Kom terug papa. Kom alsjeblieft terug.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: Kom terug papa. Kom alsjeblieft terug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:00

Weet je wat het probleem ook is; veel kinderen (vooral pubers) gaan een machtstrijd aan of een concurentie strijd met als trofee de liefde van de man/vader...
In die strijd worden alle middelen van beide kanten uit de kast gehaald, stoken, liegen, manipuleren etc etc.

Jij bent belangrijk en zijn nieuwe vriendin is belangrijk. Het is een heel ander soort liefde, dus je hoeft er ook niet om te vechten. Mijn vriend ziet zijn kinderen maar één keer in de 14 dagen en de helft van de schoolvakanties. Moet zo'n vader dan zijn hele leven om de kinderen heen plannen?? Wat voor leven is dat?
Ik vind dat de vader zeker een verantwoordelijkheid heeft naar zijn kinderen, maar ik vind niet dat zijn kinderen zijn vriendin kunnen dwingen haar eigen huis uit te gaan om 'een blokje om te gaan', omdat het kind haar niet wil zien of zo. Dat vind ik ook wel een erg rare gang van zaken (maar misschien ben ik wel de enige die dat vindt hoor! :D )

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 18:12

We dwingen haar niet. Echt niet hoor.
En ik vraag me vader echt niet om te kiezen.

Maar we zagen hem al weinig. We zagen hem misschien 1 keer in de 2 weken ja.
Dan kan ze toch een paar uurtjes opbrengen om even naar haar familie te gaan? Dat vind ze toch altijd heel leuk.

Ik mis mijn vader gewoon.
De man die mijn vader is.
Ik wil dat hij gelukkig is met zijn vriendin, maar ik wil niet dat hij daarbij zijn kinderen op de 2e plek zet.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:19

Jeetje meid, lastig. Kan je hem misschien ten eerste een hele mooie brief schrijven (heb ik vroeger ook vaak gedaan naar mijn vader die ik echt sporadisch zag) en op het einde van die brief vragen of het mogelijk is om met zijn 4-en te praten over hoe het verder moet. Dat jullie water bij de wijn willen doen (jij en je zusje) en dat je vader en die nieuwe vriendin dan ook water bij de wijn moeten doen.

Ik denk dat deze opzet heel veel positiefs kan creeeren.

Als jij in je brief eerlijk schrijft dat je hem mist, dat je van hem houdt, dat je het gevoel hebt dat je je papa kwijt bent en dat je heel veel verdriet hebt hiervan en dat je hierover wilt praten met hem en zijn nieuwe vriendin wilt betrekken in het gesprek dan kan je vader geen nee zeggen (lijkt mij want hij houdt echt nog wel van jullie hoor!!).

Dus geen verwijten naar elkaar maar positief zijn! En je gevoelens tonen!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 12:46

Heel erg verdrietig om je hele verhaal te lezen... :(:)
Ik kan er niet echt in mee praten, maar wou toch even een :(:) geven...