Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

schorppie schreef:Waar een wil is is een weg.
Ik ben een alleenstaande werkende moeder en heb een appartement ( 3 slaapkamers) een auto ( wel een oude) en kan 3 pony's, 2 paarden ( nog een veulen onderweg) onderhouden.
Ik heb een stuk grond met stalling van de gemeente gehuurd en doe al het werk zelf. Ik kan dus voor ongeveer €100,00 in de maand, (incl voer, hooi, vlas ect) 5 paarden onderhouden.
Ik verdien niet eens zo heel erg veel, en ben ook nog alle midagen vrij
?
sifra01 schreef:schorppie schreef:Waar een wil is is een weg.
Ik ben een alleenstaande werkende moeder en heb een appartement ( 3 slaapkamers) een auto ( wel een oude) en kan 3 pony's, 2 paarden ( nog een veulen onderweg) onderhouden.
Ik heb een stuk grond met stalling van de gemeente gehuurd en doe al het werk zelf. Ik kan dus voor ongeveer €100,00 in de maand, (incl voer, hooi, vlas ect) 5 paarden onderhouden.
Ik verdien niet eens zo heel erg veel, en ben ook nog alle midagen vrij
Nou, ik vraag me wel echt af hoe je dat dan doet. Parttime werken, met kind en dan voor 100 euro per maand vijf paarden houden. Je woont wel gewoon in een huis enzo?
Ik heb zelf 3 paarden bij huis gehad, 2 grote en een shet en daarmee kwam ik al niet uit met 100 euro per maand. Reken de weidehuur, brok, hooi, vlas , hoefsmid, wormkuren, evt. dierenartskosten enz. Met vijf paarden zie ik dat dan dus helemaal niet gebeuren
x_Anne_x schreef:siskeh schreef:dat is denk ik afhankelijk van wat je precies wilt..
er is nog al een verschil in kosten:
de kosten van je huis kunnen heel erg verschillen(neem aan dat het huur is)
en ook de kosten van stalling verschilt enorm!
(van mwahhh 50 euro tot 350 euro schat ik...)
verder zou ik eerst op zoek gaan naar het huisje, en de auto.
als je dan alles op orde hebt eens gaan kijken of een paard mogelijk is...
Dat zeker uiteraard. Maar je dagdromen zijn toch heel wat leuker als je weet dat ze ooit nog eens uit gaan komen.
En als je geen mensen om je heen hebt die je heel hard wakker schoppen.
Ik snap dat je alles zo goedkoop en zo duur kunt maken als je zelf wilt.
splash1999 schreef:Of andere ontroerend goed.

Liezel1 schreef:Ik zou het niet doen...
Je kunt je onverwachte uitgaven niet permiteren en met een auto, huis en paard heb je 3 factoren die je onverwachts erg veel geld kunnen kosten!!
kimnytocize schreef:TS, waar heb je vandaan dat het startsalaris van leraar 2100 ennogwat is? Volgens mij is dat gwoon 1870 bruto, iets onder het hbo gemiddelde van 1900. Scheelt op zich niet zoveel, maar het zou net die euro's kunnen zijn waar je de pensionstalling van betaald.