mensen in de supermarkt met pasen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:32

Ach ik kan me er niet zo druk om maken eerlijk gezegd. Met de feestdagen willen mensen het nu eenmaal gezellig maken in huis met een hapje en een drankje, prima toch? :) Wij vieren hier niet zo uitgebreid pasen, lekker ontbijtje en 1e paasdag een kleine gourmet, maar dat was het wel weer.
Die verkopers met de straatkrant geef ik eigenlijk ook nooit iets, dat geld niet alleen voor pasen. Ik vind het jammer dat mensen alleen daarover vallen met pasen, kerst etc. want constructieve hulp het hele jaar door zou die mensen veel meer helpen dan die 2 euro extra die mensen met pasen of kerst geven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:34

Ik vind het prachtig om dat soort dingen te zien! Pasen is een feest, daar moet je van genieten. Twee dagen zelfs!
En wie ben jij om te oordelen over de bezoekjes die mensen misschein wel krijgen? Misschien moeten ze wel voor de hele familie inkopen. En als ze het druk hebben, gaan ze echt niet een straatkrantje kopen.

Afvallen is prima, maar je moet af en toe ook eens wat lekkers nemen! Dat is de beste manier om goed af te vallen. Heb je verschrikkelijke trek in iets, eet het dan, zorg dat je geen spijt hebt. En ga vervolgens weer rustig aan doen.
Zo ben ik toch ooit 8 kilo afgevallen. En zo eet ik nog steeds. :)

En zeuren dat alles duur is? Dat is vaak het probleem dat mensen geen besef hebben van inflatie. Dat is de reden dat alles duurder wordt. Meestal krijg je in verhouding net zoveel binnen. Al zal het met de economische crisis misschien weer wat anders zijn.

Joh, waar maak je je druk om.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:36

Met zulke dagen ben ik extra blij met mn werk :P

sta hier in de bar/kantine op de kazerne en de gemiddelde militair weet niet eens dat het bijna pasen is :+
Iedereen werkt vandaag nog gewoon en oke ipv zondagaaf/maandagochtend komen ze nu maandagaaf/dinsdagochtend pas terug naar de kazerne(waar ik maandagaaf dus gewoon aant werk ben)

en de supermakrt daar blijf ik ver bij uit de buurt op dagen zoals dit!! :P

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 12:37

Ik moet om 3 uur beginnen straks, werk ook in een supermarkt.
Wish me luck :=

Anoniem

Re: mensen in de supermarkt met pasen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:03

Ik voel me niet schuldig als ik geen straat krant koop hoor....
ik moet zelf ook elke dag werken voor mijn geld.
geef liever geld aan een kennis die het hard nodig heeft, dat je zo iemand even uit de brand helpt door geld te lenen ofzo.

daarbij, als ik al geld geef aan zo iemand op straat, kijk ook eerst nog of ie geen ingevallen-rottende tanden drugshoofd heeft.... slecht he :=

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:05

Whaha...miss aan mijn reactie te lezen maar ik werk bij een supermarkt dus weet dat dat volk niks tekort komt...De man die in Laren staat woont met zijn gezin in een gewoon huis...Verder loopt ie met jonge meiden te flirten en collega's uit te vragen...nee ik kijk hem niet eens meer aan...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:06

Ik ben het helemaal met je eens VivaLaVida!
Wij moeten ook gewoon werken voor ons geld! :j
Bovendien hoorde ik laatst dat de bekende man van het Leger des Heils die altijd bij de V&D en H&M staat in Groningen, hardstikke nep is... :)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:10

ik kom net terug van de c1000 hier: Chaos! Mensen die elkaar letterlijk wegduwen bij de schappen! Man hoe erg kun je zijn!

Grote onzin als je mij vraagt.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:13

oh vreselijk, ik moet zo even een kleine boodschap halen.. hoop dat het meevalt hier, maar zal wel niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:15

Ik mag morgen de hele middag in de supermarkt staan, is mijn werk. Maar af en toe vind ik het een beetje sneu hoor, zelfde met kerst. De boodschappen voor die twee dichte dagen zijn genoeg om een hele week van te eten. :=

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:18

PineApple schreef:
Maar gelukkig is het maar 1 keer per jaar pasen ;)

En dan hebben we pinksteren nog en kerstmis en.......

Boodschappen doe ik ruim van te voren en haal niet meer in huis als anders.
Vooral dat 'dringen' :( en dan ook gewoon ruim in het gangpad blijven staan blijven
kleppen met je buuv.....en je dan ook nog raar aankijken als je vraagt of je er langs mag..met die blikken van 'nou,vooruit dan maar'
Nee....geef mij maar een doordeweekse dag...lekker rustig :o

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 13:31

Haha ik moest vanochtend werken, het leek net kerst zo druk als dat het was. := Volgensmij denken mensen echt dat de supermarkten nooit meer opengaan na de feestdagen ofzo.
Pasen wordt trouwens ook wel een beetje opgeklopt hoor, met al dat speciale paaseten enzo wat er nu in de winkels ligt..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:36

pasen staat bij ons wel voor gezelligheid met de familie..
en tja..zoals mn tante t omschrijft "ze wil wel luxe" :P.

ik heb ook werkelijk geen idee wat pasen kwa geloof enz inhoudt..
maar bij ons is t eigenlijk t enige moment in t jaar dat iedereen van de fam tijd vrij maakt om gezellig samen te eten en te kletsen en te wandelen enz.

er blijft ook altijd heel veel eten over, maar dat is omdat mn tante (bij wie we t meestal vieren) altijd een beetje 'bezorgd' is dat ze niet genoeg heeft voor al die mensen..
en er wordt ook altijd zo min mogelijk weg gegooid.. de volgende dag kan je t meeste nog prima opeten!

ik moet morgen ochtend ook werken..
werk in een verzorgingstehuis en op zaterdag ochtend sta ik dan in t supermarktje..
met pasen (en kerst ook) is er altijd extra brood besteld voor alle afdelingen.. lekkere paas stolletjes en croissantjes enz..
alleen op de 'normale' dagen heeft de bakker al de gave om elke keer weer een puinhoop van de bestelling te maken..
en met de feestdagen loopt t altijd helemaaaal in de soep..
dus dat wordt nog wat morgen :P

ik heb t hier in de supermarkt trouwens nog nooit zo erg meegemaakt als afgelope kerstvakantie in Valencia (spanje).
daar stonden we rond 13.00 uur op een stokbroodje te wachten bij de brood afdeling..
we hadden er een hoop nodig (12 ofzo) want we waren met 8 mensen en t moest voor de hele dag zijn..
toen de broden eenmaal uit de oven kwamen stond er al een hele rij met mensen te wachten..
die zich allemaal in 1 keer op dat brood stortten..
ik had me er ook maar tussen gestort (anders maak je geen kans en zijn de broden binnen 2 sec op en heb je nog niets) , had ik eindelijk 4 stokbroden in mn armen, worden er gewoon 2 uit mn handen getrokken door een ander vrouwtje :\
de mensen stonden daar letterlijk met zn 2en elk aan een uiteinde van een stokbrood te trekken!
heb echt nog nooit zoiets gezien!

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:01

Wij doen niets speciaals, gelukkig. Ik vind het al zo'n gedoe met kerst ieder jaar om iedereen tevreden te stellen. Het is dan meer gestress dan wat anders (die schoonmoeders toch). ;)
Ik merkte ook dat het behoorlijk druk was vandaag in de supermarkt. Het enige ''speciale'' dat ik heb gehaald is een paasstol. :D

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:08

Ik ben zondag jarig, vandaar dat ons karretje ook behoorlijk vol zat. Maar inderdaad, ik werk zelf in de appie en wat een gedoe allemaal. Mensen zijn behoorlijk prikkelbaar naar elkaar toe, ze kunnen niets hebben en beuken ons aan de kant (de vakkenvullers) Ik vind het allemaal behoorlijk overdreven. Alle spullen gaan heel hard, veel lege vakken terwijl er al minimaal 2x zoveel besteld is. Wat een drama zeg!

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:20

Man man, ik heb vandaag gewerkt in de supermarkt. Wat een gekkehuis. Blij als pasen weer voorbij is weer een beetje rust. Morgen nog een dagje gekkenhuis.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:31

Ook ik heb vandaag de hele dag moeten werken in de supermarkt.
Méén wat een drukte. We konden nauwelijks op pauze gaan. iid pasen is de omzet nog hoger dan met kerst. Belachelijk.

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:42

Ben ook een supermarkt medewerker en ook bij ons met de Pasen een hoger omzet dan met de kerst... Sjaggo mensen en dito personeel :S
Moergen nog een dagje blik op oneindig en dan is het weer voorbij..
Bij ons zijn ze trouwens maandag middag van 16:00 tot 20:00 open!!!

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:50

Janine1990 schreef:
Ik ben het helemaal met je eens VivaLaVida!
Wij moeten ook gewoon werken voor ons geld! :j
Bovendien hoorde ik laatst dat de bekende man van het Leger des Heils die altijd bij de V&D en H&M staat in Groningen, hardstikke nep is... :)

Ohja? Hoe weet je dat dan? Volgens mij zitten er gewoon spijkers in :7

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:55

Tari2007 schreef:
Ben ook een supermarkt medewerker en ook bij ons met de Pasen een hoger omzet dan met de kerst... Sjaggo mensen en dito personeel :S
Moergen nog een dagje blik op oneindig en dan is het weer voorbij..
Bij ons zijn ze trouwens maandag middag van 16:00 tot 20:00 open!!!

Ik zit ook achter de kassa op zaterdag maar net voor de feestdagen is het bij ons gezelliger dan op een normale zaterdag! Klanten zijn er wel op voorbereid dat het druk is en personeel vindt het lekker om te werken, want dan hoef je eindelijk een keer niet om je heen te kijken waar nou toch de volgende klant blijft :P
Bij ons zijn ze maandag trouwens wel gewoon de hele dag dicht

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:58

Met pasen brunchen wij altijd alleen bij oma... hoef zelf niks in huis te halen als alleen wat ik zelf hoognodig heb.
Maar vrees dat het dus erg druk is :\

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:03

Heerlijk altijd die paasdrukte indd...is nog groter gekkenhuis dan de kerstdagen! Morgen weer lekker om 4 uur s ochtends beginnen (broodafdeling). Nee heb het niet zo op de paas'vakantie' :D
Echt soms niet te geloven wat mensen allemaal meenemen...en de meesten komen ook rond zelfde tijdstip das ook altijd zo mooi.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:08

4 uur? :oo Ben toch blij dat wij 'gewoon' 6 uur hoeven te beginnen op de afdeling.
Was vandaag idd een chaos, kwam er een stroom mensen langs en was alles weer op :')

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:11

Nadine___ schreef:
Ik ben zondag jarig, vandaar dat ons karretje ook behoorlijk vol zat. Maar inderdaad, ik werk zelf in de appie en wat een gedoe allemaal. Mensen zijn behoorlijk prikkelbaar naar elkaar toe, ze kunnen niets hebben en beuken ons aan de kant (de vakkenvullers) Ik vind het allemaal behoorlijk overdreven. Alle spullen gaan heel hard, veel lege vakken terwijl er al minimaal 2x zoveel besteld is. Wat een drama zeg!

he paaskindje wat leuk dat je zondag ook jarig bent, ik ben dan ook jarig :D
met die daklozen tegenwoordig kan je eigenlijk niet meer zien wie dakloos is of niet,, ik was laatst in zwolle met een vriendin, en ik zei zo kijk een dakloze zullen we als liefdadigheid een euro ofzo geven,, vriendin zei gelijk van nee,, hij staat er heel vaak maar heeft gewoon een huis en gezin en een goeie baan ernaast

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:39

Mevrouw die bij ons het dorp verderop voor de PLUS staat met de straatkrant, staat zelf ook vaak in de rij voor de kassa, dan koopt ze luxe belegde broodjes en kleine flesjes sap.
Nu zal je wel denken waar bemoei je je mee maar ik denk op mijn beurt als je zo ''arm'' bent dat je de straatkrant moet verkopen dan koop je toch een literpak vh huismerk ipv die luxe dingen...die leg ik vaak nog niet in de kar...