[ENQ] over schoonheid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 21:41

Enquete Schoonheid

1. Hoe oud ben je? 15

2. Wat is een schoonheidsideaal volgens jou?
Slank, mooi figuur. Maar toch er goed/gezond er uit zien. Goed verzorgd etc En de uitstraling, die is toch nog wel het belangrijkst

3. Wat is op dit moment het schoonheidsideaal volgens jou?
Je moet er perfect uitzien, als je dat niet bent, dan ben je niet 'mooi'

4. Wie bepaalt het schoonheidsbeeld en waarom?
Media, bladen

5. Denk jij dat veel mensen proberen aan het schoonheidsideaal te voldoen?
Ja

6. Gaan we te ver in ons schoonheidsideaal en wat denk je dat hier de gevolgen van zijn?
Ja, Je gaat er zelf onderleiden, je wilt graag slank en knap zijn.

7. Wat is schoonheid in jouw ogen?
De uitstraling.

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:32

Enquete Schoonheid

1. Hoe oud ben je?
27

Het uiterlijk en het karakter wat getoond wordt, waardoor een persoon wordt ervaart door vele andere als een aantrekkelijk persoon.

Een open, iets nonchalant of iets vrijpostig (humoristisch) en vriendelijk persoon, gecombineerd met een gewoon postuur met een fris uiterlijk, door goede verzorging, voeding, mogelijk sportactiviteit en net iets meer dan doorsnee gekleed. Vaak straalt een soort succes van mensen af.

Iedereen. De media heeft een sterke invloed, aangezien zij met name de mensen in beeld laten die opvallen door uiterlijk, uitspraken of prestaties. Cultuur heeft ook een sterke invloed, in verschillende culturen is ook een anders schoonheidsideaal. Evenals subculturen.

Ja, er wordt door cosmeticabedrijven veel geld besteed (door middel van reclames op tv en bladen) om bij mensen de illusie te wekken dat zij aan een bepaald schoonheidsideaal kunnen voldoen.
Iedereen wordt wel een beetje geïndoctrineerd met dat je succes hebt als je slank bent, een gave huid, mooie wimpers e.d.

6. Gaan we te ver in ons schoonheidsideaal en wat denk je dat hier de gevolgen van zijn?
Ik denk dat de uiterlijke kenmerken te veel worden benadrukt. Mogelijk omdat dit juist vaak makkelijker te beïnvloeden is dan de innerlijke kenmerken. Zelf denk ik dat media en bedrijven van cosmetische producten en kleding soms wel wat te ver gaan. Gelukkig komen er gestaagd programma's bij die naast de make-over van buiten ook van binnen gaan behandelen. Een stap in de goede richting.

7. Wat is schoonheid in jouw ogen?[/quote]
Een evenwichtig en vriendelijk persoon, die goed voor zichzelf zorgt (en voor anderen ;) )

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 22:48

Enquete Schoonheid

1. Hoe oud ben je?
21

Slank, mooi gebit, goed gekleed, lang dik haar, mooie huid.

Vooral erg dun zijn!

Media! En dit vooral niet positief. Ben wel blij dat je nu ook meer "gezonde" vrouwen gaat zien in films, reclames ect. Bijvoorbeel Scarlet Johansson. Mooie vrouw, met goeie curves!

Ja, als ik naar mezelf kijk wel.. Ik zou er wel zo "perfect" uit willen zien. Maar dan op een goeie manier met curves op de goeie plekken.

Ja dat zoiezo. Het "enige" waar de tieners tegenwoordig over praten/denken is zo slank zijn als een "Gisele Bundchen of een Kate Moss". Terwijl ze niet inzien dat je zo niet gezond kan leven.

Mooie, zelfverzekerde uitstraling. Gelukkig zijn en vooral een mooi karakter hebben!
Dat is toch nog het mooiste van een mens.

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 16:12

1. Hoe oud ben je? 28

2. Wat is een schoonheidsideaal volgens jou? wat gangbaar als mooi wordt gezien

3. Wat is op dit moment het schoonheidsideaal volgens jou? slank, groot en verzorgd

4. Wie bepaalt het schoonheidsbeeld en waarom? De media voor de meeste mensen, en het maakt niet uit of je voorbeeld nu een fashionista uit Parijs is of de vrouw van je voetbalheld :D

5. Denk jij dat veel mensen proberen aan het schoonheidsideaal te voldoen? Als ik om mij heen kijk zou ik denken van niet.

6. Gaan we te ver in ons schoonheidsideaal en wat denk je dat hier de gevolgen van zijn? Schoonheidsideaal mag je niet los zien van eigenwaarde. Ik denk meer aan het verzorgen van jezelf, er veel aan doen om er aantrekkelijk uit te zien. Dat is meer dan enkel de laatste mode volgen, dat is eenvoudigweg je lichaam respecteren. Er is zoveel overgewicht, mensen beseffen niet hoe ongezond dat is. Daar kan ik echt niet bij.
Maar om verder op de vraag te beantwoorden, het is ook niet erg gezond om een schoonheidsideaal te gaan nastreven dat voor jou niet haalbaar is.

Er verzorgd uitzien met aandacht voor je lichaam en je kledij.
Een hele leuke uitspraak vind ik tevens: "er bestaan geen lelijke vrouwen, er bestaan enkel slecht geklede vrouwen". Wat maar gedeeltelijk waar is, want een verzorgd lichaam kleed nu eenmaal mooier.
Daar bovenop dus gezond zijn, maakt dat je gelukkig uitziet en dat je dat ook uitstraalt.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 21:08

Enquete Schoonheid

1. Hoe oud ben je?
17 jaar

Een beeld wat mensen bij mooie mensen hebben.

Dun en strak

De modeindustrie denk ik. De modellen worden vaak als het ideale schoonheidsbeeld beschouwd.

Ik denk dat niemand daar aan kan voldoen. Je kunt niet perfect zijn, ieder mens heeft zo zijn "foutjes".

Nee ik denk het niet. Het gaat erom of je vatbaar bent voor de kritieken die mensen op je kunnen geven en of je je iets aantrekt van het schoonheidsideaal.

Gezond, stralend uiterlijk!