Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

WowAmigo schreef:Ging vandaag nieuwe schoenen kopen met mijn peutermeisje van bijna 3.
Ze hadden superleuke schoentjes, roze, met bloemetjes, met glitter, de dróóm van elk meisje toch?
En toch deed ze een beetje terughoudend. Mama moest uitzoeken (haar winterschoenen had ze binnen 5 tellen zelf uitgezocht), ze vond de leukste schoentjes niet leuk, liep een beetje beteuterd aan mijn hand door de winkel, in de spiegel kijken hielp ook al niet...
Totdat...
Ze zich tegen me aan knutselde en heel zachtjes zei:
"ik wil er twee..."
De arme schat dacht dat ze maar één schoentje kreeg!![]()
Toen ik had uitgelegd dat de winkelmevrouw echt ook de andere ging ophalen en ze twéé schoentjes kreeg werd ze weer een beetje blij en toen we de winkel uit waren met haar mooie nieuwe glim-met-roze schoenen huppelde ze weer...
Ja, vorig jaar had ze er nog niet zo bij stilgestaan, maar het is blijkbaar niet vanzelfsprekend dat je maar één schoentje gaat uitzoeken en er dan toch twee krijgt! En daar had ik dus niet bij stilgestaan. Is 't niet schattig...

hadden ze serieus maar 1 schoen in die maat daar
(waarschijnlijk over laten komen uit een andere winkel en daar staat de rechter dus nog ín de winkel
)