wat doe jij als er over je geroddelt word?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:55

Lyonesse schreef:
Ik zou toch even vragen wat het probleem is. Je kunt het negeren, maar ik denk dat je dan toch met een vreemd gevoel blijft zitten als je haar tegenkomt. Dan kun je het beter uit de wereld proberen te helpen en desnoods achteraf als zij er niet voor open staat, altijd nog je schouders ophalen.

Zou ik ook doen.. Je kan het negeren, maar ik vind ook dat je moet op komen voor jezelf. Wees wel duidelijk; laat merken dat je hier absoluut niet van gedient bent, maar blijf respectvol.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:34

door bepaalde mensen word er over mij heel veel geroddeld! Over mn borsten, valse beschuldigingen tot aan dreigen van paarden miskramen aan toe :Z , over dingen die ik meemaak, over mn paarden, eigenlijk over mn hele leven :P Is ook t zelfde groepje mensen., ze volgen me in alles. Maar ik weet dat dit pure jaloezie is, waar maken ze zich anders druk om :z Ik lach er om!
ook heel toevallig dat dit groepje vrienden van elkaar zijn :)

Verder heb ik er niet echt last van :)

Edit, laat ze lekker roddelen over je, ze maken je naam bekent en geven aan hoe enorme fan ze van je zijn ;)

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:59

Ik doe helemaal niks op roddels uit, maar als deze dame later gezellig met me zou willen kletsen dan ben ik wel heel snel klaar met d'r :o

Storm

Re: wat doe jij als er over je geroddelt word?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:16

Als je er erg mee zit, kan je altijd eens aan je ex vragen waarom zijn nieuwe vriendin zo jaloers op jou is ;)

2 vliegen in 1 klap, je ex weet wat voor zielig meisje hij tegenwoordig date, en zij komt via hem (schaam schaam) te weten dat jij hier niet van gedient bent.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:24

als een van de 2 vrouwen op een afdeling met 50 mannen weet ik wel hoe het is om onderdeel te zijn van een roddel.
ik trek me er nooit iets van aan, tenzij het me echt té erg wordt. dan spreek ik gewoon degene aan waar het vanaf komt...

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:24

Storm76 schreef:
Als je er erg mee zit, kan je altijd eens aan je ex vragen waarom zijn nieuwe vriendin zo jaloers op jou is ;)

2 vliegen in 1 klap, je ex weet wat voor zielig meisje hij tegenwoordig date, en zij komt via hem (schaam schaam) te weten dat jij hier niet van gedient bent.

Dat vind ik een héle goede! +:)+

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:38

Ik vind het altijd wel mooi.
Dan ben ik tenminste wel erg belangrijk! :))

Word al jaren uitgemaakt voor sloerie, maar ach... je bent maar 1 keer jong en roddelen doen ze toch wel.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:56

Als er iemand over mij roddelt en ik kom het te weten...

Denk ik: 'ook over jou wordt er geroddeld' en lach ik er eens een keertje goed mee :).

Als je er echt mee zit kan praten altijd helpen :).

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:54

Ik zou me er echt niet druk om maken.. Ten eerste is het je ex.. je hoeft niks meer met hem te maken hebben,en ik denk dat ze gewoon heel onzeker is... soms kan een ex van je partner voor jou als een enorme bedreiging overkomen.
Misschien heeft ze slechte ervaringen met exen van vriendjes...

Ik zou het me niet aantrekken...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 09:58

Heel herkenbare situatie!
Lekker laten l.ullen. je ex komt vanzelf achter haar (ongeloofwaardige) verhalen en het probleem zal zich tezijnertijd vanzelf oplossen.
Vooral geen aandacht aangeven, want dan voer je zo'n persoon alleen maar, vinden ze prachtig.

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:11

haha grappig! t is altijd wat met die ex tegen vriendin!!
bij mijn laatste ex is dit niet zo gebeurd, maar ik voelde t wel opborrelen, mijn ex en ik kunnen heel goed als vrienden met elkaar omgaan, en ik heb mijn vriend er gewoon op gewezen van t is nu eenmaal dat we goede vrienden zijn en dat moet je accepteren, later kreeg mijn ex een vriendinnetje en die vondt t allemaal minder leuk zeg maar, maar ze liet t nog niet echt merken... dus toen dacht ik van, dan ga ik toch heel aardig, blij en spontaan tegen dr doen? kan ze tenminste niets over me zeggen! en t allermooiste is nog, ik vindt t een kei leuke meid, en kan er goed mee opschieten, terwijl ik vantevoren dacht van nee, dat lijkt me een minder aardig meisje!

en t mooie is in jouw geval, ze zal vast en zeker met dr bek vol tanden staan!

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:17

Zie dit als een compliment, mensen die roddelen zijn jaloers op iets wat jij hebt. Anders heb je toch niets om over te roddelen? ;)

Stap maar naar haar toe en zet haar daarmee voor het blok. Paarden hebben rangorde, maar mensen ook. Zodra ze weten dat ze bij jou niets kunnen beginnen is de pret er snel vanaf. ;)

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 10:19

Och, ik negeer het meestal. Normaliter krijg ik de roddels over mij toch niet te horen ;). Wel is me één keer recht in m'n gezicht gevraagd of het waar was dat ik aan de drugs zat. Heb m'n wenkbrauwen opgetrokken, even gegiecheld en gezegd "dan weet jij meer dan ik" en het daar verder bij gelaten. Kom op zeg, ik was amper 13 :=

L0veJ0la

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 13:23

Ik negeer.. iedereen mag altijd roddelaars over mij.. Boeiend..!! :Y)

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 14:12

Op middelbare scholen wordt er vaak wat afgeroddeld. Gelukkig ben ik er vanaf, maar jammergenoeg blijven mensen eender waar roddelen.
Ik trek er mij zelf niets van aan, ik sta er boven. Wat ze zeggen raakt me echt niet, meestal zijn het nonsens en weten ik en mijn vrienden wel beter.

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:27

Roddels komen en gaan idd. Alleen onzekerheid maakt het een rol in je bestaan ;)
(goh wat kan ik rijmen zeg...)

Laatst had een college lopen verspreiden dat ik seks met hem had gehad, wat dus niet waar was. Hoe triest! Toen ben ik wel even op hem afgestapt dat ik er niet zo van gediend was.

Voor de rest? Lekker laten.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:32

tante_trien schreef:
Storm76 schreef:

Dat vind ik een héle goede! +:)+

Ik vind dit ook een goede ja! :D
Persoonlijk doe ik eigenlijk nooit wat met roddels.. Meestal lach ik er even om en dan leef ik weer verder.
Mensen die het geloven zijn het toch niet waard om mee om te gaan, en echte vrienden weten wel beter.
Maar als je er echt mee zit zou ik bovenstaand doen, haar er persoonlijk op aanspreken maakt het denk ik nog erger..

brenda1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 17:43

toen ik bij mijn ex wegging werd er ook ontzettend over mij geroddel op een gegeven moment was ik het zo beu dat ik de telefoon pakte om diegene die over mij roddelde eens flink de waarheid te zeggen. het was daarna gelijk afgelopen...

het ligt er maar net aan wat voor roddels het zijn, zolang ze niet van me vreten vind ik het best.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 22:18

De roddels vreten niet aan mij, nee zeker niet.. Ik maak me er niet echt druk om, als vind ik niet leuk en eerlijk. Denk idd dat ik ex er eens vriendelijk op aan spreek, die mag toch zo graag even met mij praten. Ga gewoon maar eens vragen waarom zijn vriendin van die nare dingen over mij verteld, terwijl ik haar niet eens ken, en waar dat dan toch uit voort komt? Verder, als ik haar zie, ik heb besloten dat ik haar mooi op afstand houdt, vriendelijk doe, maar meer niet. Mocht het echt de spuigaten uitlopen, spreek ik haar er op aan, dat ik hier toch echt niet van gedient ben! Thanx voor tips en ervaringen!

mienemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 22:29

Mwah..Ik zou er niet met je ex over gaan praten, dan zien anderen het later weer als 'stoken' in zijn nieuwe relatie, ben jij de zieligerd die aandacht wil, want je 'trekt' het je blijkbaar toch nog wel aan en het geeft haar het 'zie je nou wel' gevoel..
Ooit op werk was er ook een meisje wat over mij roddelde, echt de meest bizarre dingen, dat ik een corset droeg en daarom zo dun leek etc, hoe verzin je het?! Ik dacht eerst ga haar negeren en steken onder water geven, maar daar win je geen sympathie mee en bovendien, als men over je roddelt ben je iig nog interessant, dus tel uit je winst!
Ipv bovenstaande te doen, heb ik besloten gewoon aardig te blijven, vriendelijk, informeren hoe het met haar ging, wat leuk, bla bla bla, dan kan ze nooit denken of zeggen van: zie je nu wel, dat het een trut is! In plaats daarvan denkt ze wellicht: goh, ze is eigenlijk heel aardig, wat heb ik banketstaaf gedaan.. En het mooie is als jij beleefd, aardig en geinteresseerd blijft, luisteren de omstanders of tegen wie ze het dan ook zegt, ook niet meer naar haar. Win je dus 2x ;-). Gewoon er boven blijven staan en niet afdalen naar haar niveau, al is het soms best lastig, VROUWEN, we kunnen zo gemeen zijn, zucht..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-09 22:43

Daar zit zeker wat in ja, dat verandert mijn plan van aanpak weer! Nou ja, ik zie tegen die tijd wel wat ik doe, of ik wat doe. Misschien duurt het wel maaanden voor ik ze weer zie!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:30

Weet je wat helpt? Gewoon vriendelijk tegen haar doen, en totaal onschuldig. Dat zet mensen best wel aan het nadenken als ze dr mond weer open trekt..

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-09 23:56

Je kan:

- Iemand erop aanspreken
Dan weet diegene gelijk dat hij/zij het niet nog een keer bij je kan maken.

- De mensen tegen wie geroddeld wordt de waarheid zeggen
Dat stopt meestal het roddelen, want roddelen is sensatiezucht. En áls er geroddeld wordt is het tenminste wel waar.

- Niks doen
Werkt hetzelfde als pesten. Ik heb vroeger op de basisschool gepest en ik weet nog dat ik gauw een ander 'slachtoffer' uitkoos als diegene er maling aan had. Juist kwetsbare mensen die zich er wat van aantrokken nam ik te grazen. (ja ik weet het, niet helemaal sociaal)

Roddelen zegt meer over de roddelaar zijn eigen onzekerheid.

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 08:36

Als iemand over mij roddelt stap ik altijd op degene af die de roddel begint.
Niet boos of chagrijnig ofzo maar gewoon luchtig, vragen wat hij/zij gezegt heeft en waarom.
Vaak begint de roddelaar dan te lachen of stotteren en moeten ze zich er weer uit banketstaaf.

Toen het net uit was met mijn ex, 2,5 jaar een relatie mee gehad, roddelde zij ook heel veel over mij. Ze maakte me compleet belachelijk op school.
Toen heb ik mij stil gehouden, niets terug gezegt, haar genegeerd, net gedaan alsof er niets gezegt werd. Er klopte namelijk helemaal niets van en daar kwam de rest van de school vanzelf achter. Heb me als de volwassene opgesteld en na een tijdje wordt dat beloont :)

Maar over het algemeen stap ik er gewoon vrolijk op af. Ik heb niet echt vijanden dus hoef me nooit zorgen te maken (behalve mn ex dan).

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 09:11

Vroeger trok ik het me altijd vreselijk aan en voelde ik me heel naar als er over mij geroddeld werd. Nu sta ik sterker in mijn schoenen en negeer ik het als mensen over mij roddelen.
Ik ben de mensen gaan waarderen die veel voor mij betekenen, mijn vriendinnen en familie. Alleen van hen trek ik het me aan wat ze vinden, omdat ik om hen geef en zij om mij.
Voor de rest zal het me werkelijk een worst zijn wat anderen vinden, daar maak ik me niet meer druk om :n De mensen van wie ik het belangrijk vind weten hoe dingen echt zitten en meer is er niet nodig.