wie doet er nogmeer "moeilijk"? (date)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vrouw2014

Re: wie doet er nogmeer "moeilijk"? (date)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:06

Ik heb ook zoiets alleen ik heb gewoon nog geen zin in een relatie haha

Het smse vind ik wel leuk tot dat ze blijven zeuren dat ze willen afspreken maar toevallig ben ik elke avond druk ;) Hou ze dus ook op afstand. 1 ben ik eigelijk al zat maar die snap het niet helemaal wahah en de ander heeft nog een vriendin dus voor ons Dames wil ik hem goed terug pakken ;) eerst nog een plan bedenken!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:23

Hey Fem,
gewoon doen waar je aan toe bent. en als dat een meter is dan is dat een meter en is dat 50cm dan heeft hij daar gewoon respect voor te hebben.

Over gespreksstof, dat gaat gewoon van zelf lopen. En dan merk je of je dingen gemeen hebt met elkaar. Als het klikt dan loopt het vanzelf, als het niet klikt heb je een (hopelijk) leuke film gezien en is het daarna klaar.

Geen zorgen maken, je bent een leuke en lieve meid. Misschien geen standaard meisje, maar daar zijn sommige jongens heel snel op uitgekeken. (en ach wie is er nu wel standaard)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:25

Arvanti_haf schreef:
Zijn er meer mensen die zich zo voelen, en hoe gaan jullie met je eigen gedrag om... ik wil wel normaal doen, maar ik weet echt niet hoe ik me gedragen moet. t.o.v. hem. Ik weet precies wat ik NIET wil, maar wat ik wel wil, weet ik niet. Hij is aardig, en ik moet er open voor staan, maar hoe dat vorm moet krijgen???????????? HELPPPPPPPPPP

Volgens mij sta je totaal niet open voor en relatie.
Waar ben je bang voor?

Kan goed zijn dat je eigen onzekerheid je bang maakt. Tis maar een gok!
Voor de rest in je leven ben je zeer tevreden, omdat dat veilig is.
Er open voor móeten staan is ook zo wat, je moet het willen... Met de deur op en kier is het vragen om mislukking en dat geeft weer een veilige bevestiging. Ook voor een jongen is het niet makkelijk om open te staan, laat staan voor en koelkast :+
Wie niet waagt die niet wint.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 08:41

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Heb zaterdag een leuke date gehad met een jongen, ken hem 1 week.. was gezellig, maar ik kreeg het toch erg benauwd op een gegeven moment. Moet er wel bij zeggen dat ik net uit een relatie van 8 jaar kom, het is 2 maanden uit.. dus dit was eigenlijk helemaal niet de bedoeling, maargoed ik vond hem wel leuk. En ergens weet ik van mijn date wel dat ik hem nog steeds leuk vind, maar als hij dan dichtbij komt, en zegt dat ie me lief vind, dan word ik daar gewoon bijna nijdig van :P

ik snap echt niks van mezelf. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik bang ben om de controle kwijt te raken, dus bang ben dat ik het lieve knuffelbare meisje moet spelen, terwijl ik dat helemaal niet meer gewend ben.. (heb best een poedersuiker achter de rug waarin ik ineens heel zelfstandig moest worden.)

Wat denk ik helpt, is tegen jezelf zeggen dat je niks móet en hij jou nergens toe kan dwingen. Ik heb morgen nog een vervolgdate en ik ga die tactiek maar eens toepassen, en kijken of ik dan wat minder afgeschrokken word. Ik heb mijn "date" trouwens heel eerlijk en open verteld hoe ik er over dacht.

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 11:41

jah... tis wat... nou, ik heb er vannacht echt wakker van gelegen.......
Ik wil het ergens best proberen, en het lijkt me erg leuk, maar ik zie voor mezelf en voor hem zoveel argumenten om niet met MIJ in zee te gaan, dat IK eigenlijk al voor hem beslis, dat we het maar beter al heel niet kunnen proberen... noujah, een 3e afspraak vind ik al eng...
Inderdada, mijn eigen leventje is lekker veilig, ik ken alles en iedereen lekker goed en weet waar ik aan toe ben, en heb de controle...

Van de vorige man die op mijn pad is geweest ben ik zwaar afhankelijk geweest, en als ik zo in d eknoop zit wil ik echt weer contact met hem, zodat hij me moet vertellen wat ik nu doen moet. Ik durf de keuzes niet te maken, zwak he? Maar als het me te ingewikkeld word heb ik liever dat een zelfverzekerd iemand de keuze maar maakt, en dan accepteer ik dat wel, want dan is het vast goed overwogen, maar nu ik zelf moet gaan sturen heb ik last van de wind in de zeilen...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 11:50

kijk als je dat tegen hem zegt vind ik dat inderdaad ook logisch dat hij gewoon afstand moet houden.

Maar vind persoonlijk dat een jongen een jaar op een meter moet blijven wel een beetje heel erg onrealistisch.

Maar in mijn ogen is die jongen gewoon normaal leuk met je aan het flirten. En als jij hem niet duidelijk maakt dat het te snel gaat en dat hij afstand moet houden dan kan hij dat natuurlijk ook niet ruiken.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 11:53

ben ook moeilijk denk ik :Y)
jongens verwachten ook heel snel dat je ze bij je thuis uitnodigt en
daar heb ik vaak geen zin in. ook niet bij een 4/5 date ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 11:57

Arvanti_haf schreef:
Ik wil het ergens best proberen, en het lijkt me erg leuk, maar ik zie voor mezelf en voor hem zoveel argumenten om niet met MIJ in zee te gaan, dat IK eigenlijk al voor hem beslis, dat we het maar beter al heel niet kunnen proberen... knip

Dus eigenlijk ben je bang om afgewezen te worden omdat hij je straks niet leuk genoeg meer vind.
Eigenwaarde is dus laag, daar moet je imo eerst aan werken. (kan ook tegenlijk met het daten, maar je moet er wel van bewust zijn en daar aan werken)

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 11:58

haha ik dacht dat ik de enige die zo was, niet dus!
Ik ben pas 16 hoor. Misschien heeft het inderdaad iets te maken met eigenwaarde, ik ben best positief over mijzelf, maar ik twijfel altijd heel erg aan hoe mensen over mij denken. Alleen ik heb best wel een aantrekkingsfactor tot jongens :Y)
Maar ik heb ook wel eens iemand gehad die mij pas een keer had gezien, en daarna via sms en msn meteen alle charmes in de strijd gooide die bij de meeste meisjes wel werken. Maar moet ie mij hebben, daar hield ik niet van en heb toen best kortaf gereageerd en ook gezegd dat ik dat niet prettig vind. Zo ben ik niet. Daarbij komt ook nog eens dat ik niet echt verliefd ben ofzo, hij is wel aardig, maar dat zijn er wel meer. Ik wil iemand beter leren kennen en gewoon leuk kunnen praten. Zo iets moet groeien, vind ik.

Ach ja, ik denk altijd maar, er zijn vast ook wel jongens die zo zijn, en de ware kom je vanzelf wel een keer tegen :)

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 12:02

superwoman schreef:
Arvanti_haf schreef:
Ik wil het ergens best proberen, en het lijkt me erg leuk, maar ik zie voor mezelf en voor hem zoveel argumenten om niet met MIJ in zee te gaan, dat IK eigenlijk al voor hem beslis, dat we het maar beter al heel niet kunnen proberen... knip

Dus eigenlijk ben je bang om afgewezen te worden omdat hij je straks niet leuk genoeg meer vind.
Eigenwaarde is dus laag, daar moet je imo eerst aan werken. (kan ook tegenlijk met het daten, maar je moet er wel van bewust zijn en daar aan werken)

nou, nee, ik ben niet bang om afgewezen te worden, maar ik heb geen zin om weer ergens compleet afhankelijk te zijn, en vervolgens aan de kant te worden ged*nderd...Wat hij van me vindt maakt me in die zin weinig uit. Ik ben alleen, en erg happy, ik ben gelukkig met mezelf, en heb er in mijn eentje ook geen last van. ik heb nu alles op safe en weet waar ik ana toe ben.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:04

Als je genoeg eigenwaarde heb, dan zorg je toch dat niet compleet afhankelijk wordt? (snap het niet :o? )

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 12:07

maar DAT wil dus niet, de spijker op zijn kop.

ik kan geen balans vinden, of het is ALLES of het is NIETS. paard en werk is alles, en verder is er niets. Vriendinnen heb ik niet. Wel volwassenen waar ik graag ben (in de paarden)

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:12

Ik ben bang dat je op deze manier een hoop leuke mensen (mannen) in je leven zult mislopen omdat je ze geen of onvoldoende kans geeft...
De mannen die een jaar lang op een meter afstand willen blijven zijn niet erg dik gezaaid denk ik.
Is niet erg... Als je de rest van je leven vrijgezel wilt blijven.

Een relatie wil toch ook niet zeggen dat je compleet afhankelijk van iemand anders bent of wordt, dat bepaal jij zelf.
En natuurlijk hoef je niet binnen een maand met hem in bed te kruipen!

Als het je echt niets kan schelen wat hij van je vindt, dan ben je 'just not that into' hem.
Ga dan ook niet op de derde date en laat hem gaan. Zat meiden die hem wel leuk genoeg zullen vinden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:17

Arvanti_haf schreef:
maar DAT wil dus niet, de spijker op zijn kop.

ik kan geen balans vinden, of het is ALLES of het is NIETS. paard en werk is alles, en verder is er niets. Vriendinnen heb ik niet. Wel volwassenen waar ik graag ben (in de paarden)

Als je wéét dat je geen balans kunt vinden tussen alles of niets, dan kun je daar toch aan werken?

Ben het met Nexus eens, dat je op deze manier en hoop leuke mensen zult mislopen en
wsl kom je daar op late(re) leeftijd achter hoeveel je heb gemist.
Jong zijn is geweldig, daar moet je van genieten en niet alles(!) onder controle willen houden.

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 12:19

vertel mij wat, maar probeer dat maar eens 1,2,3 te veranderen... ben ik al 23 jaar mee bezig...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:59

Arvanti_haf schreef:
vertel mij wat, maar probeer dat maar eens 1,2,3 te veranderen... ben ik al 23 jaar mee bezig...

Misschien een psycholoog dan?
Als je zelf wat wl veranderen, maar het lukt niet, kunnen zij je wsl helpen...
btw - kies er wel een uit waarbij het klikt!

Of overleg het met je date en als het leuk wordt samen, kan hij je misschien helpen.
Daar zijn partners ook voor :P

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 13:18

nee... ik ben niet zo van de -logen... kwil het zelf doen... en we zien wel hoe lang dat duurt

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 13:31

Als je al drie keer met hem hebt afgesproken en het zit nog steeds wel goed, kun je je toch wel wat meer openstellen? Ik snap dat dat niet zo makkelijk te veranderen is, maar toch..

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 13:42

Gewoon eerlijk zijn tegen hem. Toen ik mijn huidige vriendje leerde kennen was ik ook heel 'moeilijk'. Ik wilde geen relatie, geen gedoe, geen geklef. Ik vond hem erg leuk maar elke keer als hij te dicht bij kwam dan sloeg ik dicht en ging afstandelijk en kattig doen. Na een tijdje merkte ik dat hij zich hier wel aan ging ergeren en ben ik gewoon eerlijk geweest over mijn gevoel en verleden. Hij begreep dit en heeft toen rustig aan gedaan en mij alles op mijn tempo laten doen.

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-09 14:04

herkenbaar!!!! heel herkenbaar!!!

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 15:39

Ik heb altijd..
Dan vind ik iemand wel leuk en als het er op aankomt.. dan haak ik af. Ver-schrik-ke-lijk dat.. :\
Ik ben altijd moeilijk met relaties, ik weet nooit wat ik wil.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 17:24

Arvanti_haf schreef:
nee... ik ben niet zo van de -logen... kwil het zelf doen... en we zien wel hoe lang dat duurt

Maar wat heb je daar aan? Je maakt het er jezelf alleen maar onnodig moeilijk mee, door het zelf te willen doen. Er is niks raars aan naar een psycholoog te gaan. Als je het niks vindt, dan hou je er toch gewoon weer mee op? Je verliest er niks mee! Bovendien zeg je zelf dat je er al 23 jaar zelf wat aan probeert te doen, maar schijnbaar lukt dat dus niet.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:46

Arvanti_haf schreef:
Help, wie kan me helpen...

Ik ben 23, en super happy met mijn paard en werk. Nu heb ik vorig jaar een jongen leren kennen en dat was erg leuk. Maar hij kwam me te dichtbij, dus ik doe de deur dicht.
Ik heb 1x een "relatie" gehad... en daardoor ben ik wat dat betreft behoorlijk genezen. Ik heb zoiets, als hij een jaar buiten een meter kan blijven en van me afblijft en me nog leuk vindt, dan is hij me waard, anders niet. Dat komt door mijn vorige ervaring... en opzich vind ik het wel een logische insteek. Ik wil geen eendagsvlieg zijn!
...
Ik ben vet onzeker en iedereen om mij heen: Mens, doe niet zo moeilijk, maak je niet zo druk, wees jezelf, blablabla... nou, als ik teveel over mezelf vertel haakt hij sowieso al af, want ik vind mezelf behoorlijk gecompliseerd...

Zijn er meer mensen die zich zo voelen, en hoe gaan jullie met je eigen gedrag om... ik wil wel normaal doen, maar ik weet echt niet hoe ik me gedragen moet. t.o.v. hem. Ik weet precies wat ik NIET wil, maar wat ik wel wil, weet ik niet. Hij is aardig, en ik moet er open voor staan, maar hoe dat vorm moet krijgen???????????? HELPPPPPPPPPP

Lieve TS, heb je er weleens aan gedacht dat je het op deze manier wel bizar moeilijk voor jezelf maakt? :)
Ik begrijp dat jij "nog niet klaar bent met je ik" en das helemaal niet erg - maar dat je vanwege een vorige relatie en je eigen "gevecht" gaat eisen dat iemand zich een jaar lang "bewijst", dan stel je wel heel, héél hoge eisen. Gevolg: niemand die daar gevolg aan gaat geven - jouw beeld bevestigd (zie je wel, ben 't niet waard), nog meer troubles.

Wat is er erg aan iemand een kusje geven? Dat hoeft niet op date 1, maar om er nu een vorm van bewijzen van te maken, dat vind ik persoonlijk erg ver gezocht. Vergeet niet dat iemand uit het nu geen schuld draagt voor wat iemand anders jou ooit aangedaan heeft...

Het kan heel fijn zijn om zomaar met iemand te zijn. De manier waarop je er nu mee omgaat, inclusief de woorden "als ik over mezelf vertel, dan haakt hij sowieso af" - maakt het alleen maar gecompliceerder. Niet te krampachtig worden, ook gewoon genieten van het gevoel dat iemand er voor je is :)

En over de -logen: jij bent expert op het gebied van jezelf. De -logen zijn experts op het gebied van omgaan met bepaalde trekjes van een persoon, en misschien wel dingen die jij in jezelf herkent :) Wie weet, kunnen ze je iets leren waar jij zelf ontzettend om zou moeten vechten :)

Succes... Maar vooral: Geniet!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 20:59

Ik begrijp je verhaal op zich wel. Stel het zou andersom zijn.
Jij doet dezelfde moeite als deze jongen nu naar jou doet. Echter die jongen reageert op dezelfde manier als jij nu doet. Hoe zou je dat vinden?

Als jij iets in deze jongen ziet, of in welke jongen/man dan ook. Blijf eerlijk. Stel iemand zou zeggen dat jij je eerst een jaar moet bewijzen en afstand moet houden. Als je weet waarom dat is dan weet je waar je naartoe werkt. Als ik iemand leuk vind en ik wordt een jaar op een afstand gehouden dan ga ik denken dat diegene mij niet zit zitten en ga ik vanzelf wel weg. Als die ander heeft aangegeven waarom dan heb je ook meer geduld.
Blijf dus vooral eerlijk, vind je hem leuk en denk je dat als hij een jaar van je af blijft hij een kans maakt? zeg dan dat er iets is gebeurd waardoor je bepaalde dingen niet wilt. Zo jaag je iemand die echt intresse in jou heeft niet weg. Mensen die dan toch weg rennen zijn het niet waard (ook niet jou energie om het een jaar aan te kijken).

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 21:02

Hermelijn schreef:
Arvanti_haf schreef:

Maar wat heb je daar aan? Je maakt het er jezelf alleen maar onnodig moeilijk mee, door het zelf te willen doen. Er is niks raars aan naar een psycholoog te gaan. Als je het niks vindt, dan hou je er toch gewoon weer mee op? Je verliest er niks mee! Bovendien zeg je zelf dat je er al 23 jaar zelf wat aan probeert te doen, maar schijnbaar lukt dat dus niet.

Maar psychologen kunnen je echt goed helpen. Ik heb in mijn pubertijd een dipje gehad, ik heb een paar gesprekken gehad en kijk hoe goed ik gelukt ben! Maar even serieus: Je kunt er echt veel aan hebben. Het moet natuurlijk wel klikken met een persoon, ik heb ook wel eens een psycholoog gehad die me heel zielig vond, terwijl ik niks naars heb meegemaakt. Dat werkte niet.