Vooroordelen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tjalk

Re: Vooroordelen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:38

Ja, maar dat betekend niet dat ze echt verkeerd zijn of iets. Jij ergerd aan eigenschappen van hun. Wie zegt dan dan ze verkeerd zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:40

tjalk schreef:
Ja, maar dat betekend niet dat ze echt verkeerd zijn of iets. Jij ergerd aan eigenschappen van hun. Wie zegt dan dan ze verkeerd zijn?

De jij in dit verhaal zegt dat ze verkeerd zijn :D

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:41

tjalk schreef:

Niemand, maar voor mij persoonlijk zijn ze wel verkeerd. Verkeerd in de zin van dat ze die eigenschappen hebben voor ik niet tegen kan.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 01-04-09 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:51

lindake schreef:
Tjah je heb ze dus... maar ben je er niet van bewust volgens jou?

Volgens mij snap je de definitie van vooroordeel niet.

Shadow0 kan ik wel volgen :j.

Of jij weet de definitie niet, want ze heeft namelijk wel gelijk. Ik heb sociologie gestudeerd, en van daaruit meegekregen dat het eigenlijk precies zo inelkaar zit al Vjestagirl beschrijft. Iedereen heeft vooroordelen, en deze heb je ook nodig. Je hersenen kunnen zo snelle beslissingen maken in het dagelijks leven. Anders zou je de hele dag bezig zijn om dingen (en mensen) om je heen elke keer opnieuw te analyseren. Door vooroordelen (en stereotyperingen) gaat dat dus allemaal wat sneller. (De theorie hierachter gaat natuurlijk nog wat dieper, maar om dat nou helemaal hier uit te gaan typen).

Ndewilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:57

Vooroordelen, pff :Z ik erger me er echt aan als mensen dat hebben!
Bij mijn opleiding zitten een paar echt overal commentaar (vooroordelen) over te geven.
ik geef zelf niet zo snel vooroordelen, meestal probeer ik meestal het positieve te zien van mensen, tot het tegendeel is bewezen!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:23

Anoeska schreef:
Of jij weet de definitie niet, want ze heeft namelijk wel gelijk.

Dat kan natuurlijk ook :)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 08:30

Ik denk dat je 2 soorten vooroordelen hebt, de instinctieve oerreacties die je nodig hebt om situaties te beoordelen en de sociale c.q. maatschappelijke vooroordelen. Onbewust zal je altijd vooroordelen hebben, je hebt zelf de keuze of je naar deze vooroordelen handelt.
Ik denk dat het heel veel over iemand zegt hoe hij/zij met vooroordelen omgaat.