Kroegencontest, hét briljante idee gezocht.....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Kroegencontest, hét briljante idee gezocht.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:36

Er komen zeker leuke ideeën voorbij.
Wat ik echt zou doen als ik jou was, is de oorspronkelijke doelgroep van de kroeg niet uit het oog verliezen en daarop inspelen.

Wat voor mensen komen er normaal gesproken?
Van welke leeftijd?

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:44

Ik ben ook erg benieuwd naar de Ik Hou Van Holland Party! Ik zal je verslag doen als ik er ben geweest :P

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:50

Spaanse avond, Franse avond, Italiaanse avond, enz. De aankleding is relatief eenvoudig. Beetje hapjes, drankjes en muziek aanpassen enz. Is toch weer wat anders dan een duits bratwursten feestje.

Een karaoke avond doet het ook altijd goed. Ze moeten zich eerst klemzuipen voor ze durven te zingen, dus omzet is gegarandeerd! :D

elske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:50

Laatst had mijn vereniging als thema Foute Fitness, erg leuk! Iedereen heeft nog wel een fout trainingspak oid liggen :D

Ook hadden we een paar weken terug: Op de boerderie (Eigenlijk op de BoerderDrie, was van 3 studieverenigingen..) Iedereen was verkleed als boer, varken, schaap etcetc!

Maar aangezien het publiek zich niet wil verkleden, zijn dit misschien niet de beste ideeen.. :+ Ik vind het Ik hou van Holland idee erg leuk btw, die is én actueel én daar kan je qua muziek/aankleding zaal ook veel mee doen.

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 14:47

Vrijdag was er in een kroeg hier in eindhoven een feest waar je een groen, geel of rood bandje omkreeg..
Groen; vrijgezel, geel; bezet maar betere opties altijd welkom :Y) en rood; bezet!
Zoiets is ook altijd leuk, maar kan je verder denk ik niet veel mee..

Ik hoorde gister iemand die een feest had gegegevn in ikea stijl!
Iedereen was ik het blauw/geel verkleed, en ze hadde n grote ballenbak gehuurd, haha geniaal :D

Buuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 15:32

Afgelopen jaar hadden we een Hollandse avond. Daarbij mocht je niet verkleed in Nederlandse voetbal kleding om de oranje outfits te mijden. (verder mocht je wel andere oranje kleding dragen). Er liepen veel "miss-holland" figuren rond (inclusief nep-kroontje), of Rode hoed, wit shirt, blauwe broek. Kaasmeisjes, boeven, TNT-Post, bouwvakkers. Ik in koetjeprint. }:0
De muziek was vooral jaren 80. Dat doet het altijd goed. En mocht het nodig zijn.......ik heb wel een koetje-print tuinbroek, bijpassende koetjeprint-cowboyhoed en koetjeprint-klompsloffen!. :D

estebanlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:55

Wij hebben ooit een aprèbeach party gegeven :) (après-ski en beachparty in 1) De ene helft was als ski gebied zegmaar en de andere kant was strand (met zand, parasolletjes etc.)
Vond het echt een heel goed idee en t was super gezellig ook!
Je kunt dan après-ski muziek draaien en de zomerse muziek :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 21:50

toen ik in 6 vwo zat hadden wij kolderdag (zo'n dag dat de examenklassen de school op stelten mogen zetten)..

en onze klas had daarvoor het thema FRUIT aangedragen..
helaas zag maar 1 andere klas de sublimiteit (is dat een woord:P?) van dat thema in..en vond de rest 'piraten' leuker (kan het nog afgezaagder).

wij zagen het in ieder geval helemaal zitten..
iedereen verkleed als feestje, overal lekkere fruit hapjes en drankjes..(bijv ook exotischer fruit, fruit cocktails, aarbeien met slagroom of chocolade saus enz).
ik blijf fruit een geweldig thema vinden, maar misschien is verkleden niet echt iets voor een feestje maar zou je wel andere dingen kunnen gebruiken met fruit.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 22:11

Buuf schreef:
Afgelopen jaar hadden we een Hollandse avond. Daarbij mocht je niet verkleed in Nederlandse voetbal kleding om de oranje outfits te mijden. (verder mocht je wel andere oranje kleding dragen). Er liepen veel "miss-holland" figuren rond (inclusief nep-kroontje), of Rode hoed, wit shirt, blauwe broek. Kaasmeisjes, boeven, TNT-Post, bouwvakkers. Ik in koetjeprint. }:0
De muziek was vooral jaren 80. Dat doet het altijd goed. En mocht het nodig zijn.......ik heb wel een koetje-print tuinbroek, bijpassende koetjeprint-cowboyhoed en koetjeprint-klompsloffen!. :D

Hey Buuf :D

Jij komt ook he naar ons feestje hihi??
we zijn druk aan het brainstormen over ideeen, neem die van jou ook mee!
heb jij trouwens nog belang bij die rijbroek?

@ de rest, thanks voor de ideeen

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 22:18

Denk bij de doelgroep maar aan 1 ding:

TENTFEEST!! Kroeg ombouwen met tentdoek, groen zeil, modder op de grond, band inhuren die repetoir van Normaal en weet ik wat voor boerenmuziek er nog bestaat gaat spelen en plastic bekers + bier!

Dresscode: houten klompen (anders mag je de kroeg niet in). Klompen onder rokje, jurkje, spijkerbroek, pantalon. Alles mag! Als je maar houten klompen aanhebt!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 18:49

Lieneke_ schreef:
Vrijdag was er in een kroeg hier in eindhoven een feest waar je een groen, geel of rood bandje omkreeg..
Groen; vrijgezel, geel; bezet maar betere opties altijd welkom :Y) en rood; bezet!
Zoiets is ook altijd leuk, maar kan je verder denk ik niet veel mee..

Dat wordt bij ons standaard ook elk jaar georganiseerd, is een concept dat al jaren super goed draait: de 'bedrieg-je-lief'. Iedereen krijg in het begin van de avond een bandje naar keuze, met de betekenis: Vrij/Bezet/Bedrieg je lief/One night stand. Werkt bij ons geweldig goed.

Verder moet je inderdaad kijken wat je publiek wil: verkleden willen ze blijkbaar niet. Wat willen ze wel (en wat wil jij trouwens ook dat ze doen): veel drinken. Als ik van jou was zou ik een concept bedenken waarbij 'drinken' een belangrijke rol speelt. Ik denk bijvoorbeeld aan iets richting: Het zwakke geslacht: een wedstrijd waarbij de mannen het moeten opnemen tegenover de vrouwen, de groep wie het meeste drinkt mag zich dan uitroepen tot het 'sterke' geslacht. Heel simpel concept, gewoon twee soorten bonnetjes voorzien, zodat mannen en vrouwen een ander soort drankbonnetje krijgen. Om het half uur worden opgedronken bonnetjes nageteld en geprojecteerd op een groot scherm... Rivaliteit zorgt er meestal wel voor heel wat amuze...
Iets met speciale dranken werkt meestal ook redelijk goed. Een speciale bierenavond (of is dat téveel mijn Belgische invalshoek :D), met verschillende soorten goede zware (Belgische) bieren: Duvel/Chimay/Delirium/Leffe/Westmalle/.... Zeker voor jullie (nederlanders)kan dit werken: is zelfs een beetje exotisch ;)
Andere speciale dranken denk ik aan bv een 'havanna night': coctails en véél tiquila, cubaanse sigaren,...

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:15

Ik zou gaan voor 90's party of iets van Trailertrash.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:18

pimp's & Ho's
Hawaii
Game's
Theater
Muziek
Beroemde mensen
Dieren

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:19

als ik de doelgroep zo lees is een boerconcour misschien leuk..

speciale bieren is ook erg leuk.. of een druppelkot..

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:25

een vervroegde koninginnenacht NACHT VAN ORANJE!!..om alvast in te komen voor koninginnedag!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-09 21:48

Jasmijn76 schreef:
een vervroegde koninginnenacht NACHT VAN ORANJE!!..om alvast in te komen voor koninginnedag!

Dat is idd ook een leuk idee!
@tantjeuh, daar zeg je wat......alleen zijn de dames bij ons meer van de zoete witte wijn met ijs en dan 1 glas per uur ghehe, dat gaat dus niet werken.
Ik ben druk aan het denken iig :D

kavama

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:55

de categorie 25+ tel daar een gemiddeld laag iq en een boerenachtergrond bij op et voila!

Zou ik denken, maak er een boer zoekt vrouw party van !!
Misschien kun je yvon jaspers ook nog wel strikken. :D

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:59

Wildgirl schreef:
@tantjeuh, daar zeg je wat......alleen zijn de dames bij ons meer van de zoete witte wijn met ijs en dan 1 glas per uur ghehe, dat gaat dus niet werken.
Ik ben druk aan het denken iig :D

Kun je geen E25,- entree vragen en dan gratis drinken de rest van de avond? -als je dan verstandig inkoopt met wijn van de Aldi, veel water bij de bier dan hou je per bezoeker ongeveer E12,50 over en is je winst bij 150 bezoekers best aannemelijk... (150xE12,50)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:19

Doe iets heel geks, bijvoorbeeld een Christmasparty ofzo. Is echt wel superlachen, helemaal midden in de zomer. Want een beachparty bijv, is wel leuk, maar niet bijster origineel toch?
Ook leuk, welkomsshotjes geven. Dan koop je een goedkope fles drank (van Picu ofzo? Euro of 3, 4), en dat mengen met ranja. Heb je voor een paar euries, blij gekleurde shotjes, die lekker zoet zijn. En waar amper alcohol in zit, maar dat hoeft niemand te weten ;)

Buuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:01

Ik vind de NACHT VAN ORANJE ook een leuk idee....oranje cocktails, oranjebitter, oranje nootjes...
Mandarijntjes happen uit een ton met water (voor een gratis drankje). :D
En dan leuke muziek!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:07

Een boerenfeest hier in de buurt heet Temptation Weiland :+ daar moest ik toch wel om lachen.
90's feestjes, trailerpark (sjonnie/anita), hawai, het werkt denk ik allemaal, maar ik zelf vind het zo afgezaagd.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 18:39

Een Zoenfeest :D
Zoenen voor gratis bier.
Wordt hier jaarlijks georganiseerd door een studentenvereniging is altijd een succes. Hoeven ze niet voor verkleed te zijn! Krijgen een stempelkaart en een je kan dan per kus (op de wang/mond/incl. tong) bepalen hoeveel stempels ze krijgen en per volle kaart = gratis bier. Laat iemand rondlopen als jury met een stempel (zorg dat je zelf die jury bent :D ) en natuurlijk kan elk 'koppel' maar een keer stempels verdienen.