maroescha schreef:@Miss_Malfoy: zowieso is het aan te raden om iniedergeval de eerste 100km alleen te rijden, maar als het kan is de eerste 500km nog beter.
Ja, maar ik denk dat je voor die tijd ook niemand vind die zo gek is om mee te gaan.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
maroescha schreef:@Miss_malfoy: jawel hoor, bij mij wouden ze allemaal meteen achterop, majah ze hebben de consequenties ervaren(lees: uit de bocht vliegen en 't gras oprijden, ingehaald worden door achtelijke automobilist op éénbaansweg met hoge middenscheiding, bijna tegen vrachtwagen gezeten op een soort dode bocht)
Dus noteer dat ook maar.
Dat je niet moet remmen in de bocht lijkt me logisch
dat doe je ook niet met de auto (en meestal ook niet met de fiets als je een beetje efficient fietst). 

Maar daar heb ik dus weer van geleerd dat mijn scooter absoluut niet te zacht moet, en m'n banden moeten blijven draaien 
Was druk hier in zo'n dorpje, en die auto's staan dan regelmatig vast dus dan staat alles stil alleen er zijn ook parkeerplekken en iemand was dus blijkbaar aan het zoeken naar parkeerplek en terwijl ik achter diegene sta rijd die idioot ineens naar achteren
Had redelijk veel afstand, maar weet wel dat ik daar nu nog meer afstand neem (kunnen haast 2 auto's tussen kwa afstand die ik daar houd
) Lieneke_ schreef:Hahaha, ik vond het de eerste keer ook eng
Vooral de bochtjes idd..
Gewoon rustig en zo ruim mogelijk door de bocht proberen te gaan, en je benen uit elkaar houden helpt vaak ook om je evenwicht goed te houden!
Alleen met de achterrem remmen! als je je voorrem gebruikt als je ergens snel voor moet stoppen krijg je een bok-effect

Hehe Miss_Malfoy schreef:maroescha schreef:@Miss_malfoy: jawel hoor, bij mij wouden ze allemaal meteen achterop, majah ze hebben de consequenties ervaren(lees: uit de bocht vliegen en 't gras oprijden, ingehaald worden door achtelijke automobilist op éénbaansweg met hoge middenscheiding, bijna tegen vrachtwagen gezeten op een soort dode bocht)
Hebben jou vrienden zelfmoordneigingen???![]()
Ik vond het bij Iris al eng.
"Niet zo hard hoor! Aaaah nee niet slingeren! Help een bobbel! Ohnee een bocht!"![]()
Oja, later kwam ik erachter, bobbels zijn leuk!Dus noteer dat ook maar.
hoppa wij sprongen met zn 2en gelijk op die scooter.. Ging gewoon goed en liep 50

maroescha schreef:nee, geen zelfmoordneigingen, gewoon ineens verslaafd aan scooters en ik was de eerste met eentje haha!
hobbels zijn alleen leuk met goede vering, vriendin van me als die te hard erover rijdt met der aerox vliegt ze van der scooter, ik kan rustig beetj boven me zadel hangen en er met 50 overheen denderen (tip: doe dit pas als je geoefend bent hahaha!).

, alleen kan nog niet rijden. Wacht nog op mn verzekeringsbewijs (voor de tenaamstelling). Zou vanmiddag gemaild worden ... wacht geduldig. *postkantoor gaat zo dicht*
Ik moet het nog wel even doorhebben met het gas, heb de neiging om teveel te geven. Dus kleine bochtjes nog even goed oefenen, had nu af en toe voetje erbij. Niet dat dat helpt haha. Maar dat komt vast goed. Ook weer even opnieuw inschatten hoe snel ik ga in vergelijking met fietsers, is met de auto hetzelfde alleen dat weet ik inmiddels wel
Ook voor het eerst getankt
. Moet er wel bijzeggen, ik woon in amsterdam en overal is verkeer. Dus liever nog even tuttig (zoals mn vriend liefdevol zei toen ik voorbij reed
) dan verkeerd inschatten. Werd bijna ingehaald door een wielrenner
Ook wel grappig dat ik precies hetzelfde doe als ik mn paard een beetje spannend vind. Schouders lekker omhoog trekken en alles vastzetten
Dus hier geen tips, of het zou moeten zijn neem een brommobiel