brommer gekocht.... wrak

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 22:20

Het eerste wat door mij heen schoot bij het lezen van je post dacht ik is het niet de mijne :oo Alleen mijn brommer was alles behalve ene wrak. Alleen van standaard over de grond slepen deed hij omdat standaard was verbogen.

Het is inderdaad heel lastig op marktplaats een beetje een goede en betaalbare brommer te vinden. En eentje die niet gestolen is.

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 23:14

Het is nu vrij laat, dus ik heb niet de moeite genomen om het topic door te lezen. Mocht je besluiten om morgen (of binnenkort) bij een bromfiets te gaan kijken, dan zou je hier op kunnen letten.

Citaat:
- Kijk even naar de eigenaar en de algemene staat van de scooter.
- Controleer de papieren zorgvuldig.
- Controleer alle elektrische functies.
- Controleer de banden.
- Controleer de remmen. Knijp ze in en kijk of je de scooter er doorheen kan duwen.
- Controleer de schokdempers. Duw ze in en uit en kijk of ze krom zijn en dus vastlopen. Dat kan duiden op een aanrijding.
- Controleer of het frame niet krom is. Dat kan duiden op een aanrijding.
- Controleer de bouten. Als ze kapot of overmaats zijn, dan voorspelt dat niet veel goeds voor de binnenkant van de motor.
- Controleer of het blok koud is voor je aan de proefrit begint, want als deze warm is dan start deze veel makkelijker dan normaal.
- Laat iemand met ervaring een proefrit maken.
- Kijk na de proefrit of er olielekken zijn. De meeste zijn vrij makkelijk te verhelpen, lekkages langs de cilinder meestal niet.

Het is niet erg als de banden of remmen niet goed meer zijn, zolang je rekening houdt met deze extra kosten. Verder? Tja, met wat gezond verstand en een goed advies kom je een heel eind. :)

Succes! :)

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 07:18

Lonneke, je budget is waarschijnlijk niet zo heel ruim en je moet wat. Maar je maakt het jezelf wel heel moeilijk zo. ;)
Je zoekt in de prijscategorie waar verhoudingsgewijs al meer wrakken aangeboden worden. Terwijl je zelf al weinig kennis/ ervaring heb om een goede brommer tussen de wrakken uit te zoeken.

Een goedkopere brommer, waar uiteindelijk wat mis mee blijkt te zijn is op langere termijn vaak toch duurder.

Kies in ieder geval een verkoper uit waar je een goed gevoel bij krijgt (zelfs dat is geen garantie) en overleg dat je de brommer even door een fietsenmaker laat checken.

ninaricci85

Re: brommer gekocht.... wrak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 10:51

ik ga ook met die mevrouw afspreken dat ik hem laat nakijken door een fietsenmaker. en dat als de brommer dan niet goed is dat ik hem dan terug kan brengen. in elk geval bedankt voor de adviezen. helaas is mijn budget gewoon niet toereikend om een nieuwe te kopen.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 10:55

gewoon naar een dealer gaan krijg je vaak nog garantie ook.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:03

Oei jij hebt nog mazzel gehad zeg, dat die man je geld terug gaf. Ik zou eerst laten keuren en dan pas betalen. Wat wil je maximaal uitgeven?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 11:56

Volgens mij zegt toch niemand dat je nieuw moet kopen?