vrienden maken..*zucht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: vrienden maken..*zucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:20

Uitgaan heb ik ook al lange tijd niet meer echt gedaan. Ben niet iemand die nou graag ieder weekend uitgaat. Maar zo nu en dan een keertje vind ik wel leuk.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:21

_Tara_ schreef:
Soms mis ik 't gewoon dat ik niet als ik me verveel iemand kan bellen om iets mee te doen.

Dat heb ik ook Tara, dus ga ik het maar alleen doen maar lang niet zo gezellig.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 12-04-09 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:22

Ik ken het ook wel een beetje, althans gedeeltelijk. Ik ben op mijn vijftiende verhuisd naar een klein dorpje. Het dorp zelf is geweldig maar omdat ik daar nooit op de basisschool heb gezeten heb ik niet echt aansluiting met de jeugd daar. Maar ik heb daarnaast wel veel vriendinnen op school en via hobby's en sport.
Ik denk dat het gewoon erg moeilijk is om op latere leeftijd vrienden in je buurt te vinden wanneer je niet uitgaat. ( Ik ben ook geen uitgaans type.) Je ziet de mensen eigenlijk nooit behalve wanneer je ze even gedag zet.
De beste tip is toch wel sportscholen, clubs en al van dat soort dingen. Want daar ontmoet je mensen mee. Is er naast paarden niet nog iets wat je leuk vind? Of een hond, daar heb je altijd aanspraak mee :P

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:23

ja voor een keer ja ben ook niet zo
maar gewoon leuke dingen doen

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:23

Een hond heb ik ook, maar de mensen in mijn buurt zijn 30+ en daar vind ik geen aansluiting mee ondanks mijn hond ;)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:24

ik heb best veel vrienden.. Maar ik heb 2 vriendinnen en die zijn mijn alles.. Elise en Viv. Elise ken ik van de middelbare school, zn 10 jaar nu. Viv ken ik nog van het buitenspelen daar ga ik nu zn 12 jaar mee om.

Ik heb meer oppervlakkige vrienden, maar die 2 weten alles van me.

Verder zou ik idd kijken voor maneges in de buurt, en stel je vooral open voor andere.. ik denk dat het dan vanzelf wel gaat. Wees ook niet bang om te vragen of iemand het leuk zou vinden om een keer ergens met je te eten, als je een potentiele vriendin ontmoet..

En wat de mensen op het veldje betreft; ga erheen kijk naar wat ze doen en stel gewoon spontane vragen; leer de mensen een beetje kennen.... Het lukt je best wel!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:24

C_arola schreef:
_Tara_ schreef:
Soms mis ik 't gewoon dat ik niet als ik me verveel iemand kan bellen om iets mee te doen.

Dat heb ik ook Tara, dus ga ik het maar alleen doen maar lang niet zo gezellig.

Ik doe ook wel veel dingen alleen ja. Stad in, stuk fietsen, stuk wandelen. Zelfs een keer alleen naar de bios geweest. Maar met anderen is 't inderdaad altijd wel gezelliger.

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:25

Ik woon zelf ook nou net ongeveer een jaartje precies aan de andere kant van Nederland dus herken mezelf hier ook wel in :D
Nu ben ik ook al niet zo`n uitgaans persoon en ben veel liever thuis of op pad met de fiets en met Benz natuurlijk alleen dat heeft tot nu toe niet echt tot nieuwe vrienden geleid :+
Maar voel me zeker nog niet alleen en op het werk en op school is het altijd gezellig dus ga gwn verder lekker mijn gangtje hier en als ik eens iemand tegenkom klets ik ervanzelf wel een keertje mee 8-)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:26

Jammer dat we in deze topic zo ver uit elkaar wonen, anders konden we hier een meeting van maken ;)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:27

Tja wat zijn vrienden nou? Wees gelukkig met jezelf ;). Vrienden kunnen behoorlijk lastig zijn, en blijken pas echte vrienden als je ze nodig hebt (not!).
Zelf heb ik ook nooit echt vaste vrienden, ben enigs kind, ben veel verhuisd, heb een baan waarbij ik steeds andere collega's heb, sta net een jaar op een nieuwe stal. Ik denk dat de beste remedie is: altijd positief blijven en vriendelijk! Daarnaast contact houden met oude vrienden, familie enzo werkt toch het beste. Ookal zie je ze maar weinig, je weet toch dat ze er voor je zijn.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:31

Ik vind vrienden erg belangrijk in mijn leven. Heb 1 hele goede vriendin en daar kan ik veel tegen zeggen, zou ook niet zonder vrienden willen.
Vrienden blijken vaak idd pas echte vrienden te zijn als je ze nodig hebt, maar het is ook fijn om dingen samen te kunnen doen en te delen dan alleen maar alleen zijn, daarin heb je verschillende vrienden en vriendinnen.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:35

Ook al woon je ver uit elkaar, je kunt toch eens op een zondag of zo met elkaar afspreken. Allemaal mensen die elkaar niet kennen. Op een druk terras heb je altijd wel wat om naar te kijken en daar samen over te kletsen. Ik weet dat het niet makkelijk is, heb het zelf ook mee gemaakt. Maar de aanhouder wint. En als je al de zelfde hobby (paarden) hebt, is het al een stuk makkelijker. Succes allemaal.

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:39

Hmm lastig! Een boktmeeting lijkt me inderdaad wel een optie. Of een bijrijdpaard zoeken o.i.d. op een gezellige pensionstal en dat je daar probeert in contact te komen met mensen? Er zijn ook wel genoeg leuke verenigingen hier in Houten :j En misschien ergens een baantje zoeken ofzo in de hoop dat je leuke collega's hebt! En gewoon proberen op mensen af te stappen en een leuk praatje maken :)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:41

Inderdaad met een hobby krijg je al snel aansluiting. Een bijrijdpaard is ook een goed idee. Hierdoor heb ik voorheen ook veel mensen leren kennen nadat ik verhuisd was :). En echte goede vrienden kun je maar op 1 hand tellen, ik denk dat het bij de meeste zo is hoor!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:41

Noah2006 schreef:
Tja wat zijn vrienden nou? Wees gelukkig met jezelf ;). Vrienden kunnen behoorlijk lastig zijn, en blijken pas echte vrienden als je ze nodig hebt (not!).
Zelf heb ik ook nooit echt vaste vrienden, ben enigs kind, ben veel verhuisd, heb een baan waarbij ik steeds andere collega's heb, sta net een jaar op een nieuwe stal. Ik denk dat de beste remedie is: altijd positief blijven en vriendelijk! Daarnaast contact houden met oude vrienden, familie enzo werkt toch het beste. Ookal zie je ze maar weinig, je weet toch dat ze er voor je zijn.

Daar heb je ook wel een punt. Uiteindelijk heb je alleen jezelf die je kunt vertrouwen enz.
Contact houden met oude vrienden is inderdaad wel belangrijk. Ook al zie je ze weinig, dat zijn toch mensen die je al langer kent en waar je meer mee hebt meegemaakt.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 17:57

Ik ken het hoor, had vroeger altijd wel contact.. Maar dan ga je van school af of je komt in een andere klas en krijgt andere interesses en dan is het gauw over. Ik heb 2 écht vriendinnen die mij dag en nacht steunen en 1 vriend. Maar soms ben ik nog wel eens eenzaam.

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:09

bokt vind ik ook een leuk idee ja!
en ik denk dat het via hobbys toch t makkelijkst gaat. Alleen uitgaan zou ik zelf ook nooit doen. misschien kan je een vriendin laten komen en dat je samen met haar naar n kroegje gaat en wat mensen aanspreekt? Ik denk dat mensen hierdoor alleen maar denken wat leuk dat ze komt praten dan dat ze je uitlachen

houten.. ik ken t alleen omdat ik er op school zit! maar t deel wat ik ken is ook niet heel erg bruisend :P

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:31

als je via internet vrienden wilt maken waar kan je dan het beste zoeken??
zou ook wel net iets meer vrienden willen maken..
hoewel de vriendinnen die ik heb echt super vriendinnen zijn!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 18:37

lieniminnie schreef:
en ik denk dat het via hobbys toch t makkelijkst gaat. Alleen uitgaan zou ik zelf ook nooit doen. misschien kan je een vriendin laten komen en dat je samen met haar naar n kroegje gaat en wat mensen aanspreekt? Ik denk dat mensen hierdoor alleen maar denken wat leuk dat ze komt praten dan dat ze je uitlachen

houten.. ik ken t alleen omdat ik er op school zit! maar t deel wat ik ken is ook niet heel erg bruisend :P

Wij zitten op dezelfde school :Y) Maar overigens vind ik het dus inderdaad fijn dat als ik me dus zou vervelen of even iets aan iemand kwijt wil ik iemand zou hebben waarmee ik op dat moment even af kan spreken.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 18:38

_evelien_ schreef:
als je via internet vrienden wilt maken waar kan je dan het beste zoeken??
zou ook wel net iets meer vrienden willen maken..
hoewel de vriendinnen die ik heb echt super vriendinnen zijn!

Ja, dat is ook een goeie..er zijn namelijk zoveel perverts op internet

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:44

Wil je via internet vrienden maken, zou ik zeggen op fora waar je je thuisvoelt, zoals bijvoorbeeld bokt.
Ga lekker aan de klets met mensen en wanneer je denkt dat het klikt vraag je om msn en mail.
Ik zou persoonlijk niet zo snel naar die netwerk sites gaan. Maar die zijn er op zich ook genoeg.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:53

wij zijn ook verhuist al 2 jaar ofzo :( nou hier ook echt nog geen vrienden in me oude woonplaats waar mijn paard nu staat wel nog vrienden maar heb ook maar 3 mensen die echt altijd klaarstaan en de rest is gewoon oude vrienden die je bijna nooit meer ziet :(

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 19:55

lieniminnie schreef:

Hahah het is niet heel bruisend, maar ik woon hier nu bijna 17 jaar en er zijn opzich nog wel leuke dingen te doen. Maargoed je bent met de trein zo in Utrecht dus er is genoeg binnen je bereik :P

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 01:11

MW --> LZP

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:07

via bokt mischien ook wel een idee ja ;)
maar dat is voor mij als 20+ er niet zo makkelijk als tieners denk ik.
en dan moeten ze ook nog een beetje in de buurt wonen...
maar idd je deelt dan wel dezelfde hobby