Jehova getuigen 2 keer per week aan de deur

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:57

Ik heb geen deurbel. Dat heeft voordelen!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:00

Nathalie, dus jij gaat ook 30x langs dezelfde?

Ik vind JG helemaal 10x niks.

Mensen mogen zelf de keuze hebben of ze geloven of niet, JG moeten lekker wat anders nuttigs gaan doen.

Kwam vanmorgen ook 1 aan de deur, vriendin had open gedaan, folder aangenomen en weer doei gezegt, nou, ik had deur open gedaan, vriendelijk gezegd, nee sorry ik geloof niet en ik heb ook geen interesse.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:01

@Mas: Die is ook leuk.. :D

Ik heb het gewoon echt niet op JG, ze zijn dwingend naar wat ik heb ervaren.
Wij hadden 3 weken terug ook weer JG aan de deur en mijn jongste broertje deed open... kreeg een blaadje in zijn handen gedrukt en ze begonnen aan één stuk door te praten over God etc... Mijn broertje zei beleefd (ik luisterde mee) dat hij het blaadje niet hoefde en dat hij niet geïntresseerd was.. De JG werd kwaad op mijn broertje, gooide het blaadje bij ons naar binnen en hield zijn hand tegen de deur, dat was gewoon echt de grens. Ik heb het helemaal niet op JG, prima ieder zijn eigen ding, maar om nou kinderen van 12 jaar bang te gaan staan maken ben je bij mij aan het verkeerde adres. Mijn broertje was overdondert en wist niet wat hij moest zeggen, behoorlijk onder de indruk van de uitval van de JG.
Zij boos, dan ik ook boos.. wat een pannenkoek zeg aan de deur!!
Heb ze goed verteld dat als ik ze nog een keer zou zien, ze het zouden bezuren. Goddomme nog an toe.. 8)7

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:02

Margreet schreef:

Wat een rust 8-)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:02

Mas schreef:
Vervelend dat ze zo vasthoudend zijn, ookal geef je aan dat je geen interesse hebt... Misschien is dit iets voor je:
Afbeelding

*Print uit en hangt in supergroot posterformaat op de deur. :j *

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:04

je hebt het niet niet op de jg je hebt het niet op de persoon die jg is die bij je voor de deur staat dat is wat anders.

je kunt niet iedereen over een kam scheren omdat ze bij hetzelfde geloof horen.

MelanieB waar lees jij dat ik 30 keer langs de zelfde deur ga?
Waar lees jij uberhaupt dat ik langs de deur ga?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:04

WolinLotte schreef:
@Mas: Die is ook leuk.. :D

Wij hadden 3 weken terug ook weer JG aan de deur en mijn jongste broertje deed open... kreeg een blaadje in zijn handen gedrukt en ze begonnen aan één stuk door te praten over God etc... Mijn broertje zei beleefd (ik luisterde mee) dat hij het blaadje niet hoefde en dat hij niet geïntresseerd was.. De JG werd kwaad op mijn broertje, gooide het blaadje bij ons naar binnen en hield zijn hand tegen de deur, dat was gewoon echt de grens. Ik heb het helemaal niet op JG, prima ieder zijn eigen ding, maar om nou kinderen van 12 jaar bang te gaan staan maken ben je bij mij aan het verkeerde adres. Mijn broertje was overdondert en wist niet wat hij moest zeggen, behoorlijk onder de indruk van de uitval van de JG.
Zij boos, dan ik ook boos.. wat een pannenkoek zeg aan de deur!!
Heb ze goed verteld dat als ik ze nog een keer zou zien, ze het zouden bezuren. Goddomme nog an toe.. 8)7

Nou inderdaad!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:05

__Nathalie__ schreef:
je hebt het niet niet op de jg je hebt het niet op de persoon die jg is die bij je voor de deur staat dat is wat anders.

je kunt niet iedereen over een kam scheren omdat ze bij hetzelfde geloof horen.

MelanieB waar lees jij dat ik 30 keer langs de zelfde deur ga?
Waar lees jij uberhaupt dat ik langs de deur ga?

JG is JG, allemaal proberen ze je over te halen om te gaan geloven.

Je bent opgevoed als JG, je ouders zijn het nog steeds.

Maar als jij nu JG zou zijn, ga jij dan ook vet vaak langs dezelfde?

Nee is Nee, en niet zeuren..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:06

Mijn vader heeft een keer vette ruzie met een jehova gehad en daarna zijn die mensen ook nooit meer geweest. :+
Een man en een vrouw met een kind erbij die elke week weer langskwamen.
Het kind stond er bij te hangen en te doen en dat vond mijn vader elke week weer eigenlijk zielig.
Toen heeft mijn vader gezegt dat er toch in de bijbel stond dat je een kind moest laten spelen.
Dat viel niet in goede aard.. :Y)
Alle respect voor het geloof hoor, maar elke keer zo'n kind erbij zou ik ook heel sneu vinden eerlijk gezegt.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:07

@Nathalie: Vind je het heel raar dat als je al meerdere malen JG aan de deur hebt gehad die niet netjes zijn aan de deur.. dat je dan JG gaat associëren met vervelend? Hier is niks raars aan.. Uiteraard zullen er ook prima JG zijn die mensen ook lekker met rust laten. Maar de ervaringen van mensen zijn over het algemeen zo, dat we onze bedenkingen hebben bij JG..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:10

Kan wel merken dat je niet verder kijkt als je neus langs is.
Dat 1 JG blijft zeuren en steeds terug komt wil niet zeggen dat ze het allemaal doen?
Sterker nog niet eens iedere JG gaat langs de deur.
Mijn ouders gaan ook niet langs de deur.
Mijn vader heeft jaren lang een aantal vaste adressen gehad waar hij langs ging.
Ze gaan langs de deur, mensen die aangeven vaker info te willen daar gaan ze dan met regelmaat langs.
Mensen die geen intresse hebben komen op de niet bel lijst en daar komen ze niet meer.

Tuurlijk zitten er altijd rotte appels tussen die het niet doen zoals het hoort zoals duidelijk bij ts.

Maar je kunt niet zo praten over JG in algemeen.

Dat is het zelfde als dat ik problemen heb gehad met mensen die naar de kerk gaan. moet ik dan ineens problemen hebben met iedereen die naar de kerk gaat?

Jg zijn ook hele gewone mensen zoals jij en ik. En ja daar heb je rotte appels tussen zitten. Maar waar heb je die niet?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:10

WolinLotte schreef:
Margreet schreef:

Wat een rust 8-)

Nou! Het is niet altijd handig hoor, je mist ook wel eens wat, maar och... Als ik iemand verwacht, dan let ik wel op. En als ik niet thuis ben maakt het niet uit.

Overigens zijn de dames die ik hier wel eens aan de deur heb gehad echt keurig en beleefd, totaal niet opdringerig of vervelend. Heb wel eens praatje staan maken, puur uit interesse en met respect voor elkaars overtuiging. Niks mis mee. Kan menig verkoper of collectant een voorbeeld aan nemen! Als die dames er nou prijs op stellen dat ik er een keer per half jaar ofzo (vaker komen ze echt niet) een praatje mee maak, nou dan doe ik dat toch, maakt mij het uit.

__Nathalie__

Re: Jehova getuigen 2 keer per week aan de deur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:12

De rotte appels verpesten het voor de goede. Maar dat is ook met alles zo.
Dat is gewoon jammer.
En vooral bij mensen die niet verder kijken als hun neus lang is.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:12

Ik zelf heb helemaal níets tegen jehovas getuigen, echt niet :n Tot nu toe zijn mijn ervaringen alleen maar goed in de zin dat ze niet opdringerig waren oid.
Waar ik wél iets tegen heb zijn mensen die langs je deur blijven komen terwijl je hebt aangegeven hier geen prijs op te stellen. Of dit nu jehova's zijn, bloembolverkopers, enqueteurs of wat dan ook dat doet er dan niet toe.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:14

Dat is ook een insteek Margreet ;)

Helaas heb ik te maken gehad met een paar rotte appels zoals Nathalie het zegt.. Hoe beleefd je ook blijft, want zo ben je immers opgevoed.. ik kon geen beleefdheid terug verwachten..
Jammer, je bent dan niet bepaald representatief voor je geloofsovertuiging.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:18

ja tuurlijk, dat is voor niemand fijn.
Maar geloof me andere JG in de gemeente zitten daar net zo mee.
Onderling is er ook echt wel eens mot hoor.
Onderling kan ook niet iedereen met elkaar.
En heb je er mierenN..kers tussen zitten.

Zal nooit vergeten dat via via tegen mij en mijn moeder werd verteld dat onze rokjes te kort waren. Maar dat heeft dan met de persoon zelf te maken niet met wie of wat het is.

wolinlotte dan nog hoef je niet iedereen over 1 kam te scheren. Zeg dan gewoon ik heb tot nu toe geen goede ervaring maar ga niet in JG algemeen praten hoe slecht ze wel niet zijn.

Ik maak me er vooral zo kwaad om omdat sommige mensen echt te ver gaan.

Zo werd een hele goede vriendin van mijn moeder na 1 week ontslagen van haar werk omdat ze hadden gehoort dat ze een JG was.
Ze waren bang dat ze de klanten zou opdringen. Alsof een JG met niks anders bezig is. Deze mensen hebben ook gewoon een eigen leven hoor!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:18

@Nathalie: 'Mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is' en beginnen te mopperen met 'onvolwassenheid' omdat je je aangevallen voelt mbt je geloof.. toont ook niet bepaald representatief. Wees dan een voorbeeld voor hoe het wel moet. Ik maakte een flauwe grap, want niet alles moet je zo serieus nemen... als je het vanuit ons oogpunt bekijkt kan je je ook bedenken dat wij ons aangevallen kunnen voelen door JG die steeds langskomen.. ook al zijn dit de rotte appels, ze laten wel een indruk achter.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:21

ja dat begrijp ik maar dan hoef je toch niet iedereen over 1 kam te scheren?

overigens voel ik me totaal niet aangevallen maar irriteer ik me aan het feit dat ze allemaal over 1 kam geschoren worden.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:26

Wij hebben een rolluik voor de deur.
Als we weten dat er iets komt bv een pakket dan is ie omhoog anders ook nie hoor :')
Iedereen weet namelijk dat ze via de achterdeur moeten komen :=

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:28

Ik doe niet eens meer open... Vind ze nogal onbeschoft met hun voet tussen de deur....

Laatst heeft mn pa er wat aangedaan, is lichtelijk geïrriteerd geraakt en vriendelijk verzocht of ze hier de komende 5 jaar niet meer komen..

Heb ze nooit meer gezien :D

Ik vind het trouwens ook belachelijk dat Jehova's langs de deuren gaan!!!!!!!!!

Dat doen Katholieken, Christenen, Protestanten ect. toch ook niet?
Laatst bijgewerkt door MyHorseGirl op 11-04-09 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:29

En ik zei al eerder: Uiteraard zullen ook JG zijn die gewoon hun leven leiden zoals een ieder dit doet en mensen ook gewoon eigen dit laat doen.. Dan moet je daar niet overheen lezen..

En uiteraard is het belachelijk dat die vrouw ontslagen wordt vanwege haar geloofsovertuiging.

Zo ken ik ook een hoop Katholieken mensen die str ont vervelend zijn en ook een hoop Katholieke mensen zijn gewoon lekker bezig met andere dingen in het dagelijks leven.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:32

dat heb ik gelezen maar dat schrijf je nadat je ze over 1 kam scheert

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:42

Citaat:

Ik geloof dat het niet helemaal aankomt :(:) ... geeft niet hoor

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:50

Je zegt dat je het gewoon echt niet op JG hebt.
Dat is toch over 1 kam scheren?

Dat is wat je hebt ervaren maar dat betekend toch niet dat ze allemaal zo zijn dat kun je toch zelf ook bedenken?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 14:51

WolinLotte schreef:
@ Maar de ervaringen van mensen zijn over het algemeen zo, dat we onze bedenkingen hebben bij JG..

Hier praat je ook voor andere mensen terwijl je dat helemaal niet kunt doen.

negatieve dingen worden gewoon meer gezegt als positieve maar ook dat is mens eigen want dat gebeurd met alles zo! dat betekend niet dat het algemeen zo is dat mensen hun bedenkingen hebben of negatief zijn.

Bij de snackbar bij ons hangt een bord. Bent u tevreden? vertel het anderen! Heeft u een klacht? vertel het ons! En dat vind ik wel een goede want zo gaat het wel.

Overigens is het totaal off topic dus ik ga er verder maar niet meer over door. Ik heb mijn punt wel gemaakt denk ik.
Mocht je meer willen weten gebruik de zoekfunctie, er zijn meer topics hierover geweest.