens misschien gekwetst raken? Kom op zeg, bekijk het ook eens van haar kant :n Als hij zou afgooien als ik hem een kans wil geven en een week later ineens voor mijn deur zou staan, zou ik ook zeggen "en nou mag je ook oprotten van me". Neen, zo werkt het niet.

TS, kies voor jezelf meid.

Misschien dat je ook mijn stukje helemaal zou willen lezen om te zien waarom ik er zo over denk? ;)

Citaat:
Even vanuit het standpunt van de jongen gezien: Je wordt gedumpt, je hebt verdriet, je voelt je gekwetst, alles staat even stil...Euh, ik denk ook niet dat ik in zo'n toestand een gesprek zou willen houden. Je wilt dan niet horen dat het niet aan jou ligt maar bla bla bla....

Echter nu is hij klaar voor het gesprek. Jij hebt niet de kans gehad te vertellen waarom je niks meer met hem wil, maar nu wil hij je die kans geven omdat hij waarschijnlijk vol met vragen zit.

Gun hem de antwoorden op zijn vragen, dit helpt hem ook beter en eerder zijn verdriet te verwerken en de kans is groter dat jullie elkaar nog gewoon kunnen groeten als je elkaar tegenkomt ;)

Praat even met hem, dat zal hem maar waarschijnlijk ook jezelf goed doen

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:01

Zeg gewoon dat je lesbisch bent helpt altijd :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:02

Saskia9 schreef:
pharagirlke schreef:

Natuurlijk, maar hij was op dat moment waarschijnlijk lamgeslagen en wist zelf dat het beter was om op DAT moment even geen gesprek aan te gaan..
TS heeft besloten ermee te kappen..dus die is er emotioneel al klaar mee..haar (ex)vriend nog niet.. die krijgt een klap op het moment dat TS het ter sprake brengt.. eigenlijk juist wijs dat hij toen niet wilde praten,want op zulke momenten worden het toch vaak conflicten..verwijten over en weer..

NU is hij klaar voor een gesprek en gaat TS zeggen dat zijn kant al verkeken is...

En nou voelt TS zich er niet meer klaar voor en TS heeft evenveel recht op rust als hij.

Adil; mijn reactie was niet op jou :)

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:03

De jongen wilde niet praten aan de telefoon. Zou ik in dezelfde situatie ook niet willen, dan wil ik iemand in de ogen kunnen kijken. De jongen wordt nu al afgedaan als "de slechterik" dat heb ik nog nergens uit op kunnen maken. Ga even bij jezelf te rade, wat als jij het was? Met de partner die je nu hebt?? Zou je die zo behandelen als het uit zou raken? Zegt al veel over je relatie en over je mens zijn.......

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:08

als mijn partner die ik nu heb aangaf op zo'n manier dat hij rust wil, dan gaf ik hem die. Een beetje empathie is niet mis.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:09

Empathie is helemaal niets mis mee. Maar is er al aangegeven dat TS rust wil? Lees ik nergens hoor. Gebrek aan communicatie lijkt me dit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:10

Ik lees in vrijwel al haar berichten dat ze met rust gelaten wil worden :=