Schoonmaakster

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:50

Ik zou de schoonmaker inderdaad de standaard dingen laten doen. Stofzuigen, dweilen, keuken, badkamer, afstoffen.

Ik ben dan misschien wantrouwig geworden door ervaring, maar stop waardevolle spullen achter slot en grendel :o

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 08:55

is wel verstandig ja, je weet maar nooit he?
ik ga zelf nooit in kasten zitten snuffelen, ik vraag altijd netjes of ik een bepaalde kast mag schoonmaken.
wil niet weten wat er in de nachtkastjes kan zitten van mensen ;)

met extra werkjes bedoel ik, keukenkastjes,ramen, achter de verwarming( c.v. dan he) plintjes, eventueel kasten in de was/olie zetten.dat soort dingen..

wat ik zelf wel belangrijk vind is dat er goed materiaal in huis is, stevig keukentrapje, goede doekjes etc..
misschien dat even nalopen met je nieuwe hulp zodat je weet waar ze het liefste mee schoonmaakt?

zal wel lukken, succes er mee!

wil zelf ook wel een hulp hebben haha,ik maak nu 20 uur per week schoon en dan mijn eigen huis er ook nog bij.
en dat is lange niet zo schoon als dat van de mensen waar ik werk :P

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 08:58

Jammer dat Assen zo ver weg is :D

Britt

Re: Schoonmaakster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:01

Idd, had je hier ook wel kunnen gebruiken 8-)

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:05

ellepel, jij raakt precies de kern volgens mij. ik twijfel of ik ook iemand wil aannemen om te helpen in het huis. Volgens mij kunnen anderen dat veel beter dan ikzelf( en idd ik ben ook geen schoonmaakster) maar het lijkt wel of het voor een ander makkelijker afgaat(heb ik tijdens mijn studentenbaan ervaren). Het lijkt me heerlijk om idd voor het weekend een schoon fris huis te hebben...nu is het een chaos vanwege de 20 uur die ik werk, de kids, de dieren, sociale contacten, manlief die onregelmatig werkt. stofzuigen en alles rechttrekken gaat nog net, maar de rest blijft veeeeel te lang liggen. Moet wel zeggen dat ik het wel veel geld vind, vandaar ook mijn twijfel, maar misschien helpt dat als ik maar 1 keer ind de twee weken laat komen. (ons huis is niet zo heel groot). toen we in buitenland woonde (en meer inkomen en heel groot huis :o ) kwam er iemand twee keer per week....heerlijk zeg!!! En vriendinnen blijven het roepen, je moet het echt doen, het is zo fijn...maar ja...waar vind je dan ook nog eens een betrouwbaar iemand??

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:08

Daarom hadden wij haar ook maar 1x per 2 weken, ons huis is niet zo groot, maar wij zijn allebei meer dan fulltime bezig met werk en opleiding (en andersom) en dan is het toch wel zoo fijn als je je niet ook nog eens met het huishouden bezig hoeft te houden :+
Maar ja, naar mate ze langer kwam deed ze het ook minder goed (stof tussen de verwarmingsbuizen op de grond of onder het schoenenrek enz) dus we zijn er toch mee opgehouden. Onze poes was ook nog eens hartstikke bang (is ook een schichtig en schuw ding) voor dr haha, die komt nu wel meer los gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:26

Hier is nu ook de schoonmaakster druk aan het werk. Grote eengezinswoning die ze geheel stofzuigt, dweilt en afstoft. Verder doet ze standaard het aanrecht (+ deurtjes), de eettafel en dergelijke. Badkamer en toilet worden door haar ééns in de week goed schoongemaakt. Eéns in de zoveel weken doet ze de ruiten (ze verdeelt de ruiten een beetje over de weken), bijzondere dingen als tuindeuren schoonmaken, binnenkant van kastjes en koelkast, dat soort dingen.

Ze is hier iedere donderdag van 09:30 tot ongeveer 12:00.

Af en toe eens stofzuigen, keuken netjes en schoon houden, bedden verschonen en wasjes draaien, strijken en vouwen doen we zelf in principe.

Overigens zou ik echt niet anders meer willen. Een keer stofzuigen of dweilen vind ik geen probleem en de keuken houden we sowieso netjes, maar aan het overige schoonmaakwerk heb ik echt een bloedhekel.

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:33

Wij hebben nog nooit een schoonmaakster gehad.
Ik vraag me af waarom jullie je eigen 'rommel' niet opruimen?
Sorry als ik hiermee mensen op de teentjes trap, maar ik sta versteld te kijken van het aantal mensen die een schoonmaakster hebben 0_0

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:42

Ik heb een tijdje gewerkt als huishoudelijke hulp bij oudere mensen, waarvan de meeste op een 2 kamer flat woonde. En ik weet nog wel dat ik vaak de grootste moeite had om de drie uur vol te krijgen, en dan deed ik toch echt niet weinig. Altijd stofzuigen, dweilen, de wc, de keuken soppen + afwassen, stof afnemen, deuren afnemen, enzovoort.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:43

Nou de rommel ruimen we wel op hoor :P
Maar ik studeer fulltime en werk daarnaast nog, ook heb ik nog mijn pony on te doen. Mijn vriend werkt fulltime en studeert daarnaast nog en speelt muziek en voetbalt. Hierdoor heb je het weekend ook niet echt omdat we dan werken en studeren en 's avonds hetzelfde.
Voor ons was het dus wel een uitkomst 8-) Ik begrijp wel dat we het prima getroffen hebben hoor, dat het uberhaupt mogelijk is, maar het was toch wel zoo fijn :D

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:46

Ik zou persoonlijk ook geen schoonmaakster willen omdat ik dan het gevoel heb dat het niet "schoon" is. Je weet nooit of iemand je aanrecht schoonmaakt met hetzelfde doekje als voor de wc...:\.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:48

Charica schreef:
Wij hebben nog nooit een schoonmaakster gehad.
Ik vraag me af waarom jullie je eigen 'rommel' niet opruimen?
Sorry als ik hiermee mensen op de teentjes trap, maar ik sta versteld te kijken van het aantal mensen die een schoonmaakster hebben 0_0

Oh, rommel ruimen we wel op hoor. De schoonmaakster maakt schoon, we betalen d'r niet om op te ruimen.

Hier is het gewoon een kwestie van allebei een bloedhekel hebben aan schoonmaken, onze tijd beter kunnen besteden, gewoon het huis netjes houden en dolblij zijn met iemand die de rotklusjes doet :P

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:49

Wij hebben ook een hulp en ik kan haar altijd wel zoenen als ze is geweest! Zij komt 3 uurtjes en werkt dan het hele huis door. Ze stoft, zuigt en dweilt. Doet de badkamer, keuken en de toiletten.

Opruimen doet ze niet en dat zou ik ook niet willen, ben van mezelf erg netjes dus alles heeft een vast plek bij ons thuis. Schoonmaken daarintegen heb ik ècht een broertje dood aan. Daar komt bij dat wij 5 dgn. in de week in de ochtend om 07.30u. van huis gaan en in de avond om 19.10u. pas weer thuiskomen. Daarbij heb ik een paard, doe ik masseren, heb ik nog ergens een familie en een sociaal leven. Ik voel er weinig voor om op mijn vrije zondag mijn hele huis te gaan staan schoonmaken.

Dus Charica, ik hoop dat ik hiermee ook jouw vraag heb beantwoord ;).

De andere dingetjes zoals koken, boodschappen, wassen, strijken, opruimen, bedden verschonen etc. etc. dat doen we uiteraard gewoon zelf.

Ieders mening uiteraard respecterend, maar IK ben er blij mee!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 09:51

Wij hebben er ook lang over getwijfeld hoor :o Het is voor ons ook erg luxe en ergens denk ik "ik ben 30 en moet dat toch makkelijk zelf kunnen". Maar wij werken allebei +40 uur, hebben een druk sociaal leven, zouden graag nog de rest van het huis afmaken qua klussen en de tuin moet ook nog aangepakt. We sporten ook allebei graag en in het paard gaat ook veel tijd zitten nu ik op een doe-het-zelf weide sta.

We zijn weliswaar hele dagen van huis, maar de hond en katten zorgen er wel voor dat de boel desondanks vervuilt.

Tel daarbij op dat ik erg veel waarde hecht aan een schoon en opgeruimd huis en het dus nu enorm frustreert dat ik mijn vrije tijd moet besteden aan de basisklusjes en niet eens toe kom aan die extraatjes als ramen zemen of de vriezer ontdooien ;)

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 09:56

Chubby, laat je nooit door een ander aanpraten dat je een watje zou zijn als je je eigen huis niet schoon houdt. Waarom je in allerlei bochten wringen als iemand anders het voor je kan en wil doen? Je betaald daar toch voor? Lekker doen hoor zo'n hulp in de huishouding, je krijgt er enorm veel rust voor terug!

0ojillo0

Onze poets!! Noujaa die van mijn moeder;) Komt twee keer per week, altijd op mijn vrije dagen!! Eerst altijd eventjes gezellig kopje thee en kletsen en dan doet of boven of beneden poetsen, dwijlen, stofzuigen, stoffen, ramenwassen, strijken, bedden verschonen!! Echt super fijn, mijn troep moet ik wel altijd opruimen maar het is wel echt super fijn!! Als mijn moeder op vakantie is of weg moet voor haar werk hoeft ze niet te komen van mijn moeder! Maar dat doet ze stiekem toch dan ruimt ze mijn troep op, of gaat ze koken:D Beetje een 2e moeder eigenlijk:P

Charica

Okeee ik begrijp het :D dank jullie wel voor de reacties.
Misschien dacht ik eerst zo dat alleen oudere mensen hulp en schoonmaaksters kregen, omdat die niet meer zo mobiel zijn. En dan denk ik; jullie zijn waarschijnlijk wat jonger?

Ik ken ook verder niemand in mijn omgeving die een schoonmaakster heeft. Misschien heeft het te maken met waar je woont. :D Ik kan mij wel voorstellen dat je genoeg te doen hebt op een dag, en dat je na de tijd ook even iets leuks voor jezelf wilt doen ^^

Heel veel blabla verhaal van mijn kant haha :D Helemaal off-topic denk ik...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:00

Chubby schreef:
Jammer dat Assen zo ver weg is :D

hahaa, ik zit haha.ja jammer he :P

brittkitt:
denk dat je ook zeker niet huiverig moet zijn om dan gwoon tegen je hulp te zeggen dat het niet goed schoon is.
kijk ik vergeet heus wel es wat en de mensen waar ik bij werk kunnen dat ook gerust tegen me zeggen.
is alleen maar goed toch?beetje controle,dat houd je dan weer scherp..

charica:
jij hebt vast heel veel vrije tijd??

ik werk zelf dus 20 uur per week als schoonmaakster, (nou ja ,ben eigenlijk verzorgingsassistente). en ik werk met mensen met een verstandelijke beperking..tja en daar zijn er bij die niet zo goed snappen hoe een huisje nou schoongehouden moet worden :D

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:01

Nee hoor, fijn dat je even laat weten waar je reactie vandaan komt!

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:15

Citaat:
charica:
jij hebt vast heel veel vrije tijd??

Mwah kweet niet eigenlijk. Ik ben full time student, en in mijn vrije tijd leer ik eigenlijk verder.
Maak ik mijn eigen 3D animaties, of volg ik tutorials. Daarnaast help ik mijn ouders veel in het huishouden, aangezien zij niet meer zo jong zijn. Veel vrienden heb ik niet, dat scheelt denk ik dan :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-09 10:20

He... De dame die vanavond zou komen kennis maken, heeft zojuist afgezegd omdat ze een andere baan heeft geaccepteerd. Heb ik gisteren voor niks staan opruimen en poetsen (naja, het is nu wel lekker opgeruimd) :D

En nu moeten we dus alsnog op zoek naar iemand anders die zo goed leek te passen...

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 10:32

ieder nadeel heeft z'n voordeel ;)

succes met het zoeken voor een nieuwe!

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:06

Vende schreef:
Ik zou persoonlijk ook geen schoonmaakster willen omdat ik dan het gevoel heb dat het niet "schoon" is. Je weet nooit of iemand je aanrecht schoonmaakt met hetzelfde doekje als voor de wc...:\.

Onze hulp kan beter poetsen dan ik dat kan...

Chubby: jammer, op zoek naar een andere kandidaat dus :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 11:14

Ik heb echt een wereldse schoonmaakster een topper ze is goud waard voor mij. ze doet 1 X per week 2 uur. de ene week sopt ze mijn badkmer en de andere de keuken naast de volgende werkzaamheden:
- stoffen / soppen (beneden en boven)
- zuigen (beneden en boven)
- dweilen (beneden + boven badkamer)
- toiletten (beiden)
- vaatwasser in en uitruimen :o
- de was + ophangen + opvouwen en opruimen :o
- de strijk (2 X blouse)
- bed verschonen
- kat eten geven
- opruimen. (ik ben wel heel netjes dus heb weinig zooi)
en ws nog veel meer wat ik niet kan onthouden. heb nog nooit een stofje ontdekt. ze is echt geweldig!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:21

Wij hebben thuis 2 x in de week een ochtend een schoonmaakster.
En ze doet alles :'). Mijn kamer opruimen, die van mijn broer, stofzuigen, beddenverschonen, dweilen, ramen lappen, wc's schoonmaken, badkamer schoonmaken. Keuken schoonmaken noem maar op