Beste manier van eigen administratie bij tehouden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Beste manier van eigen administratie bij tehouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:29

Ik heb 3 mappen

1 voor mezelf (werk + verzekeringen)
1 voor het huis (hypotheek, verzekeringen)
1 voor overige dingen

Ik heb een bakje waar ik mn post in gooi. Die sorteer ik iedere week wel een keer uit tot zooi mag weg en bewaren. 2 keer per maand gooi ik dan alle 'te bewaren post' op tafel en maak ik stapeltjes met 'actie ondernemen' en 'om in een map te doen'. De dingen die ik in een map moet doen (bv loonbriefjes) die mogen wat langer blijven liggen en die andere die moet ik dan meteen regelen. Daar zet ik dan groot BETAALD op en de datum er bij en als ik dan klaar ben mogen ze bij 'in map doen'.

Ik had vroeger heel veel moeite met alles bij te houden, maar het gaat steeds makkelijker. Het werkt het beste als je gewoon 1 keer per week even tijd er voor vrij maakt. Die datum en dat tijdstip ook echt vastlegt voor jezelf.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 15:54

Ik heb 3 multomappen met tabbladen. Alles voor bankzaken, werk, officiele schoolpapieren, etc. kan er geordend in.
Dingen die ik nog af moet handelen laat ik op een stapeltje liggen en zodra ze afgehandeld zijn komen ze pas in de map te zitten. En daarbij heb ik een notitieboekje waarin ik gewoon als een boodschappenlijstje bijhoud wat ik nog moet doen/regelen.

Voor mij werkt het in ieder geval goed :)

horseylove

Re: Beste manier van eigen administratie bij tehouden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 16:11

het is dus zo ver gekomen dat het uit de hand is gelopen.

Ik spreek over 4 verhuisdozen met admin uitzoeken is echt een grote klus.

Mijn plan is om alles in de dozen te laten want daar zit dan alles wel op jaar en van wie alleen niet op volgoorde.

Ik ga 3 mappen halen.
voor me rekeningen
Werk voor loonstroken
en 1 voor overige.
en ga vanaf 1 mei beginnen met admin goed bij te houden!

als je het programma kan vinden zou super zijn.
Want ik moet ook een beetje overzicht krijgen op me euro's

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:07

Bij mij was het een tijd terug ook uit de hand gelopen. had ook hele stapels papier waar ik af en toe aan begon met uitzoeken. vervolgens gooide ik het weer (op nette stapeltjes) aan de kant waar het natuurlijk weer allemaal door de war raakte en in de doos belande.
ik heb gelukkig hulp gehad van iemand met uitzoeken. een groot deel kon gewoon weg of in een doos op zolder.

in ieder geval kan je eerst de dozen nakijken op alles wat verouderd is en weg kan. bijv. oude verlopen verzekeringspapieren en hele oude bankschriften kunnen weg. hierna leg je het overige op jaar en kan je de aparte jaren evt. nog opsplitsen in rekeningen/bankafschriften/belasting en overige. touwtje er door en terug de doos in en op zolder.

ik heb 3 mappen. 1 met bankafschriften en alles wat met bank te maken heeft. 1 met loon'/jaaropgave en belasting en 1 met overig waar aparte tabbladen in zitten waar alles van bijv. auto,verzekeringen, casema, eneco enz. een eigen plekje heeft.
ik maak de post elke dag open. wat weg kan, meteen weg. rekeningen en dingen die bewaard moeten worden doe ik in een apart bakje met de tekst nog betalen/uitzoeken. 1x in 2 weken kijk ik dit bakje na en betaal de rekeningen en doe alles netjes in de goede map.
zoveel mogelijk automatische incasso.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 22:12

Richtje schreef:
Lynn_Nikita schreef:
men neme een klapper, tabblaadjes en gaat aan de slag
alles orderen , ouderste datum onderaan, en steeds als je nieuwe post krijgt stop je dat in de klapper erbij
alles wat nog betaald moet worden leg je bij elkaar, bv bij de pc
zodra dit betaald is, schrijf je dit erop en stop je het in de klapper

zoveel mogelijk via automatische incasso laten afschrijven is het makkelijkste

Niet doen dan raakt het nog kwijt....

Dingen die nog betaald moeten worden gaan in de map achter het tabblad 'niet betaald'

Nee hoor, raakt niks kwijt :+
Ik heb hier een apart bakje voor eventuele rekeningen ;)