Hoe gourmet jij??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe gourmet jij?

Pannetje onder de plaat
40 (51%)
Pannetje vlees op de plaat
37 (48%)

Totaal aantal stemmen: 77

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:48

Onder de plaat :)) Op de plaat kun je net zo goed dat pannetje weglaten vind ik :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:50

Aranel schreef:
Onder de plaat :)) Op de plaat kun je net zo goed dat pannetje weglaten vind ik :+

Dan moet je een uur op je plaat staan bikken. En de lol van gourmetten waren de pannetjes. Als je het los op de plaat legt kun je net zo goed gaan steengrillen

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 14:53

vlees boven op de plaat ( en evt lekker stukjes stokbrood er op in de boter mjam )
onder groente, pannekoeken beslag of dat soort dingen

wat ik wel raar vondt is mijn schoonouders leggen er ook kaasoules etc op :P dat vondt ik wel raar.
vorderest hebben we altijd wat lekkere dingen en een goed glas wijn op tafel :D

overgens hebben wij zo een gourmet stel
http://www.elektrozine.be/images/ez_art ... rillen.jpg
zetten jullie daar je pannetjes op ? :P

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:09

Vjestagirl schreef:
Aranel schreef:

Dan moet je een uur op je plaat staan bikken. En de lol van gourmetten waren de pannetjes. Als je het los op de plaat legt kun je net zo goed gaan steengrillen

Maar het is toch niet de bedoeling dat er een hele aangebrande koek natuurlijk op de plaat vormt.
Gebruiken jullie dan geen boter ofzo? :)

Wij hebben echt geen problemen om de plaat achteraf schoon te maken..
We laten hem goed afkoelen en dan de volgende dag maken we heb schoon, fluitje van een cent.. :)

Vjestagirl

Re: Hoe gourmet jij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:11

Ook als je boter gebruikt, het wordt echt een verschikkelijke bende als je op de plaat bakt. Zeker de kringen van de boter krijg je er nouwelijks meer af/uit.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:12

Nou, dan heb ik wel een wonderplaat, die is nog net niet zelfreinigend dan.. :') ;)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:13

die van ons gaat ook simpel weer schoon de kast in hoor :)
geen helse karwijen niks.

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:15

Ik heb nooit anders geweten dan dat je het pannetje op de plaat zet:S Zo doe ik het dus ook altijd. Ik ben vegetarier, de rest van mijn familie niet dus als we het al op de plaat zouden bakken, zit ik niet te wachten op vlees tussen mijn eten...

Daarbij vind ik het ook leuk om in een 'echt' pannetje te bakken:)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 15:58

Sita_ schreef:
Nou, dan heb ik wel een wonderplaat, die is nog net niet zelfreinigend dan.. :') ;)

:)) Idd.

Wij doen het vlees altijd gewoon rechtstreeks op de plaat met wat olie, gaat prima! En stokbroodstukjes met kaas oid doen we in een pannetje eronder :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:47

Paprika/ vlees in pannetje onder de plaat.
Vlees los op de plaat. Gaat toch iets sneller.

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:49

Pannetje met vlees op de plaat :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 16:53

Beide: Wij gourmetten met 4 man op een 8 persoons gourmetstel. Het meeste vlees gaat op de plaat,maar als je het in een bv ketjap wil marineren, of in knoflookolie wil bakken ( :9 ) dan is het handiger om het in het pannetje te doen. Anders smaakt de rest van je vlees ook naar ketjap/knoflook. De meeste soorten vis gaan ook in het pannetje, dat krijg je bijna niet meer van de plaat af en groenten/omelet/pannekoek gaat uiteraard ook in het pannetje :)

Annettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:08

Wij hebben ook een steengril, en nog losse pannetjes.
Op de steengril gaat altijd het vlees en in de pannetjes de groenten. :)

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 17:12

Wij zetten hier thuis ook altijd de pannetjes met vlees óp de plaat, alleen bij mijn vriend thuis mikken we altijd al het vlees er bovenop en gaan de pannetjes er onder :j

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:28

whahaha yvon geniaal
maar ehm ik zie dat veel mensen toch het pannetje bovenop zetten

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 09:43

Volgens mij is het "pannetje op de plaat" iets wat komt door vroeger = de pannetjes stonden op een frame met daaronder brandertjes met spiritus.Ik denk dan ook dat mensen met die gedachten nog steeds de pannetjes bovenop zetten.
Overigens staat bij mij op de doos een foto met de pannetjes bovenop de plaat, ik heb de pannetjes ook wel eens onder de plaat gezet maar vind het dan wel erg lang duren voordat mijn vlees/groenten een keer gaar is.

Bij ons gaan dus meestal ook de pannetjes boven, maar meestal zo na 3 kwartier gaan alle pannetjes er weer af en word alles op de plaat gegooit :D

Vind het overigens meer op grillen lijken als je de pannetjes niet gebruikt.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 10:47

Ik moet zeggen dat ik hier goede redenen voorbij zie komen om met pannetje op de plaat te gaan bakken.
*veggies, schoonhouden etc etc.

hier doen wij gewoon vlees erboven op en pannetjes onderin met groentes, beslag etc etc.
we zijn met 5 en hebben een 8 persoonsgourmetstel dus wij kunnen niet de pannetjes eerlijk verdelen... Dan zouden we van 5 tot 10 aan het gourmetten zijn. :')
Soms ook wel gezellig, maargoed.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:27

Ik doe altijd de pannetjes op de plaat.. mis die optie :D

Bij schoonma doen we altijd vlees op de plaat maar dat vind ik zelf wat minder.. T gaat altijd zo spetteren..
en je zit elkaar vaak in de weg.. (zwager gooit altijd t hele ding voor zichzelf vol :)) )

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:28

Pannetje met ei of pannekoek onder de plaat, al het groente en vlees op de plaat :D

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 10:11

Hier wisselt het.
Met mijn ouders gaan de pannetjes op de plaat; makkelijk met schoonmaken en met vaders die stiekem stukjes vlees jatten bij andere mensen, nu is het gewoon; niet aan andermans pannetje komen. :D En vind het ook wel wat hebben, die pannetjes.

Met vriendinnen doen we echter wel gewoon vlees op de plaat, en pannetje er onder. Stond de eerste keer wel raar te kijken hoor; waar waren de pannetjes? :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:03

Nou nou nou wat een veroordelingen zeg := Wat maakt het nou uit hoe mensen gourmetten? Vind dat er hier wel erg met vingertjes worden gewezen.

Wij doen beiden. Binnenshuis vaak met een pannetje op de plaat, omdat vlees direct op de plaat erg walmt en het huis drie dagen daarna nog naar gourmet ruikt. Buiten vaak op de plaat zelf. Ik bak alles in pannetjes, ben vegetariër en heb mijn groenteballetjes liever niet in het vleessap liggen ;)
En pannetjes met groenteomelet gewoon ook op de plaat, eronder worden ze niet mooi :+

Overigens is hier de plaat vaak wel zo schoon. Bakken ook niet in boter, maar in dat bak&braad spul. Wil prima.

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:10

volgens de gourmetstel fabrikanten zelf kun je het gewoon op de plaat leggen:
Afbeelding

^ hier zie je ook dat er ei in de pannetjes onder de plaat zit.. Vlees wordt volgens mij niet zo heel goed gaar op die manier (of duurt heel lang), dus daarom gewoon vlees óp de plaat.

waarom heeft de plaat anders ribbels? daar is de plaat volgens mij gewoon voor bedoeld..
ik vind het op die manier ook het lekkerste. je grilt zo echt je vlees ipv bakken.

maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten :)

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:15

wij deden ook altijd pannetjes op de plaat.
maar sinds kort heb ik dit gourmetstel.
Afbeelding
Lekker makkelijk en iedereen zijn eigen pannetje

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:14

Haha, de score is 50/50

En maar mensen als raar en zelfs dom bestempelen. :))

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:20

ik zelf zet het pannetje er altijd onder en het vlees op de plaat. Bij mijn schoonouders moet het met het pannetje op de plaat, vind dat minder prettig.
Zelf vind ik gourmetten op die stelletjes waar je spiritus in doet het leukst. Die bakken tenminste goed door en is op 1 of andere manier lekkerder(zit vast tussen mijn oren).
Als we met zijn allen bij mijn ouders gourmetten hebben we elektrisch en met spirtitus en het is altijd vechten wie er met de spirtitus mag.