Aanrijding met de trein (zelfdoding)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:28

roxiie schreef:
Voor de gene die er voorspringt heb ik geen enkel goed woord over, maar dat terzijde.

hij had schijnbaar al het gevoel dat er zo over hem gedacht werd...

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:33

Pff dat is wel heel erg.. schrok een beetje toen ik las dat het van Almelo naar Deventer was, dacht eerst echt IN Almelo.. het is niet fijn om zoiets mee te maken, in ieder geval sterkte ;)

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:41

sunny_l0ve schreef:
Charica schreef:
Het is sneu dat je denkt dat je zo aan je einde moet komen.
Kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent, zou ik ook zijn. Ik moest laatst al bijna huilen, omdat de trein waar ik in zat een gans onderreed :((

Die man heeft het toch echt zelf gedaan hoor.
Ik zou het echt heel erg vinden en ik zou wel schrikken. Ook vind ik het egoïstisch van die mensen die er voor springen, leuk dat jij er niet meer tegen kan, maar waarom zoveel mensen daarvoor een trauma bezorgen? Spring dan van een brug ergens afgelegen of hang je zelf op in je huis ofzo.
Sorry, dit klinkt erg nuchter en hard, maar ik weet niet hoe ik het anders neer moet zetten.

Oh, ik ben het helemaal mee eens :D Ik wou eerst ook zoiets neerzetten hier. Maja...
Het is egoistisch, maar tegerlijkertijd is het sneu dat iemand denkt dat dit de beste oplossing is :\ :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 18:49

Nee natuurlijk geeft geen enkele methode 100% garantie. :Z
Ik had moeten weten dat dit Bokt is en er dus over elk woordje gevallen wordt.

Feit is dat voor de trein springen wel een zeer grote kans van 'slagen' geeft, meer dan pillen innemen, polsen doorsnijden etc. Het zou waarschijnlijk niet mijn manier zijn, maar ik kan me wel indenken waarom iemand er voor kiest.

Egoistisch? Misschien, maar egoisme hoeft niet slecht te zijn vind ik. Het kan zoveel beteken als (eindelijk) kiezen voor jezelf en daarmee voor de dood.

Ik vind het heel naar dat er bij vrijwel elke methode van zelfdoding mensen een trauma oplopen maar zolang het in NL niet anders kan en vooral mag zal het voorlopig wel zo blijven. Heel erg, voor alle partijen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:03

E zijn meer manieren dan trein, pillen of polsen doorsnijden, overigens is dat laatste als je het goed doet ook wel zeer zeker effectief..
Degene die het niet goed doen hebben denk ik toch nog een twijfel in hun zitten.

Tja ik denk dat ze zelfmoord moeilijk kunnen gaan verbieden aangezien je moeilijk iemand voor de rechter kan slepen als diegene's zelfmoordactie gelukt is.. Als het is mislukt zijn ze psychisch niet in orde en dus niet aansprakelijk omdat ze niet helder kunnen nadenken.

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:05

Begin september heb ik het ook meegemaakt. De trein ging opeens vol in de remmen, je voelde een 'hobbel' en toen zei ik al: "Dit is niet goed hoor!" En iedereen: "Ah jawel joh." Tot er omgeroepen werd dat het idd een aanrijding was. :\ Dan schrik je wel flink idd! Het idee dat je over iemand heen gereden bent... De brandweer die je met stokjes onder de trein ziet peuteren, de lijkwagen, enz.. Niet echt fijn! :n
Elke keer als de trein nu remt denk ik meteen alweer 'onee!', maar gelukkig niet weer meegemaakt. ;)

Over de persoon zelf, tja, daar heb ik een beetje dubbele gevoelens bij. Natuurlijk is het asociaal tegenover de reizigers en de machinist, maar het idee dat je zover heen moet zijn om op zo'n manier aan je einde te komen... Dat is toch triest. :\

liedje89

Re: Aanrijding met de trein (zelfdoding)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:15

IK vind het opzich ook heel triest dat deze mensen zo wanhopig zijn dat ze de trein echt als laatste oplossing zien. Maar ik vind het ook de minst sociale manier om te gaan. Jebezorgd de machinist een trauma, en als er kinderen in de voorste coupe zitten zien die messchien ook nog wel wat.
Bovendien is letterlijk een treinladig mensen vertraagd en nee dat is niet het ergste natuurlijk. Maar je zou maar net op weg zijn naar een belangrijk examen, trouwerij van een hele goede vriendin of zus, een solicitatie voor je droombaan ect. Dan mis je die wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:15

x_Marr schreef:
E zijn meer manieren dan trein, pillen of polsen doorsnijden, overigens is dat laatste als je het goed doet ook wel zeer zeker effectief..
Degene die het niet goed doen hebben denk ik toch nog een twijfel in hun zitten.

Of het ontbreekt aan de kennis om het goed te doen.

x_Marr schreef:
Tja ik denk dat ze zelfmoord moeilijk kunnen gaan verbieden aangezien je moeilijk iemand voor de rechter kan slepen als diegene's zelfmoordactie gelukt is..

Ik doel met 'mogen' vooral op het toestaan van euthanasie bij psychisch lijden. Ik snap dat zoiets heel wat voeten in aarde heeft maar als iemand het toch gaat doen waarom mag dat dan niet op een minder pijnlijke en eenzame manier? Die ook nog eens minder tot niet traumatisch is voor onbekenden?

x_Marr schreef:
Als het is mislukt zijn ze psychisch niet in orde en dus niet aansprakelijk omdat ze niet helder kunnen nadenken.

Dat vind ik nogal een stelling... Psychisch niet in orde zou ik liever 'psychisch lijden' noemen. En niet helder nadenken? Misschien niet in alle gevallen maar zoals ik al eerder schreef kan de keuze voor zelfdoding juist een heel bewuste keuze zijn .

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:21

liedje89 schreef:
IK vind het opzich ook heel triest dat deze mensen zo wanhopig zijn dat ze de trein echt als laatste oplossing zien. Maar ik vind het ook de minst sociale manier om te gaan. Jebezorgd de machinist een trauma, en als er kinderen in de voorste coupe zitten zien die messchien ook nog wel wat.
Bovendien is letterlijk een treinladig mensen vertraagd en nee dat is niet het ergste natuurlijk. Maar je zou maar net op weg zijn naar een belangrijk examen, trouwerij van een hele goede vriendin of zus, een solicitatie voor je droombaan ect. Dan mis je die wel.

Zo zie ik dat ook. Kies dan voor een manier waarbij je niet zoveel mensen betrekt en nog erger traumatiseert. :n Klinkt hard misschien.....

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:27

Mijn vader werkt in een ziekenhuis als fysio. Die heeft wel eens een patient gehad die voor de trein was gesprongen, ze had allebei haar benen verbrijzeld. Die heeft toen meerdere malen gezegd dat het eerste wat ze zou doen als ze werd ontslagen uit het ziekenhuis het opnieuw proberen. Ik denk dat het voor die vrouw ook een hele bewuste keuze was om zich zelf te doden. Dus dat ze niet helder denken geloof ik ook niet, dan vraag ik me eigenlijk af of ze gewoon niet na (willen) denken over de gevolgen voor anderen of dat zehet gewoon allemaal niet meer uit maakt.

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-09 19:32

Tsja het heeft twee kanten. Natuurlijk zeggen wij met ons gezonde verstand dat het belachelijk is, maar daar heb je het al: Gezond verstand. Die mensen zijn zo in de war dat ze alleen maar denken aan dood gaan. Tsja en de trein is dan toch wel relatief makkelijk..

Zaten ook 2 kleine kinderen in de trein, maar hun oma had verteld dat de wielen kapot waren dus dat we daarom zo lang moesten wachten. En toen ze gingen schoonspuiten zei ze dat de wielen-maker allemaal olie op de trein had gesmeerd dus dat dat even moest worden weggehaald :Y)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:34

Elke manier van zelfmoord is heftig. Of je jezelf nou ophangt, van een brug springt of wat dan ook. Er zijn altijd mensen die je vinden en dat is voor die mensen meer dan vreselijk.

Toch vind ik enkele reactie wel heel cru.
Ik weet zeker dat degene die de reacties plaatsen zelf nooit rondgelopen hebben met 'ik wil niet meer leven'.
Mensen die zo ver heen zijn dat ze niet meer willen hoor je niet egoistisch te vinden, ze zijn naar mijn mening ook niet egoistisch. Deze mensen kunnen niet meer helder nadenken, alles en dan ook echt alles is meer dan k*t. De wanhoop die ze hebben is verschrikkelijk.
Iemand die dit niet heeft meegemaakt zal nooit kunnen begrijpen hoe dit is. Dus egoistisch.. nee. Eerder heel triest dat ze geen andere oplossing meer zien.
Zeer traumatisch voor omstanders/familie/vrienden dat ook zeer zeker, maar toch snap ik mensen wel die hiervoor kiezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:37

veraA schreef:
Natuurlijk zeggen wij met ons gezonde verstand dat het belachelijk is, maar daar heb je het al: Gezond verstand. Die mensen zijn zo in de war dat ze alleen maar denken aan dood gaan.

Dan heb ik geen gezond verstand. :+ Ik vind het namelijk niet belachelijk, en ook lang niet iedereen die zelfmoord pleegt is dusdanig in de war dat ze verder nergens aan denken. Nogmaals, het kan een heel weloverwogen, bewuste keuze zijn.

Er zijn natuurlijk altijd de 'impuls'zelfdodingen, maar ik geloof dat er veel vaker al een veel langere weg aan vooraf is gegaan.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:44

de enige keer dat ik wel boos was omdat er iemand voor de trein was gesprongen dat ik na een week snowboarden met een groepje vrienden en me vriend met gebroken pols en een ernstige griep we vanuit frankrijk met de trein en vliegtuig naar huis gingen. die persoon het zo nodig vond om uitgerekend die dag op een belangrijk kruispunt van de treinen er voor was gesprongen zodat er heel de dag geen treinverkeer meer mogelijk was in zuidoost frankrijk dus wij niet meer optijd bij ons vliegtuig konden zijn dus een nacht in een armzalig hoteltje konden overnachten terwijl me vriend met hevige koorts op bed lag.

nee op zo'n moment denk je echt van wat een eikel, had je niet een andere dag of andere manier of ander stuk spoor kunnen uitkiezen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:47

RedPassion schreef:
veraA schreef:
Natuurlijk zeggen wij met ons gezonde verstand dat het belachelijk is, maar daar heb je het al: Gezond verstand. Die mensen zijn zo in de war dat ze alleen maar denken aan dood gaan.

Dan heb ik geen gezond verstand. :+ Ik vind het namelijk niet belachelijk, en ook lang niet iedereen die zelfmoord pleegt is dusdanig in de war dat ze verder nergens aan denken. Nogmaals, het kan een heel weloverwogen, bewuste keuze zijn.

Er zijn natuurlijk altijd de 'impuls'zelfdodingen, maar ik geloof dat er veel vaker al een veel langere weg aan vooraf is gegaan.

Dat snap ik wel. Ik zou me alleen nooit in die mensen kunnen verplaatsen, omdat ik het zelf ook nog nooit heb meegemaakt, zulke gevoelens. Dan kan ik er ook heel moeilijk begrip voor hebben. Maar ik snap dat jij hun snapt. Ik hoop dat het zo duidelijk is... ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:48

Het kunnen inderdaad bewuste keuze's zijn, bijvoorbeeld als je kanker hebt en je euthanasie wil laten plegen maar dat niet mag.
Maar DAN kun je helder nadenken en het dus niet voor een trein te doen.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:53

x_Marr schreef:
Het kunnen inderdaad bewuste keuze's zijn, bijvoorbeeld als je kanker hebt en je euthanasie wil laten plegen maar dat niet mag.

Ja, alleen vind ik dat weer anders. Mijn tante had heel jong een hersenbloeding gehad, en kon daardoor niet meer zeggen wat ze wilde zeggen, dan kwam er iets heel anders uit. Ze zat dus gevangen in haar eigen lichaam, maar is ook in leven gehouden. In zo'n situatie vind ik het alleen maar redelijk als ze euthanasie plegen. En psychische problemen zijn eigenlijk ook ziektes, dus als die mensen nou een eind eraan willen maken waarom eigenlijk niet? Als hun niet kunnen genieten van het leven, wie zijn wij dan eigenlijk om het tegen te houden?
Het zou in ieder geval een hoop trauma's schelen bij andere mensen, want dan hoeven ze niet meer ergens voor of ergens vanaf te springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:54

sunny_l0ve schreef:
Ik zou me alleen nooit in die mensen kunnen verplaatsen, omdat ik het zelf ook nog nooit heb meegemaakt, zulke gevoelens. Dan kan ik er ook heel moeilijk begrip voor hebben. Maar ik snap dat jij hun snapt. Ik hoop dat het zo duidelijk is... ;)

Ja, duidelijk. :) Ik hoop ook echt dat je die gevoelens nooit zal hebben.

Maar een beetje inlevingsvermogen zouden sommige mensen hier wel mogen hebben...

x_Marr schreef:

Wat is dan het verschil tussen kanker en een chronisch psychisch probleem? Dat je een psychisch probleem hebt betekent niet dat je niet helder kan nadenken. Het kan wel betekenen dat je dusdanig veel last van je probleem hebt dat het leven (te) vaak ondraaglijk is.
Ook als de keuze op voor een trein springen valt kan het om een weloverwogen keuze gaan.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:55

Heb t afgelopen november ook meegemaakt. Had al een rotdag omdat k naar de dokter moest, terwijl k eigenlijk al op tijd naar mn ouders wilde. Moest tot 4 uur wachten op mn medicijnen en kon toen eindelijk naar huis (2,5 uur treinen). Waren we bij Harderwijk gingen we ineens volop in de remmen, nja toen wist ik al genoeg. Vriendje heeft daar in de buurt gewoond vroeger en er zitten daar 4 'gestichten' langs het spoor, dus het gebeurde daar regelmatig. We stonden echt nog geen 100 meter van het station af, maar mochten er niet uit. 2 uur stilgestaan en ondertussen wat mededelingen (vooral aan t eind: 'we gaan de trein nu schoonspuiten en dan kunnen we weer verder', sorry maar dat hoef k echt niet te weten..). Heb overigens niemand van slachtofferhulp gezien, alleen politie en brandweer en mensen van de NS enz.
Baalde toen echt, zou de volgende ochtend vroeg naar NY vliegen dus wilde op tijd slapen maja dat ging dus mooi niet door..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:55

sunny_l0ve schreef:
En psychische problemen zijn eigenlijk ook ziektes, dus als die mensen nou een eind eraan willen maken waarom eigenlijk niet? Als hun niet kunnen genieten van het leven, wie zijn wij dan eigenlijk om het tegen te houden?
Het zou in ieder geval een hoop trauma's schelen bij andere mensen, want dan hoeven ze niet meer ergens voor of ergens vanaf te springen.

Precies, dit bedoel ik nou al de hele tijd. ;)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:57

Wat erg zeg! :oo
Ik kan me voorstellen dat je daarvan geschrokken bent, dat zou ik zelf ook zijn...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:59

Dat het om een weloverwogen keuze kan gaan wil niet zeggen dat de persoon ook in staat is om aan de gevolgen kan denken die het voor anderen heeft.
Vaak zien ze toch alleen hun eigen ellende en hoewel ze misschien ergens wel weten dat het traumatisch is voor anderen kunnen ze er toch niet echt over nadenken.
Alleen hun eigen problemen waar ze aan willen ontsnappen kunnen ze nog zien

edit: @ Sunnylove; inderdaad, het zou heel veel trauma's besparen.
Hoewel ook dit natuurlijk niet de oplossing is want zo krijg je ook mensen die eigenlijk om 'niets' ervoor kiezen om niet meer te willen leven
Laatst bijgewerkt door Kimbers op 31-03-09 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 19:59

het gebeurt dus echt zo vaak tussen almelo en deventer (vaak bij wierden)
ik heb in een halfjaar tijd al 12 keer vertraging gehad omdat in dit traject (rijssen-almelo in mijn geval) er iemand voor is gesprongen

ik denk dat ik mijn mening verder maar voor me laat, er zijn toch bokkers genoeg die het beter weten ;)

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:00

RedPassion schreef:
sunny_l0ve schreef:
En psychische problemen zijn eigenlijk ook ziektes, dus als die mensen nou een eind eraan willen maken waarom eigenlijk niet? Als hun niet kunnen genieten van het leven, wie zijn wij dan eigenlijk om het tegen te houden?

Precies, dit bedoel ik nou al de hele tijd. ;)

Dan snap ik jou nu ook :j. En je hebt er helemaal gelijk in. Laat mensen voor zichzelf besluiten als ze er toe in staat zijn. Hoe hard het ook is voor de familie. Ik stem voor euthanasie en ik stem tegen de treinen/bussen enz. ;)

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 20:00

Gebeurt dat daar echt zo vaak?
Wat afschuwelijk... :oo