roxiie schreef:Voor de gene die er voorspringt heb ik geen enkel goed woord over, maar dat terzijde.
hij had schijnbaar al het gevoel dat er zo over hem gedacht werd...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sunny_l0ve schreef:Charica schreef:Het is sneu dat je denkt dat je zo aan je einde moet komen.
Kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent, zou ik ook zijn. Ik moest laatst al bijna huilen, omdat de trein waar ik in zat een gans onderreed(
Die man heeft het toch echt zelf gedaan hoor.
Ik zou het echt heel erg vinden en ik zou wel schrikken. Ook vind ik het egoïstisch van die mensen die er voor springen, leuk dat jij er niet meer tegen kan, maar waarom zoveel mensen daarvoor een trauma bezorgen? Spring dan van een brug ergens afgelegen of hang je zelf op in je huis ofzo.
Sorry, dit klinkt erg nuchter en hard, maar ik weet niet hoe ik het anders neer moet zetten.
Ik wou eerst ook zoiets neerzetten hier. Maja...
Dan schrik je wel flink idd! Het idee dat je over iemand heen gereden bent... De brandweer die je met stokjes onder de trein ziet peuteren, de lijkwagen, enz.. Niet echt fijn!
x_Marr schreef:E zijn meer manieren dan trein, pillen of polsen doorsnijden, overigens is dat laatste als je het goed doet ook wel zeer zeker effectief..
Degene die het niet goed doen hebben denk ik toch nog een twijfel in hun zitten.
x_Marr schreef:Tja ik denk dat ze zelfmoord moeilijk kunnen gaan verbieden aangezien je moeilijk iemand voor de rechter kan slepen als diegene's zelfmoordactie gelukt is..
x_Marr schreef:Als het is mislukt zijn ze psychisch niet in orde en dus niet aansprakelijk omdat ze niet helder kunnen nadenken.
liedje89 schreef:IK vind het opzich ook heel triest dat deze mensen zo wanhopig zijn dat ze de trein echt als laatste oplossing zien. Maar ik vind het ook de minst sociale manier om te gaan. Jebezorgd de machinist een trauma, en als er kinderen in de voorste coupe zitten zien die messchien ook nog wel wat.
Bovendien is letterlijk een treinladig mensen vertraagd en nee dat is niet het ergste natuurlijk. Maar je zou maar net op weg zijn naar een belangrijk examen, trouwerij van een hele goede vriendin of zus, een solicitatie voor je droombaan ect. Dan mis je die wel.
Klinkt hard misschien.....
veraA schreef:Natuurlijk zeggen wij met ons gezonde verstand dat het belachelijk is, maar daar heb je het al: Gezond verstand. Die mensen zijn zo in de war dat ze alleen maar denken aan dood gaan.
Ik vind het namelijk niet belachelijk, en ook lang niet iedereen die zelfmoord pleegt is dusdanig in de war dat ze verder nergens aan denken. Nogmaals, het kan een heel weloverwogen, bewuste keuze zijn. 
RedPassion schreef:veraA schreef:Natuurlijk zeggen wij met ons gezonde verstand dat het belachelijk is, maar daar heb je het al: Gezond verstand. Die mensen zijn zo in de war dat ze alleen maar denken aan dood gaan.
Dan heb ik geen gezond verstand.Ik vind het namelijk niet belachelijk, en ook lang niet iedereen die zelfmoord pleegt is dusdanig in de war dat ze verder nergens aan denken. Nogmaals, het kan een heel weloverwogen, bewuste keuze zijn.
Er zijn natuurlijk altijd de 'impuls'zelfdodingen, maar ik geloof dat er veel vaker al een veel langere weg aan vooraf is gegaan.
x_Marr schreef:Het kunnen inderdaad bewuste keuze's zijn, bijvoorbeeld als je kanker hebt en je euthanasie wil laten plegen maar dat niet mag.
Maar DAN kun je helder nadenken en het dus niet voor een trein te doen.
sunny_l0ve schreef:Ik zou me alleen nooit in die mensen kunnen verplaatsen, omdat ik het zelf ook nog nooit heb meegemaakt, zulke gevoelens. Dan kan ik er ook heel moeilijk begrip voor hebben. Maar ik snap dat jij hun snapt. Ik hoop dat het zo duidelijk is...
Ik hoop ook echt dat je die gevoelens nooit zal hebben.x_Marr schreef:Het kunnen inderdaad bewuste keuze's zijn, bijvoorbeeld als je kanker hebt en je euthanasie wil laten plegen maar dat niet mag.
Maar DAN kun je helder nadenken en het dus niet voor een trein te doen.
sunny_l0ve schreef:En psychische problemen zijn eigenlijk ook ziektes, dus als die mensen nou een eind eraan willen maken waarom eigenlijk niet? Als hun niet kunnen genieten van het leven, wie zijn wij dan eigenlijk om het tegen te houden?
Het zou in ieder geval een hoop trauma's schelen bij andere mensen, want dan hoeven ze niet meer ergens voor of ergens vanaf te springen.

RedPassion schreef:sunny_l0ve schreef:En psychische problemen zijn eigenlijk ook ziektes, dus als die mensen nou een eind eraan willen maken waarom eigenlijk niet? Als hun niet kunnen genieten van het leven, wie zijn wij dan eigenlijk om het tegen te houden?
Het zou in ieder geval een hoop trauma's schelen bij andere mensen, want dan hoeven ze niet meer ergens voor of ergens vanaf te springen.
Precies, dit bedoel ik nou al de hele tijd.
. En je hebt er helemaal gelijk in. Laat mensen voor zichzelf besluiten als ze er toe in staat zijn. Hoe hard het ook is voor de familie. Ik stem voor euthanasie en ik stem tegen de treinen/bussen enz.