Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Citaat:In de rechtspraak is echter bepaald dat het in principe strafbaar is om beneden de 16 jaar met leeftijdsgenootjes gemeenschap te hebben, maar dat het niet altijd als een ontuchtige handeling wordt aangemerkt2. De wetgever trekt de grens bij 16 jaar. Het is dus strafbaar gemeenschap te hebben met iemand beneden de 16 jaar. Of hij of zij het nu gewild heeft of niet. Nu wordt er onderscheid gemaakt tussen personen beneden de 12 en personen tussen de 12 en 16 jaar. Het is beide strafbaar, echter vervolging van degene die gemeenschap heeft met een persoon tussen de 12 en 16 jaar vindt alleen plaats als hierover een klacht is ingediend (het is een zogenaamd klachtdelict3 ).
Tot het indienen van een klacht is bevoegd, het slachtoffer, de met het gezag belaste ouder4 en de Raad voor de Kinderbescherming.
Citaat:ikke ben 14 en me vriend 17 en een half jaar geleden hadden we al sex... en nee het was niet te vroeg
want ik was er klaar voor...
en nog steeds..
Citaat:In de rechtspraak is echter bepaald dat het in principe strafbaar is om beneden de 16 jaar met leeftijdsgenootjes gemeenschap te hebben, maar dat het niet altijd als een ontuchtige handeling wordt aangemerkt2. De wetgever trekt de grens bij 16 jaar. Het is dus strafbaar gemeenschap te hebben met iemand beneden de 16 jaar. Of hij of zij het nu gewild heeft of niet. Nu wordt er onderscheid gemaakt tussen personen beneden de 12 en personen tussen de 12 en 16 jaar. Het is beide strafbaar, echter vervolging van degene die gemeenschap heeft met een persoon tussen de 12 en 16 jaar vindt alleen plaats als hierover een klacht is ingediend (het is een zogenaamd klachtdelict3 ).
Tot het indienen van een klacht is bevoegd, het slachtoffer, de met het gezag belaste ouder4 en de Raad voor de Kinderbescherming.
donnieYy schreef:Gisteren kreeg ik opeens een berichtje van het meisje met wie hij dus vreemd zou zijn gegaan, dat ik toch maar even heel goed met hem moest praten.
. Yolien schreef:Zolang dat meisje van 14 het zelf toelaat is het strafbare er wat mij betreft af.
Ik was 15 toen ik verkering kreeg met mijn huidige vriend (toen 19), is hij dan ook 3 jaar strafbaar geweest als hij met mij in bed lag?!?!

Citaat:Het is beide strafbaar, echter vervolging van degene die gemeenschap heeft met een persoon tussen de 12 en 16 jaar vindt alleen plaats als hierover een klacht is ingediend
Citaat:Tot het indienen van een klacht is bevoegd, het slachtoffer, de met het gezag belaste ouder en de Raad voor de Kinderbescherming.
Chans schreef:Zeker ook omdat hij juist als politieagent aan de slag gaat.