Arvanti_haf schreef:Help, wie kan me helpen...
Ik ben 23, en super happy met mijn paard en werk. Nu heb ik vorig jaar een jongen leren kennen en dat was erg leuk. Maar hij kwam me te dichtbij, dus ik doe de deur dicht.
Ik heb 1x een "relatie" gehad... en daardoor ben ik wat dat betreft behoorlijk genezen. Ik heb zoiets, als hij een jaar buiten een meter kan blijven en van me afblijft en me nog leuk vindt, dan is hij me waard, anders niet. Dat komt door mijn vorige ervaring... en opzich vind ik het wel een logische insteek. Ik wil geen eendagsvlieg zijn!
...
Ik ben vet onzeker en iedereen om mij heen: Mens, doe niet zo moeilijk, maak je niet zo druk, wees jezelf, blablabla... nou, als ik teveel over mezelf vertel haakt hij sowieso al af, want ik vind mezelf behoorlijk gecompliseerd...
Zijn er meer mensen die zich zo voelen, en hoe gaan jullie met je eigen gedrag om... ik wil wel normaal doen, maar ik weet echt niet hoe ik me gedragen moet. t.o.v. hem. Ik weet precies wat ik NIET wil, maar wat ik wel wil, weet ik niet. Hij is aardig, en ik moet er open voor staan, maar hoe dat vorm moet krijgen???????????? HELPPPPPPPPPP
Lieve TS, heb je er weleens aan gedacht dat je het op deze manier wel bizar moeilijk voor jezelf maakt? 
Ik begrijp dat jij "nog niet klaar bent met je ik" en das helemaal niet erg - maar dat je vanwege een vorige relatie en je eigen "gevecht" gaat eisen dat iemand zich een jaar lang "bewijst", dan stel je wel heel, héél hoge eisen. Gevolg: niemand die daar gevolg aan gaat geven - jouw beeld bevestigd (zie je wel, ben 't niet waard), nog meer troubles.
Wat is er erg aan iemand een kusje geven? Dat hoeft niet op date 1, maar om er nu een vorm van bewijzen van te maken, dat vind ik persoonlijk erg ver gezocht. Vergeet niet dat iemand uit het nu geen schuld draagt voor wat iemand anders jou ooit aangedaan heeft...
Het kan heel fijn zijn om zomaar met iemand te zijn. De manier waarop je er nu mee omgaat, inclusief de woorden "als ik over mezelf vertel, dan haakt hij sowieso af" - maakt het alleen maar gecompliceerder. Niet te krampachtig worden, ook gewoon genieten van het gevoel dat iemand er voor je is
En over de -logen: jij bent expert op het gebied van jezelf. De -logen zijn experts op het gebied van omgaan met bepaalde trekjes van een persoon, en misschien wel dingen die jij in jezelf herkent
Wie weet, kunnen ze je iets leren waar jij zelf ontzettend om zou moeten vechten
Succes... Maar vooral: Geniet!